PDA

Bekijk Volledige Versie : ervaring met io.nl



babak
17/09/04, 12:53
Hi,

wie heeft ervaring met io.nl voor colocatie ?

Alvast bedankt.

Carl<n-media>
17/09/04, 13:56
Kijk eens op webhosters.nl (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=891).

babak
17/09/04, 14:04
tnx 100maal ;)

MediaServe
17/09/04, 16:00
Vrij negatieve reacties.. Had ik niet verwacht :)
Zijn er ook mensen op dit forum met ervaring?

Mog
17/09/04, 16:09
Die zijn er hier meer dan genoeg, ik zou als ik jou was verder kijken naar een ander, dit zeg ik ook namens mijzelf gezien ik weet wat voor soort personen de zaak daar runnen.

jeffrey
17/09/04, 16:23
Beste,

wij hebben bij IO gezeten.
we waren blij toen het jaarcontract afgelopen was.

lijkt me beter een andere provider te zoeken

sander
17/09/04, 16:24
wij zaten eerst bij io, maar na een jaar waren we er dan ook weg.

pings binnen eu is allemaal wel goed , maar er was toen te veel downtime soms wel paar uur en dat paar keer permaand.
Ik ben nog steeds lid van hun nieuwsbrief maar zo te zien gaat het nu wat beter met hun.

SeppaR
17/09/04, 19:13
Goede ervaringen tot nu toe.
Als je kijkt op Webhosters.nl zijn die berichten ook van een aantal maanden, tot jaren geleden.
Tegenwoordig hebben ze redunante Juniper M40 routers , en zitten ze in Redbus wat zeer goed is.
Je krijgt een garantie in uptime van 99,99% wat je bij veel ISPs niet kan zeggen..

Valentino
17/09/04, 20:32
een juniper m40 kan niet redundant zijn..

Stefan Mensink
17/09/04, 23:07
* KNIP *


Misschien doet IO het tegenwoordig dan wat beter. Hun imago is inmiddels wel zo geschaad dat bijna niemand die nog serieus onderzoek doet nog met hen te maken wil hebben, en dat mogelijk onterecht. Volgens mij zijn hier trouwens nog wel mensen die een datapijpje huren bij IO.

Rik
17/09/04, 23:46
En nu on-topic blijven ! :mad:

(enigzins opgeruimd.... * zucht * )

SeppaR
17/09/04, 23:49
Jeuj...
Zelfs de waarheid kan op dit forum al niet meer gezegd worden..
Waar gaat het naartoe..

Rik-edit: en dan mij idioot gaan noemen, lomperik... je weet niet eens waar je het over hebt, daarnaast is het WEER Off-topic.. afgelopen met jou :mad:

SeppaR heeft een Ban, de eerste de beste die weer gaat Flamen gaat hem achterna :)

Imtek
18/09/04, 15:23
Ik heb ook een jaar bj IO gezeten (2003) afgezien van de downtime van IO,waren er in die tijd ook rare verhalen van andere klanten zoals dat een van de klanten een windows bak zou draaien die niet goed beveiligd was en afgesloten was voor een dag of 2, terwijl het gewoon een linux bak was.

Dat zegt wel iets over de ervaring toendertijd, ik heb het gehoord dat het tegenwoordig ''wat'' beter is.

Stefan Mensink
18/09/04, 15:34
Origineel geplaatst door Imtek
...windows bak zou draaien die vurn was en afgesloten was...
Wat is vurn?

mguilmot
18/09/04, 15:36
"Rare" verhalen heb ik er ook van gehoord. Maar persoonlijk heb ik er nooit contact mee gehad.

Iemand die er tegenwoordig bij zit, en kan zeggen of het verbeterd is ?

Imtek
18/09/04, 17:09
Origineel geplaatst door Stefan Mensink

Wat is vurn?

Dat ie niet goed beveiligd is/was

MediaServe
18/09/04, 17:28
Origineel geplaatst door Imtek


Dat ie niet goed beveiligd is/was Bedoel je vulnerable?

Zoiah
18/09/04, 17:32
Ik heb nu iets meer dan anderhalf jaar ervaring met IO. Eerst zat ik bij ze in Groningen met een 4U doosje, vervolgens ging dat over in NGH, en later toen NGH kapot ging verhuisd naar Amsterdam waar ik nu een half rack heb.

Het eerste half jaar was niet altijd even geweldig, maar ik merk duidelijk dat ze het laatste jaar en zeker het laatste half jaar stevig aan de weg aan het timmeren zijn zowel administratief als technisch. Technisch is het naar mijn mening nu goed in orde, administratief zijn er nog wat haken en ogen maar als je ze ff opbelt valt dat altijd wel netjes op te lossen.

Er gaan nog steeds wel veel slechte berichten over IO heen en weer en veel hebben wel een kern van waarheid, maar zijn gebaseerd op dingen van 2-3 jaar geleden.

Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag.

Imtek
18/09/04, 19:35
Origineel geplaatst door MediaCreations
Bedoel je vulnerable?

Ja sorry, kon er even niet op komen (in het nederlands dan)

Cliff
19/09/04, 22:58
Origineel geplaatst door Zoiah

Er gaan nog steeds wel veel slechte berichten over IO heen en weer en veel hebben wel een kern van waarheid, maar zijn gebaseerd op dingen van 2-3 jaar geleden.

Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag.

Klopt het afgelopen jaar is de kwaliteit van IO stukken omhoog gegaan. Wij nemen van FiberWorld (een bedrijf van ISD wat dus ook IO is) een DSL interconnect af en resellen dus DSL accounts via hun. Dit is hetzelfde netwerk als dat van IO. En ook hierop zien we dat de kwaliteit uitermate omhoog is gegaan.

Mannekino
19/09/04, 23:13
Weet niet of meer van jullie dit hebben ontvangen. Maar toen ik vandaag thuis kwam had een brief in de bus liggen van Internet Online met een colocatie aanbieding. Is dat gebruikelijk dat zulke dingen persoonlijk over de post gebeuren? Nette brief wel opzich, maar ben erg tevreden waar ik nu zit :).

sander
20/09/04, 10:50
die brief heb ik ook gekregen , een zeer nette aanbieding

superior-is
20/09/04, 11:39
Geen brief gezien (althans nog niet), maar ik zag wel op hun website (en de banner hierboven) dat ze met wat acties bezig waren. Volledige media campagne zo te zien. :)

mdf
20/09/04, 11:49
Hier wel een brief, maar weinig interesse ;)

XF-RICK
20/09/04, 11:56
Origineel geplaatst door Synssans
Hier wel een brief, maar weinig interesse ;)

Zou je toevallig de brief in kunnen scannen? Zou weleens zien welke marketingtechniek ze toepassen. "U bent niet tevreden bij Uw huidige provider?".

Lol :D

mdf
20/09/04, 12:04
Origineel geplaatst door XF-RICK


Zou je toevallig de brief in kunnen scannen? Zou weleens zien welke marketingtechniek ze toepassen. "U bent niet tevreden bij Uw huidige provider?".

Lol :D

You've got mail...

XF-RICK
20/09/04, 12:06
Origineel geplaatst door Synssans


You've got mail...

Heb het ontvangen, bedankt! ;)

Cybafish
20/09/04, 12:10
Rack + 10mbit 299 euro, ja wij hebben hem ook gehad :)

Zoiah
20/09/04, 18:57
Origineel geplaatst door Synssans
Hier wel een brief, maar weinig interesse ;)

Zou ik hem ook kunnen krijgen? Of dat je hem ff online zet.

mdf
20/09/04, 19:01
Stuur je mail adres maar of even een mailtje naar mij; dan krijg je hem ook :)

neographikal
20/09/04, 19:27
Toen ik er stond was het een grote ramp, ik heb het verhaal hier al eens uitgebreid gepost. Zoek maar eens. Netwerk zal inmiddels wat beter zijn maar is nog steeds niet redundant. Service is rondweg klote. Meer woorden ga ik er niet meer aan vuil maken.

Zoiah
20/09/04, 19:39
Origineel geplaatst door Synssans
Stuur je mail adres maar of even een mailtje naar mij; dan krijg je hem ook :)

You've got mail. :)

Zoiah
20/09/04, 19:40
Origineel geplaatst door neographikal
Toen ik er stond was het een grote ramp, ik heb het verhaal hier al eens uitgebreid gepost. Zoek maar eens. Netwerk zal inmiddels wat beter zijn maar is nog steeds niet redundant. Service is rondweg klote. Meer woorden ga ik er niet meer aan vuil maken.

Maak van dat 'Service is' maar 'Service was' en dan klopt het. :)

galious
21/09/04, 09:18
Waarom valt het mij steeds weer op dat er zoveel mensen reageren die er _hebben_ gestaan en het vertalen naar de tegenwoordige tijd.

Dit gebeurt niet alleen in deze thread, maar in allerlei threads zodra er wordt gevraagd hoe de colo ergens _is_.

Voor iedereen:mensen veranderen, bedrijven veranderen. Ik denk dat info over hoe het 1 jaar geleden was in deze wereld weinig meer zegt over de huidige staat.

Overigens _dacht ik_ dat alles nu wel redundant was uitgevoerd. (2x Juniper + 2x BigIron ?)

Aloha,

Martin

Zoiah
21/09/04, 12:32
Origineel geplaatst door galious
Waarom valt het mij steeds weer op dat er zoveel mensen reageren die er _hebben_ gestaan en het vertalen naar de tegenwoordige tijd.

Dit gebeurt niet alleen in deze thread, maar in allerlei threads zodra er wordt gevraagd hoe de colo ergens _is_.

Voor iedereen:mensen veranderen, bedrijven veranderen. Ik denk dat info over hoe het 1 jaar geleden was in deze wereld weinig meer zegt over de huidige staat.


Nah, opzich snap ik dat ook wel. Veel bedrijven hebben namelijk ook wel de neiging om niet te veranderen en dan zijn berichten uit het verleden _wel_ revelant. Maar IO zit naar mijn idee in zo'n positieve groei dat de berichten uit het verleden niet meer staven met hoe het op het moment is.


Origineel geplaatst door galious
Overigens _dacht ik_ dat alles nu wel redundant was uitgevoerd. (2x Juniper + 2x BigIron ?)

Het is op het moment nog niet redundant uitgevoerd maar daar zijn ze wel druk mee bezig.

Mantorok
05/10/04, 11:34
mijn vingers jeuken... ff zalfje halen..

oef, kheb geen behoefte meer om iets te posten

superior-is
05/10/04, 13:03
Origineel geplaatst door Mantorok
mijn vingers jeuken... ff zalfje halen..

oef, kheb geen behoefte meer om iets te posten

Nou ben ik wel benieuwd naar wat je te zeggen had. Met bovenstaande kan niemand iets.

Zoiah
05/10/04, 13:31
Origineel geplaatst door superior-is


Nou ben ik wel benieuwd naar wat je te zeggen had. Met bovenstaande kan niemand iets.

Zoek z'n posts, dan wordt het snel duidelijk.

superior-is
05/10/04, 14:33
Dat ik daar niet eerder op kom. Dom van me, bedankt Zoiah. :)