PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting bedrijfje beginnen



slommy
22/09/04, 16:54
Hallo iedereen op dit forum

ik heb een vraagje

Hoe kan ik nou het beste beginnen met een klein hosting
bedrijfje

wat moet ik als eerste stappen hebben

moet ik bij aanmelden bij de KVK en belastingdienst
en wat kost dit ong

ik wil dit bedrijfje aleen gaan beginnen
mischien later met meerdere mensen

ik wil dit eerst gaan proberen met een reseller pakket
om te kijken of het een beetje goed loopt

en wat zijn de andere dingen waar ik rekening mee moet houden

en mag ik dit ook gaan beginnen want ik ben 16 jaar

Alvast bedankt

Tommy

ikki_paha
22/09/04, 16:59
PFFFF, Is al HEEEEEEEEL vaak behandeld gebruik de zoekfunctie AUB.


Verzoek naar MOD voor slotje gedaan.

Stefan Mensink
22/09/04, 16:59
De antwoorden op al uw vragen zijn gewoon te vinden via de zoekfunctie van dit forum, via het topic http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54975 en op http://www.kvk.nl/ cq http://www.belastingdienst.nl/

Succes ermee.

Rik
22/09/04, 17:06
Origineel geplaatst door ikki_paha
PFFFF, Is al HEEEEEEEEL vaak behandeld gebruik de zoekfunctie AUB.


Verzoek naar MOD voor slotje gedaan.

Je kunt "iets" vriendelijker overkomen... al heb je gelijk...

@ Topic starter:

Er zijn al zeer veel starter-topics, ik zou eerst eens flink gaan spitten en lezen op dit forum, daaruit haal je zo een flinke berg info ;)

ikki_paha
22/09/04, 17:11
Origineel geplaatst door Rik


Je kunt "iets" vriendelijker overkomen... al heb je gelijk...

@ Topic starter:

Er zijn al zeer veel starter-topics, ik zou eerst eens flink gaan spitten en lezen op dit forum, daaruit haal je zo een flinke berg info ;)


Was ook niet onvriendelijk bedoelt, maarja hoevaak hebben wij deze topics nou niet voorbij zien komen ? is om moe van te worden.



Maar excuses.

dsigning
22/09/04, 17:16
Klant vriendelijk is altijd belangrijk, dus ook op het forum je weet maar nooit straks nemen ze een reseller pakket of server bij je :)

ikki_paha
22/09/04, 17:17
Origineel geplaatst door dsigning
Klant vriendelijk is altijd belangrijk, dus ook op het forum je weet maar nooit straks nemen ze een reseller pakket of server bij je :)


Klopt,
Maar vaak geven we antwoorden komt er niks van terrecht , en er zijn 1000den topics met de zelfde vragen hier op WHT.


en zal dus vast niet de enige zijn die er een beetje moe van word,,,


Het lijkt namelijk of iedereen denkt een hosting bedrijf te kunnen beginnnen.

slommy
22/09/04, 17:25
ik zal ook nog ff een korte uitleg geven wat mijn bedoeling was van dit te plaatsen

ik wist bijna zekr dat het was dit is al honderden keren gevraagd en ga zoeken

maar ik heb dit zelf nodig en andere mensen hoefen niet zoveel te zoeken die willen het snel gevonden hebben

en dan nog een andere vraag wie kan aan mij een reseller pakket verkopen voor 5 euro per maand of minder

ikki_paha
22/09/04, 17:27
Origineel geplaatst door slommy


ik wist bijna zekr dat het was dit is al honderden keren gevraagd en ga zoeken

maar ik heb dit zelf nodig en andere mensen hoefen niet zoveel te zoeken die willen het snel gevonden hebben


Klopt, maar als je een bedrijf wilt beginnen mag je er ook wat voor doen.

Spijkers
22/09/04, 17:33
Origineel geplaatst door slommy
ik zal ook nog ff een korte uitleg geven wat mijn bedoeling was van dit te plaatsen

ik wist bijna zekr dat het was dit is al honderden keren gevraagd en ga zoeken

maar ik heb dit zelf nodig en andere mensen hoefen niet zoveel te zoeken die willen het snel gevonden hebben

en dan nog een andere vraag wie kan aan mij een reseller pakket verkopen voor 5 euro per maand of minder
Voor 5 euro per maand heb je echt NIETS.
Ik wil je wel 1 MB met 10 MB verkeer daarvoor geven..

Stefan Mensink
22/09/04, 17:34
Origineel geplaatst door slommy
en dan nog een andere vraag wie kan aan mij een reseller pakket verkopen voor 5 euro per maand of minder

Voor vijf euro per maand vindt men met moeite een eenvoudig hosting-accountje met enige kwaliteit, dus uw zoektocht zal een zware worden, hetgeen u op uw klompen had kunnen aanvoelen als u de webhostingbranche enigszins kent. En voor die zoektocht moet u toch in het forum 'Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen' zijn vrees ik.

slommy
22/09/04, 17:41
ik heb er toch een gevonden waar ik voor 5 euro per maand een reseller pakket hebt

en volgens mij heb je daar redelijk veel opties (php, MySQL, onbeperkt aantal databases, enz.)

het is trouwens
www.e-dentify.nl

Triloxigen
22/09/04, 17:47
Goh, die kennen we niet...

Succes ermee :p

slommy
22/09/04, 17:52
heb je een betere dan
en waarom is het dan beter

RikkiLake
22/09/04, 17:56
mag ik vragen hoe oud je bent ? ;-)

Stefan Mensink
22/09/04, 17:57
Origineel geplaatst door RikkiLake
mag ik vragen hoe oud je bent ? ;-)

Zie zijn eerste post in deze thread.... (antwoord: 16 jaar)

slommy
22/09/04, 20:31
ja natuurlijk ik ben 16 jaar stond ook al bovenaan maar dat maakt niet uit

want dat was ook mijn vraag een beetje mag ik dit wel beginnen
met belasting en KVK en ik mag ook niet teveel verdienen

daar zou ik ook wel wat info over willen hebben

Triloxigen
22/09/04, 20:55
Dat is allemaal hier (http://webhostingtalk.nl/search.php?s=) terug te vinden.

ikki_paha
22/09/04, 20:55
www.kvk.nl

www.belastingdienst.nl




Staat alles tot in detail besproken, en anders even langs KVK gaan ? geven ze je genoeg informatie.



Overigens is het antwoord Ja maar zoek zelf even op waarom , navigatie is op beide sites erg makelijk .

Rik
22/09/04, 23:59
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54975

ERG handig :)

Dick
23/09/04, 09:33
Heb je eigenlijk veel ervaring met bepaalde besturingssystemen?
En waarom klinken sommige 16-jarigen zo onwijs onprofessioneel... misschien weet ik het al: spelling en normale Nederlandse taal...
Werk daar ook maar eens aan...

Mikey
23/09/04, 09:49
Origineel geplaatst door slommy
en mag ik dit ook gaan beginnen want ik ben 16 jaar


Nee, tot je 18e buiten spelen en dan pas terug komen

iRick
23/09/04, 13:48
Je mag je dacht ik op je 16-de niet eens inschrijven bij de kvk.

nohosting
23/09/04, 20:04
Mag wel je mag veel op je 16 jarige leeftijd,
maar het ergste is je heb overal je toesteming voor nodig.

vraag je ouders eens als ze niet met je mee willen en over leg het eerst eens met je ouders ik heb het ook voor elkaar gekregen mijn hosting komt ook straks online ik begin wel eerst met een dedicated maar ja stap voor stap kan je om hoog groeien

groeten marco veldhuizen

Glenn
23/09/04, 20:09
Origineel geplaatst door Mikey


Nee, tot je 18e buiten spelen en dan pas terug komen Even OT:
ik denk niet dat dit op iedereen van toepassing is. Zijn wel degelijk serieuze starters :)

Anestheologist
24/09/04, 00:05
Origineel geplaatst door Glenn
Even OT:
ik denk niet dat dit op iedereen van toepassing is. Zijn wel degelijk serieuze starters :)

Misschien wel, maar er zijn leukere dingen op je 16de dan al een bedrijf te beginnen volgens mij. Er komt meer bij kijken dan alleen maar verkopen ;)

Wat is je motivatie om te beginnen (stel deze vraag graag als er zo een topic langskomt)
Als je als 16 jarige zo gedreven bent moet hier wel een mooie uitleg komen :-)

nohosting
24/09/04, 10:50
ik ben ook bezig met nog 2 jongens een hsoting bedrijfje op te richten.

ik zelf ben namelijk 16, zit niet meer op school tijd genoeg dus.
er helpt nog een jongen van 16, en we hebben nog iemand van 22, die helpt met problemen die wij niet kunnen op lossen.
maar zet je er voor in als je een hosting berdijfje begint.
ik ben zelf nu met de layout bezig en het is makkelijk als je zelf kan scripten voor het 1 of anders,

groeten marco veldhuizen

slommy
24/09/04, 15:18
ik ga morgen met iemand praten zaterdag dus
over het beginnen van een klein bedrijfje
is kijken of hij nog een advies heeft

en wat mijn nederlandse taal en spelling betreft
dat komt heus wel goed vooral als ik met het bedrijfje ben
begonnen nette brieven naar de klanten schrijven zonder spellingsfouten

en trouwens Dick die puntjes in die text staat ook niet netjes

op dit forum word gewoon een makkelijke taal gebruikt het zegt bijvoorbeeld niks over wat ze op hun website zetten

en ik ben erg enthausiast om er mee te beginnen
ik wil onderand namelijk de opleiding ICT gaan doen
en daarna mischien een vervolgopleiding Webdesign & Scripting
gaan doen

en als ik nu mijn eigen kleine bedrijfje opzet krijg je meer ervaring over het opzetten van een bedrijf
dus mischien wil ik in mijn latere jaren wel een groot bedrijf opzetten(verkoop computers, reparatie, Webdesign, Hosting, enz.)

en ik wil hier serieus mee beginnen dus niet dat ik na een half jaartje stop of na 2 jaar het ligt er natuurlijk wel aan of ik veel klanten krijg
maarja dat ligt aan jezelf en je prijzen.

Mischien heeft iemand nog een ander goed idee waar ik over na kan gaan denken

iniedergeval bedankt voor alle reacties ben weer een stukkie verder:d

PS: Mikey ga jij zelf nog maar even buiten spelen er zijn hier meer mensen die tenminste serieus kunnen antwoorden

Triloxigen
24/09/04, 15:26
Bedenk wel dat je als je naar school gaat en lange dagen maakt, dat je dan geen tijd hebt voor klanten.
Of als er problemen zijn met de server onder je schooltijd word het ook erg lastig om het op te lossen.

Dit zijn dingen waar je goed aan moet denken,

slommy
24/09/04, 15:42
de schooltijd voor de opleiding ICT weet ik al dat is van
8:30 tot 12:30 dus een vrij korte dag maar meestal blijf je
daar wat langer hangen

maar ik ben ook van plan om te gaan beginnen met een reseller pakket
dus waarschijnlijk kan ik dan ook wel vanaf school inloggen en het probleem oplossen

en mischien mag ik mijn telefoon daar op school wel aanhouden zodat ik bereikbaar ben

en nog een andere vraag wie vinden julie een betrouwbare en goedkope host die alles goed voor elkaar heeft en alles snel voor elkaar heeft

Triloxigen
24/09/04, 15:54
Ik heb echt de verkeerde school gekozen, ik had niet van dat soort dagen...

Een reselerpakket is erg verstandig, maar op school inloggen gaat niet altijd. De meeste scholen blokeren namelijk alles behalve HTTP poort 80.

En je hoeft niet te verwachten van een school dat je een andere behandeling krijgt omdat je een bedrijfje hebt. De telefoon moet dan ook gewoon uit.

En betrouwbaar, goedkoop en alles goed voor elkaar heb ik helaas nog niet meegemaakt.
Je mag uit het groepje 'betrouwbaar', 'goedkoop' en 'goed voor elkaar' er maar 2 kiezen ;)

ThePostman
24/09/04, 16:11
Origineel geplaatst door Triloxigen
En je hoeft niet te verwachten van een school dat je een andere behandeling krijgt omdat je een bedrijfje hebt. De telefoon moet dan ook gewoon uit.

Uch uch...dan doen we bij ons op school toch echt iets fout...

@ slommy:

Dit mag misschien een forum zijn, van mij mag je daar uiteraard vragen stellen, maar stel deze vragen wel op een normaal nederlandse manier. Zelf ben ik ook 16, maar ik schreef zo als jou toen ik 13 was. Zelfde geldt voor no-hosting. *Mijn spaans is nog beter dan jullie Nederlands*

En btw, ik raad je ten strengste af om een bedrijf te beginnen op je 16de. 3rdiensten ofzo is ook failliet gegaan en was zelfde leeftijd als jou. Ik heb zelf ook eens wat geprobeerd, eens en nooit weer. Zoveel stress, en ik was nog nieteens een bedrijf. Ik deed het als vrienden dienst.

En op de manier hoe jij bij mij overkomt:

- 5 euro reseller pakket...
+ Je wilt het goedkoopste? Als je echt een goed bedrijf wil starten ga je voor kwaliteit.

- Je zegt: "Ligt aan jou en je prijzen"
+ Het ligt aan zoveel aspecten...niet alleen je prijzen.

Je moet weten dat het niet alleen maar een website online is en accounts aanmaken. Wat doe jij als de server van jou reseller provider eruit ligt? Misschien wel 24 uur lang, dan ga jij de volgende dag niet naar school...

*Sorry voor slecht grammatica, maar had zoveel te zeggen en wou niet te lang typen*

Stefan Mensink
24/09/04, 16:28
Ik ben het ergens wel met The Postman eens, hoewel jongeren die dit soort adviezen niet willen horen ze toch wel in de wind zullen slaan.

Uiteindelijk is de kans groot dat:
- De 'hoster' straks te krap bij kas zit omdat de kosten om zijn fiets te repareren te exorbitant bleken, of er studieboeken aangeschaft moeten worden, en de 97 euro voor de KVK niet kan worden opgehoest.
- De 'hoster' zich realiseert dat hij ook een adminstratie en boekhouding en belastingaangifte zal gaan moeten doen (en als je bijna alles zelf doet kost dat nog makkelijk 300 euro per jaar), en beseft het niet te kunnen, er geen zin in heeft, of er geen geld voor heeft het uit te besteden.
- De 'hoster' een tiental klanten die elk EUR 1,50 per maand betalen weet te krijgen die na drie maanden stoppen met geld overmaken omdat het zaakje nooit goed werkt, en webhosters.nl volspammen met slechte kritiek. En hem op school en MSN de huid volschelden, natuurlijk.

Of de aanstaand ondernemer verdiept zich eerst eens goed op de technische aspecten, leert zichzelf de basisbeginselen van het de Nederlandse taal, Internet, domeinnamen, systeembeheer, en ronselt iemand voor (of leert zelf) administreren, en begint vervolgens met een weldoordacht business-plan een serieus bedrijf.

De tijd zal het ons leren.

ThePostman
24/09/04, 16:35
Ja dat is zo Stefan, maar de ts geeft me niet echt de indruk dat hij eerst zeer veel wil leren (wat zo 2 jaar in beslag kan nemen) voordat hij daadwerkelijk gaat beginnen. Ik doe nu een 4 jarige opleiding op management gebied, en dan zie ik wel wat ik ga doen. Ik ga niet op me 16de beslissen over iets waar ik over 10 jaar spijt van kan krijgen. (Ik bedoel dan de grootte beslissingen). Een bedrijf is niet zomaar iets.

slommy
24/09/04, 16:38
ik wil zeker kwaliteit

het hoeft van mij geen 5 euro te kosten want zelf verwacht ik ook niet veel van dat bedrijf ze hebben een forum op hun site staan en er staan eigenlijk aleen maar slechte dingen daarom ben ik bezig met een andere betrouwbare host te vinden die niet al te duur is

en wat de bereikbaarheid betreft ik denk ook niet dat elk hosting bedrijf 24 uur per dag bereikbaar is
en ik ben zeker niet van plan om dan thuis te blijven als er een server plat ligt(ik kan er dan toch niks aan doen dan het enigste wat je kan doen is je klanten goed informeren over het probleem en hoe lang het gaat duren)

en wat klanten betreft ik ben van plan om klein te beginnen dus een paar klanten zodat je het goed overzichtelijk houd voor jezelf en dat dus ook alles goed is geregeld
en dan steeds meer klanten erbij en daarna eventueel met meerdere mensen verder gaan

en met dit plannetje zal het heus niet zo worden dat er veel problemen zijn en ik moet dit trouwens ook nog goed gaan uitdenken en met andere mensen erover praten zoals hier of er nog tips zijn
kan altijd handig zijn natuurlijk

en ik denk dat we ook wel kunnen stoppen met het ****** over spelling

ThePostman
24/09/04, 16:42
Origineel geplaatst door slommy
ik wil zeker kwaliteit

het hoeft van mij geen 5 euro te kosten want zelf verwacht ik ook niet veel van dat bedrijf ze hebben een forum op hun site staan en er staan eigenlijk aleen maar slechte dingen daarom ben ik bezig met een andere betrouwbare host te vinden die niet al te duur is

en wat de bereikbaarheid betreft ik denk ook niet dat elk hosting bedrijf 24 uur per dag bereikbaar is
en ik ben zeker niet van plan om dan thuis te blijven als er een server plat ligt(ik kan er dan toch niks aan doen dan het enigste wat je kan doen is je klanten goed informeren over het probleem en hoe lang het gaat duren)

en wat klanten betreft ik ben van plan om klein te beginnen dus een paar klanten zodat je het goed overzichtelijk houd voor jezelf en dat dus ook alles goed is geregeld
en dan steeds meer klanten erbij en daarna eventueel met meerdere mensen verder gaan

Goed begin is ook (zeg het nog maar een keer...pfff) duidelijk Nederlands, ik heb echt moeite met lezen wat je zojuist getypt hebt.

Uiteraard kan je er niks aan doen als de server eruit ligt, maar kan jij een examen goed maken als je weet dat 20 klanten boos zijn omdat hun website er al 2 dagen uitligt, en de hoster onbereikbaar is. Geloof me, dat lukt je niet. En dit geeft echt problemen voor in de toekomst.

Jongeren horen geen bedrijf te starten op hun 16de, dan moeten ze stoer met scooters rijden (LOL) en uit gaan. Dat soort dingen.

24 uur beschikbaar..., ik weet zeker dat x aantal hosters er snachts echt wel uitgaat om die bak weer de lucht in te krijgen. Zijn genoeg verhalen over te lezen op dit forum.

slommy
24/09/04, 16:45
volgende reactie van mij zal ik wel duidelijker zijn

of zet er gewoon bij wat er verkeerd staat

Anestheologist
24/09/04, 18:03
Waar ik gewoon niet bij kan is dat iemand van 16 jaar wil starten met een bedrijf, en dat toevallig altijd webhostingbedrijven zijn!!

Kan aan mij liggen maar wat trekt de nederlandse jeugd zo aan in webhosting ? Easy money ? -> vergeet het maar
Ervaring opdoen? -> hoef je geen bedrijf voor te beginnen, zijn tal van andere manieren om ervaring op te doen.

Weet je eingelijk wat een bedrijf opstarten omvat ? Al eens gedacht aan kosten van een boekhouder bv ? mag je al heel wat hostingpakketjes voor verkopen geloof me. En dan spreken we nog niet over de kosten van andere dingen.

2. Je bedrijf draaiende houden, opstarten is 1 maar draaiende houden is nog wat anders.

3. Ik zou geen dag thuis blijven als mijn server plat ligt ? Als je met zo een intentie eraan gaat beginnen -> :rolleyes:

Ik wil niet bot overkomen ofzo, vat het gewoon op als een raad zou ik zeggen. Wacht nog een paar jaartjes laat het id goed bezinken en kijk welke opties je dan hebt. Je bent dan ongeveer 18 jaar en dan ben je al een stuk ervarener dan nu misschien.

Alvast veel succes.

(ps) Begin altijd iets alleen, ga niet direct met een hoop mensen samenwerken -> loopt meestal verkeerd af.

ChemicalWH
24/09/04, 18:06
Origineel geplaatst door slommy
volgende reactie van mij zal ik wel duidelijker zijn

of zet er gewoon bij wat er verkeerd staat

Ik denk dat Postman het over de leestekens heeft, punten, komma’s, hoofdletters. Geen van deze zijn te vinden in jouw vorige post, dit maakt het lezen erg onaangenaam :-(

Ik denk dat je het hebben van een bedrijf(je) heel erg onderschat, zoals vele van jouw leeftijd doen. Zodra je een eigen bedrijf hebt ben jij volledig verantwoordelijk voor je bedrijf en je klanten, als er een server offline gaat hoor jij deze zo snel mogelijk weer online te krijgen. Zelfs als de fout niet bij jou zit word er wel van je verwacht dat je de klanten te woord kunt staan zodra deze om informatie vragen, zowel per telefoon als per e-mail. Als 16 jarige zit je tijdens werktijden op school en voor zover ik mij kan herinneren is telefoneren niet toegestaan tijdens lesuren, ga jij je klanten tijdens een downtime vertellen dat je ze na de les wel even terugbelt? Gegarandeerd dat je die klant kwijt bent.

Een verantwoordelijke webhoster is 24 uur per dag bereikbaar in geval van nood, deze webhoster zal dan ook koste wat het kost proberen de situatie op te lossen voor zich met andere bezigheden bezig te houden. Als een klant te horen krijgt dat de problemen niet opgelost worden omdat de “directeur” nog op school zit dan scoor je echt geen punten.

Mijn punt is; als 16 jarige ben je gewoon niet in staat een bedrijf te runnen zoals het zou moeten.


Met vriendelijke groet,
Ruud Goedhart

Rik
24/09/04, 18:09
Origineel geplaatst door Anestheologist
Waar ik gewoon niet bij kan is dat iemand van 16 jaar wil starten met een bedrijf, en dat toevallig altijd webhostingbedrijven zijn!!

......


Daar moet ik hem wel gelijk in geven...

Denk GOED na, het is niet "zomaar" even doen,het is geen 'spel' of zo... praat eens een jaar met leraren, broers, zussen, bekenden... laat je plannen vorm krijgen..

Dirkje
24/09/04, 18:23
Het kan allemaal makkelijk op je 16e, het enigste is: Je moet volwassen kunnen denken... Stressbestendig zijn, en met rare situaties om kunnen gaan...

Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken aangezien er al zoveel nutteloze posts zijn over dit onderwerp...

Dirkje
24/09/04, 18:24
Oja, ik ben ook Dick

cridea
24/09/04, 18:26
Denk om te beginnen 3 keer na voordat je een 24x7x365 beroep kiest, even los van de leeftijd.

En verder zou ik eerst eens een jaartje gaan oefenen met wat vrienden en bekenden, dan heb je een beetje een idee van wat het inhoudt en kun je in goed overleg ook makkelijk weer stoppen als het tegenvalt.

Glenn
24/09/04, 18:31
Origineel geplaatst door Rik



Daar moet ik hem wel gelijk in geven...

Denk GOED na, het is niet "zomaar" even doen,het is geen 'spel' of zo... praat eens een jaar met leraren, broers, zussen, bekenden... laat je plannen vorm krijgen..
Logisch, op WHT zal je geen vragen krijgen hoe start ik een schoonmaak bedrijf op ;)

Maargoed, waardoor jongeren van 16 dat willen is mij wel duidelijk. Servers/internet/domeinnamen zijn interessant, alles vanuit je eigen huis te regelen (behalve je (auto?)rit naar je server als-ie plat ligt) en het lijkt makkelijk geld verdienen.

Ik ben nu bijna 18 en al een jaar bezig om te kijken hoe je zoiets opstart. Het is veel werk, maar ik heb er lol in (dat is wat anders dan het voor de lol doen!) en hoop straks iets moois neer te kunnen zetten.

Daarnaast zullen IMHO de klanten van de 16-jarigen de eerste tijd alleen maar bestaan uit bekenden...

slommy
24/09/04, 18:42
Ik zelf geef julie ook gelijk dat het eigenlijk niet zo heel verstandig is om een eigen bedrijfje te beginnen.

Ik ga morgen (zaterdag 25-09-04) toch eens praten met die bekende van mij, en dan is horen wat hij zegt.

Mischien houd ik het in het begin aleen bij familie of bekenden die een site willen hosten, ik neem aan dat ik me dan nergens hoef in te schrijven(dus niet teveel kosten en niet zoveel klanten).

Het is ook een beetje voor mij bedoelt de hosting, zodat ik een Database had en PHP enz. zodat ik wat kon oefenen met PHP en databases.

Het gaat mij helemaal niet om het geld wat ik ermee zou kunnen verdienen, het geld zie ik gewoon als "mooi meegenomen"

en het is/was mijn bedoeling om een goedkope host te worden
die alles snel voor elkaar heeft en alles goed heeft geregeld.

Dirkje
24/09/04, 18:43
Daarnaast zullen IMHO de klanten van de 16-jarigen de eerste tijd alleen maar bestaan uit bekenden...

Dat zal bij veel host het geval zijn geweest, je moet ERGENS beginnen... Het is niet zomaar dat je in één dag iemand uit Groningen als klant hebt kunnen strikken...

iPlex
24/09/04, 18:57
Origineel geplaatst door slommy

en het is/was mijn bedoeling om een goedkope host te worden
die alles snel voor elkaar heeft en alles goed heeft geregeld.

Waarom denken mensen altijd dat dit kan.

Alles goed voor elkaar hebben gaat samen met goede prijzen ,
Je moet je prijzen niet afstemmen op het feit ! ik wil goedkoop of zelfs de goedkoopste zijn.
Maar op de kosten die jij maakt en de bijkomende dingen.

slommy
24/09/04, 19:08
Laat ik het dan even zo zeggen ik ben van plan om het voor de hobby te doen, dus om familie een goedkope host aan te bieden

en waarom mensen altijd maar denken dat dit kan

gewoon omdat het ook kan, je moet aleen goed informeren bij de host en bij de klanten van de host of hun betrouwbaar en snel zijn.

als hun snel zijn, kan ik ook snel zijn

en die prijs ligt echt aanjezelf

iPlex
24/09/04, 19:10
Origineel geplaatst door slommy
Laat ik het dan even zo zeggen ik ben van plan om het voor de hobby te doen, dus om familie een goedkope host aan te bieden

en waarom mensen altijd maar denken dat dit kan

gewoon omdat het ook kan, je moet aleen goed informeren bij de host en bij de klanten van de host of hun betrouwbaar en snel zijn.

als hun snel zijn, kan ik ook snel zijn

en die prijs ligt echt aanjezelf



Jij denkt over het totaal veel te makkelijk.

De prijs ligt niet geheel aan je zelf dit word door meerderen aspecten bepaald namelijk.

slommy
24/09/04, 19:11
zoals

natuurlijk je eigen kosten

Rik
24/09/04, 19:26
* zucht *

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=kostprijsberekening&lr=

Als het puur voor Fam.& Friends is, dan hoef je geen kostprijs ed te berekenen,neem goedkoop resellerpakket enz...
Ga je het echt via een site aanbieden, dan begeef je je al op 'gevaarlijk' gebied... Belastingdienst kan je als ondernemer gaan zien bijvoorbeeld...

slommy
24/09/04, 19:41
en als ze mij als ondernemer aanzien
dan moet ik mij toch ook aanmelden bij de KVK

Anestheologist
24/09/04, 20:05
Als geld verdienen niet een van je hoofddoelen is, begin er dan niet aan. Anders kan je even goed gratis bij mij komen werken en zal ik af en toe is wat extra's geven (is toch mooi meegenomen ? ) ;)

Maar als je wil starten reken gewoon eventjes uit -> welke kosten je zal hebben het eerste jaar: bv 1000 € voor reselleraccount, 1200 € boekhouder, verzekeringen, reclame 500 € kijk dan eventjes hoeveel je al moet verkopen met jou pakket om een break even te hebben bv 50 pakketten en als de rest is winst bv. Dan sta je al een stuk verder en dan kan je kijken of je denkt dit te halen, hoe er wel rekening mee dat klanten niet vanzelf komen toch zeker niet in het begin.

ThePostman
24/09/04, 20:55
Origineel geplaatst door slommy
Laat ik het dan even zo zeggen ik ben van plan om het voor de hobby te doen, dus om familie een goedkope host aan te bieden

en waarom mensen altijd maar denken dat dit kan

gewoon omdat het ook kan, je moet aleen goed informeren bij de host en bij de klanten van de host of hun betrouwbaar en snel zijn.

als hun snel zijn, kan ik ook snel zijn

en die prijs ligt echt aanjezelf

Ik denk als jij hardware huurt, boekhouder hebt, verzekeringen moet betalen en je 1000 euro per maand kwijt bent dat jij geen pakketjes van 1 euro gaat verkopen. Dan ligt de prijs echt wel aan véél meer aspecten dan jezelf.

Soms lijkt het wel alsof ik de enigste 16 jarige ben die begrijpt waarom hosting op je 16e niet wijs is. Ik weet precies hoe het gaat, jongeren zien websites, gaan ze zelf maken. Noemen zichzelf webdesigner, en komen in de waan om een heus webdesign bedrijf te starten. Dit vormt zich automatisch tot een hosting bedrijf en ze zien het geld al rollen. En nee je gaat mij niet vertellen dat je bedrijf start om er geen geld mee te verdienen.

Je zegt: ik doe het voor de hobby, om te leren. Voor zover ik weet heet dat altijd nog een opleiding. Er is weinig verschil hoor, met een leuke opleiding ga je een half jaar op stage. Jij geen stress, je bent met je hobby bezig en je leert zeer veel. Ik ga nu toch ook geen restaurant opstarten om me familie uit te nodigen om te komen eten, en dit enkel om er van te leren? Daarvoor hebben we dus leuke opleidingen.

Leren is goed, maar doe dit wel op de juiste manier. En niet door het gelijk groots aan te pakken. Ik vind een bedrijf starten voor familie en vrienden al groots.

slommy
24/09/04, 21:28
in sommige dingen heb je gelijk

maar je kan altijd een hobby hebben om te leren

ik ga morgen alsnog met die iemand praten en kijken wat die persoon ervan zegt, mischien weet hij wel wat beters of bied hij mij wat aan.

ik kan altijd nog een bedrijfje beginnen, ik snap dat het beter is om op latere leeftijd te beginnen, maar ik ben gewoon erg enthausiast en het lijkt me erg leuk om te doen, en voor mensen die dingen te regelen

maar als die persoon zegt dat ik er makkelijk mee kan beginnen ga ik eerst een goed plan uitwerken, wat ik als prijs moet gaan rekenen, hoe ik zelf dan toch ook een beetje winst maak, en proberen mijn boekhouding zelf te gaan doen, en dan op zoek gaan naar klanten.


als jullie nog meer tips hebben hoor ik ze toch nog graag

Stefan Mensink
25/09/04, 00:19
Origineel geplaatst door slommy
Mischien houd ik het in het begin aleen bij familie of bekenden die een site willen hosten, ik neem aan dat ik me dan nergens hoef in te schrijven(dus niet teveel kosten en niet zoveel klanten).
Als je in het begin wat familie of goede bekenden wilt hosten zal niemand zich daar snel druk om maken. Om te leren is dat een prima opstapje.

Een bedrijf runnen heeft echter heel wat meer omhanden. Stel dat beter uit totdat je weet waar je aan begint.

Het is ook een beetje voor mij bedoelt de hosting, zodat ik een Database had en PHP enz. zodat ik wat kon oefenen met PHP en databases..
Waarbij je familie dus in principe een stukje meebetaalt aan jouw hobby. Dat is opzich niet zo erg. Je zou het dan zelfs kunnen zien alsof je de hosting samen met hen afneemt. Jij ondersteunt familie en vrienden, en de hobby kost jou dan ook minder. Prima oplossing.


Het gaat mij helemaal niet om het geld wat ik ermee zou kunnen verdienen, het geld zie ik gewoon als "mooi meegenomen"
Dan geen bedrijf beginnen dus... teveel rompslomp, teveel kopzorgen. En denk je er ooit klaar voor te zijn, dan kan je altijd nog de grote sprong maken.

Veel plezier en succes met leren!

slommy
25/09/04, 18:56
aan zo`n reactie heb je wat(heb trouwens al aan meerdere wat gehad)

WebBizz
25/09/04, 19:06
Origineel geplaatst door byh
Denk om te beginnen 3 keer na voordat je een 24x7x365 beroep kiest, even los van de leeftijd.

:W: :W:

Anestheologist
26/09/04, 01:36
Origineel geplaatst door WebBizz


:W: :W:

agree Jeroen,

Leuk dat je wilt beginnen Slommy (weet je echte naam niet)
maar volgens mij omvat zelfstandig zijn meer dan het lijkt me leuk om er wat mee te doen. Je moet rekenen je hebt klanten en klanten van sommige klanten hoor je nooit wat en anderen moet je dagelijks support geven, maar jij moet wel zien dat je daar bent om die klanten op te vangen wat niet altijd vanzelfsprekend is, bv avondjes uit kunnen abrupt aan hun einde komen door jouw hostingbedrijfje, het is niet dat je een winkel ofzo hebt waar je om 18.00h gedaan hebt het is echt bijna 24/24 zolang alles goed gaat is dat geen probleem maar problemen komen er sowieso altijd wel.

Kijk ik doe hosting enorm graag, technisch en sociaal enorm aantrekkelijk, maar er komt meer bij kijken dat dat alleen -> wanbetalers, problemen, ...

Maar als ik je een tip magen geven, als je echt maar dan ook echt wilt starten dan moet je doen kerel, heb ik en 60% van wht ook ooit gedaan. Maar je moet jezelf er ook rijp voor voelen en er volledig achter staan en alles goed bekijken!!!

succes

slommy
27/09/04, 19:21
ik ga iniedergeval een plan maken met wat ik nou precies wil
dus wat het gaat opbrengen, zodat ik kwaliteit kan leveren.

natuurlijk ook wat ik voor pakketen wil/ga verkopen en de prijs
daarvan.

mijn naam is trouwens Tommy vandaar Slommy

Anestheologist
28/09/04, 00:02
Tommy, dat plan maken is allesinds een goed id. Maar sowieso kan je niet echt voorspellen hoe of hoeveel je gaat verkopen, hangt van verschillende factoren af, maar wat je wel zal weten is hoeveel je moet verkopen om break even te geraken ( vaste kosten betaald ).

slommy
28/09/04, 08:47
dat bedoelde ik ook, ik moest het even snel typen vandaar
dat het een beetje onduidelijk is

mischien nog meer tips waar ik op moet letten als ik begin

Jochem - Kameel
28/09/04, 16:32
Zorg van een aansprakelijkheidsverzekering.

Als het ff kan ook nog wat andere verzekeringen zoals een kredietverzekering, maar die zijn wat minder noodzakelijk.

joeni
28/09/04, 23:11
Het starten van een bedrijf is niet zomaar iets. Ik ben er achter gekomen dat alles wat lastiger in elkaar steekt dan je denkt. Inschrijven bij de kamer van koophandel, dat kan iedereen, en is dus ook in 5 minuten gepiept.

Geld verzamelen voor de investeringen is meestal ook geen probleem.

Dan krijg je de belasting dienst, je moet een btw nummer aanvragen waarbij moeilijke formulieren ingevuld en bijgevoegd moeten worden. Tevens moet je een administratie bijhouden voor de inkomsten belasting.

Je bedrijf loopt lekker, en je gaat meer verdienen. Het ziekenfonds vind dit niet leuk, en besluit dat je dat je zelf moet gaan betalen.

Dit zijn maar een paar dingen van de vele dingen die er bij komen kijken.

In het eerste jaar moet je dus zeker niet teveel verwachten, het kost je meer geld dan het opbrengt en het geeft je meer hoofdpijn/zorgen dan vreugde.

Anestheologist
28/09/04, 23:51
Origineel geplaatst door joeni
Het starten van een bedrijf is niet zomaar iets. Ik ben er achter gekomen dat alles wat lastiger in elkaar steekt dan je denkt. Inschrijven bij de kamer van koophandel, dat kan iedereen, en is dus ook in 5 minuten gepiept.

Geld verzamelen voor de investeringen is meestal ook geen probleem.

Dan krijg je de belasting dienst, je moet een btw nummer aanvragen waarbij moeilijke formulieren ingevuld en bijgevoegd moeten worden. Tevens moet je een administratie bijhouden voor de inkomsten belasting.

Je bedrijf loopt lekker, en je gaat meer verdienen. Het ziekenfonds vind dit niet leuk, en besluit dat je dat je zelf moet gaan betalen.

Dit zijn maar een paar dingen van de vele dingen die er bij komen kijken.

In het eerste jaar moet je dus zeker niet teveel verwachten, het kost je meer geld dan het opbrengt en het geeft je meer hoofdpijn/zorgen dan vreugde.

Agree, maar voor veel administratie problemen is er nog altijd de boekhouder hoewel hier een mooi prijskaartje kan aanhangen ;)

Mathieu
29/09/04, 11:34
Wij hebben GratisOpstart gekregen (Belgie)..
Als jonge ondernemer (onder de 35 jaar ofzo) kun je hierop beroep doen.

Zo bespaar je kosten die je kan uitbesteden aan servers en personeel.

joeni
29/09/04, 17:18
Origineel geplaatst door Anestheologist


Agree, maar voor veel administratie problemen is er nog altijd de boekhouder hoewel hier een mooi prijskaartje kan aanhangen ;)

Dat is bij ons dus ook de oplosing geworden, werk uitbesteden tegen betaling. Ik probeerde het punt te maken dat niet alles zo makkelijk gaat als het lijkt.

slommy
08/10/04, 15:09
Hallo maar weer na een tijdje

ik ben van plan om er nog even mee te wachten in verband met school,
als ik naar mijn volgende school ga ga ik toch nog een keertje kijken om een hosting bedrijfje op te zetten, dan heb ik namelijk wat meer tijd.

ik ben nu rustig aan bezig om alles op een rijtje te zetten wat ik allemaal
nodig heb en wat het mij gaat kosten en natuurlijk hoe ik het allemaal goed ga aanpakken.

ik wil nog even iedereen bedanken die op dit topic heeft gereageerd
er zullen mischien nog wel meer topics volgen:D.

Best4U
08/10/04, 15:21
Origineel geplaatst door slommy
Hallo maar weer na een tijdje

ik ben van plan om er nog even mee te wachten in verband met school,
als ik naar mijn volgende school ga ga ik toch nog een keertje kijken om een hosting bedrijfje op te zetten, dan heb ik namelijk wat meer tijd.

ik ben nu rustig aan bezig om alles op een rijtje te zetten wat ik allemaal
nodig heb en wat het mij gaat kosten en natuurlijk hoe ik het allemaal goed ga aanpakken.

ik wil nog even iedereen bedanken die op dit topic heeft gereageerd
er zullen mischien nog wel meer topics volgen:D.

Heel verstandig tommy, verder nog veel succes nog met school! :)