PDA

Bekijk Volledige Versie : hosten zonder domeinnaam bij ons geregistreerd?



Xhoster
21/09/04, 19:42
Beste mensen,
Ik heb een dringende vraag. Ik ben pas nieuw in dit wereldje en heb een vraag.
Een klant van mij heeft al ergens anders hosting en domeinnaamregistratie. Hij wil nu dus hetvolgende doen:
Zijn domeinnaam bij zn oude bedrijf houden, maar de hosting bij ons.

En dan mijn vraag. Hoe regel ik het voor hem en wat moet zijn andere bedrijf doen?

mvg
Xhoster

Rik
21/09/04, 19:43
Ben je als "bedrijf" bezig,of gewoon privé ?

ikki_paha
21/09/04, 19:44
Nameservers veranderen ? :D

kilian
21/09/04, 19:54
domein op eigen server aanmaken en een A record vanaf de andere partij richting het ip van jouw server. Zo stelde ik dat zelf in bij mijn host.

Maar dit is toch geen vraag van een prohoster hoop ik?

edit:
Alle dns gegevens moeten dus naar je eigen server verwijzen, ik ging uit van alleen het www gedeelte. Er zal heus wel een hoster zijn die je het goed kan uitleggen

succes

Xhoster
21/09/04, 19:57
bedankt voor jullie snelle reactie!
Ik ben niet de techneut van het bedrijf, daarom klinkt t mischien amateuristisch. De techneut is nu heel erg ziek (helaas), en hij kan niet praten door zn ziekte..........
en antwoord:
- als bedrijf, daarom zeg ik ons.

en nameservers? hellepp! kun je wat gedetaileerder zijn?

Dennis
21/09/04, 19:59
Neem contact op met het bedrijf waar het domein is geregistreerd en vraag hem om de nameservers aan te passen naar die van jouw.

Wat is je MSN-adres, misschien wil iemand het over MSN wel uitleggen.

Xhoster
21/09/04, 20:08
dus nameserver is ongeveer het ip nummer of serverlokatie?

Dennis
21/09/04, 20:10
NameServer is een hostname:
bijv. ns1.xhoster.nl en ns2.xhoster.nl

MediaServe
21/09/04, 20:13
Wil je klant alleen hosten bij jullie? Of moeten jullie ook e-mail verzorgen?

Als hij alleen wil hosten bij jullie dan kan de klant aan zijn huidige provider vragen of deze het A record voor domein.nl en www.domein.nl wil zetten op jullie IP adres.

Ik hoop dat ik duidelijk ben :p

Xhoster
21/09/04, 20:51
hmmz hosting en email

Dennis
21/09/04, 20:59
Bel de domeinregistratie-provider even op en regel het met hem.

cridea
21/09/04, 21:19
Weet je wat je eigen nameservers zijn, laat dan de provider waar nu het domein geregistreerd is de nameservers wijzigen naar die van jullie.

Weet je wat het IP van de account is die je hebt aangemaakt / laten aanmaken, geef dit dan door aan de provider waar nu het domein geregistreerd is en vraag hem zowel A als MX records hierheen te laten verwijzen (met een MX record kan dat niet in 1 stap maar hopelijk weten ze dat daar).

Weet je geen van beiden dan heb je een probleem.

AlphaXS
22/09/04, 10:58
:D