PDA

Bekijk Volledige Versie : [TKG] wireless router + adsl modem (54mbps)



ronaldlokers
28/09/04, 20:29
Ik kwam op http://www.wifiapparatuur.nl/ de linksys WAG54g tegen een draadloze router met analoge adsl modem ingebouwd.

Wie kan mij vertellen of deze router goed is en heeft er iemand ervaring met deze webshop of weet iemand een andere betrouwbare webshop?

En dan mijn laatste vraag: Weet iemand of ik vanaf mijn netwerk het externe ip adres kan bezoeken? Bij mijn huidige router kan dit niet en moet ik intern een DNS server gaan draaien om toch via het webadres wat ik gekoppeld heb aan mijn ip te kunnen bezoeken, hier wil ik dus vanaf...

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, als je eventueel een hele goede ervaring hebt met een andere router met ong. dezelfde specificaties dan mag je dat ook zeggen.

Koster
28/09/04, 20:31
Slecht brak stuk hardware. Staat een sticker van cisco op, is gewoon cisco onwaardig.

Kijk niet gek als je elke dag je Wifi opnieuw mnag instellen op de modem omdat je dat ding elke 24uur moet resetten om werkende wifi te krijgen.

Zoek eens op tweakers naar dit ding, of op kieskeurig.
1 week gehad, toen weggekiept.

ronaldlokers
28/09/04, 20:53
op kieskeurig staan veel reactie's dat hij slecht is, maar er staan ook weer veel goede reactie's. Is er ook een andere wireless router met adsl modem (54mbps!!) van linksys die wel goed is?

Of welk merk kan ik anders het beste nemen, ik heb nu een e-tech, die is opzich wel goed alleen je kan maar 20 poorten openzetten :X en de snelheid is niet goed, nog het oude 11 mbps :(

luser
28/09/04, 21:06
Ik heb goede ervaring met Linksys, juist zoals met alcatel en smc...

Ik opteer persoonlijk voor een apart adsl modem, wifi bridge en switch omdat als je 1 ding wilt upgrade je niet alles moet wegdoen (bv op 1000Base-T overstappen voor je pctjes).

host3000
28/09/04, 21:11
Ik heb een 54g router in gebruik, maar ik gebruik hem alleen als WAP achter een alcatel modem/router.

Over het wifi gedeelte heb ik niet zoveel slechts te melden. Hij staat op een ongunstige plek (veel beton en metalen leidingen) maar redt het op de dezelfde vloer wel. Als ik hem in het trappenhuis zou hangen heb ik in het gehele huis wel bereik, maar daar heb ik het niet nodig.

Voordeel van de linksys vind ik wel, dat er diverse encryptievormen mogelijk zijn, en ook MAC filtering.

Koster
28/09/04, 21:11
Linksys is normaal goed, maar juist dit ding is uber-brak :(

ronaldlokers
28/09/04, 21:15
Kunnen jullie mij bij de routers die goed zijn ook vertellen welk merk + productnr (producttype) het is? Dat is wat makkelijker voor mij om er ervaringen over te zoeken :)

Alvast bedankt voor de reactie's!

luser
28/09/04, 21:20
Ik gebruik zelf een Netgear WG602, zeer tevreden van.

mihosnet
28/09/04, 21:29
Kijk eens naar de producten van D-Link.

ronaldlokers
29/09/04, 16:37
Zijn er nog meer mensen met tips, ik heb via msn gehoord van iemand dat us robitics ook goed is en ook al ADSL2 ondersteunt, kan iemand mij hier meer over vertellen?