PDA

Bekijk Volledige Versie : verwijderings bijdrage ???



twinhost
12/10/04, 16:21
Ik heb van de week een offerte aangevraagd bij een colocator.
En er zat een apart iets bij/

"Verwijderingskosten bedragen € 113,00 (indien u uw server wilt weghalen"

Is dit normaal of weer iets nieuws ?

Triloxigen
12/10/04, 16:29
Nog nooit gezien eigenlijk, maar niet erg onlogisch.
Er moet iemand naar het DC om je toegang te geven tot de server etcetc.

MediaServe
12/10/04, 17:05
Een verwijderingsbijdrage betaal je bij de aankoop van sommige apparatuur. Zie ook: http://www.nvmp.nl/html/03_bijdrage/02_fr_productenlijst.htm

Maar het zal wel om iets anders gaan. Misschien bedoelen ze een soort opstartkosten, maar dan juist aan het einde ofzo.

Bestlevel
12/10/04, 17:24
Vast om je te ontmoedigen om weg te gaan. En het hun tijd kost om de server te verwijderen.

Management_PC
12/10/04, 17:24
Dit hebben meerderen colocatie aanbieders, alleen lezen vele er vaak overheen.

Ionstar
13/10/04, 00:22
Hmm, sinds wanneer kost het geld om een abonnement te beëindigen? Ik vind in bepaalde gevallen (i.z.m webhosting, niet co-location) dat startup kosten ook niet kunnen. Je mag als bedrijf blij zijn dat klanten je diensten af willen nemen... Maar oké het is aan de bedrijven zelf om dat te beslissen. Mij krijgen ze er in iedergeval niet binnen met die onzin.

Savvas
13/10/04, 07:49
Origineel geplaatst door twinhost
"Verwijderingskosten bedragen € 113,00 (indien u uw server wilt weghalen"


Grafix ;)?

Een andere klant van hun sprak ik laatst, die zei dat het voor hem niet van toepassing was gezien hij al een tijd klant was ofzo.. Even duidelijk naar de voorwaarden vragen dus.

twinhost
13/10/04, 08:45
Heb even met die colocator gesproken. Bleek dat ze geen jaar contracten doen. Dus per maand. Bij een jaar contract geen last. Maar dan nog als je per maand huur je betaald al setup kosten en je krijgt 24h/7 toegang dus dan kun je zelf ook de boel er uit schroeven. Het enigste werk is administratief.

galious
13/10/04, 08:54
Origineel geplaatst door Adonis
Hmm, sinds wanneer kost het geld om een abonnement te beëindigen?
Doen sommige ADSL providers dit ook niet?

Martin

Friend
13/10/04, 09:09
Mogelijk dat je de "verwijderingsbijdrage" moet betalen als je binnen een bepaalde periode weg wilt. Wil je na deze periode weg, dan kost het niets.

Indien je altijd verwijderingsbijdrage moet betalen (ook nadat je 100 jaar klant bent geweest) dan zou ik nooit met die lui in zee gaan.

Ik ben het namelijk sterk met Adonis eens, JE MAG BLIJ ZIJN MET IEDERE KLANT. en bovendien, moet jij jezelf waar maken. Als een klant niet tevreden is is het MARKETING technisch jouw schuld en probleem. Niet die van jouw klant. Die moet je tevreden stellen. Namelijk ooit van mond tot mond reclame gehoord? Verbrui je het dan betekent dit een slechte naam. (ik draaf door......) Hasta..

Beyonder
13/10/04, 11:11
Totaal oneens:

1. Startup kosten dienen te dekking van investeringskosten. Wat heb je liever een startup en dan laag maandelijks bedrag of een enorm hoog maandelijks bedrag?

Ik weet dat het concept moeilijk te bevatten is voor de meeste klanten, maar webhosters willen ook graag lekker eten en drinken in plaats van droog brood elke dag ;)

2. Verwijderingskosten, vast inderdaad een ontmoedigingsbeleid. Maar desalnietemin, weet je wat in Nederland goed personeel kost tegenwoordig? Die moeten vaak dan een uurtje rijden naar colo, met de klant meelopen, server eruit, uur terug rijden.

Vind het eigenlijk wel logisch. Maar geld verdienen is voor sommige hier wellicht geen doelstelling :)

Kan me nog herinneren, een jongen die hier als "hobby" colocatie ging aanbieden, we gaven hem drie maanden hooguit, na twee maanden hield hij het voor gezien.

Friend
13/10/04, 12:06
Origineel geplaatst door Beyonder
Totaal oneens:

1. Startup kosten dienen te dekking van investeringskosten. Wat heb je liever een startup en dan laag maandelijks bedrag of een enorm hoog maandelijks bedrag?

Ik weet dat het concept moeilijk te bevatten is voor de meeste klanten, maar webhosters willen ook graag lekker eten en drinken in plaats van droog brood elke dag ;)

2. Verwijderingskosten, vast inderdaad een ontmoedigingsbeleid. Maar desalnietemin, weet je wat in Nederland goed personeel kost tegenwoordig? Die moeten vaak dan een uurtje rijden naar colo, met de klant meelopen, server eruit, uur terug rijden.

Vind het eigenlijk wel logisch. Maar geld verdienen is voor sommige hier wellicht geen doelstelling :)

Kan me nog herinneren, een jongen die hier als "hobby" colocatie ging aanbieden, we gaven hem drie maanden hooguit, na twee maanden hield hij het voor gezien.

Dus het invoeren van een drempel is dus een goede zaak... al ik het goed begrijp...?

WebBizz
13/10/04, 12:11
Nee, maar je kosten dekken wel :)

phreak
13/10/04, 12:24
Origineel geplaatst door galious

Doen sommige ADSL providers dit ook niet?

Martin

Yes, BBNed hanteert deze regeling..

Opstartkosten EN Afsluitkosten..

Ionstar
13/10/04, 13:14
Ik weet dat het concept moeilijk te bevatten is voor de meeste klanten, maar webhosters willen ook graag lekker eten en drinken in plaats van droog brood elke dag

Dat halen ze toch uit hun abonnements gelden?!? Ik blijf erbij dat je als bedrijf blij moet zijn dat je een klant hebt die jouw diensten wil afnemen. Om die klant dan ook nog zgn "administratieve" kosten in rekening te brengen terwijl het echt nog geen paar minuten werk is... is ronduit belachelijk te noemen. Geld uit de zak klopperij. Wees blij dat je die klant hebt en zorg dat ie zo tevreden is dat ie nog heel lang jouw diensten blijft afnemen. Een tevreden klant die lang blijft is (ook financieel) meer waard dan een ontevreden klant die snel weer weg is. Die setup kosten die je dan niet in rekening brengt verdien je zo dubbel en dwars weer terug.

Om op je quote terug te komen... als je elke dag alleen droog brood eet, dan zit je dus duidelijk in de onderkant van de budget hosting markt waar dus echt geen rooie stuiver te verdienen valt. Dan doe je dus iets fout :)

Startup kosten voor colo's of dedicated servers zijn een ander verhaal, omdat er vaak heel wat meer administratief en ander werk bij komt kijken eer zoiets is opgezet.

Beyonder
13/10/04, 13:26
Juist bij de duurdere aanbieders van webhosting zijn opstartkosten iets heel gewoons. Setup kosten dekken een stukje administratiekosten, server aankoop, bouw infrascructuur, configuratie server etc. ofwel alle eenmalige (vaste) kosten.

Accountskosten dekken supportkosten, bandbreedte kosten, onderhoudskosten etc ofwel de lopende (variabele) kosten.

Er iets niets ongewoons aan om setup te rekenen voor zowel colocatie, dedicated server als webhostingaccounts.

Overigens je quote dat een aanbieder blij moet zijn met een klant, nu.... tegenwoordig is het eerder zo dat een klant blij moet zijn met een goede aanbieder, zoveel zijn er niet.

PimEffting
14/10/04, 10:05
Ik weet niet of dit juridisch wel is toegestaan. Je legt immers een beperkende factor op aan iemand om zich in het vrije marktsegment te begeven. Als je het contract binnen de contractsperiode wilt verbreken kan ik het mij voorstellen, maar daarbuiten is het dubieus.

Bestlevel
14/10/04, 10:07
Het is wel een beperkende factor, maar je vraagt geld voor het aantal uren dat je ermee bezig bent. Zo raar vind ik dat niet.

galious
14/10/04, 15:39
Waarom zou het niet rechtsgeldig zijn? Zolang je ervoor tekent en de bedragen niet buitenproportioneel zijn (en zelfs dan, je teken ervoor en hebt niet met een monopolist te maken). Waarom zou iemand wel startup kosten mogen rekenen en geen afsluitkosten?

Martin