PDA

Bekijk Volledige Versie : Globalhost - hostingpoint - basm, kan dit zomaar?



bambipower
29/09/04, 09:18
Iedereen kent nu ondertussen wel onze Matthieu van ex-hostingpoint. Zoals jullie dan ook weten heeft hij honderden klanten bedrogen en geript door z'n oude bedrijfje in handen van BASM te steken.

Nu krijg ik enkele weken terug een email dat hij nieuw hostingbedrijf geopend heeft, dat terwijl er nog mega veel mensen nog geld moeten van hem. Waaronder ik.

Kan dit zomaar? Bedrijfjes starten, verkopen, klanten bedriegen en achteraf schaamteloos een nieuw bedrijf starten?

Door z'n overdracht naar Basm van hostingpoint ben ik half jaar hosting kwijtgeraakt + ook half jaar ongebruikt domainnaam.

Dit is de email die ik enkele weken geleden ontvangde :


Beste ex-klanten,

Met deze mail wensen wij, voormalig HostingPoint, nogmaals te excuseren =
voor de problemen die zijn opgedoken bij de verkoop van het =
klantenbestand aan BASM.
Omdat de overeenkomst tussen HostingPoint en BASM nog steeds niet =
voldaan is, en heel wat klanten diep in de miserie zitten, starten wij =
opnieuw met een serieus hostingbedrijf.

Het bedrijf heet GlobalHost en zorgt onderandere voor webhosting en =
domeinnamen.
Als dienst voor de ex-HostingPointklanten bieden wij u ALLE =
HOSTINGPAKETTEN aan tegen DE HELFT V/D PRIJS.

kan ik nu op z'n nieuwe rip bedrijf men geld terug eisen?

Thx bambi

AlfaHosting
29/09/04, 09:25
Hoi,

Ik denk dat je je geld steeds kon terugeisen van hem persoonlijk. Ik denk niet dat Hostingpoint een bvba of nv was en dat maakt hem hoofdelijk aansprakelijk.

Triloxigen
29/09/04, 09:33
Je krijgt geen geld van Matthieu, maar van Hostingpoint. En dus van BASM.
Want alles is gewoon overgekocht, dus ook de schulden.

Dat Matthieu weer een bedrijf begint kan ik begrijpen, maar dat heeft niks met schulden te maken.

bambipower
29/09/04, 09:43
Omdat de overeenkomst tussen HostingPoint en BASM nog steeds niet =
voldaan is, en heel wat klanten diep in de miserie zitten, starten wij =
opnieuw met een serieus hostingbedrijf.

blijkbaar is alles toch niet in handen van basm geraakt.

In den tijd dat ik men geld terug vroeg, stuurden ze me van kastje naar de muur. Basm zegde dat ik bij hostingpoint moest zijn, en onze mathieu, ja, die zegde niks en negeerde alles.

Voor BASM was er niks aan de hand eerst, men hosting liep verder op hun 'maanden downtime' server. Na enkele reklamaties werd ik geband op gans hun server (idem mijn eigen hosting)

bambi

Triloxigen
29/09/04, 09:47
Dat het niet voldaan is houd in dat het nog niet volledig betaald is, de overdracht is al wel gedaan en het bedrijf ligt dus in handen van BASM.

Dat je gebanned bent van de IRC server is vrij normaal, helaas.
Maar denk dat dit topic beter past in het centrale BASM topic :)

bambipower
29/09/04, 09:50
Daar ben ik niet zo met akkoord, topic is voornamelijk bedoeld voor de nieuwe globalhost.

'In den tijd' ben ik klant geworden bij hostingpoint, ik ben speciaal niet bij BASM gegaan omdat ik daar al een slechte ervaring had.

Triloxigen
29/09/04, 09:56
Origineel geplaatst door bambipower
Daar ben ik niet zo met akkoord, topic is voornamelijk bedoeld voor de nieuwe globalhost.

'In den tijd' ben ik klant geworden bij hostingpoint, ik ben speciaal niet bij BASM gegaan omdat ik daar al een slechte ervaring had.

Wat heeft het dan met GlobalHost te maken dan :huh:

bambipower
29/09/04, 10:02
Wat heeft het nou met GLobalHost te maken dan

als je topic leest dan kan je men vraag lezen :p


Dat je gebanned bent van de IRC server is vrij normaal, helaas.

-ik heb nergens over hun irc server gesproken, ik was op de volle server geband, inclusief men eigen hosting.
- en dan zou ik begot niet weten wat daar normaal aan is :( , een klant die op een maanden downtime server gezet word, krijgt toch recht op reclameren?

Mannekino
29/09/04, 10:02
Mja, lijkt me duidelijk, toch? De TS krijgt nog geld van de huidige eigenaar van GlobalHost. Als Hostingpoint een eenmanszaak is (geweest) kun je toch gewoon hem privé aansprakelijk stellen. Dat is gewoon een van de voordelen (of nadelen) van deze rechtsvorm. Wat heb je zelf allemaal al geprobeert dan om je geld terug te krijgen?

Triloxigen
29/09/04, 10:07
Origineel geplaatst door bambipower

Wat heeft het nou met GLobalHost te maken dan

als je topic leest dan kan je men vraag lezen :p


Dat je gebanned bent van de IRC server is vrij normaal, helaas.

-ik heb nergens over hun irc server gesproken, ik was op de volle server geband, inclusief men eigen hosting.
- en dan zou ik begot niet weten wat daar normaal aan is :( , een klant die op een maanden downtime server gezet word, krijgt toch recht op reclameren?

Je krijgt geld van HostingPoint, want daar zat je. Dat is nu van BASM, je geeft zelf aan dat vanaf daar pas de problemen begonnen. Dit is dus nadat HostingPoint is overgenomen. Dus je moet je heil zien te halen bij BASM.

En op je vraag:
Ja, hij mag gewoon het bedrijf GlobalHost starten, waarom niet?

Dacht dat je de IRC server bedoelde :)
Wat het is vrij normaal dat je daar gebanned wordt.

bambipower
29/09/04, 10:18
tis ondertussen al even geleden natuurlijk.

Ik was al gestart met men geld terug te eisen toen er nog geen sprake was van BASM, dit omdat hostingpoint hun server niet kon laten werken gelijk het hoorde. Zowel vriendelijk als kwaad heb ik geprobeerd, ofwel werd ik genegeerd ofwel werd ik overstelpt met onzin. Bij overschakeling naar basm dacht ik men geld terug te kunnen krijgen, maar kreeg indeplaats een ban, dit kwam hen goedkoper uit.

Stappen van advokaat en rechtbank heb ik natuurlijk niet ondernomen, dit zou de moeite niet geweest zijn, zou me meer gekost hebben dan dat ik kon terugeisen.

Nu is de vraag nog steeds : kan ik bij globalhost terecht voor compensatie? Tot nu toe heb ik 2 verschillende antwoorden (waarvoor dank already).

thx bambi

Triloxigen
29/09/04, 11:12
Ok, duidelijk.

Zoek eerst eens uit of BASM de schulden van Hostingpoint zijn overgenomen.
Op dit manier weet je bij je wie moet zijn.

Mathieu
29/09/04, 11:50
Natuurlijk is dat zo.
En geld terugeisen gaat zomaar niet, heb je wel algemene voorwaarden gelezen die op de site stonden?

Enfin, ik vind het jammer dat dit hier weer gebeurt.

GlobalHost is niet een bedrijf van mij, maar van mij en een paar andere mensen. Wij zijn gestart met professionele hosting, met ervaren werknemers en op goeie servers in Belgie, niet meer in Amerika dus..

Ik hoop dat hier een slotje opkomt, ik vind het niet waard om weer te herbeginnen hierover..

Bedankt

Mathieu
29/09/04, 11:50
@ Bambipower

Contacteer me even persoonlijk daarvoor hé, in plaats van overal kritiek neer te zetten (eveneens op ons eigen forum....).

+ 32 498 63 02 66 of info@globalhost.be

bambipower
29/09/04, 12:02
ok, done,
me laatste poging
hopelijk heb ik deze keer meer geluk

grz bambi

Mathieu
29/09/04, 12:05
Een antwoord is verstuurd, bambi.
Ik hoop dat het nu in privé kan afgehandeld worden, en niet in het openbaar..

Thanks

AlfaHosting
29/09/04, 12:23
Origineel geplaatst door Triloxigen
Je krijgt geen geld van Matthieu, maar van Hostingpoint. En dus van BASM.
Want alles is gewoon overgekocht, dus ook de schulden.

Dat Matthieu weer een bedrijf begint kan ik begrijpen, maar dat heeft niks met schulden te maken.

Ik dacht dat enkel het klantenbestand verkocht was ...

AlfaHosting
29/09/04, 12:24
Origineel geplaatst door Triloxigen


Wat heeft het dan met GlobalHost te maken dan :huh:

Globalhost is de nieuwe hostingpoint ...

Mathieu
29/09/04, 12:26
Voila, de problemen met bambipower zijn opgelost.
Wij hebben een goed en eerlijk voorstel gedaan.

Mario: ga jij nu beginnen?

Discussie gesloten aub?

bambipower
29/09/04, 12:30
topic mag gesloten of verwijderd worden, is op een volwassen en degelijke manier opgelost.

Dank u, en sorry voor het storen

AlfaHosting
29/09/04, 12:34
Origineel geplaatst door Mathieu


Mario: ga jij nu beginnen?



Niet begonnen .. zoals je kan zien beantwoorde ik enkel een paar vragen. Daar is dit forum tenslotte voor.

Mathieu
29/09/04, 12:36
Ja hoor, weet ik, maar het klonk zo vijandig.. :)
Ma bon, het is opgelost.

Bedankt.

AlfaHosting
29/09/04, 12:37
Origineel geplaatst door Mathieu
Ja hoor, weet ik, maar het klonk zo vijandig.. :)
Ma bon, het is opgelost.

Bedankt.

Waarom vijandig ?
Misschien heb ik wat weinig geslapen en waren de antwoorden wat kort.
Ben blij dat het ernstig is opgelost.

Topic mag nu wel dicht denk ik.

Triloxigen
29/09/04, 13:15
Origineel geplaatst door Mario


Globalhost is de nieuwe hostingpoint ...

Nee
Het heeft alleen een de zelfde werknemer/eigenaar.

Maar er ligt een schuld bij voormalig Hostingpoint of BASM.
Ik weet dus alelen niet bij welk van de 2 :)

The MAzTER
29/09/04, 13:24
eerst verkoop je je klanten bestand

daarna begin je dood leuk een nieuwe bedrijf en doe je een mailing naar je oude klanten.

superior-is
29/09/04, 13:26
Gesloten na 'vele' verzoeken. :)