PDA

Bekijk Volledige Versie : Verzoekjes ?



Rik
17/10/04, 02:23
Mensen een idee, suggestie of noodzakelijkheid om mij een bepaald onderdeel te laten behandelen in een volgend cursusje/info-post ?

Kan zelf wat maken, artikels plaatsen, een ander wat laten maken, roept u maar :D

Beetje in de trant van :

Deel 1: Het Businessplan (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=35283)
Deel 2: De K.v.K. (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36758)
Deel 3: Klanten vinden (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37763)
Deel 4: Klantgericht ondernemen (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=38668)

MediaServe
17/10/04, 03:47
Verzekeringen? :)

- welke soorten verzekeringen zijn er?
- welke hoor je sowieso te hebben?
- wat zijn de voordelen/nadelen?
- wat kost het?

vul zelf maar aan ;)

edit: tof trouwens dat je hier tijd in stopt :W:

Flydesign.nl
17/10/04, 08:47
Misschien iets over een administratie opzetten. Hoe je dit het beste kunt doen, waar je rekening mee moet houden. Welke eisen er vanuit de overheid gestelt worden.

Weet alleen niet of dit in de lijn van de vorige delen ligt. Alvast bedankt in ieder geval!

Ber|Art
17/10/04, 09:30
Marketing, hoe klanten te vinden en te houden :)

®on
17/10/04, 10:21
De starter en de Belastindienst; ik heb daar zelf de afgelopen tijd veel over uitgezocht, en ik denk dat veel starters er veel aan kunnen hebben.

Base
17/10/04, 11:12
Origineel geplaatst door BerArt
Marketing, hoe klanten te vinden en te houden :)
Ehh.. Deel 4? :)

Triloxigen
17/10/04, 11:47
Ik ben voor verzekeringen :)

XS-24
17/10/04, 12:29
Ik ook.

webbed
17/10/04, 12:30
Ik ben ook voor verzekeringen. Daar is moeilijk duidelijke informatie over te vinden op het internet.

Over starters en de belastingdienst is het misschien handig om een link te plaatsen ergens. Op de pagina van de belastingdienst staat alle informatie zeer duidelijk. Heeft dan niet zo veel zin om het hier te herhalen.

FSCJasper
17/10/04, 12:51
Ik ga voor de administratie :)

spirited
17/10/04, 14:00
Mij viel op dat je als starter soms door de bomen het bos niet meer ziet. Een concullega wilde een bedrijfje starten en kreeg zoveel informatie over zich heen... je moet wel echt de tijd hebben om je door alles heen te worstelen. Wat moet je meteen vanaf het begin bijhouden aan administratie, wat verwacht de belastingdienst, moet je al meteen geld opzij zetten voor bijvoorbeeld afdracht van de BTW, etc.

Tips om als starter zo goedkoop mogelijk uit te zijn is ook altijd fijn... denk aan de gratis girorekening, etc.

Grumpy
17/10/04, 14:05
Pensioenen :D :p

Base
17/10/04, 14:35
Origineel geplaatst door Grumpy
Pensioenen :D :p
Zo oud ben jij toch nog niet ? :D

Rik
17/10/04, 14:39
Origineel geplaatst door Base

Zo oud ben jij toch nog niet ? :D

Daar zal ik nu maar alvast aan gaan denken... als je oud bent valt er weinig meer op te bouwen/sparen ;)

Carl<n-media>
17/10/04, 14:41
Origineel geplaatst door Rik


Daar zal ik nu maar alvast aan gaan denken... als je oud bent valt er weinig meer op te bouwen/sparen ;)
Een wandelingetje in het datacenter doet altijd goed ;).

Rik
17/10/04, 14:45
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Een wandelingetje in het datacenter doet altijd goed ;).

Zolang het allemaal van een ander is krijg ik daar weinig inspiratie uit :D

Jochem - Kameel
17/10/04, 15:38
Ik ben ook voorstanderd van verzekeringen :)

Best4U
17/10/04, 19:17
Ik zou ook zeker meer willen weten over verzekeringen en met welke verzekeraars mensen goede (en slechte) ervaringen hebben.

wbakker-letsgoonline
18/10/04, 13:03
Verzekering :)

slommy
18/10/04, 13:45
Ja vind ik ook Verzekeringen.

ConceptDesign
18/10/04, 14:04
verzekeringen, al is de administratie ook belangrijk;)

NextIT
18/10/04, 14:13
Ik zou graag wat meer over alle soorten verzekeringen willen weten.

Beyonder
18/10/04, 15:22
Rechtsvormen, dan voornamelijk rechtsvormen niet specifiek voor Nederland. Er zijn nu prachtige Europese rechtsvormen en tevens kun je prima een buitenlandse firma starten. (en dus minder belasting betalen).

Base
18/10/04, 16:50
Wat Beyonder zegt zou ik ook willen weten..
Welk recht hebben je klanten als het op opzeggen e.d. aankomt...

Mathieu
18/10/04, 18:15
Administratie :)

Henky!
19/10/04, 00:16
Klantenservice, klantgerichtheid! Dat de klant koning is en de hoster slechts een nederige doch goed betaalde
onderdaan. Ook, hoe om te gaan met ontevreden klanten. Of ze nou gelijk hebben of niet. Communicatie (hoe gek het ook klinkt) is vaak hopeloos in de hosting wereld.

Bah, zoveel nare ervaringen.....

Mathieu
19/10/04, 00:17
Inderdaad, geen slecht idee Henky!

Keuningen
19/10/04, 11:21
-Verzekeringen
-Adminstratie
-Debiteurenbeheer
-Rechtsvormen
-Juridisch

Rik
19/10/04, 12:01
Poe... werk voor de boeg :)

Friend
19/10/04, 12:15
het spijt mij te zeggen dat ik het onderwerp verzekeringen absoluut niet spanned ga noemen.

Een beetje bank kan je wel vertellen welke verzekeringen van toepassing zijn (inventaris, wettelijke aansprakelijkheid).

Wat misschien een beter onderwerp is, is het juridische gebeuren rond de webhosterlarij.

- wel-niet inschrijven bij de KvK,
- rechtsvormen,
- wettelijke bepalingen (zoals telecomunicatiewetgeving, WBP om er een paar te noemen).
- aansprakelijkheid van webhosters,
- juridische indekkingen volgens Algemene voorwaarden (wat is ook volgende wet haalbaar in de AV).

Rik, de keuze lijkt me duidelijk. Wl je echt iets toevoegen, stuur dan de mensen van de verzekeringen naar de bank en draag je steentje bij met wat juridisch info.

Good-luck

MediaServe
19/10/04, 13:42
Beste Friend,

Volgens mij mis het punt van de uitleg over verzekeringen een beetje. Jij zou dus naar de bank gaan en alles laten uitleggen. Maar volgens mij is de bank niet de enige die verzekeringen uitkeerd (<< dus ook niet altijd objectief). Verder heeft de bank weinig kaas gegeten van webhosting en dergelijke. Bij de bank kunnen ze jou dus niet vaak goed zeggen welke aansprakelijkheid enz. je mee te maken hebt.

Verder zijn een aantal punten die jij geeft al uitvoerig behandeld, zoals Rik ook aangeeft in zijn startpost. Kijk maar eens in dit topic: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54975

Opstellen van algemene voorwaarden vind ik ook wel een interessant topic :)

Friend
19/10/04, 14:06
Origineel geplaatst door MediaCreations
Bij de bank kunnen ze jou dus niet vaak goed zeggen welke <b>aansprakelijkheid</b> enz. je mee te maken hebt.


Ai daar hoor ik toch aansprakelijkheid!!! Dat is een juridische term, ooit gehoord van Wettelijke aansprakelijkheid? Nee, nou dat betekent dat in de wet (e.a. juridische houvasten) aansprakelijkheid is geregeld.

Dus misschien beter eerst iets meer te weten over de juridische grondslagen een aansprakelijkheden voordat we geld brengen naar een verzekeringsmaatschappij.

Je was wel erg dichtbij,

xserve
19/10/04, 14:13
Ik vind zowel verzekeringen als administratie goede punten. Zou ik graag meer informatie over willen hebben.

Bestlevel
19/10/04, 14:35
Mijn tip: neem voor verzekeringen contact op met een tussenpersoon die hebben veel meer mogelijkheden en producten dan een bank.

MediaServe
19/10/04, 17:38
Ai daar hoor ik toch aansprakelijkheid!!! Dat is een juridische term, ooit gehoord van Wettelijke aansprakelijkheid? Nee, nou dat betekent dat in de wet (e.a. juridische houvasten) aansprakelijkheid is geregeld.Verzekering en aansprakelijkheid liggen erg dicht bij elkaar Een topic over verzekering kan aardig wat over aansprakelijkheid bevatten. :)

Een topic over administratie klinkt ook wel interessant, maar noem eens wat punten om daarin te behandelen. Ik heb namelijk het gevoel dat je voor de administratie van een (klein) hosting bedrijf niet veel extra kennis nodig hebt. Iedereen kan wel een rekening openen en alle papiertjes in een multomap bewaren ;)

vanderhart
20/10/04, 11:06
Ik ben op dit moment een uitgebreid artikel aan het schrijven over de boekhouding/administratie ,

Wellicht dat jullie hier binnenkort wat aan hebben.

ivokox
21/10/04, 20:20
Ik zou een cursusje administratie wel op prijs stellen.

Ik heb namelijk plannen om dmv van reselling een klein bedrijfje te beginnen, en wat tips over de administratie zijn bij mij welkom!

WelleKe
22/10/04, 13:56
Mijn tip: neem voor verzekeringen contact op met een tussenpersoon die hebben veel meer mogelijkheden en producten dan een bank.

Grappig dat je dat zegt want ABN Amro is bijvoorbeeld zelf een tussenpersoon :D
En reken er nou maar niet op dat die tussenpersonen die jij bedoelt allemaal zo onafhankelijk zijn. Vaak hebben ze een binding met een bepaalde verzekeraar.

Het beste kun je gewoon bij meerdere punten offerte vragen, net zoals je doet wanneer je een server wilt gaan kopen :P

Bestlevel
22/10/04, 14:37
Een tussenpersoon is onafhankelijker dan een bank en kunnen een aantal prijzen van bepaalde partijen geven,

De gebondenheid valt wel mee er zijn wettelijk voorschriften waar ze aan moeten voldoen, zoals een gidi keurmerk die een aantal dingen omtrent gebondenheid beperkt.

empeetrois
22/10/04, 15:44
Misschien een idee om het een en ander te onderzoeken of iets dergelijks wat het voordeel zou zijn om met een aantal webhosts samen te gaan werken?

Ik heb hier eens over zitten denken en er zitten veel pluspunten aan. (Bereikbaarheid, inkoop, onderhoud, enz)

wdekreij
23/10/04, 22:02
Origineel geplaatst door vanderhart
Ik ben op dit moment een uitgebreid artikel aan het schrijven over de boekhouding/administratie ,

Wellicht dat jullie hier binnenkort wat aan hebben.

Ikzelf wil ook over enige tijd beginnen met een reseller account (puur als extra service naast design), en het best kun je proberen via via (wat kleinere ondernemingen in de buurt) of niet iemand een kennis heeft die je hierbij kan helpen. Die doen het vaak voor kleinigheidje. Ikzelf heb het geluk dat mijn zus me hierbij kan helpen :)