PDA

Bekijk Volledige Versie : wat hebben we hier?



Reider
21/09/04, 09:53
hi,

ik werk sinds kort bij een internet bedrijf als programmeur... blaterdejadie... het komt erop neer dat wij bij leaseweb het volgende hebben waar we onze site's en app. op kwijt kunnen:

- rackspace: 1u
- 5 ip. adressen
- 20gb dataverkeer p/mnd
- p3 1.26Ghz (Dell PE1650)
- 256MB
- 2x18GB SCSI
- RAID1
- OS Win2000 Webserver

per maand zitten we op ongeveer 35gb aan werkelijk dataverkeer en we gaan waarschijnlijk over naar 50gb dataverkeer p/maand. Het probleem wat we hebben is dat de site's en app. sporadisch voor een korte periode enorm traag zijn. (is dit toevallig een bekend probleem?!)

ik heb niet genoeg verstand van servers e.d. om te kunnen bepalen of het aan de server ligt of aan de manier waarop de site's en app. werken! we hebben ongeveer 15 sites draaien waarvan er 5 met een access database werken en 2 met SQL-server

graag reactie/uitleg

bvd, RvD

superior-is
21/09/04, 10:51
Ik lees: P3 1,26 GHz en 256MB + access en SQL databases.

Auw. :)

Probeer je geheugenbeheer eens na te kijken, want ik denk dat je databases alle geheugen opsnoepen. Niet om Windows, maar win2k wil ook wel wat geheugen gebruiken om te kunnen draaien. Misschien dat je met een simpele geheugenupgrade (i.c.m. Leaseweb) al een heel eind bent.

Dennis
21/09/04, 10:59
Zet er zowieso nog wat geheugen bij. Wat is de load op deze momenten?

WH-Tim
21/09/04, 11:13
Origineel geplaatst door DennisCitus
Zet er zowieso nog wat geheugen bij. Wat is de load op deze momenten?

- OS Win2000 Webserver

Voor TS: CPU en Memory load ;)

MediaServe
21/09/04, 11:25
Windows heeft de gewoonte om te gaan swappen als het fysieke geheugen vol zit. Dus dan wordt een stuk uit het geheugen op de harde schijf gezet, of juist terug gezet vanaf de harde schijf naar het geheugen. Ik denk dat je daar last van hebt. Oplossing: Meer geheugen installeren. Minimaal 1024 MB lijkt mij :)

Alex
21/09/04, 12:24
Hmm, geheugen lijkt mij echt veel te weinig man!

Reider
21/09/04, 12:26
waar kan ik de CPU en Memory load - historie vinden?! (ff van te voren... er bestaan toch geen domme vragen? :P)

WH-Tim
21/09/04, 13:30
Origineel geplaatst door Reider
waar kan ik de CPU en Memory load - historie vinden?! (ff van te voren... er bestaan toch geen domme vragen? :P)

Ctrl+Alt+Delete, of rechtermuisknop op de taakbalk > Task Manager

.. daar :p

Reider
21/09/04, 13:35
goh... misschien moet ik duidelijker formuleren...

de cpu en memLoad - HISTORIE van ehhh willekeurige datum?

MediaServe
21/09/04, 14:05
Origineel geplaatst door Reider
goh... misschien moet ik duidelijker formuleren...

de cpu en memLoad - HISTORIE van ehhh willekeurige datum? Dat wordt volgens mij niet standaard bij gehouden. Je zou ook eens hier kunnen kijken: Start > Settings > Control Panel > Administrative Settings > Performance

Reider
21/09/04, 16:23
hmmm... ik heb een tijdje de performance in de gaten gehouden... de cpu usage springt om precies elke 30 seconden op 30% !!
verder blijft de memUsage strak op 211 staan

Triloxigen
21/09/04, 16:30
Origineel geplaatst door Reider
hmmm... ik heb een tijdje de performance in de gaten gehouden... de cpu usage springt om precies elke 30 seconden op 30% !!
verder blijft de memUsage strak op 211 staan

En als je er 512 in zet blijft hij op 400 staan...

Dat hij op 211 blijft staan wil niet zeggen dat het net voldoende is..
Mijn werkstation met 1024MB gebruikt standaard al 500MB geheugen.