PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe groot is de mailbox?



Henky!
29/09/04, 00:33
Ik was wel benieuwd naar de ruimte die jullie klanten aanbieden voor hun mailbox. Dat kon ik toch niet zo makkelijk vinden op al die hoster sites. Ik heb wel XS4ALL gebeld en die geven 5 POP boxen van 20 mb elk. Als ADSL provider dan.

Dus, ben wel benieuwd hoe dat bij jullie zo gemiddeld is??

Anestheologist
29/09/04, 00:36
Dit kan je makkelijk zelf instellen.

Henky!
29/09/04, 00:40
Origineel geplaatst door Anestheologist
Dit kan je makkelijk zelf instellen.

ja, dat weet ik ook wel. Maar dat was niet de vraag.

Anestheologist
29/09/04, 00:45
Ik bedoel bv met cpanel, stel je je mailaccount in en dan kies je hoeveel deze mag bedragen 5mb 10mb of 20 mb ...

Maar standaard staan deze op 10 of 20 mb.

Henky!
29/09/04, 01:11
10 mb. Is dat voldoende voor een normaal mail account inclusief webmail?

Anestheologist
29/09/04, 01:35
Normaal wel, hangt er beetje vanaf hoe intensief je gaat mailen uiteraard. Mijn boxen staan standaard op 10 mb.

ensermo
29/09/04, 03:03
Een mailbox van 10 -15 MB zou ruim voldoende moeten zijn.

Het hangt ook wel af van wat voor persoon je bent. Ik ken mensen die een mail lezen en meteen verwijderen en ik ken mensen die mails hebben van 4 jaar geleden in hun mailbox. Trouwens veel mensen willen een grote mailbox, maar vergeten dat de meeste providers geen grote attachments laten opsturen. Als je je mail bijna dagelijks leest dan is 10MB zeker voldoende. Ben je iemand die 1 keer in de zoveel dagen mail leest dan zou je wegens spam een volle mailbox kunnen krijgen waardoor je geen mail meer ontvangt.

crowke
29/09/04, 09:31
Hangt er ook van af of je IMAP aanbiedt of niet. Met een IMAP box van 10MB zal je niet ver komen...
Ik zou persoonlijk geen limiet zetten en de mailboxsize laten meetellen in het gebruik van de webspace.

olafb
29/09/04, 13:50
Tja, als ik jouw was zou ik outlook gebruiken. Dan wordt alles gekopieert naar je HD eventueel kan je een kopie in e mailbox laten staan maar goed. Als je alles op je hd hebt kun je dus vele malen meer gebruiken.

Pinocchi
29/09/04, 14:04
Bij ons wordt standaard 7 MB gegeven, maar als het meer wordt, wordt het account niet direct afgesloten. Er kan dan nog steeds mail op ontvangen worden, maar je wordt wel even gebeld/ krijgt een notificatie om te kijken wat er precies aan de hand is.

os2lover
03/10/04, 23:54
Hier is het standaard 20 MB per mailbox. Heeft de klant een account met 10 mailboxen, kan ie ook zeggen "geef me maar één mailbox van 50 MB, en verdeel de rest van die 200 MB over die andere mailboxen".

m@rcel
04/10/04, 14:31
De grootte bij ons is standaard 20Mb, maar er zit geen harde limiet op.
In de praktijk zullen we een klant gaan benaderen wanneer de grootte
is opgelopen tot +40Mb.