PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting (reseller) via buitenlandse aanbieders



hires
20/09/04, 20:56
Dag..
Ik heb jaren geleden iets gehoord over klanten die problemen hadden met hun hostingpakket (verbroken verbindingen, trage verbindingen e.d.) en dat zou mede te maken hebben met het feit dat de servers en de backbones in het buitenland opgezet waren. Nu kan ik me voorstellen dat de traagheid mogelijk door de afstanden (?) veroorzaakt worden, maar is dat inderdaad zo?

Vraag is eigenlijk: is er wezelijk kwaliteitsverschil als je hostingpakketten wil aanbieden via een provider in het buitenland, of maakt dat tegenwoordig niet meer uit? En wat zou dan minimale het eisenpakket zijn van mij als reseller om zélf dus goede pakketten te kunnen aanbieden?

Ik vraag dit met name omdat ik een site ben tegengekomen: http://www.resellhostingfree.com kent iemand deze site, heeft iemand hier ervaringen mee en zou iemand hier lid van worden als hij of zij deze site zo ziet? En dus de vraag: wél of écht NIET hostingpakketten aanbieden vanuit het buitenland!

Thanx all.

PeterT
20/09/04, 22:07
Tja, hoe meer hops naar de host, hoe groter de kans op fouten. Dat wil echter niet zeggen dat buitenlandse hosts slechter zijn - in tegendeel, misschien zijn ze kwalitatief zelfs beter.
Helaas zal naarmate de afstand (en dus hops) langer is de snelheid ook langzamer worden.

Ikzelf zou daar geen hosting afnemen, de reden daarvoor moge duidelijk zijn ;)

Graag gedaan.

MediaServe
20/09/04, 22:15
Nu kan ik me voorstellen dat de traagheid mogelijk door de afstanden (?) veroorzaakt worden, maar is dat inderdaad zo?Nee, de afstand maakt eigenlijk niet zoveel uit. Het is puur het gebrek aan bandbreedte tussen verschillende continenten. Volgens mij ligt tussen Europa en de VS slechts een 20 gigabit verbinding. Voor een gameserver is de afstand inderdaad wel te groot, aangezien een lage ping dan essentieel is.

Een verbinding vanaf de Verenigde Staten richting Europa is dus inderdaad redelijk afgeknepen.


Vraag is eigenlijk: is er wezelijk kwaliteitsverschil als je hostingpakketten wil aanbieden via een provider in het buitenland, of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?Het is natuurlijk altijd lastig als je problemen hebt, om met een bedrijf in het buitenland te moeten communiceren. Je zit met tijdsverschil, valuta verschil en zelfs verschil in cultuur. Je kunt niet zeggen dat hosters in de VS van lagere kwaliteit zijn, maar het is wel veel lastiger om een goede te vinden.


En wat zou dan minimale het eisenpakket zijn van mij als reseller om zélf dus goede pakketten te kunnen aanbieden?Ik zou denken: een goede SLA (Service License Agreement), goede reputatie, geen template website ;), redundante verbindingen... etc..

De website die je geeft komt mij niet echt betrouwbaar over, ik zou in ieder geval geen klanten daarop durven te zetten. Reseller hosting is altijd al enigszins riskant omdat je heel erg afhankelijk bent van derden. Ik zou dit nooit vanuit de Verenigde Staten doen. Als je goedkoop een hosting bedrijfje wilt opzetten, dan zou je kunnen overwegen om een dedicated server op te zetten in de VS.

Succes in ieder geval ;)

hires
20/09/04, 22:28
Dedicated server, mja.. misschien toch eens in verdiepen.. Maar daar gaat veel meer tijd inzitten en hoe richt je zo'n ding in? Je moet deals sluiten met bedrijven die de software leveren; dat is in vergelijking met het reseller-zijn toch best een (groot) verschil in investering, lijkt me? Of zit dat anders; zijn er alternatieve oplossingen?

PeterT
20/09/04, 22:31
Je kunt een managed server nemen.
Verder qua software kun je vaak een server compleet met OS/Control panel geinstalleerd krijgen.
Alhoewel *nix kennis toch wel een must is!

MediaServe
20/09/04, 23:39
Ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat je met server-software overweg kunt. Anders moet je er helemaal niet aan beginnen :)

Een adres om je te oriënteren: http://www.managed.com
Die leveren behoorlijk wat dedicated (managed) server is de VS. En lekker goedkoop :)

edit:
$ 70,00 dollar voor een eigen webserver met 1 terabyte dataverkeer :X Die prijzen zijn niet normaal :p

wdv
21/09/04, 00:22
Rik-edit:Je MAG hier niets aanbieden, ook niet op die manier ;)

ensermo
21/09/04, 00:40
Ik ben het ook eens met wdv. Er zijn in de VS wel VEEL meer slechte hosters maar ja, de markt daar is veel groter. Maar er zijn ook SUPER bedrijven in de VS. Waar ze ook heel veel rekening houden met buitenlandse klanten. (bijvoorbeeld bij banktransfers, SIDN DNS check e.d.)

Qua verbinding moet je meestal in de East Coast zitten om snellere verbinding te hebben met NL Ik raad je heel erg af om bij Managed of een reseller van Managed te zitten (uit ervaring). (resellers uit mijn hoofd, Angelnetworkz, TomSlayers, TheServerExperts)

Leuk als het werkt. Maar als er problemen zijn dan kan je ze moeilijk bereiken. Je kunt liever bij een "iets duurdere" bedrijf zijn. Vooral omdat je een beginner ben ga je veel support nodig hebben. Ook moet je denken dat als je gaat beginnen je echt niet veel nodig heb.

Wil je toch wat extra "speelruimte: ;) neem een VPS. (Virtual Private Server). Ken een aantal VPS bedrijven met super support in de VS.

maxnet
21/09/04, 05:40
Origineel geplaatst door hires
Dag..
Ik heb jaren geleden iets gehoord over klanten die problemen hadden met hun hostingpakket (verbroken verbindingen, trage verbindingen e.d.) en dat zou mede te maken hebben met het feit dat de servers en de backbones in het buitenland opgezet waren. Nu kan ik me voorstellen dat de traagheid mogelijk door de afstanden (?) veroorzaakt worden, maar is dat inderdaad zo?


De kwaliteit kan natuurlijk per aanbieder verschillen.
Ik heb een tijdje een dedicated server bij Nocster in de VS gehad.
Hier was ik in het begin erg tevreden over, tot er wat verbindingsproblemen optraden.
Na 3 maanden lang gemiddeld 2,5% packet loss gehad te hebben, uiteindelijk maar opgezegd.

Nu was die bak uitsluitend voor wat prive doeleinden en als speelgoed, dus zo'n ramp was het niet, maar ik zou geen sites van klanten bij een dergelijke partij vestigen.

-----

Volgens mij ligt tussen Europa en de VS slechts een 20 gigabit verbinding.

Totale bandbreedte zal wel een veelvoud hoger liggen.
Meen dat Surfnet alleen al 20 GB (2x10) naar de VS heeft.

hires
21/09/04, 13:47
Misschien moet ik nog iets toelichten; ik ben zeker niet persé op zoek naar hosting in het buitenland/VS, maar de post is meer een gevolg van de site die ik tegenkwam: resellhostingfree.com. Als er geen mensen zijn die hier positieve ervaringen mee hebben, en de meeste reacties hier nogal verschillen over een verbinding (hosting) met de VS, dan is dat eigenlijk al een onzekere factor. Het is dus meer dat ik op zoek ben naar een goedkope leverancier met reseller pakketten.

Ik ben verder inderdaad een beginner op hosting gebied. Ik denk aan 'ervaring opdoen' als reseller van een goed bedrijf (goede support, 24/7 bereikbaar e.d.). Maar ik kan me ook voorstellen dat dit beter gaat met een eigen (dedicated, managed of co-located) server.
Is het per definitie altijd handiger om eigen server te hebben..?

MediaCreations: hoe weet jij dat ik een leuke template website heb gezien?? :)

Earendil: Unix kennis, inderdaad.. denk dat ik maar even m'n signature aanpas :) Geen techie zonder Unix ervaring.

MediaServe
21/09/04, 15:11
MediaCreations: hoe weet jij dat ik een leuke template website heb gezien??Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt...

Maar met 'template website' doel ik op die bedrijfjes die nergens verstand van hebben. Ze laten een server plaatsen, installeren eventjes een control panel (plesk of cpanel ofzo) en verkopen de boel via een 'template website' die ze ergens kopen voor een paar tientjes.

Ik wil niet generaliseren (;)), maar dat zijn erg veel bedrijfjes die zo werken, komen en gaan zonder ergens verstand van te hebben.

Over het algemeen maakt een normaal bedrijf wel zelf een goede website, of laat dit uitbesteden aan een goed ontwerp bedrijf :)

edit:
Ik maakte een grap over 'templates', omdat ik inderdaad wat leuke templates heb gezienen ik zie het nu pas :p

ensermo
21/09/04, 15:40
@ hires.

Het is niet perse beter om een dedicated server te hebben om te beginnen. Je zult in het begin namelijk veel dingen moeten leren waarvoor je geen dedicated server nodig heb. Je kunt gewoon een reseller pakket nemen voor een paar Euros per maand met WHM/CPanel. Als je dit onder de knie heb kan je dan overstappen naar VPS. (Virtual Private Server) met een management level van het bedrijf zodat zij je kunnen bijstaan bij moeilijke taken. Als je echt al veel vanaf weet (ik zeg niet alles want je weet nooit alles ;) ) dan kan je je eigen dedicated server nemen. Zo heb je alvast een basis van hoe dingen werken. :)

hires
21/09/04, 18:05
Origineel geplaatst door MediaCreations
Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt...

Maar met 'template website' doel ik op die bedrijfjes die nergens verstand van hebben. Ze laten een server plaatsen, installeren eventjes een control panel (plesk of cpanel ofzo) en verkopen de boel via een 'template website' die ze ergens kopen voor een paar tientjes.

Ik wil niet generaliseren (;)), maar dat zijn erg veel bedrijfjes die zo werken, komen en gaan zonder ergens verstand van te hebben.

Over het algemeen maakt een normaal bedrijf wel zelf een goede website, of laat dit uitbesteden aan een goed ontwerp bedrijf :)

Ik maakte een grap over 'templates', omdat ik inderdaad wat leuke templates heb gezien :) Maar ik vind het ook van professionaliteit getuigen als een bedrijf zelf zorgt voor een goede, overzichtelijke site en duidelijke site :).


Origineel geplaatst door ensermo
@ hires.

Het is niet perse beter om een dedicated server te hebben om te beginnen. Je zult in het begin namelijk veel dingen moeten leren waarvoor je geen dedicated server nodig heb. Je kunt gewoon een reseller pakket nemen voor een paar Euros per maand met WHM/CPanel. Als je dit onder de knie heb kan je dan overstappen naar VPS. (Virtual Private Server) met een management level van het bedrijf zodat zij je kunnen bijstaan bij moeilijke taken. Als je echt al veel vanaf weet (ik zeg niet alles want je weet nooit alles ) dan kan je je eigen dedicated server nemen. Zo heb je alvast een basis van hoe dingen werken.


Thanx voor dit voorbeeld van een traject; ik ga er ook vanuit dat je ervaring hebt met al het bovenstaande.

Ik kom geregeld allerlei termen en programma's tegen waarmee je kan starten, maar waar vind ik nu een goede site met stap voor stap uitleg over: wat is Plesk? Wat is cPanel? Wat is (dedicated, co-located, managed, VPS) Hosting; welke vormen zijn er allemaal? Waar moet je op letten als het gaat om hosting, en waar moet je op letten als je hosting voor klanten wil aanbieden? Kan je 'zomaar' aan particulieren hosting aan gaan bieden? Zijn er (andere) eisen waarmee je te maken krijgt als je (al dan niet via een reseller programma) hostingpakketten wil gaan verkopen?

Btw; ik kijk ook nog op deze site rond naar resources hierover.. ;)

ensermo
21/09/04, 18:45
--- wat is Plesk? Wat is cPanel?
Plesk, CPanel, Helm, HSphere, Ensim zijn allemaal software die op de server staan en het mogelijk maken om via een webinterface je server te controleren, accounts aan te maken, editen deleten enz. Allemaal hebben voordelen en nadelen en je zult zelft via demos kunnen proberen welke jij het makkelijkste en beste vind om mee te werken.

---- Wat is (dedicated, co-located, managed, VPS) Hosting;
Dedicated is een server die niet van jou is maar je gewoon leased bij een bedrijf. Zij zorgen voor de verbinding, hardware en in beperkte mate software
Als het Managed is dan zullen zij ook zorgen voor softwareupdates. security leaks etc etc.
Co-Located. Jij koopt je eigen server en neemt het mee naar hun om daar tegen betaling te plaatsen in hun rack (kast) Zij zorgen dan puur voor de verbinding en bijvoorbeeld rebooten zo nu en dan. Als iets stuk gaat moet jij het zelf repareren (qua hardware) Sommigen bieden remote hands waar zij uitvoeren wat jij wilt dat gebeurt tegen een meerprijs.
VPS. Virtual Private Server. is software waarmee je 1 krachtige server kan delen in verschillende servers. Allemaal onafhankelijk van elkaar. Hiermee heb je alle controle zoals "rebooten" etc etc onafhankelijk van de andere mensen erop. Dus voor jou gevoel heb je een gehele dedicated server maar eingelijk deel je het met een aantal mensen. Betere VPS software kan zorgen dat jij altijd een x aantal mb aan geheugen toegewezen heb en altijd x percentage van de processor tot you beschikking heb. Voordeel is dat als anderen op de echte machine niet hun percentage gebruiken jij wel een krachtige machine heb tot je beschikking tegen meestal een lagere prijs.


----Waar moet je op letten als het gaat om hosting, en waar moet je op letten als je hosting voor klanten wil aanbieden?
Je moet een plan en een markt kiezen voor jezelf. Wil je heel goedkoop gaan hosten. Wil je veel support bieden? Wil je het voor kennissen gaan doen. Je hoef niet meteen een plan van 50 pagina's te schrijven waar je alle mogelijkheden van "hoe als dit en dat" erin zitten als je alleen maar voor jezelf en een paar vrienden gaat hosten. Maar als je bijvoorbeeld voor verschillende bedrijven gaat hosten is een "backup plan, emergency plan etc wel nodig." En support. Wil je die geven in de vorm van Email,telefoon, 24 uur per dag, alleen tijdens kantooruren ?

----- Kan je 'zomaar' aan particulieren hosting aan gaan bieden?
Een particulier kan zomaar hosting aanbieden. De kamer van koophandel in jou buurt kan je meer informeren maar toen ik twee jaar geleden vroeg vonden ze dat "voor de extra 200 euro die je per maand maakt als bijbaan" moest ik me niet opgeven bij de belastingsdienst en hun. Op bepaalde moment ga je ook met bedrijven bezig zijn die je een factuur vragen. Dan moet je wel aan al die dingen gaan denken als KvK , Belasting etc. Maar doe je het 'naast' je studie. Of als hobby. dan is het niet perse nodig. WEL moet je eerlijk blijven. Dus niet gaan vertellen (zoals ik al vaker zie) dat je 12 servers heb, je eigen datacenter etc etc om klanten te krijgen. Geloof me. "It will allways backfire" ;)

------ Zijn er (andere) eisen waarmee je te maken krijgt als je (al dan niet via een reseller programma) hostingpakketten wil gaan verkopen?
De eisen kan je zelf bepalen aan de hand van welke sites je wilt hosten.
Huis-Tuin-Keuken sites zullen minde technische eisen hebben. Ook zullen ze minder support nodig hebben dan normaal.
Sites met veel bezoekers en databases zullen meer techinische eisen hebben.
Een controlpanel is altijd (of vrijwel ALTIJD) handig en nodig om je leven makkelijk te maken. Het KAN allemaal met de hand maar je wordt er niet blij van! :)
Een belangrijke "eis" is dat je niet voor de laagste prijs moet gaan. (ervaring;) ) maar voor kwaliteit en zowieso zorg ervoor dat het bedrijf waar je je dedicates, vps, of reseller pakket neemt een goeie reputatie heeft. Betaal liever die 3 euro extra per maand die volgens jou niet hoeven dan denken .. "tja.. zo slecht zullen ze niet zijn " (er zijn trouwens wel goedkopere aanbieders die goed zijn dus je hoef niet meteen naar de duurste te gaan!
Neem verder "liever" geen contracten als je het klein doet. Als je over 2 maanden denkt "ik heb geen zin meer" dan zal je moeilijk een contract kunnen annuleren omdat je geen zin meer had. Veel providers doen het gewoon per maand. En betaal nooit x aantal maanden van tevoren. Probeer altijd een maand. En betaal per maand.

Zo een beetje een idee van hoe en wat. Nog een tip. Neem thuis een oude machine en installeer linux erop. Speel ermee. Probeer dingetjes uit. En LEES VEEL ! Google, WHT en ExpertExchange are your friends !:)

hires
22/09/04, 01:12
Ik had geen meer informatie durven wensen... Enorm bedankt en ik ben een stuk geholpen; ik zal me nu zelf eens nuttig maken en zelf op zoek gaan naar informatie over het één en ander :) BEDANKT allen!