PDA

Bekijk Volledige Versie : MDB files niet te downloaden van W2003 server



janwillem
12/10/04, 12:30
Hoe kan ik ervoor zorgen dat MDB files op een server niet direct te downloaden zijn door de URL in te typen ?

mvg,

Arjan

dotnetjunkie
12/10/04, 12:35
Met een ISAPI-filter is dit zeer goed te realiseren, zoek maar even op Google :)

janwillem
12/10/04, 21:59
hmm ik heb redelijk goed gezocht maar kan daar niets op vinden.. iemand enig idee?

Digiover
12/10/04, 22:14
Je moet de .mdb files in een directory plaatsen waar IIS niet in kan lezen, maar de directory moet wel IUSR rechten hebben.

dotnetjunkie
13/10/04, 01:28
Dat hangt ervan af. Als je die MDB vanuit aspx-pagina's aanspreekt, hoeft enkel de Network Service daarop rechten te hebben, niet de IUSR. Je kan trouwens ook de .MDB-extensie aan een worker process zoals dat van ASP.NET koppelen en zo een totale controle uitoefenen over wat waar en door wie kan gedownload en bekeken worden.

Koster
13/10/04, 01:43
Je kan per site instellen welke mime-types en file extensies hij kent. Zorg ervoor dat je .mdb zo instelt dat deze onbekend is, dan krijg je bij het opvragen een mooie 404 te zien :)
Zoals digiover het aangeeft is echter de beste methode maar helaas niet altijd toepasbaar (bij slechte scripting)

Digiover
13/10/04, 09:14
@dotnetjunkie : Ik ging er vanuit dat de OP ASP gebruikt. Overigens moet de IUSR dan wel lees en schrijfrechten hebben (wil je wat in de database kunnen zetten).

@Koster : Een connectie in ASP met een Accessdatabase is op vele manieren te maken, zoals bijvoorbeeld Server.MapPath of via het absolute PATH ( ADODB.Connection). Kijk eens naar http://www.vevida.com/NL/service_onderwerp.asp?owid=22

Koster
13/10/04, 12:30
Origineel geplaatst door Digiover

@Koster : Een connectie in ASP met een Accessdatabase is op vele manieren te maken, zoals bijvoorbeeld Server.MapPath of via het absolute PATH ( ADODB.Connection). Kijk eens naar http://www.vevida.com/NL/service_onderwerp.asp?owid=22 Dat weet ik ook wel, maar als je klant zelf wat script kan je hem op die manier helpen zonder zijn code aan te gaan passen :)