PDA

Bekijk Volledige Versie : Sempron 2800+ in een 1U



Sparkey
06/10/04, 19:08
Ik wilde graag weten of ik een Sempron 2800+ in een 1U kan plaatsen vanwege de warmte? Kan dat in een 4CM hoge kast? Krijg ik dan geen problemen

kilian
06/10/04, 19:16
als ik jou was zou ik een athlon mobile nemen, draait hier in mijn pc een 1.9 @ 2.4 Gig bij 42 graden met een superklein koelertje.

Samuel
06/10/04, 19:43
Beste

Draait goed met een goede cooler. Kan je wel aanraden hem op 100FSB te laten draaien, draait hij welliswaar iets trager, maar produceert hij ook heel wat minder warmte.

MediaServe
06/10/04, 22:22
Origineel geplaatst door Samuel
Beste

Draait goed met een goede cooler. Kan je wel aanraden hem op 100FSB te laten draaien, draait hij welliswaar iets trager, maar produceert hij ook heel wat minder warmte. Een processor onderklokken vermindert de levensduur van de processor. Zelfs een stuk erger nog dan bij overklokken. Ik zou de FSB niet van 166 MHz naar 100 MHz halen hoor.

XF-RICK
06/10/04, 23:06
Moet lukken om @ 166 MHz te draaien, het zijn tegenwoordig de Intel P4 Prescotts die een beetje een heethoofd zijn.

Ik zou zeker niet onderklokken, Sempron is al een budgetprocessor en het zal de performance niet goed doen om ook nog eens hem onder te klokken.

Mvg,

-JB-
15/10/04, 12:47
Semprons zijn ranzige processoren, probeer een athlon xp te krijgen ofzo

XF-RICK
15/10/04, 12:53
Origineel geplaatst door -JB-
Semprons zijn ranzige processoren, probeer een athlon xp te krijgen ofzo

Hoezo ranzig? Ze zijn voor een bepaald publiek bestemd, daardoor zijn ze nog niet ranzig. Doen het effe beter dan de budget CPU van Intel.

-JB-
15/10/04, 12:54
Origineel geplaatst door XF-RICK


Hoezo ranzig? Ze zijn voor een bepaald publiek bestemd, daardoor zijn ze nog niet ranzig. Doen het effe beter dan de budget CPU van Intel. Klopt, maar kwa prijs verschillen ze naar mijn weten absoluut niet veel met de oude athlon XP's.

Correct me if im wrong.

XF-RICK
15/10/04, 13:18
Origineel geplaatst door -JB-
Klopt, maar kwa prijs verschillen ze naar mijn weten absoluut niet veel met de oude athlon XP's.

Correct me if im wrong.

Budget: Sempron/XP
Standaard: Athlon 64 2800 - 3200
High-End: Athlon 64 FX/Opteron

Je hebt gelijk, de Sempron is ongeveer even duur. Pas vanaf de 2500+ XP wordt het leuk om een XP te nemen.

Mvg,

neographikal
26/10/04, 09:19
Origineel geplaatst door -JB-
Semprons zijn ranzige processoren, probeer een athlon xp te krijgen ofzo

Wat een onzin, de Sempron's zijn de oude Athlon XP's Tbred. In tegenstelling tot de Duron hebben ze gewoon 256kB aan cache aan boord. De socket 754 versie is een uitgeklede A64, maar deze presteert alsnog redelijk tot goed.

Dit soort one-liners die nergens op slaan heeft niemand wat aan. Eerdat je een Sempron 2800+ met een website over de kop helpt, heb je een hele flinke website ;)


Origineel geplaatst door MediaCreations
Een processor onderklokken vermindert de levensduur van de processor. Zelfs een stuk erger nog dan bij overklokken. Ik zou de FSB niet van 166 MHz naar 100 MHz halen hoor.

En onderklokken slecht voor de levens duur? :D Warmteafgifte wordt minder = beter voor levensduur. Hoe dacht jij dat AMD de snelheden voor z'n procs bepaalde? :D