PDA

Bekijk Volledige Versie : RIPE membership



Elgardo
01/10/04, 22:50
Hi,


Is er hier iemand die een RIPE membership wil delen? (50/50)

Of is er hier iemand die van zijn RIPE membership af wil?

Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe snel ik een RIPE membership kan krijgen wanneer ik die aanvraag bij de RIPE? En hoe snel het toekennen van nieuwe IP ranges gaat?

Dus ik ben op zoek naar een RIPE membership, kun je me hiermee helpen, laat het me dan even weten via de PM. Iedereen een prettig weekend gewensd.

NextIT
01/10/04, 23:09
Ik zou wel het en en ander met je willen bespreken, maar zet dan wel even je PM of de mailoptie aan :D

Elgardo
02/10/04, 01:59
Oops sorry, ik zal het direct aanzetten (-;

Cliff
02/10/04, 20:11
Origineel geplaatst door Elgardo
Hi,


Is er hier iemand die een RIPE membership wil delen? (50/50)

Of is er hier iemand die van zijn RIPE membership af wil?

Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe snel ik een RIPE membership kan krijgen wanneer ik die aanvraag bij de RIPE?

Zodra je betaald hebt zou je binnen 1 week dingen moeten kunnen aanvragen.



En hoe snel het toekennen van nieuwe IP ranges gaat?

Dat ligt er helemaal aan of je je requests gegrond maakt of niet. Lever je geen juiste informatie aan dan kan het lang duren, doe je alles heel uitgebreid verklaren dan kan het een stuk sneller geregeld worden.

NLISP
02/10/04, 20:40
Waarom zou je samen delen, je verbruikt dan ook meer ranges.... en wordt dan vanzelf een grotere member wat inhoud dat je ook meer moet betalen aan membership kosten. Het idee hier achter zie ik eerlijk gezegd niet :)

Cliff
02/10/04, 20:46
Origineel geplaatst door NLISP
Waarom zou je samen delen, je verbruikt dan ook meer ranges.... en wordt dan vanzelf een grotere member wat inhoud dat je ook meer moet betalen aan membership kosten. Het idee hier achter zie ik eerlijk gezegd niet :)

Samen delen is zoiezo wat lastig, omdat je dan of voor je zelf 2x PI space moet aanvragen (want je wilt het apart announcen) of je moet PA space aanvragen en dan ook uplink kosten gaan delen en je netwerk samen bouwen.. Dan kun je net zo goed fuseren.

mdf
03/10/04, 12:12
De 1 kan toch ASN + PA space aanvragen en de ander een ASN + PI space bijv.

Cliff
03/10/04, 12:17
Origineel geplaatst door Synssans
De 1 kan toch ASN + PA space aanvragen en de ander een ASN + PI space bijv.

Lijkt me een beetje een scheve verhouding. Daarnaast vraag ik me af of RIPE het tolereert als jij direct een /18 aan PA space aanvraagd + ASN en daarnaast meteen een /18 aan PI space + ASN.

Daarnaast je moet je RIPE lidmaatschap aanvragen op 1 bedrijfsnaam. Wat als dat bedrijf alles verkloot ? Dan ben jij als 2e bedrijf mooi de pineut.

LeaseWeb
15/10/04, 17:16
Als LIR wordt Je initiele assignment waarschijnlijk een /21.

Je kan dan gewoon een tweede AS aanvragen en twee route objects voor de /22's aanmaken.

De aanvraag gaat ook sneller als je een mooi (correct) netwerk diagram mee stuurt.

mdf
15/10/04, 17:26
Origineel geplaatst door LeaseWeb
Als LIR wordt Je initiele assignment waarschijnlijk een /21.

Je kan dan gewoon een tweede AS aanvragen en twee route objects voor de /22's aanmaken.

De aanvraag gaat ook sneller als je een mooi (correct) netwerk diagram mee stuurt.

Klopt, een jpg en duidelijke beschrijving van je netwerk scheelt een hoop tijd bij de aanvraag en je krijgt veel sneller je IP space toegewezen. Een ASN aanvragen is niet zo'n probleem.

Cliff
16/10/04, 12:16
Origineel geplaatst door Synssans


Klopt, een jpg en duidelijke beschrijving van je netwerk scheelt een hoop tijd bij de aanvraag en je krijgt veel sneller je IP space toegewezen. Een ASN aanvragen is niet zo'n probleem.

Dat klopt, een ASN is bijna nooit het geval, IP space verkrijgen ook niet. Technisch zijn er ook weinig redenen om zoiets niet te doen. Maar ik vind dat er een boel niet technische redenen bestaan om zoiets te doen.