PDA

Bekijk Volledige Versie : iLogic Persbericht 18-09-2004



iDave
18/09/04, 15:16
Uittreksel uit het bericht aan onze klanten.



"Geachte klant,

Zoals u misschien wel in bepaalde media gelezen hebt, heeft onze ISP (Online/ion-ip) woensdagochtend de boeken neergelegd. We vinden het zeer spijtig dat hiermee één van de monumenten uit de Belgische internetgeschiedenis verdwijnt.

Helaas bracht dit ook enige onzekerheid voor ons mee. Want mocht komende dinsdag het faillissement uitgesproken worden, riskeerden wij dat ook onze apparatuur in beslag genomen zou worden en wij een administratieve en gerechtelijke procedure zouden moeten starten om deze apparatuur weer vrij te geven. Het zou een tijdrovende procedure worden en dit wouden wij ten allen prijze voorkomen en zijn dus donderdag jl. een zoektocht naar een nieuwe ISP begonnen.

En met resultaat! Gisterenmiddag hebben de onderhandelingen plaats gevonden en vanaf nu mogen wij MCI/UUnet (www.Uunet.be) als onze officiële ISP voorstellen. Ons partnership met MCI zal garant staan voor een nog optimaler gebruik van onze netwerkverbindingen en nog sterkere backbone bovenop de kwaliteit die U al gewoon was van iLogic.

Omdat wij van ISP moeten veranderen moeten onze servers ook van datacenter verplaatst worden. Onze servers die nu gevestigd zijn in Blue Tower op de Louisalaan in Brussel (Elsene) moeten overgebracht worden naar het UUnet/MCI building in Diegem.

Daarom zullen wij deze avond/nacht (zaterdag 18 september 2004) tussen 19.00 en 02.00 uur niet of heel slecht bereikbaar zijn.

Wij excuseren ons alvast voor het ongemak dat hiermee gepaard zal gaan en hopen op uw begrip voor deze situatie.


Met de meeste hoogachting,

Timothy D. M.
iLogic BVBA
Systems & Network Engineer"

SpRiNgEr
19/09/04, 00:59
hoi IDAVE,

ik kom info wensen over het probleem,

ik ben namelijk klant via web-solution,die met jullie zouden samenwerken,

vind het jammer dat de klanten niet op de hoogte werden gebracht,

hoe moet het nu verder met ons?

ga jullie ons mailen?persoonlijk?

of via web-solution?

ik heb namelijk een mysqldatabase + shell account,

myn server is momenteel offline,

kun je aub iets laten weten,

zoals je weet betalen voor dit en denk wel we een antwoord op nodig hebben,

blijven de ip's hetzelfde?

springertje2002@hotmail.com laat aub iets weten :'(

Stefan Mensink
19/09/04, 01:04
Misschien is het handiger om bij uw leverancier web-solution verhaal te vragen. Als zij u de dienst verkopen zijn zij ook verantwoordelijk voor het contact naar hun klanten.

(het is maar een idee)

dotnetjunkie
19/09/04, 01:04
Is enkel Online failliet of heel Ion-IP ??

//edit: het is dus enkel de Belgische tak, en heeft geen enkel gevolg voor Nederlandse klanten?

SpRiNgEr
19/09/04, 01:10
stefan,

ik weet niet of je goed leest of ik my slecht uitdruk,

maar ilogic smyt de boel plat zonder meer,

geen verhaam naar myn leverancier,

dus hoe kunne zy in godsnaam iets vertellen ze weten zelf van niets,

we moesten het allemaal maar hier verneme,

dusja

dus ik vraag,aan jullie hoe moet het verder,

ik heb betaald voor een jaar en dat jaar is ni om,

ik heb recht op ne shell,

gelle zyt de bezorger geef dan een deftige omschrijving en uitleg,denk dat het minste is wat jullie kunne doen

dotnetjunkie
19/09/04, 01:12
Er staat toch dat alle servers verhuisd worden? Dus wat is je probleem dan SpRiNgEr? Heb nu even geduld, dat failissement is voor iedereen een bittere pil hé.

SpRiNgEr
19/09/04, 01:14
dotnetjunkie,

ze wisten het al dagen op voorhand,het minste wat ze konden doen is de klante verwittigen,NEE?

en nu vraag ik uitleg,hoe en wat het ga zijn,of we verwittigd gaan worden,

dus waar doe ik moeilijk?

ik vraag uitleg geen geblaf

luser
19/09/04, 01:21
@SpRiNgEr: geloof me maar dat de mensen van ilogic zo snel mogelijk hun boel terug proberen up te krijgen, het was ook de juiste beslissing van hun om de servers nu te verhuizen zodat de klant niet langer down is dan nodig.
Dat web-solutions jouw niet informeert kan ilogic niet aan doen.

Tjah spijtig zaak van ion-ip maar zo zie je dat een betrouwbaar uitziende provider redelijk snel een ramp kan worden. Ze hebben het zover ik weet maar iets meer dan een jaar uitgehouden.

SpRiNgEr
19/09/04, 01:43
luser,

volgens my lees je niet goed,

web-solution is niet verwittigd geweest,

dus hoe kunnen ze in godsnaam iet late wete,

joengens toch,

ilogic moet web-solution verwittge,

ik heb begrip voor die zake,ik vraag enkel of we verwittgd gaan worden,

niemand is verwittigd in deze zaak,jammer,hopelijk worden we verwittgd als alles weer ok is das al

Rik
19/09/04, 01:45
Origineel geplaatst door SpRiNgEr
luser,

volgens my lees je niet goed,

web-solution is niet verwittigd geweest,

dus hoe kunnen ze in godsnaam iet late wete,

joengens toch,

ilogic moet web-solution verwittge,

ik heb begrip voor die zake,ik vraag enkel of we verwittgd gaan worden,

niemand is verwittigd in deze zaak,jammer,hopelijk worden we verwittgd als alles weer ok is das al

Probeer het even fatsoenlijk Nederlands te houden AUB :(

SpRiNgEr
19/09/04, 01:48
rik,

ik ben geen ruziemaker ofzo,

maar ik vraag gewoon de nodige info,

denk toch vrij logish,

myn provider was niet verwittigd,

dus ik vraag enkel of we verwittigd gaan worden,

omdat tydens de uitval niemand werd verwittigd,

ze wisten het al paar dagen,maarja,ik hoop gewoon alles gauw inorde komt,

dat is al vind gewoon jammer voor iedereen

Pantsy
19/09/04, 02:04
Eerlijk gezegd SpRiNgEr.. denk ik dat het nutteloos is om hier vragen te gaan stellen. Zoals je kan zien post iDave hier nauwelijks en is de kans dus ook klein dat je hier antwoord op je vragen krijgt.

Rik
19/09/04, 02:06
Origineel geplaatst door SpRiNgEr
rik,

ik ben geen ruziemaker ofzo,

maar ik vraag gewoon de nodige info,

denk toch vrij logish,

myn provider was niet verwittigd,

dus ik vraag enkel of we verwittigd gaan worden,

omdat tydens de uitval niemand werd verwittigd,

ze wisten het al paar dagen,maarja,ik hoop gewoon alles gauw inorde komt,

dat is al vind gewoon jammer voor iedereen


Daarvoor moet je toch bij de gene zijn waar jij klant bent...

SpRiNgEr
19/09/04, 02:09
rik,ga je ook beginne?


Rik-edit: Ja... zo is het nu eenmaal...

joengens toch,ilogic is de verdeler pfr,

de ene zaak moet de andere verwittige voordat de klante op de hoogte zijn,
maja swat,

TRANCEPITT,

merci,zou kunne maja alle poginge zijn goed genoeg,ik begryp veel zake,maar een antwoord verdient iedereen,maja hopelijk komt er gauw een antwoord

Stefan Mensink
19/09/04, 02:22
Als iLogic euro-server niet inlicht moet euro-server dat met hen opnemen. Het zou toch van den zotte zijn als een bedrijf ook maar zondermeer directe support zou moeten geven aan klanten van hun klanten.

Natuurlijk is het allemaal heel vervelend voor u, maar u kan toch beter euro-server even verzoeken het met iLogic uit te vechten, ALS er al wat uit te vechten is. Mocht iLogic haar afspraken niet na (kunnen) komen, is het aan euro-server om zo nodig een andere leverancier te zoeken dunkt me.

SpRiNgEr
19/09/04, 02:28
stefan,

ik probeer langs alle kante info te winne,zodat je toch ergens info verkrijgt,

blijf ni wachte een antword van 1 partij zo kun je mss nog lang wachte,

allez als je snapt,
toen het gebeurde ware ze onbereikbaar,myn provider heeft al geprobeerd,

zo was ik te gewete gekome wat er gaande was,

iDave
19/09/04, 03:09
Beste

De move is zojuist succesvol doorgevoerd.
De ip range's zijn inderdaad verandert.
Er is deze morgen een mail gestuurd naar al onze klanten, indien er door bepaalde personen geen mail is ontvangen, spijt ons dat ten zeerste.
Dit was ook de reden van de post op dit forum, in een poging om iedereen op zo kort mogelijke tijd te bereiken.
Wij waren niet op de hoogte van de problemen bij ion-ip en hebben alles via de pers moeten vernemen. Wij konden dan ook onmogelijk korter op de bal gespeeld hebben dan hetgeen wij nu gedaan hebben.

Voor verdere vragen kan u steeds persoonlijk contact met mij opnemen via idave@imail.be.

SpRiNgEr
19/09/04, 03:22
idave,


ik dank je tenzeerste,

ik wacht dan op een antwoord van myn provider

luser
19/09/04, 13:10
en het is btw nog altijd ij ipv y!

iDave
19/09/04, 13:47
Beste Springer

Mag ik er u trouwens op wijzen dat Websolutions wel degelijk (telefonisch) door ons verwittigd is. Door het vooruitschuiven van de move (autovrije zondag in Brussel dus praktische problemen) naar zaterdag, kan het mogelijk zijn dat alle informatie niet tijdig op alle niveau's is geraakt. Wij verwachten dat alle problemen maandag van de baan zullen zijn.