PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje



Mathieu
19/10/04, 19:15
Hallo

Ik zit met een dilemma.. :)
Momenteel hebben wij servers in België staan, in Zaventem.
Bedrijf heet GlobalHost, en is geen budgethosting.. :)

Nu zouden wij, daarnaast ook graag budgethosting doen.
Grote pakketten op servers in Nederland met meer traffic en lage prijzen.

Zouden we dat op dezelfde website doen onder dezelfde naam of zouden we een dochterfirma daarvoor oprichten?

Graag jullie idee hierover.

VvS
19/10/04, 20:03
Ik denk dat het verstandig is een dochterbedrijf erbij te doen. Zodat je alle zaken apart kan afhandelen.

Bestlevel
19/10/04, 20:05
Dochterbedrijf die twee zaken lopen niet samen.

Mathieu
19/10/04, 22:41
Ok bedankt!

IT-worX
19/10/04, 23:16
Voila Mathieu probleem opgelost ;-) had het je gezegd hé:p
Hoewel mijn idee (resell) ook niet slecht zou zijn :-)

Mathieu
19/10/04, 23:40
We hebben beslist en zullen een dochteraanneming oprichten die in handen zal vallen van een nieuw persoon binnen onze onderneming.

WelleKe
20/10/04, 00:05
tis niet noodzakelijk ook daadwerkelijk een dochteronderneming op te starten. Je kunt ook gewoon onder een andere handelsnaam opereren. Dat kan wel eens wat handiger zijn.

Mathieu
20/10/04, 00:05
Hoe bedoel je?
Kan ik dat zomaar??

WebBizz
20/10/04, 00:21
Het is beter om dat apart te doen. Hoe wil je anders steeds duidelijk aan je klanten gaan uitleggen waarom ze meer betalen terwijl het op je website ook voor minder staat. Voor jou en mij is dat duidelijk, maar de doorsnee klant heeft daar geen kijk op.

Mathieu
20/10/04, 00:23
Inderdaad, daar dacht ik ook al aan daarstraks..
Bedankt!

Mogen wij dan gewoon een nieuwe site opstarten met een nieuwe naam en gewoon ergens vermelden dat dit een product is van GlobalHost?

WebBizz
20/10/04, 00:33
Geen idee, moet je even uitzoeken bij de KvK van België, ik ben zelf niet bekend met Belgisch recht en hoe e.e.a. bij jullie is geregeld voor wat betreft handelsnamen. Maar hetgeen je voorstelt klinkt redelijk, hier in Nederland zou het zo in ieder geval in z'n werk gaan.

Anestheologist
20/10/04, 02:39
Het dochterfirma idee lijkt me meer een optie dan op dezelfde site, anders gaan mensen sneller verwarren tussen de twee bedoelingen.

Heb je een eenmanszaak of een vennootschap ? Volgens mij hoef je hieromtrent geen extra bedrijf op te richten, gewoon vermelding lijkt me voldoende. (ik ben geen boekhouder)

fusehost
20/10/04, 07:44
Mathieu, contacteer hierover je boekhouder. Je moet die bijkomende naam laten opnemen als bijkomende handelsnaam in de KBO.

Mathieu
20/10/04, 10:23
K ;)

WelleKe
20/10/04, 11:20
weten jullie boekhouders dat?
hehe, wist niet dat die ook juridisch goed onderlegd waren.

fusehost
20/10/04, 12:56
WelleKe: t zou een beetje jammer zijn als je boekhouder dit niet zou weten! Dit is een business-administratief iets, wat bij de overheid moet gebeuren, en daar heb je toch een boekhouder voor? :)

Verder heeft je boekhouder ook direct toegang tot 1 of ander "ondernemingslokket", dus kan hij dat gemakkelijk doorgeven.