PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe hosting website?!



justhg
19/10/04, 20:47
Hallo allemaal!
Er zijn al een paar websites waar je hosters kunt kiezen,kijk naar http://www.webhosters.nl/ en www.internetten.nl .
Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken om ook een site te maken die een eerlijk advies geeft over hosting providers.
Een paar punten die ik persoonlijk zou willen veranderen.
1. (veel) minder ads op de pagina’s ,de site is juist bedoelt voor mensen die door de bomen het bos niet meer zien,en door al die ads is het alleen maar moeilijker.
2.goede voorlichting voor beginners,ik wil eerlijk en objectief blijven.
Maar een provider als Ladot(actieve24)kun je een beginner gewoon niet aanraden hoe goedkoop ook.
Een “formulier”die bezoekers kunnen invullen als ze niet weten wat alle termen betekenen.
Zo kan bijvoorbeeld de db berekenen hoeveel mb webspace ze nodig zouden hebben..
Natuurlijk ook een “standaard hosting zoeker”
3.Geen gesponsorde host voor de site.

De vragen aan hosters zijn;
1.Denken jullie dat er behoefte bij klant en host is voor zo’n website(bezoekers,adverteerders)
2.Zijn er dingen die jullie als hosters missen bij de websites die er nu zijn,die wel op mijn mogelijke site zouden kunnen?

Alvast heel erg bedankt!

MVG

Leandros
19/10/04, 20:57
moeilijk. Er zijn ontzettend veel hosters. Zou een strakke organisatie achter moeten zitten en een goed team. Trek ook 1-2 jaar uit voordat er echt mensen komen die ook een steentje bij gaan dragen.

Bestlevel
19/10/04, 21:02
Voor een echte goede site is wel markt. Maar dan moet je wel 'anders' zijn dan de rest.

justhg
19/10/04, 21:06
Ok,maar wat missen jullie als hosters bij andere website's,wat jullie wel graag terug zouden willen zien in een nieuwe site?

vanderhart
19/10/04, 21:33
Ik denk dat dit geen toevoeging gaat hebben op de al reeds bestaande,

IT-worX
20/10/04, 00:24
Ik vermoed dat wij hier in BE nog steeds geen dergelijke sites hebben?

Triloxigen
20/10/04, 00:27
Origineel geplaatst door IT-worX
Ik vermoed dat wij hier in BE nog steeds geen dergelijke sites hebben?

mdat de be markt kleiner is als de NL.

Maar er zijn al tig websits met webhost vergelijkingen...
www.hostingvisie.nl

Echt niet ieder bedrijf heeft zin overal pakketten in te vullen en overal reacties bij te houden..

justhg
20/10/04, 18:07
Dus even samengevat; er is geen behoefte aan...

Triloxigen
20/10/04, 18:11
Origineel geplaatst door justhg
Dus even samengevat; er is geen behoefte aan...

Persoonlijk heb ik liever 1 goede site.
Anders gezegd, ik vind dat Webhosters.nl eens z'n website moet verbeteren ;)

A1Host
21/10/04, 02:11
ik vind dat Webhosters.nl eens z'n website moet verbeteren

Om te beginnen die banner maar eens wijzigen van dat bedrijf welke claimt goedkoper te zijn dan "de onderstaande host". Dat is in veel gevallen een pertinente leugen. En onfatsoenlijk bovendien. Ik werk ook hard voor m'n geld en dan ga je niet met zo'n bord voor m'n toko staan.

Persoonlijk vindt ik de bestaande sites met opsommingen van webhosts niet door te komen. Als ik mezelf als zoekende klant, met gemiddelde kennis van zaken en wensen, opstel, raak ik bij het eerste zoekformulier het spoor al bijster omdat er meteen met (vaak verplicht) in te vullen kretologie wordt gewerkt en/of (vaak verplicht) in te vullen opties welke voor mij niet van belang zijn. Voeg daarbij op hetzelfde formulier geen uitleg over de opties en ik ben al weer aan het googelen....

Dan de ellenlange lijsten met hosts, opgeleukt met ikoontjes en afkortingen:....ik hoef al niet meer.

Als je dan een zoek functie wil en ergens bij een bepaalde groep webhosts wil uitkomen, bepaal dan eerst met welk soort bezoeker je te maken hebt. Ik denk dat het Greta uit Assen, welke een forum over het houden van goudvissen wil, weinig kan schelen op wat voor server dat dan wel niet komt. Die moet gewoon bij een host uitkomen welke standaard een forum levert bij een account. Terwijl de Greta uit Assen die zelf flink aan de slag wil met databases en programmeertalen bij een heel ander hostingaccount uitkomt.

Ten slotte heb ik mijn bedenkingen over de reviews die op sommige sites staan. Nu heb ik het geluk een paar goede te hebben. Maar als host X een klant heeft met de bokkepruik op en die plaatst een minder gunstig bericht, is 'ie daar mooi klaar mee. Ik ken dit verschijnsel via verschillende hotels welke ik host. Gast is in 2000 in een hotel geweest bij vorige eigenaar; heeft in 2004 nog steeds de P in en plaatst een verketterend verhaal op Tripadvisor en daar kan je het mee doen...
Afgezien van de schade welke dit berokkend aan de nieuwe eigenaar met een volledig andere bedrijfsvoering, is de informatie gedateerd en altijd één kant van het verhaal. Je kan er van geleerd hebben en het over een heel andere boeg hebben gegooid: dat bericht staat daar maar. Een spook wat je blijft achtervolgen.
Slechts onafhankelijke, regelmatige en toetsbare onderzoeken/testen vormen relevante informatie over het reilen en zeilen van een webhost.

Mijn zegen heb je dus.

En wat sponsoring in de vorm van banners of andere advertenties zou je niet hoeven laten. De schoorsteen moet ook roken.

Wat ik ook mis op zulke sites is achtergrond informatie over de bedrijven. 15jarige op zolder? Of megahost met call center? Hoe lang bestaat het bedrijf?

Veel succes!

Triloxigen
21/10/04, 09:58
hostingvisie.nl heeft naar mijn idee voldoende duidelijkheid..
Maar het beheer is echt zo omslachtig en zo slecht :|
Alles gaat via e-mail enzo, dat schiet echt niet op..