PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe vorm van staking in NL ?



os2lover
03/10/04, 23:50
Hebben jullie een nieuwe vorm van staking uitgevonden ?

http://frontpage.fok.nl/nieuws/46854



Een anonieme FOK!ker had ons via de nieuws-submit te melden:

Meerdere websites van de overheid zijn momenteel offline. Volgens onze anonieme submitter zijn ze GeDDoSd (DDoS = Distributed Denial of Service) door een hackgroep, genaamd "0x1FE".

Zij zouden dit hebben gedaan uit protest tegen het beleid van het kabinet. Onder andere Regering.nl en Kabinet.nl zijn momenteel down, hoe lang het gaat duren is niet bekend.

Triloxigen
03/10/04, 23:55
Ik moet zeggen dat ik het wel een originele manier vind.
Maar die groep is blijkbaar niet slim genoeg om te bedenken dat de kosten verhaalt worden op de belastingbetaler.

V. Kleijnendorst
03/10/04, 23:57
Origineel geplaatst door Triloxigen
Maar die groep is blijkbaar niet slim genoeg om te bedenken dat de kosten verhaalt worden op de belastingbetaler.

Niet om het goed te praten, maar is dat niet precies hetzelfde bij een reguliere staking / demonstratie?

Triloxigen
04/10/04, 00:01
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Niet om het goed te praten, maar is dat niet precies hetzelfde bij een reguliere staking / demonstratie?

Waarom dan?

V. Kleijnendorst
04/10/04, 00:06
De kosten die nu van toepassing zijn, zullen waarschijnlijk ten dele worden verhaald bij de overheid. (weet niet wat de afspraken zijn met de hoster).

De demonstratie van zaterdag zal ook de nodige kosten met zich mee brengen; politie/toezicht /schoonmaak.

os2lover
04/10/04, 00:15
Vraag is ook hoeveel de regering hier nu echt last van gaat hebben.. Als niemand het in het nieuws brengt, kan het weken duren eer een ambtenaar doorheeft, dat er misschien wel iets mis zou kunnen zijn met de website..

Grumpy
04/10/04, 07:26
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
De kosten die nu van toepassing zijn, zullen waarschijnlijk ten dele worden verhaald bij de overheid. (weet niet wat de afspraken zijn met de hoster).

De demonstratie van zaterdag zal ook de nodige kosten met zich mee brengen; politie/toezicht /schoonmaak.
Ons belastinggeld :rolleyes:

Mikey
04/10/04, 09:57
Ik maak me er niet druk om, zal zulke acties eerder steunen dan afkeuren. Elke blesluit de laatste tijd gaat ten koste van de bevolking. Dit hele cabinet is zo idioot als het maar kan, tekorten verhalen we wel op de bevolking alsof het de normaalste zaak is van de wereld. Als ze die klote betuwe lijn bijvoorbeeld hadden ze beter kunnen schrappen en ergens anders in kunnen steken ipv bij het volk weer te gaan rover ( Betuwe lijn is nu nog wel fun om met je 4-stroke doorheen te raggen :W: )

superior-is
04/10/04, 10:21
Origineel geplaatst door Mikey
Dit hele cabinet is zo idioot als het maar kan, tekorten verhalen we wel op de bevolking alsof het de normaalste zaak is van de wereld.

Cabinet? Jij bent teveel met je beroep bezig. :)

Rik-edit: :D

Maar een ddos kan je nooit goedkeuren imho.

Carl<n-media>
04/10/04, 11:13
Ik ben ook 100% tegen burgerlijke ongehoorzaamheid, tenslotte betalen wij hierdoor juist meer belasting.

RobbertC
04/10/04, 11:26
Origineel geplaatst door Mikey
Ik maak me er niet druk om, zal zulke acties eerder steunen dan afkeuren. Elke blesluit de laatste tijd gaat ten koste van de bevolking. Dit hele cabinet is zo idioot als het maar kan, tekorten verhalen we wel op de bevolking alsof het de normaalste zaak is van de wereld. Als ze die klote betuwe lijn bijvoorbeeld hadden ze beter kunnen schrappen en ergens anders in kunnen steken ipv bij het volk weer te gaan rover ( Betuwe lijn is nu nog wel fun om met je 4-stroke doorheen te raggen :W: ) Staken is een recht dat iemand heeft, een site platleggen is een criminele daad. Dus nee, dit moet niet kunnen. Er zijn genoeg andere manieren om je ontevredenheid te tonen over de regering. Door te stemmen bijvoorbeeld, eens in de 4 jaar, of door te staken. Niet door een DDOS-attack uit te voeren.

Mikey
04/10/04, 11:51
Origineel geplaatst door RobbertC
Staken is een recht dat iemand heeft, een site platleggen is een criminele daad. Dus nee, dit moet niet kunnen. Er zijn genoeg andere manieren om je ontevredenheid te tonen over de regering. Door te stemmen bijvoorbeeld, eens in de 4 jaar, of door te staken. Niet door een DDOS-attack uit te voeren.

Scheelt dat ieder zijn eigen mening heeft, imo levert staking de laatste tijd weinig op, misschien dat er nog maar meerdere alternatieven uit de kast getrokken moeten worden om de aandacht te krijgen.

Misschien keer "B*M" roepen :X

Speedbit
04/10/04, 12:34
Ddos wordt gedaan door een kleine groep mensen (dictatortjes) en staken vrijwillig door een heleboel mensen. Dat is het verschil.

Savvas
04/10/04, 13:20
ben het ook niet echt eens met deze aanvallen. Al ben ik het wel eens met Mike zijn ideeen over het kabinet. Ze drogen het Nederlandse volk uit, terwijl van het salaris van balkellende er misschien 4 gezinnen een jaar kunnen leven.

Triloxigen
04/10/04, 14:43
En dan willen ze de salarissen van de kabinetsleden ook nog eens verhogen..
En maar bezuinigen!

_arno_
04/10/04, 15:20
Ik vind het prima als iemand het niet eens is met het cabinet, maar om je mening te uiten een ddos aanval te doen vind ik toch wat aan de wat belachelijkere kant.
Waar gaat het heen met de wereld.......... :|

Ik ben trouwens wel voorstander van de bezuinigingen, door de economische omstandigheden moet er wat gebeuren door de overheid.
Aangezien de pvda de afgelopen jaren een hoop geld over de balk heeft gegooid is het tijd dat er gesneden word in de uitgaves!
Nederland moet gewoon niet zeuren, we moeten met zen alle dit oplossen.

Maar inderdaad het verhogen van kabinet salarissen is belachelijk.

Het is overigens ook erg logisch dat de betuwelijn doorgezet word aangezien daar al zoveelgeld is ingeduwd

Mikey
04/10/04, 16:52
Origineel geplaatst door _arno_
Het is overigens ook erg logisch dat de betuwelijn doorgezet word aangezien daar al zoveelgeld is ingeduwd

Misschien dat je zelf meer gelezen hebt over de lijn, tot tijd terug was het goedkoper om te stoppen aangezien deze lijn nooit winstgevend zal zijn en het onderhoud meer koste dan dat hij opbracht :rolleyes: