PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen voor mijn communicatieplan



Nillesgp
19/10/04, 14:13
Beste leden,

Ik werk momenteel aan een communicatieplan voor een zakelijke hostingprovider. Hiervoor moet ik enig onderzoek doen, maar sommige details zijn een beetje moeilijk te achterhalen. Ik wilde graag weten hoeveel hostingproviders Nederland eigenlijk telt en hoeveel daarvan dedicated diensten bieden. Ik zag dat er bij SIDN zo'n 1788 leden ingeschreven staan in Categorie I: "Deelnemers met het recht om de registratie van domeinnamen te verzorgen en met het in de statuten van SIDN vastgelegde adviesrecht". Ik neem echter aan dat dit bij lange na niet allemaal hostingproviders zijn. Heeft iemand enig idee hoeveel er wel zijn en hoeveel er dedicated services bieden?

Ik zou zeer blij zijn met een antwoord, zodat ik dat eindelijk een kan toevoegen aan mijn onderzoek.

Met vriendelijke groet,

Nils

Triloxigen
19/10/04, 14:21
Hoeveel hostingproviders er exact zijn is simpelweg niet vast te leggen..
Veel IT bedrijven doen het er namelijk al bij.

Carl<n-media>
19/10/04, 14:27
Je zou eens naar de Kamer van Koophandel kunnen bellen, wellicht dat zij daar iets over kwijt willen.

vanderhart
19/10/04, 14:56
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Je zou eens naar de Kamer van Koophandel kunnen bellen, wellicht dat zij daar iets over kwijt willen.

Zelfs bij de KVK zullen ze je niet geheel kunnen helpen,
Sommige IT bedrijven doen het er ''bij'' en dit is dus niet altijd bekend bij de KVK .


Maar denk inderdaad dat de KVK je het verste kan helpen.

Over hoeveel er dedicated aanbieden is niet te achterhalen ben ik bang.

Beyonder
19/10/04, 15:50
Ik vrees dat dit er een hele hoop zullen zijn, hoewel ze vaak reseller zijn van de een of andere toko.

Kijk eens welke markt je wil bedienen en wie in deze markt sterke spelers zijn, hiermee kunnen we je vast helpen.

ensermo
19/10/04, 19:20
Manier 1.

Kamer van koophandel
Zoek zoeveel mogelijke hosting en webdesign bedrijven.
Ook IT bedrijven. Doe een random check op IT bedrijven van bijvoorbeeld 100 IT bedrijven en kijk of zij ook hosten. Dit zal je een percentage geven van hoeveel bedrijven indirect ook hosten.

Manier 2
Ga naar google en type webhosting en zoek in Nederland alleen.
345.000 paginas
Als 1 procent alleen host dan heb je bijna 3500 hosters :)

Manier 3.
Probeer (ik zou niet weten hoe) uit te zoeken hoeveel dedicated servers er zijn in de grootste datacenters in Nederland. (Redbus Telecity etc)
Ik weet niet of dit zomaar te achterhalen is maar je zult in ieder geval een idee hebben van hoeveel echte dedicated servers er zijn.

In ieder geval. Je zult altijd statiestieken en kansrekening moeten gebruiken om zulke informatie te benaderen.
Als je je in ieder geval beperkt tot echte bedrijven en niet resellers van resellers die voor familie en vrienden doet dan denk ik dat je veel nauwkeuriger uit zult komen.

Nillesgp
19/10/04, 20:16
Wat veel reacties en dat binnen zo'n korte tijd! Ik ga eerst eens kijken wat ik bij de KVK kan bereiken. Als ik echter zie hoeveel het er bij benadering kunnen zijn, ben ik bang dat het geen realistische kans van slagen zal heben. Uiteindelijk is het nu ook weer niet zo belangrijk, maar ik had gehoopt dat iemand hier toevallig een statistiekje van gesnoept had. Manier 2 van Ensermo klonk overigens ook zeer betrouwbaar. Ik heb gewoon "hosting" ingetikt en kreeg wel meer dan een miljoen pagina's. Dat betekent dat statistisch gezien iemand in zijn familie iets met hosting te maken heeft. Zeg me als het niet zo is, maar ik denk dat ik de spijker op zijn kop sla. Bedankt voor de moeite.... Ik ga naar de KVK.

Henky!
19/10/04, 23:28
Ik denk dat je voor je onderzoek het begrip 'hosting' of 'provider' beter moet definieeren.

Bijvoorbeeld iets als 'full time hosters voor de zakelijke markt die dan ook dedicated diensten aanbieden en bovendien categorie 1 deelnemer zijn bij SIDN.

Of wat dan ook van belang is voor je opdrachtgever.