PDA

Bekijk Volledige Versie : 2kX Host NL down



Schaap
07/10/04, 17:27
Beste,

Wegens een serververhuizing is onze Nederlandse server ( nl.2kxhost.com ) momenteel niet online.

Wij wachten nog op een antwoord van onze colocator ( i3d ) die het IP manueel moet veranderen.

Hopelijk is deze server morgen ( vrijdag 8-10-2004 ) weer online.

Voor verdere vragen of hulp:
support e-mail (support@2kxhost.com)

Bedankt voor uw begrip,
Ben S.

XS-24
07/10/04, 21:46
Ok, weet ik dat Koster succes :).


Ik heb trouwens geeen e-mail gehad over downtime/verhuizing :(.

Schaap
07/10/04, 22:17
Ja, foutje,

Dit moest normaal op het forum gekomen zijn & doorgezonden zijn naar alle klanten, maar wegens de verhuizing van de VS server enkele dagen ervoor is dit plan dus nooit tot stand gekomen :(

Schaap
08/10/04, 12:48
Dit is een echte ramp,

Nog altijd geen server en geen antwoord van i3d.

wbakker-letsgoonline
08/10/04, 13:58
Wacht gewoon even af misschien dat er complicaties zijn opgelopen bel anders i3d even en vraag wat de status is.

Dennis
08/10/04, 15:26
Dan hadden ze toch in tickets kunnen reageren?

Zenda
08/10/04, 15:42
Ik hoorde van Schaap, dat bellen ook geen zin had. Het antwoord apparaat staat namelijk aan.

XS-24
08/10/04, 16:52
Hmm, nog steeds offline.

Dennis
09/10/04, 15:13
Hij's weer up, maar www.sity.nl is nog wel down.

XS-24
09/10/04, 15:15
Wat is online dan, nl.2kxhost.com doet nog niet veel.

Schaap
09/10/04, 15:40
Ja echt hoor,

Nu zegt i3d dat ze pas maandag weer beschikbaar zijn..

Dit is complete zever hé!

Als zij mijn server verplaatsen moeten ze ervoor zorgen dat hij zosnel mogelijk weer operationeel is!

Ik weet allesins welke colocator ik de volgende keer NIET zal nemen..

Dennis
09/10/04, 15:47
i3d.nl staat in het We-Dare-netwerk. Jouw server staat in het Grafix.nl-netwerk.

Jammer dat de .pdf links op http://www.i3d.nl/index.php?p=13 niet werken, maar volgens mij biedt i3d.nl alleen hosting aan in hun eigen cabinetten in het We-Dare-netwerk?

nl.2kxhost.com staat in een ander netwerk dan ns1.everexhosting.com en i3d.nl

Schaap
09/10/04, 16:00
Origineel geplaatst door DennisCitus
i3d.nl staat in het We-Dare-netwerk. Jouw server staat in het Grafix.nl-netwerk.

Jammer dat de .pdf links op http://www.i3d.nl/index.php?p=13 niet werken, maar volgens mij biedt i3d.nl alleen hosting aan in hun eigen cabinetten in het We-Dare-netwerk?

nl.2kxhost.com staat in een ander netwerk dan ns1.everexhosting.com en i3d.nl

Edit: Ip van nl.2kxhost.com is nu aangepast naar ns1.everexhosting.com's ip..

Je moet ook niet nl.2kxhost.com pingen maar ns1.everexhosting.com

En die bezit wel het IP dat i3d mij voorgeschreven heeft..

Anyway: het is mijn schuld niet dat de server down is, wel die van i3d, zij konden al 3 dagen geleden het IP aangepast hebben!

Dennis
09/10/04, 16:04
Origineel geplaatst door Schaap


Edit: Ip van nl.2kxhost.com is nu aangepast naar ns1.everexhosting.com's ip..

Je moet ook niet nl.2kxhost.com pingen maar ns1.everexhosting.com

En die bezit wel het IP dat i3d mij voorgeschreven heeft..

Anyway: het is mijn schuld niet dat de server down is, wel die van i3d, zij konden al 3 dagen geleden het IP aangepast hebben! Hmm, kun je het hele verhaal even duidelijk samenvatten en hier posten?

XS-24
09/10/04, 16:53
Ik vat er iid ook niet veel meer van, het enigste wat ik weet is dat de server/website down zijn en dat ik geen klanten kan bereiken en klanten mij niet wat nogal enorm vervelend is.


Nu zegt i3d dat ze pas maandag weer beschikbaar zijn..

Achja, laten we als webhoster vrijdag, zaterdag en zondag maar vrij nemen.

Thunderstick
09/10/04, 23:10
Origineel geplaatst door Schaap
Beste,

...

Wij wachten nog op een antwoord van onze colocator ( i3d ) die het IP manueel moet veranderen.

Hopelijk is deze server morgen ( vrijdag 8-10-2004 ) weer online.




Terwijl u nog steeds wacht is Dhr.Koster druk Joint Operations aan het

spelen. Kijk even naar de data/tijd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/963367/0

Dhr.Koster = DaMorpeus

http://www.tweakers.net/gallery/48271

Koster
10/10/04, 12:50
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hmm, kun je het hele verhaal even duidelijk samenvatten en hier posten? Dat zal ik dan maar even doen:
wij zijn afgelopen maand verhuisd van Plushosting naar WeDare. Zowel onze gameservers als de servers van onze colocatie klanten zijn fysiek verhuisd, op twee servers na (hierover later meer).
Wij hebben een periode van 14 dagen gereserveerd voor de verhuizing van de servers, de colocatie klanten hadden gedurende deze 12 dagen de tijd kosteloos ons in te schakelen om de server te verhuizen zodat zij niet waren gedwongen zelf naar het datacentrum te komen.
Ben (Schaap/goathost/2kxhost) heeft niet gereageerd, en tevens ook niet op 2 herinneringen per mail. Afgelopen vrijdag, ver na kantooruren (half elf 's avonds) hebben wij een boze mail ontvangen van Ben dat de server uitstond en hij dus met spoed verhuisd moest worden.

3 zaken zijn vreemd:
- de server is door Ben zelf uitgezet
- hij reageert 2 weken niet totdat het te laat is
- er worden verschillende verhalen geplaatst dat i3d de schuldige zou zijn

Ik vind het uitermate storend dat wij als schuldige voor downtime worden aangewezen Ben. Je had ook contact met ons op kunnen nemen of de server tot maandag aan kunnen laten staan, dan was er niks fout gelopen.

Een persoon zoals Thunderstick, die geen onderscheid kent tussen privee en zakelijk, probeert te boel alleen op te jutten en is ronduit storend in deze discussie.

Als laatste wil ik Ben erop wijzen dat hij 24/7 toegang heeft tot zijn server. Aangezien hij momenteel dichterbij de server is dan ik (ik geniet even van een welverdiende mini-vakantie), kan hij zelf gecreeerde probleem ook zelf oplossen ipv de schuld bij andere mensen in de schoenen te schuiven.

XS-24
10/10/04, 12:55
En in die mini vakantie kan er niemand voor problemen naar het DC gaan :s, lijkt me sterk maargoed.

Cybafish
10/10/04, 12:59
Het is niet zo dat je automatisch greep hebt op de levens van de gehele staf van een bedrijf waar je diensten bij afneemt! Dit laatste lijkt bepaalde mensen hier nogal te ontschieten.

En dit nog wel terwijl het maar de vraag is wie hier daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de downtime.

Koster
10/10/04, 13:07
Origineel geplaatst door Cybafish
Het is niet zo dat je automatisch greep hebt op de levens van de gehele staf van een bedrijf waar je diensten bij afneemt! Dit laatste lijkt bepaalde mensen hier nogal te ontschieten.

En dit nog wel terwijl het maar de vraag is wie hier daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de downtime.
Dat lijkt me duidelijk: Ben wilde niet in de periode van 12 dagen verhuizen, maar nam pas contact met ons op op vrijdagavond 22:30. Tevens had de server nog prima tot na het weekend kunnen draaien en had hij hem niet uit hoeven te zetten.

Origineel geplaatst door sity webhosting
En in die mini vakantie kan er niemand voor problemen naar het DC gaan :s, lijkt me sterk maargoed. Ben heeft 24/7 toegang tot het datacentrum en heeft er zelf voor gekozen:
- niet naar het datacentrum te gaan
- ons pas te contacteren na afloop van de 12 dagen verhuisperiode
- op vrijdagavond 22:30 ons pas te contacteren
- de server zelf uit te zetten waar helemaal geen reden voor was

Koster
10/10/04, 13:11
Origineel geplaatst door Schaap


jaja.. ik heb de stekker uitgetrokken...

In dezelfde kast draaien nu nog 8 andere servers. Wij hebben niks uitgetrokken en je server zou in principe nog kunnen draaien tot woensdag (wanneer de servers echt verhuisd moeten zijn)


Ik ga er vanuit dat jullie het IP moeten veranderen bij alle klanten, ik kan namelijk niet ruiken wanneer jullie mijn bak zullen afsluiten.

Zoals vermeld: je kon een datum opgeven waarna de server verhuisd werd en de nieuwe IP adressen ingesteld zouden worden. De server kon in principe tot woensdag nog de oude IP adressen gebruiken


Ik heb gebeld => antwoordapparaat

Klopt, maar daarvoor heb je als colocatie klant wel een 24/7 mobiel nummer voor storingen


De e-mails zijn niet aangekomen omdat goathost.com niet bereikbaar was, dus ja, dat is mijn schuld. Backup mail server (mx record met lagere prioriteit)?

Schaap
10/10/04, 13:17
Dat lijkt me duidelijk: Ben wilde niet in de periode van 12 dagen verhuizen, maar nam pas contact met ons op op vrijdagavond 22:30. Tevens had de server nog prima tot na het weekend kunnen draaien en had hij hem niet uit hoeven te zetten.


Uitgezet? Ik heb helemaal niets uitgezet!


Ben wilde niet in de periode van 12 dagen verhuizen
-> Wat? Je zei via e-mail dat de verhuizing begin oktober ging doorgaan, ik ging er vanuit dat dit automatisch zou gebeuren.

Mijn @goathost.com mail werkte niet, dit is mijn fout om het niet vroeger te melden.



- ons pas te contacteren na afloop van de 12 dagen verhuisperiode


Eh? 30 september werkte mijn e-mail nog perfect, en ik heb NIETS ontvangen van i3d! Dus ik zat duidelijk wel nog binnen de 12 dagen verhuisperiode!



- de server zelf uit te zetten waar helemaal geen reden voor was


Nogmaals: de doos heb ik niet uitgezet.

Koster
10/10/04, 13:21
Origineel geplaatst door Schaap

Eh? 30 september werkte mijn e-mail nog perfect, en ik heb NIETS ontvangen van i3d! Dus ik zat duidelijk wel nog binnen de 12 dagen verhuisperiode!

Lijkt me sterk, we hebben je voor 30 september 2 mail gemailed, na de 30ste nogmaals vanwege de uiterlijke verhuisdatum. Dit hebben wij gestuurd naar het contactadres dat je hebt opgegeven op het contract, tevens hebben wij geen foutmail terug gekregen (unable to deliver...., etc etc)


Nogmaals: de doos heb ik niet uitgezet. gecrashed dan?

Onze oplossing: of ga vandaag snel naar de server of wacht tot maandagochtend.

Schaap
10/10/04, 13:26
Date: Thu, 30 Sep 2004 13:59:33 -0500


De laatste e-mail die ik ontvangen heb, op 30 September, dus die 2 e-mails heb ik nooit ontvangen blijkbaar.

De laatste e-mail van i3d was op 27 September 2004.



gecrashed dan?


Misschien wel zeker?

Verhuizen maandag lijkt me het beste,
wordt hij dan direct ook op de nieuwe IP's gezet?


PS: Mijn excuses voor al dit geweld, ik was wat overtoeren (niet volledig onbegrijpelijk.)

Zenda
11/10/04, 22:32
Inmiddels is hij weer UP :D

MarcelC
02/11/04, 21:23
Ben,

dan heb je nu vast ook weer tijd om de vele klachten per email/pb (naar verschillende adressen) die ik naar je gestuurd heb op te lossen.

Zit nu al ongeveer 4 weken met een account waar ik geen moer mee kan op US-server.

Zou eerst maar eens bij jezelf te rade gaan over jouw eigen service voordat je andere mensen wat gaat vertellen over hun service.

Savvas
02/11/04, 23:09
Origineel geplaatst door MarcelC

Zou eerst maar eens bij jezelf te rade gaan over jouw eigen service voordat je andere mensen wat gaat vertellen over hun service.

Nou nou, dat is een mond vol. De heren voerde hier slechts een discussie in het belang van Ben zijn klanten.

Maar ja de support van Ben ga ik verder ook niet over... Tja, succes :D?