PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vinden julie van dit hosting bedrijf



slommy
28/09/04, 08:54
Hallo ik wou even vragen of julie
je mening willen geven over dit bedrijf

www.websspace.com

graag over de reseller pakketten

Zijn ze betrouwbaar?
Hebben ze veel uptime?
Alles snel geregeld?
Zijn ze duur?

japieo
28/09/04, 08:59
Origineel geplaatst door slommy
Hallo ik wou even vragen of julie
je mening willen geven over dit bedrijf

www.websspace.com

graag over de reseller pakketten

Zijn ze betrouwbaar?
Hebben ze veel uptime?
Alles snel geregeld?
Zijn ze duur?

Zou eens kijken op:
http://webhosters.nl/perserv.php
http://webselect.nl

e.a

slommy
28/09/04, 09:07
Bedankt voor de tip dit heeft me goed geholpen,
bijna iedereen heeft een goede ervaring met het bedrijf
er is er maar 1tje die dat niet heeft

Triloxigen
28/09/04, 09:18
Een aantal afwegingen die je moet maken:
1. Wil je budget of vereis je meer kwaliteit en support ed
2. Wil je een server in amerika (langzamer) of in nederland (sneller)
3. Type reseller; doe jij de support, of doen hun dat.

Verder heb ik geen ervarign met websspace, maar weet wel dat ze hier ook op dit forum zitten.

slommy
28/09/04, 09:22
Ik ben wel van plan om een host te nemen die kwaliteit levert
waar de server staat maakt mij niet zo heel veel uit, het moet natuurlijk
wel een redelijke snelheid zijn.

en ik ga dan de support doen voor mijn klanten, als ik er niet uit kom
dan ga ik zelf naar websspace

Mr. Snooby
28/09/04, 11:28
Ik hoor er wel goede verhalen over. Uptime garantie is ook wel leuk. Wat ik toch jammer vind is dat de servers in de VS staan en dat de website een template is. Maar ach, sommigen hechten heer geen waarde aan.

wbakker-letsgoonline
28/09/04, 12:56
Origineel geplaatst door Triloxigen
Een aantal afwegingen die je moet maken:
1. Wil je budget of vereis je meer kwaliteit en support ed
2. Wil je een server in amerika (langzamer) of in nederland (sneller)
3. Type reseller; doe jij de support, of doen hun dat.

Verder heb ik geen ervarign met websspace, maar weet wel dat ze hier ook op dit forum zitten.

Een budget host kan ook goeie kwaliteit en support leveren dus punt 1 kan je wel afschrijven, ja oke je hebt budget hosters die ook budget kwaliteit leveren ben ik met je eens.

slommy
28/09/04, 15:42
Hey Mr. Snooby ik heb ook bij julie zitten kijken,
ik sta daar ook op het forum trouwens als "apriliafreaks"
en dat vind ik eerlijk gezegd niks de prijs is oke maar julie
kunnen mij niet wijs maken dat julie 99,99% uptime zijn(niet dat het op julie site staat ofzo, maar dit is mijn mening)

en voorderest leek mij websspace.com ook de beste die ik heb gezien
vergeleken de prijs en kwaliteit.

Jos2
28/09/04, 15:47
Origineel geplaatst door slommy
Hallo ik wou even vragen of julie
je mening willen geven over dit bedrijf

www.websspace.com

graag over de reseller pakketten

Zijn ze betrouwbaar?
Hebben ze veel uptime?
Alles snel geregeld?
Zijn ze duur?
Ik heb inmiddels ongeveer een half jaar een medium-resell-pakket bij ze. Ik resell zelf niet, en weet dus niet hoe dit gaat. Ik gebruik dan wel alle voorzieningen ervoor en deze werken prima. :)
De support is ook wel oke, je krijgt meestal binnen een paar uur een email terug, of direct via het irc kanaal.
- Ja, ze zijn dus voor zover ik weet betrouwbaar :)
- Een tijd geleden (circa 1 maand) waren er ongeveer 2 weken met superveel downtimes. Nadat we (enkele klanten samen) wat gingen klagen hebben ze meteen hun derde server gekocht. Sinsdien (en ook voor die 2 weken) is het vrijwel altijd online. Als ze om de een of andere reden toch lang down zijn betalen ze (een deel?) van je geld voor die maand uit.
- Jawel, ga maar eens naar het irc kanaal, daar zijn ze meestal wel.

Triloxigen
28/09/04, 15:54
Origineel geplaatst door Dark-Network


Een budget host kan ook goeie kwaliteit en support leveren dus punt 1 kan je wel afschrijven, ja oke je hebt budget hosters die ook budget kwaliteit leveren ben ik met je eens.

Een host waar je 1,- p/m betaald kan voor dat geld geen goede support leveren, tenzij ze een liefdadigheidsinstelling zijn of het voor de fun doen en geen geld nodig hebben.

Verder ga ik er niet in dit topic op in :)

sleeps
28/09/04, 16:06
Origineel geplaatst door Jos2


- Een tijd geleden (circa 1 maand) waren er ongeveer 2 weken met superveel downtimes. Nadat we (enkele klanten samen) wat gingen klagen hebben ze meteen hun derde server gekocht. Sinsdien (en ook voor die 2 weken) is het vrijwel altijd online. Als ze om de een of andere reden toch lang down zijn betalen ze (een deel?) van je geld voor die maand uit.


zo kan iedereen 100% garanderen ;)

WelleKe
28/09/04, 16:10
zo kan iedereen 100% garanderen

Uhm ja zo werken garanties toch? Je zegt dat je het kan halen en haal je het niet dan moet daar wat tegenover staan (bijvoorbeeld terugbetaling deel kosten).

Wat denk jij dan dat "garantie" betekent?

Mr. Snooby
28/09/04, 16:17
Origineel geplaatst door slommy
Hey Mr. Snooby ik heb ook bij julie zitten kijken,
ik sta daar ook op het forum trouwens als "apriliafreaks"
en dat vind ik eerlijk gezegd niks de prijs is oke maar julie
kunnen mij niet wijs maken dat julie 99,99% uptime zijn(niet dat het op julie site staat ofzo, maar dit is mijn mening)

en voorderest leek mij websspace.com ook de beste die ik heb gezien
vergeleken de prijs en kwaliteit.

99,99% uptime zullen we inderdaad niet halen, maar rond de 99,8 en 99,9% zitten we wel.

slommy
28/09/04, 17:14
ik heb nu inmiddels toch wel wat betere ervaringen gelezen over
E-Dentify

u kunt de ervaringen zelf bekijken op http://webhosters.nl/gegevens.php?id=1587

er staan ook wel mindere dingen op maar volgens mij was dat toen nog van R3

Anestheologist
28/09/04, 23:43
Je wil kwaliteit en snelheid maar toch ga je kiezen voor een server in de vs, rare implementatie :)

Verder heb ik nog niks slecht gehoord van websspace.

ensermo
29/09/04, 03:07
Origineel geplaatst door Anestheologist
Je wil kwaliteit en snelheid maar toch ga je kiezen voor een server in de vs, rare implementatie :)

Verder heb ik nog niks slecht gehoord van websspace.

Server VS + Netwerk VS != Slechte kwaliteit en snelheid. ;)

Ik geef toe dat het iets trager is bij sommige VS providers maar ik ken genoeg VS providers in New York en East Coast waarvan ik een ping van 60-80ms haal en een download van 4 MB/sec (via 100Mbit). En een gerespecteerd bedrijf daar kan ook betere servers leveren (qua hardware). En ook qua support echt de 24/7 mentaliteit hebben.

Alleen is VS inderdaad zo groot dat je daar inderdaad veel meer "lage kwaliteit providers" heb.

Ionstar
29/09/04, 03:25
Waarom is een server in de VS slecht? Ik heb er ook een server staan en bijna nooit problemen mee. Het is redelijk snel en problemen worden ook snel verhoplen door het datacenter aldaar.

Maar oke... het ligt er dan ook aan bij welk bedrijf je de server hebt staan denk ik... en van welke netwerken die datacenters gebruik maken.

Triloxigen
29/09/04, 08:56
Origineel geplaatst door ensermo


Server VS + Netwerk VS != Slechte kwaliteit en snelheid. ;)

Ik geef toe dat het iets trager is bij sommige VS providers maar ik ken genoeg VS providers in New York en East Coast waarvan ik een ping van 60-80ms haal en een download van 4 MB/sec (via 100Mbit). En een gerespecteerd bedrijf daar kan ook betere servers leveren (qua hardware). En ook qua support echt de 24/7 mentaliteit hebben.

Alleen is VS inderdaad zo groot dat je daar inderdaad veel meer "lage kwaliteit providers" heb.

Het is niet dat de download slecht gaat.
Het gaat erom dat het verbinding maken mt die download traag gaat, en dat is bij een website echt vervelend als je gewoon de website plaatje voor plaatje ziet laden.

Mathieu
29/09/04, 11:32
Vroeger hadden wij ook servers in Amerika, niks dan problemen mee gehad..

Nu staan ze in Belgie, scheelt er iets mee, het is een uurtje rijden en we zijn bij de server..

En als je in Amerika moet wachten op het datacenter... oeioei.

mr. green
29/09/04, 18:35
Ik zit nog altijd op de originele server van Websspace en die is -excusez le mot- de laatste twee maanden retetraag.

Nu ja, voor die prijs kun je niet méér verwachten volgens mij...

Mathieu
29/09/04, 18:37
Dat is Amerika vanaf dat je een stuk of 30 sites host..

mr. green
29/09/04, 18:41
Origineel geplaatst door Mathieu
Dat is Amerika vanaf dat je een stuk of 30 sites host..

Dat heeft niks met "Amerika" te maken, wel met de specs van de server en de load die de sites uitoefenen.

Triloxigen
29/09/04, 18:43
Origineel geplaatst door mr. green


Dat heeft niks met "Amerika" te maken, wel met de specs van de server en de load die de sites uitoefenen.

Heeft inderdaad niks met amerika te maken..
Maar met de afstand en de verbinding..

En weinig met de specs van de server...

Mathieu
29/09/04, 18:44
Ook met de locatie hoor, waarom betalen wij anders zoveel voor location in België?? :)

Mathieu
29/09/04, 18:45
Dat is wat ik bedoel he Triloxigen :)

mr. green
29/09/04, 19:21
Het aantal sites dat je op een server kunt hosten zonder dat ie retetraag wordt heeft volgens mij NIKS te maken met de locatie maar alles met de server zelf.

ensermo
30/09/04, 08:20
Origineel geplaatst door Mathieu
Dat is Amerika vanaf dat je een stuk of 30 sites host..

Op de server van Webspace staan er nu meer dan 200 (.com .net .info)domeinen zonder andere extensies te tellen. (waarvan een paar best wel druk bezocht worden). Ik denk dat dat meer invloed heeft op de snelheid van de server dan of het wel of niet in Amerika ligt.

Triloxigen
30/09/04, 08:46
Origineel geplaatst door mr. green
Het aantal sites dat je op een server kunt hosten zonder dat ie retetraag wordt heeft volgens mij NIKS te maken met de locatie maar alles met de server zelf.

Dat word pas vanaf 200 sites interesant..
In de meeste gevallen is het nl de verbinding die het 'm doet..

Websspace
02/10/04, 16:15
Origineel geplaatst door mr. green
Ik zit nog altijd op de originele server van Websspace en die is -excusez le mot- de laatste twee maanden retetraag.

Nu ja, voor die prijs kun je niet méér verwachten volgens mij...

1) Een incompatibele backup-schijf veroorzaakte storingen. We hebben, meteen nadat dit probleem opgemerkt werd, gevraagd aan de technici in het datacenter om deze te laten verwijderen.

Helaas heeft het verwijderen van die ene harde schijf door een heleboel misverstanden (2x deden ze niets omdat ze het niet snapten, 1x hebben ze de schijf vervangen door een andere incompatibele schijf), maar liefst 2 weken aangesleept.

Ondertussen is dit probleem opgelost en draait server kerberos weer heel soepel. Ik schat dat de problemen in totaal 3 weken hebben geduurd, te lang natuurlijk, maar we hebben de status altijd naar de klant toe gecommuniceerd.


2) Omdat we geen genoegen meer nemen met de manier van werken in het datacenter in de VS, en om de algemene kwaliteit van onze service te verhogen, schakelen wij binnen redelijke termijn over op servers in Nederland.

Don
03/10/04, 01:53
Origineel geplaatst door Mathieu
Ook met de locatie hoor, waarom betalen wij anders zoveel voor location in België?? :)

De wet van de grote getallen...
Belgie is klein, Amerika is groot.
Een datacenter in Belgie is klein, een datacenter in de US groot.
Hoe groter het datacenter, des te lager de prijs per eenheid, oftewel per server.
En in Belgie betaal je veel meer belasting...
Daar zit het prijsverschil...

Een goede server in Belgie of dezelfde server in de US maken geen verschil.
En aangezien dergelijke grote datacenters via glasvezel verbonden zijn met de rest van de wereld is het snelheidsverschil ook te verwaarlozen.

Enige verschil kan in de support zitten van het datacenter, maar als je een datacenter met 24/7 online support hebt (iemand ter plaatste) is dit evengoed dan een server die naast uw deur staat.

Don
03/10/04, 01:56
Origineel geplaatst door Mathieu
Vroeger hadden wij ook servers in Amerika, niks dan problemen mee gehad..

Nu staan ze in Belgie, scheelt er iets mee, het is een uurtje rijden en we zijn bij de server..

En als je in Amerika moet wachten op het datacenter... oeioei.

De problemen lagen toen niet aan het feit dat de server in Amerika stond hé... er was wel wat anders mis...
Maar dit geheel ter zijde.

mr. green
06/10/04, 17:51
De server lijkt zich te herpakken en ik moet zeggen: de support van Websspace is onovertroffen: altijd al binnen 5 minuten na verzenden antwoord gehad, een antwoord dat ook al altijd een oplossing voor mijn probleem bood.

Thiaz
07/10/04, 09:03
Ik heb voorheen een server gehad in de VS, naast wat startup probleempjes (verkeerde componenten ed) was alles een dik half jaar in orde, sinds een tijdje hang ik ook in nederland bij een redelijk (niet nader te noemen) bedrijf, maar ik moet zeggen, in de VS had ik minder problemen :)

Edit: de VS server kwam van websspace af, was wel een OK dingetje, maarjah, als dat netwerk naast web/ftp geen andere dingen tostaat dan houdt het alweer op :)

Prijs was wel ook wel ok, viel veel te onderhandelen, hier en daar een euro eraf, voor een uplink zoveel euro extra etc.

Snelheid zeg ik niks over, want de ene keer moest ik 5 minuten op een pagina wachten en de andere keer had ik nog nieteens op "go" geklikt en ik had al een pagina.

Server snelheid was te doen, ik had soms echt het gevoel dat iemand anders er ook op zat, maar dat zal ik zelf wel zijn geweest.