PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen verbinding met .ORG-sites



jomafa1
09/10/04, 18:09
Heb een chello account en had altijd een router tussen modem en pc. PC overleden en een andere aangesloten met een nieuw mac adres, registreren bij chello, na een aantal mislukte pogingen en helpdesk contact hoera, een verbinding maar.... Ik kan geen enkele .org site benaderen, alle andere sites geen enkel probleem zowel met netscape7.2 als met ie6 met sp1. HD-Chello weet niet wat er aan de hand is en kan me niet verder helpen. Geen proxy, DNS disabled, dhcp. Het gekke is dat ik wel kan pingen en browsen op ip-adres lijkt dus op een dns probleem maar waar zit die dan?

Dennis
09/10/04, 18:15
Geldt dit voor alle .org domeinen?

Je gebruikt nog steeds een router neem ik aan.

Wat gebeurt er als je in DOS-prompt (Start -> Uitvoeren -> type 'cmd' en druk enter) "ping icann.org" intyped?

jomafa1
09/10/04, 18:42
Gebruik geen router, geen firewall, geen virusscanner, Niks. Pingen van icann gaat uitstekend. Pingen van www.mozilla.org gaat niet goed. Pingen 207.126.11.202 gaat goed. Zowel in netscape7.2 als in IE6 met sp1 lukt het niet.

Dennis
09/10/04, 19:18
Hmm, netwerk-kabel steekt rechstreeks in je computer?
Draai eens een Spyware/Ad-ware scan met zowel Ad-aware als Spybot: Search & Destroy.

Wat staat er in je C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts bestand?
Bij netwerkverbindingen in het configuratiescherm. Rechterklik LAN-verbiding -> eigenschappen -> en edit het TCP/IP protocol. Staan je dns servers of automatisch of is er iets ingevuld?

jomafa1
10/10/04, 18:22
Ik heb het probleem gevonden! De boosdoenener is de sp1 van ie6 (wat een pokke sp, je krijgt een search balk in je explorer en in je verkenner die je niet meer kwijt raakt en de sp zet de security van ie dusdanig dat je niet betrouwbare (volgens MS dan) javascripts niet meer uitvoert. Gevolg geen mozilla.org. Kennelijk rommelt ie ook in windows en heeft dat ook invloed op ping, ns e.a. kortom problem solved. Maar die misselijke balk en de nederlandse teksten ben ik wel mee opgescheept terwijl ik alles in het engels heb, zeeer storend.

Dennis
10/10/04, 18:36
Bedankt dat je het nog even hebt gemeld!

Carl<n-media>
10/10/04, 19:54
Waarschijnlijk heb je dan een Nederlandse versie van Internet Explorer geinstalleerd. Over welke 'balk' heb je het overigens?

Speedbit
11/10/04, 12:01
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hmm, netwerk-kabel steekt rechstreeks in je computer?
Draai eens een Spyware/Ad-ware scan met zowel Ad-aware als Spybot: Search & Destroy.

Wat staat er in je C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts bestand?
Bij netwerkverbindingen in het configuratiescherm. Rechterklik LAN-verbiding -> eigenschappen -> en edit het TCP/IP protocol. Staan je dns servers of automatisch of is er iets ingevuld?

Ad aware.. Met een verkeerde versie schijnt die windows te blokkeren. Zo dat als je inlogd je meteen weer uitgelogd wordt.