PDA

Bekijk Volledige Versie : Remote console servers te koop.



Gerwin
06/10/04, 11:32
Voor onszelf heb ik een aantal remote console servers gekocht in de USA. IK heb er een aantal extra laten meekomen welke ik te koop aanbied.

Ideaal als vervanging voor een KVM switch. Enige nadeel is dat je geen grafische omgeving kunt overnemen, maar tot heden hebben wij daar met onze linux machines geen hinder aan ondervonden. Bij windows kom je trouwens wel in de console omgeving, dus noodwerk kun je daarin uitvoeren. Overig beheer doe je dan verder weer normaal via bijvoorbeeld RADMIN

Je neemt eenvoudig de complete console over alsof je achter je server zit. Geen probleem meer als je firewall dichtzit, of er perongeluk iets niet goed staat in je bios waardoor hij niet wil booten.

Eenvoudig de boot sequence aanpassen zodat je op afstand opnieuw je machine kunt installen is nu ook een koekje !

Tot totaal 24 poorten kun je op afstand beheren. Dit kan in tegenstelling tot kvm switches met 24 man tegelijk. Niet langer maar 2 man tegelijk op afstand aan het werk.

Vergelijkbare units van cyclades kosten 3000,- euro.
Ga je voor een echte KVM oplossing zit je al snel op 4000,- tot 5000,-

Omschrijving:
2u Livingston serial console server met 24 poorten. (refurb)
3x kabelset (8 aansluitingen per set) van 3 meter (makkelijk in te korten)
24x RJ 45 converters om aan te sluiten op de kabels.
Compleet met rackmount materiaal en wij geven 1 jaar garantie.

Complete kit inclusief verzendkosten binnen europa kost 650,- ex btw.

Aanpassing;
Gezien diverse mensen ons vroegen of er kwantum korting mogelijk was het volgende ..

1+ 650 ps
2+ 625 ps
3+ 600 ps
5+ 550 ps

ipv 1 jaar 2 jaar garantie kost 100,- euro per unit extra.

Wij zorgen voor basis configuratie, je hoeft hem zelf alleen maar op te hangen en aan te sluiten !

Mocht je vragen of interesse hebben hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,

Gerwin

Savvas
06/10/04, 11:54
- Hoelang is deze aanbieding geldig?
- Importeren jullie deze dingen met regelmaat?
- Garantie?

Detonator
06/10/04, 12:39
- Heb je een foto van dat ding en zo'n kabelsetje
- Heb je een link naar een handleiding
- Kun je gebruikers aanmaken en per gebruiker poorten toekennen?

host3000
06/10/04, 12:45
Zou je wellicht kunnen aangeven hoeveel je er hebt (tenzij je elke week een partij laat komen natuurlijk)? Ik heb inmiddels een console server gekocht, maar ben wellicht in nog een geïnteresseerd binnenkort.

Gerwin
06/10/04, 12:47
@netrouting

De garantie die wij geven op deze units is 1 jaar.
Wij zorgen er altijd voor dat wij vervangende units op voorraad hebben.
Garantie is eventueel uit te breiden naar 2 jaar. De kosten hiervan zijn nog niet duidelijk maar zullen maximaal 100 / 150,- extra bedragen.

Momenteel zijn we in overleg om importeur voor europa te worden.
Dit zou betekenen dat we een grotere spare voorraad hebben, en snel oo grotere aantallen kunnen leveren.

Totdat dit rond is zullen wij zowiezo wel op regelmatige basis units laten overkomen. Dit voor eigen gebruik, en verkoop aan derden.

Vriendelijke groet,

Gerwin

Gerwin
06/10/04, 13:10
Als bijlage de afbeeldingen van de unit.

- voorkant
- achterkant
- rj45 adapter
- cable set

Vriendelijke groet,

Gerwin

Thijs
06/10/04, 13:24
Prijs is redelijk, gebruikers-gemak minder met zo'n kabelbundel er aan vast.

host3000
06/10/04, 13:57
Ik dacht eerlijk gezegd dat er 24 rj45/utp poorten op de console zouden zitten, die je met het getoonde verloopstukje op de serial van de server/switch zou zetten.

PreServer
06/10/04, 14:20
Origineel geplaatst door host3000
Ik dacht eerlijk gezegd dat er 24 rj45/utp poorten op de console zouden zitten, die je met het getoonde verloopstukje op de serial van de server/switch zou zetten.

edit:
sorry had je verkeerd gelezen. Zou idd beter zijn op die manier :)

Gerwin
06/10/04, 14:24
Bij de units zitten 3 kabel sets (3x een bundel van 8 welke dus samenkomen op 1 aansluiting)

Dit werkt juist makkelijk met wegwerken langs de zijkanten van het rack. je bent helaas wel verplicht minimaal 1 set aan te sluiten met 8 kabels. Sluit je dus maar 4 servers aan .. dan hangen er 4 beetje onzinnig te bungellen.

Het echte gebruiksgemak heb je van deze dingen pas als je remote bij je machines wil / moet .. dan maken mij een paar overbodige kabeltjes opeens een stuk minder uit :-)

host3000
06/10/04, 14:25
Origineel geplaatst door preserver


Volgens mij zittern er ook 24 poorten op maar moet je die met 3 kabels van 8 poorten aansluiten, wat in mijn ogen zelfs makkelijker/beter is ivm wegwerken en lengte van de kabels. Maar volgens mij zijn die kabels wel erg duur, of zitten er 3 van bij?

Er zitten idd 24 poorten op, maar ik bedoel dus fysiek (24 rj45 poorten), waar je losse utp kabeltjes voor kan gebruiken. Dat trek wat gemakkelijker door de kast en naar andere kasten.

Maar Gerwin heeft idd aangegeven dat het om een bundel van 8 kabels gaat. Ik had alleen niet in de gaten dat er aan één eind één connector zit.

Edit---> achterhaald :p

Gerwin
06/10/04, 14:34
we tikken lekker langs en met elkaar :=)

Inderdaad .. als je meerdere kasten wilt aansluiten is het minder makkelijk.

Wellicht dat je dan de kabels kunt afmonteren op patchpanel.
Stel je hebt dan 3 kasten naast elkaar .. dan hang je de unit in de middelste kast op patchpanel.. en lus je vanaf daar door naar de 3 kasten.

(Wil ik je er wel kosteloos bijleveren .. doordat je dan een kortere kabelset nodig hebt scheelt dat mij ook simpelweg qua kosten)

Maar.. zelf neem ik dit ongemak graag voorlief. Helemaal gezien een willekeurige andere oplossing 5x zoveel kost.

EgoH
07/10/04, 16:48
Hoe werkt het met de authenticatie voor de console. Kan je een paswoord instellen per seriele poort?

En hoe gaat het connecten, krijgt het apparaat 1 ip en alle consoles 1 poort of werkt het op een andere manier?

Gerwin
07/10/04, 17:44
Hoi EgoH,

De console server zelf heeft 1 ip.
Om een poort van de server rechtstreeks te benaderen kun je een poortnummer meegeven achter het ip.

Dus bijvoorbeeld; 192.168.2.1:4004 Hiermee zou je dan direct naar poort 4 gaan op de server en krijg je de console te zien.
Dit doe je echter alleen in je interne netwerk als je zeker weet dat NIEMAND Van buitenaf bij de server kan komen.

Wil je echter je klanten of medewerkers toegang geven is het verstandiger om op de server per poort in te stellen wie rechten heeft.

Logt iemand dan direct in op 192.168.2.1:10004 dan krijgt hij een prompt om username en pw in te geven, en krijgt dan pas de console te zien.

Afhankelijk van welke situatie je wil zullen wij hem van te voren configureren zodat je alleen nog maar users hoeft in te geven.

In principe kun je met radius de beveiliging nog verder opschroeven maar daar ben ik zelf nog niet mee gaan stoeien.

Groetjes,

Gerwin

xtreme2490
15/02/05, 09:15
Zijn deze nog beschikbaar ?