PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhuizing domeinnames



dopey
08/10/04, 18:08
Ik had een vraagje over de verhuizing van domeinnamen,
Ik heb zelf een hosting pakket met nameservers waar ik mijn domeinen op kan zetten enz, ik koop mijn domeinen meestal van WHT.com en dan neem ik ze over in enom bijv.
Nu heb ik een probleempje, want een vriend heb ik ook webspace gegeven en die wil zijn domein(en) van demon naar mijn website verplaatsen, en ik heb demon gemailed maar die wil de DNS niet naar mijn DNS server wijziggen maar inplaats daarvan willen ze het domein 'verhuizen' zodat ik het domein zelf moet overnemen en niet meer aan demon hoef te betalen, hoe doe ik dat precies?
Moet ik gewoon mijn contract opzeggen en mijn domeinnaam ergens anders registreren?
Het gaat om een .nl en een .com domeinnaam.
Met Vriendelijke Groet,
dopey

maxnet
08/10/04, 18:21
Origineel geplaatst door dopey

Moet ik gewoon mijn contract opzeggen en mijn domeinnaam ergens anders registreren?


Je moet de dienstverlening bij de oude provider opzeggen (NIET het domein zelf), en de nieuwe provider een verhuisprocedure laten starten.

In het geval van een .nl domein is dat een kwestie van een verhuisformulier en registratie contract invullen, en deze naar de nieuwe provider sturen.

http://www.sidn.nl/sidn/flat/Service/Downloads/Formulieren/.nl-domeinnamen/index.html

Hosting-Garage
08/10/04, 19:22
Bij een *.com kan je gewoon bij andere provider een transfer inzetten. De oorsporonkelijke eigenaar moet met het email-adres on the WHOIS-records bevestigen.

MVG