PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet(Bank)rekening in België



dreamhost_nl
08/10/04, 17:12
Gezien het stijgende aantal cliënten uit België zijn we van plan om - naast onze Nederlandse bankrekening - als extra service een Belgische bankrekening te openen; de overboeking via IBAN vormt voor veel Belgische cliënten nog net een drempel om niet met ons in zee te gaan.
De bankrekening zelf hoeft niet al te veel bijzonders te zijn en het liefst met een tariefvrije voet. Heeft iemand ervaring en zo ja, met welke (Internet)bank?

Alvast bedankt voor de reacties. :W:

Hosting-Garage
08/10/04, 18:24
Wel, als je geen internationale ôverschrijvingen wil doen is ARGENTA de beste koop, nl GRATIS !!

Maar geen transfers naar buitenland, is enige minpunt. Natuurlijk is de bank niet echt populair bij bedrijven, maar eerder predikaat (armen) bank.

MVG

Ahead-IT
08/10/04, 18:31
www.fortis.be

luser
08/10/04, 22:17
Ik ben tevreden van mijn argenta rekeningen, let wel op dat dit alleen voor eenmanszaken is.
Overschijvingen zitten niet in het webinterface maar daar hoef ik gewoon voor te faxen naar het lokale kantoor waar ik 'klant' ben.

Fortis en kbc hebben wel iban overschrijvingen zitten in hun webinterface.

WebBizz
08/10/04, 22:23
Wij hebben een bankrekening bij de ING bank in België. Met internet bankieren, kost geen cent en behulpzame mensen. Kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen IMO.

dreamhost_nl
09/10/04, 10:17
Bedankt voor jullie reacties zover...

@WebBizz : Hoe heb je deze rekening geopend? Via een vestiging in Nederland of ben je naar een Belgische vestiging gegaan?

Ahead-IT
09/10/04, 12:41
Ik zou toch een Fortis rekening openen, stabiel, niet duur en zeer goeie E-banking!

Je zal wel fysiek eens naar België moeten komen om een rkeening te openen, via fax alles regelen gaat niet. (zo heb ik het toch verstaan)

dreamhost_nl
09/10/04, 13:36
Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een mogelijkheid om via Internet een rekening te openen of via een vestiging in Nederland... ik kom (jammer genoeg) nu eenmaal niet iedere dag in België...

Base
09/10/04, 14:29
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een mogelijkheid om via Internet een rekening te openen of via een vestiging in Nederland... ik kom (jammer genoeg) nu eenmaal niet iedere dag in België...
Dan zal je toch een keertje moeten gaan, (met de trein van Rotterdam - Antwerpen is maar 2 uurtjes hoor !)

luser
09/10/04, 14:44
neh amtsterdam naar antwerpen is 2h ;) van rotterdam is het maar max 1.5h.

Rik
09/10/04, 14:48
idd, Breda - Antwerpen is maar 30 minuutjes, + je kunt hier vanuit NL gewoon rekeningen openen in BE hoor... gewoon even contact met je bank opnemen, hebben altijd wel een dochter/partner/filiaal in BE zitten :)

WebBizz
09/10/04, 20:20
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
@WebBizz : Hoe heb je deze rekening geopend? Via een vestiging in Nederland of ben je naar een Belgische vestiging gegaan?

Geopend bij een vestiging in België, KvK en ID meenemen en het is zo geregeld.

Ahead-IT
10/10/04, 04:02
Beter één maal enkele uren uitrekken en alles correct afhandelen, dan in stukjes en brokjes!

ver$age
10/10/04, 11:46
Ga bij KBC, de snelste ;)

IT-worX
10/10/04, 18:56
Kzit bij Dexia...mag er ook niet klagen :-)

Keuningen
14/10/04, 11:31
Origineel geplaatst door IT-worX
Kzit bij Dexia...mag er ook niet klagen :-)

Nederland heeft een beetje een verkeerde smaak in den spreekwoordelijke mond als het om Dexia gaat ;)

... LegioLease.. do I need to say more?

-----------------------------

Graag hoor ik je bevindingen over een Belgische rekening!

crowke
14/10/04, 13:10
Rabobank.be: 100% internetbank in België met zeer lage kosten (ze hebben zelfs geen kantoren in BE)

host3000
14/10/04, 13:18
Belangrijk :
De rekeningen en diensten die Rabobank.be aanbiedt zijn onderhevig aan de Belgische fiscale regels en daardoor uitsluitend bestemd voor Belgische ingezetenen. Zie ook Wettelijk kader onderaan.


Niet zo handig voor TS lijkt mij. ;)

Mathieu
14/10/04, 16:06
Ik zoek hetzelfde, maar dan voor Nederland.
Waar kan ik een goeie, Nederlandse rekening openen die via Netbanking te beheren aub??

PeterT
14/10/04, 17:01
Fortis.nl
Rabobank.nl
Ingbank.nl
Abn.nl
Postbank.nl

:)

Zo'n beetje iedere bank heeft tegenwoordig wel internet faciliteiten :)
Ik heb zelf goede ervaringen met Rabo (prive) en ING (bedrijfsmatig).

dreamhost_nl
14/10/04, 17:41
Origineel geplaatst door Mathieu
Ik zoek hetzelfde, maar dan voor Nederland.
Waar kan ik een goeie, Nederlandse rekening openen die via Netbanking te beheren aub??

Wat voor Nederland geldt, zal ook voor België gelden :
Bij de Belgische vestiging van uw bank, zult u wel een rekening bij een Nederlandse vestiging kunnen openen.

Ik zou u aanraden eens een (vrijblijvend) berichtje te sturen naar de Postbank (http://www.postbankzakelijk.nl) (onderdeel van de ING), vanwege hun hoge tariefvrije voet.

Mathieu
14/10/04, 19:30
Thanks!

Anestheologist
15/10/04, 01:35
Zakelijk Fortis en prive bij KBC, beiden zeer goed hoewel het online bankieren bij fortis beter is dan bij KBC (persoonlijke mening) Verder is Fortis wel duurder dan KBC.

In België is de Bank van de post de duurste en goedkoopste zoals al aangegeven Argenta.