PDA

Bekijk Volledige Versie : JURIDISCH: Betalen of niet?



Base
09/10/04, 12:16
Wel, ik zit met volgend probleem.
Ik noem het bedrijf nu nog xxx, maar dat zal niet lang meer duren als ze nog zo doorgaan.

Ik had een Dedicated Server bij hun, en had die opgezegd.
Hierbij reageerde niemand, waarop ik zei, "Hij is toch goed opgezegd hé?"
Hierop zei iemand, ja de datum en tijd staat erbij, dus geen probleem.
Ik betaal mooi die maand af, en gebruik het ding niet meer.
Nu in de 3de maand heb ik dat ding dus niet meer gebruikt, nietwetend dat hij volgens hun niet goed was opgezegd.
Ze komen met verschillende nieuwe facturen, en ze eisen nu dat ik een maand extra betaal, omwille van dat in hun voorwaarden 3 maanden staat (waarmee ik met een kruisje op hun site akoord ben gegaan.)
Nu vraag ik mij af, wat kan ik het beste doen.
1. Niet betalen, of een deel betalen door een compromis.
2. Betalen, want ik sta toch nergens?
3. Gewoon helemaal niet betalen, zelfs geen compromis, ik sta volledig in mijn recht.

Ik hoop dat hier mensen zijn die een antwoord op deze zaak hebben ;)

Bedankt alvast,

FSCJasper
09/10/04, 12:19
Tja,als in de AV staat dat je een contractperiode hebt van minimaal 3 maanden,dien je ook die contractperiode uit te zitten.

XF-RICK
09/10/04, 12:20
Dit is een lastige vraag, heb je toevallig een bevestiging van opzegging ontvangen? Zoniet, hoe heb je dan opgezegd? Was je op de hoogte van het opzegtermijn?

;)

Base
09/10/04, 12:26
Opgezegd via Tickets.
Ik kan de tickets wel eens kopieren indien gewenst, ik zal ze even opzoeken, dan edit ik mijn post.

Maak je maar geen zorgen alle gegevens staan erbij:

Last Update: 02 Jun 2004 03:24 PM
Created On: 30 May 2004 06:21 PM
Status: Open


Met vriendelijke groet / With kind regards,


Door mij:
Opgezegt is opgezegt. Vanaf volgende maand word er niet meer betaald :)

Door hun
Ik zal het hier even bespreken.


Met vriendelijke groet / With kind regards,

Op 19 juli was dit bericht getypt.

Daarna niets meer gehoord van hun..

Bestlevel
09/10/04, 12:39
Als je zelf geen bewijs hebt dat je optijd hebt opgezegd dan wordt het erg lastig.

Zowieso als in de algemene voorwaarden staat dat het 3 maanden voor het aflopen van het contract moet.

Triloxigen
09/10/04, 12:40
Als je gewoon contract 3 maanden is en er reageert niemand bij opzegging.
Is het gewoon 3 maanden betalen.

®on
09/10/04, 12:42
Je bent akkord gegaan met de voorwaarden, je zal een derde maand moeten betalen lijkt me.

Opzeggen via tickets lijkt me wat vreemd, waarom niet gewoon per (aangetekende) brief opgezegd? Dat lijkt me meer voor de hand liggen, en voorkomt (achteraf) problemen.

Ahead-IT
09/10/04, 13:13
Als je een betaling hebt uitgevoerd naar hun rkeening is dat net hetzelfde als een handtekening zetten op een contract. Ik vrees dat je inderdaad nog een maand moet betalen, zo een ticket systeem heeft geen enkele bewijskracht.

XS-24
09/10/04, 13:28
Bij ED moet je inderdaad minimaal 3 maanden de server huren, daarna kan je hem volgens mij opzeggen zonder opzeg termijn.

Dreas
09/10/04, 17:59
Als je nooit een contract ondertekent hebt vind ik opzegging per ticket vrij acceptabel .. als er een opzegtermijn is van 3 maanden moet je gewoon de 3 maanden betalen uitgaande van de datum waarop je per ticket je server hebt opgezegd. Lijkt me heel redelijk.