PDA

Bekijk Volledige Versie : Server kopen



m00
12/10/04, 15:53
Beste WebHostingTalk'ers
Als ik zelf een server zou willen kopen, waar kan ik dit dan als beste doen ( voor een redelijke prijs :) )

> m00

Falc0n
12/10/04, 16:02
overal en nergens.
Gebruik google ...

MoRRiS
12/10/04, 16:05
Het ligt er maar precies aan wat je nodig hebt.
Een simpele webserver om mee te beginnen en wat te spelen zou eventueel al op basis van desktopcomponenten kunnen.
Ga je er veel sites op hosten, dan zou ik toch zeker voor degelijke servercomponenten kiezen.

m00
12/10/04, 16:07
Ik ben zelf van plan om er een gameserver van te maken, dus het moet een goede server hiervoor zijn.
Is er misschien ook een site of bedrijf waar zelf een server samen te stellen oid. is.
Ik ben namelijk nog niet bekend in het bouwen van een server :)

> m00

Dennis
12/10/04, 16:17
Ik adviseer je ten minste een P4 2.8ghz (800FSB, 1MB) te nemen met bij voorkeur 1024mb DDR geheugen (later upgraden kan ook) en 2x80GB HDD SATA raid(1).

Overigens is 2x200GB SATAraid meestal maar een paar tientjes duurder dan 2x80GB HDD.

Filipino
12/10/04, 16:24
Grumpy-edit: Mag hier niet.

m00
12/10/04, 16:37
Weet iemand ook waar ik dan het beste dan een server kan kopen?:)

@ Filipino : Ik ben zelf al van plan mijn eigen servers, wanneer ik deze dus heb, in amsterdam te plaatsen.
Ik ben niet echt op zoek dus naar zoiets.
Maar evengoed bedankt voor de tip :D

_arno_
12/10/04, 16:40
ik heb een server gekocht bij pcdoc, waar ik erg tevreden over ben :)
ze zijn echter wel van bedrijfsnaam veranderd, hier een link:
http://www.ahead-it.be/

m00
12/10/04, 16:48
Zou het volgende ook een beetje geschikt zijn voor een redelijke gameserver:

Server: Supermicro SC-512L (Celeron CPU)
CPU: Intel Celeron 2.8
RAM: 3 x 512 MB DDR
Harddisk: 120 GB IDE
voor € 1050,-

> m00

wdv
12/10/04, 17:08
Celerons zijn niet echt geschikt voor gameservers

Base
12/10/04, 17:13
Origineel geplaatst door wdv
Celerons zijn niet echt geschikt voor gameservers
Niet geschikt is een groot woord, maar veel zal je er niet op kunnen draaien.
Ik raad een 3.0 Ghz aan, met het liefst 1,5 gig ram.. Kan je er echt veel op draaien..
EEN 40 GB HDD voldoet !

_arno_
12/10/04, 19:09
40 gig zou ik echter nooit doen , voor een paar euro meer heb je al veel meer schijfruimte.
en beter teveel dan te weinig , anders moet je de hd's nog wisselen ook

Cereal
12/10/04, 19:20
Origineel geplaatst door Base

Niet geschikt is een groot woord, maar veel zal je er niet op kunnen draaien.
Ik raad een 3.0 Ghz aan, met het liefst 1,5 gig ram.. Kan je er echt veel op draaien..
EEN 40 GB HDD voldoet !

Een 3.0 PIV welteverstaan.

Celeron voldoet niet om als gameserver te dienen..

Mog
12/10/04, 19:32
betreffende adressen;

dell.nl
rackserver.nl

Graffix^
12/10/04, 19:57
@m00 je zou ook hier http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=24 een topic kunnen openen dan kunnen Ahead-IT en Keuningen en anderen je misschien een goede aanbieding doen

m00
12/10/04, 20:32
Ik heb nu even het volgende bij Rackserver.nl samengesteld:

Rackserver Value 2010
Intel pentium 4 3.00GHz 800Mhz FSB with 1MB enhanced cache
2 x 512MB DDR 400Mhz ECC intern geheugen
1 x 80GB SATA hard drive

Met een totaalprijs van € 1.213,80 inc. BTW.
Is dit een goede prijs en zal deze server een beetje kunnen functioneren als gameserver?

> m00

Glenn
12/10/04, 20:41
- www.servershop.nl

XS-24
12/10/04, 20:49
www.ahead-it.be

Falc0n
12/10/04, 21:21
dat is geod genoeg voor een paar gameservers
(ligt natuurlijk wel aan welk spel je neemt)

Guust
12/10/04, 21:54
Origineel geplaatst door m00
Ik heb nu even het volgende bij Rackserver.nl samengesteld:

Rackserver Value 2010
Intel pentium 4 3.00GHz 800Mhz FSB with 1MB enhanced cache
2 x 512MB DDR 400Mhz ECC intern geheugen
1 x 80GB SATA hard drive

Met een totaalprijs van € 1.213,80 inc. BTW.
Is dit een goede prijs en zal deze server een beetje kunnen functioneren als gameserver?

> m00

Ja, en de servers van rackserver.nl zijn ook ERG GOED :)

Ahead-IT
12/10/04, 22:48
Origineel geplaatst door Guust


Ja, en de servers van rackserver.nl zijn ook ERG GOED :)
Ik vind ze vrij duur, het model dat je post is met een P4SCE moederbord, eveneens ook al niet het nieuwste. Misschien is het in je eigen belang als je een thread opstart in het te koop forum, uitleg geven waarom mag hier niet ;)

Filipino
12/10/04, 23:57
Origineel geplaatst door Filipino
Grumpy-edit: Mag hier niet.

Ik denk dat er een foutje gemaakt is, had eerst 1 waarschuwings punt, en nu dan in ene 6 ? en waarom, geef hem gewoon een goeie tip, een alternatief... Ze worden wel streng hier hoor!

Ahead-IT
13/10/04, 00:08
Origineel geplaatst door Filipino


Ik denk dat er een foutje gemaakt is, had eerst 1 waarschuwings punt, en nu dan in ene 6 ? en waarom, geef hem gewoon een goeie tip, een alternatief... Ze worden wel streng hier hoor!
Niet op die punten letten, na een tijdje weet je perfect wat mag en niet mag, en dan komen er nooit geen punten meer bij ;)

(je mag je E-mail adres niet vermelden)

Filipino
13/10/04, 00:13
Het was mijn e-mail addres niet, die van me gamehost... vriendelijkheid, en iemand een tip geven wordt tegenwoordig ook niet meer geaccepteerd, naar mijn mening mierenneukerij! pfff, zal me mond maar verder houden.

Keuningen
13/10/04, 10:59
Je bent natuurlijk altijd vrij een offerte aan te vragen...

Ahead-IT
ServerPlaza.NL
Dell.NL

Vraag overal een offerte aan en vergelijk het gewoon even.

jeffrey
13/10/04, 11:04
Beste,

wij kopen altijd onze servers in bij servershop.
via ons bestellen is eventueel ook een optie aangezien ik binnenkort ook servers moet bestellen is er vaak wel een korting te regelen zodat je zelf ook geld bespaard

Mocht je interesse hebben kan je gewoon even contact opnemen of even een topic openen in het andere deel van het forum waar aanbiedingen gedaan mogen worden.

andere bedrijven:
ahead-it
melrow

of gewoon zelf hardware inkopen :)

Patrick_NH
13/10/04, 11:31
Gewoon zelf je onderdelen kopen.

Scheelt de helft.

Thiaz
13/10/04, 11:59
Origineel geplaatst door Patrick_NH
Gewoon zelf je onderdelen kopen.

Scheelt de helft.

Hehe, dat dacht ik dus ook, maar kost dus (wanneer je het fout doet, zoals ik) ruim 2x zo veel als er een bij ahead-it bijv kopen.

Ik denk dat de meeste bedrijven die servers leveren al genoemd zijn, maar als het je eerste server is, raad ik je niet meteen er zelf een te bouwen , maarjah dat is mijn mening :)

Ic3man
13/10/04, 13:45
Origineel geplaatst door Thiaz


Hehe, dat dacht ik dus ook, maar kost dus (wanneer je het fout doet, zoals ik) ruim 2x zo veel als er een bij ahead-it bijv kopen.

Ik denk dat de meeste bedrijven die servers leveren al genoemd zijn, maar als het je eerste server is, raad ik je niet meteen er zelf een te bouwen , maarjah dat is mijn mening :)

Nouja, wanneer je bij een van die bedrijven een server met specificaties en al hebt uitgezocht zou je ook kunnen kijken naar de prijs die jij voor hetzelfde (!!) product kwijt bent wanneer je het zelf samensteld.

Je weet dan zeker dat de hardware compatible is met elkaar en dat het zeer waarschijnlijk niet te warm zal worden.

MoRRiS
13/10/04, 22:09
Origineel geplaatst door m00
Ik ben zelf van plan om er een gameserver van te maken, dus het moet een goede server hiervoor zijn.
Is er misschien ook een site of bedrijf waar zelf een server samen te stellen oid. is.
Ik ben namelijk nog niet bekend in het bouwen van een server :)



erh tsja, bekijk onze signatures, en mail naar die bedrijven voor een offerte
Dan kan je precies zelf kiezen wat voor jou het beste is.

Friend
13/10/04, 22:40
heb reeds 2 Supermicro servers bij ahead-it (voorheen PCDOC) gekocht. Beide servers zijn perfect, de prijs was ook erg aantrekkelijk.
Heb naast deze 2 Supermicro servers ook een Dell draaien. Die was overigens ruim 2 keer zo duur.

Helaas een kleine negatieve ervaring gehad bij de 2de SMserver die ik bestelde. Ik had namelijk een offerte aangevraagd, hierin duidelijk omschreven wat ik nodig heb. Geven ze de prijs van een server waarin de risercard niet was opgenomen en werd dus ook niet geleverd. Maar ook dat heeft Ahead-it snel en naar volle tevredenheid opgelost.

Ahead-IT
13/10/04, 23:23
Friend: Er komt een nieuwe website, professioneel zoals een BVBA waardig is. Bijgevolg zal het ook een stuk duidelijker zijn, en zullen er minder vergissingen gebeuren van beide kanten.

In de offerte heb je niet betaald voor een riser card, lijkt me dus ook logisch dat ze niet geleverd wordt ;)
Ik heb ze al bij al dan nog geleverd dacht ik, zonder extra kosten. (niet zeker)

Keuningen
14/10/04, 11:38
Origineel geplaatst door Patrick_NH
Gewoon zelf je onderdelen kopen.

Scheelt de helft.

Ik durf te wedden dat het goedkoper is een server bij ons te bestellen als klant dan ieder onderdeel los te kopen op de prijs...

En dan hebben we het nog niet eens over de garantie.

Ahead-IT
14/10/04, 11:49
Keuningen: laat ze maar eens proberen, al doende leert men ;)

Keuningen
14/10/04, 11:52
Je hebt gelijk :)

Nucleus
18/10/04, 17:10
Eentje die ik persoonlijk durf te adviseren: Ahead IT
www.buyaserver.be

Mvg,
David