PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalingswijze



Bestlevel
22/09/04, 10:48
Wij zijn bezig met het starten van een bedrijf.

Ik ben benieuwd op welke wijze klanten bij jullie kunnen betalen.

Wij zitten te denken aan betaling per kwartaal, halfjaar of jaar. Waarbij de klant bij betaling per halfjaar 5 % en bij een jaar 10 % korting krijgt.

Een voordeel van jaarlijkse betaling is dat je minder werk hebt en het geld meteen binnen hebt.

Wij werken met pakketen van 10 tot 50 euro per maand en richten ons op het mkb.

Triloxigen
22/09/04, 11:02
Vanaf 350,- mag er per maand betaald of kwartaal betaald worden.

Heb geen korrting calculatie ingerekend.

®on
22/09/04, 11:31
Per klant enigzins verschillend. Ik reken hogere prijzen door bij betaling per maand/kwartaal, in vergelijking tot per jaar betaling.

Triloxigen
22/09/04, 11:38
Origineel geplaatst door headout
Per klant enigzins verschillend. Ik reken hogere prijzen door bij betaling per maand/kwartaal, in vergelijking tot per jaar betaling.

Begrijpelijk.
Maar als een klant mij per jaar 600,- opbrengt, ga ik niet moeilijk doen over dat beetje administratie :)

Overigens is het verstandig om een minimum in te stellen bij maanelijkse betaling.
Want mensen die 5,- p/m gaan betalen.. word je niet vrolijk van :)

Eris
22/09/04, 13:38
Maar de meeste klanten ook niet :/

Ik ben blij dat ik van maand naar een 1 jaar betaling over ben gegaan als klant (Altijd voor veel werkt met het steeds over maken ;))

Bestlevel
22/09/04, 16:39
Het beeld is nu dat de meeste bedrijven gaan voor een jaarlijkse betaling.

Wij zijn aan het afwegen over de mogelijkheden om per kwartaal of halfjaar te betalen ipv alleen per jaar ook klanten aantrekt.

Mr. Snooby
22/09/04, 16:48
Webhostingpakket moeten bij ons per jaar, dat is €12 of €24, wat wel op te brengen is om in 1x te betalen. De resellerpakketten zijn €60 en €144 per jaar, en die kunnen dan ook per maand (of 2, 3, 6) betaald worden.

Dennis
22/09/04, 18:34
Shared Hosting - jaarlijks
Reseller Hosting - maandelijks
Dedicated Hosting - maandelijks en per kwartaal

Maandelijks van resellerhosting zou ik graag om willen zetten in per 3 maanden, maar dit wordt nog besproken. Kortingen hebben we ook overwogen, maar we besloten dit niet te doen.

Carl<n-media>
22/09/04, 19:03
Bij ons is de facturering per kwartaal of per jaar (2 maanden korting) mogelijk. Bij hoge bedragen is het uiteraard ook mogelijk om per maand te betalen.

ikki_paha
22/09/04, 19:09
Per maand kwartaal en jaar.

Via Automatische incasoo, of gewone overschrijving.



Jaar betaling het goedkoopst.
Kwartaal betaling daarna.
En maand het duurst.

Qweb
23/09/04, 09:51
Als het totale bedrag uit gaat komen op meer dan 20,- euro excl. BTW doen wij er niet moeilijk over om een maandelijkse betaling, maar dan wel automatisch, en voor de rest is (70%) gewoon jaarlijks betalen via acceptgiro of automatisch incasso.

Mathieu
29/09/04, 11:38
Wij doen eigenlijk enkel jaarlijkse betaling.
Tenzij de klant natuurlijk perse per kwartaal ofzo wil betalen hé, dan kan wel een uitzondering gemaakt worden...