PDA

Bekijk Volledige Versie : Samengestelde server



BlueCHerry
13/10/04, 20:47
Hi all,

Ik heb wat rongekeken bij winkels van hardware en heb mij hetvolgende systeem gevonden. Mijn vraag: doe ik hier goed aan of niet?

- SuperMicro SYS-5013C-T
--> info: http://www.supermicro.com/products/system/1U/5013/SYS-5013C-T.cfm

- CPU: Intel PIV 3Ghz, Fsb800, L1=8K, L2=1MB

- Memory: 2 * 512MB DDR333

- HD: 2 * Maxtor DiamondMaxPlus9, SATA, 80GB, 7200RPM, 8Mb cache,

Garantie
3 jaar garantie op moederbord en chassis
1 jaar garantie op componenten

Ik zou hiervoor 1025EUR, excl BTW betalen.
Levering en montage inbegrepen.
Garantie volgens carry-in

Miss is dit een vraag die hier niet hoort, maar ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt!

MediaServe
13/10/04, 21:04
Ik zou van het geheugen sowieso ECC geheugen maken, maar dan moet je geloof ik ook een ander moederbord kiezen.

Die Maxtor harde schijven zou ik absoluut niet doen in een webserver! Ze worden erg warm en zijn niet eens zo heel snel. Probeer liever Hitachi schijven, of Maxtor Diamondmax 10 schijven erin te zetten.

Verder zijn de performance en prijs goed lijkt mij :)

BlueCHerry
13/10/04, 21:07
Daar heb je idd een punt :-).

R__D
14/10/04, 18:42
Een aantal colocaters van ons werken met die servers. Opzich goede systemen, alleen heb al 2 dode servers mogen reanimeren wat helaas weinig soelaas bood. Maar ja uitval heb je met elke server natuurlijk :)

Schijven zou ik inderdaad diamondmax10 van maken en probeer , mits budget toelaat , ECC geheugen te gebruiken. Wel aanrader. Voor de rest prima machientje

Ahead-IT
14/10/04, 19:20
1. Ik heb honderden Maxtor schijven draaien, nog geen enkele defect. Warm lopen? Totaal niet, als je met het juiste materiaal werkt uiteraard.
2. ECC geheugen in een Pentium IV server? Hou zoiets voor een XEON
3. Steek er DDR400 in? Dual channel?
4. Kies een nieuwer model, dit is oud
5. Je betaald veel te veel ;)

BlueCHerry
14/10/04, 20:11
Thx allemaal.

MediaServe
14/10/04, 21:30
1. Ik heb honderden Maxtor schijven draaien, nog geen enkele defect. Warm lopen? Totaal niet, als je met het juiste materiaal werkt uiteraard.Kijk ook eens hier (http://www.tomshardware.com/storage/200311141/images/image010.gif) en hier (http://www.computerbase.de/artikel/hardware/laufwerke/2004/hitachi_deskstar_7k250/5/) bij temperatuur. Dat wil je niet in een webserver :)

Ach ja, je zoekt een willekeurige benchmark op en je zult zelf zien dat je beter een Hitachi 7k250 kunt aanschaffen dan een Diamondmax 9. (Diamondmax 10 is een ander verhaal natuurlijk, die presteren uitermate goed!)
http://www.tomshardware.com/storage/200311141/index.html

The odds of it happening were good, though it was no foregone conclusion: even with a Serial ATA interface, the 7K250 from Hitachi is currently still the best ATA drive. In just about every test, this hard drive finishes a nose ahead of the competition from Maxtor and Western Digital.

Samuel
14/10/04, 21:36
Ikzelf heb ook al heel wat problemen gehad met de Maxtor schijfjes, ben er werkelijk van afgestapt, want zijn 'zeker voor server' veel te broos.

Voor de rest prima systeempje. ECC is een optie, maar lijkt me niet prioritair... het zal namelijk het budget heel wat de hoogte in sturen

Ahead-IT
14/10/04, 21:37
Je wilt dit niet in een Chieftec rackmount, wel in een Supermicro ;)

Guust
15/10/04, 07:05
Neem voor de harddisk Hitachi's ipv maxtor zoals al eerder gezegt ;)

XF-RICK
15/10/04, 10:13
Origineel geplaatst door Guust
Neem voor de harddisk Hitachi's ipv maxtor zoals al eerder gezegt ;)

Hitachi, die dingen moet je HEEL goed koelen, anders vallen ze dood met bosjes. Heb er nu Al 4 gehad, laatste is net de RMA ingegaan.

Zou het echt afraden om in een server Hitachi te gebruiken.

Niet bedoeld als flame Guust ;).

Ahead-IT
15/10/04, 11:02
Conclusie: keuze harde schijf hangt af van het type rackmount.


Maxtor, Samsung, WD, ... ze geven niet voor niets 5 jaar garantie!

Guust
15/10/04, 13:50
Origineel geplaatst door XF-RICK


Hitachi, die dingen moet je HEEL goed koelen, anders vallen ze dood met bosjes. Heb er nu Al 4 gehad, laatste is net de RMA ingegaan.

Zou het echt afraden om in een server Hitachi te gebruiken.

Niet bedoeld als flame Guust ;).

We hebben er toch genoeg draaien en ook al voor langere duur anders. Cases die we gebruiken: Chenbro RM214 en Chenbro RM12402.

MediaServe
15/10/04, 14:19
Voor hardeschijf is de Maxtor Diamondmax 10 wellicht een optie?

Ik heb zelf zojuist 2x 200GB (8MB Cache) SATA besteld voor € 111,- per stuk. Wel een stukje duurder dan jouw 80GB uiteraard.