PDA

Bekijk Volledige Versie : Laten we het leuk houden.



atservers
16/09/04, 14:52
Beste WHT'rs en MOD's

Gaarne wil ik het volgende punt aansnijden,

Ik vind dat er teveel hosters en potentiele klanten andermans posts
bevuilen doormiddel van elkaar zwart maken en af te kraken.

Met name door de concurentie word er veel gelet op taalfouten
of netwerk of iets dergelijks in de hoop dat ze mischien de klant
naar hun kunnen trekken. Punt een denk/hoop ik dat de potentiele
klanten opmerken dat als de mede hosters zoiets doen dat ze zowiezo
gaan denken van.....

Ook de potentiele klanten denken al gauw dat als ze iets vermoeden
dat er iets niet klopt dat er gelijk over oplichting etc sprake is terwijl er
gewoon een misverstand gaande is. tenminste dat lijkt mij.

Waarom afkraken terwijl je je ook samen sterk kunt maken.
ieder heeft zo zijn plus en min punten, laten we de klant dan
beslissen welke deze zijn en niet gelijk een andere host afkraken.

Voor de mods, kan hier uberhaupt niets tegen gedaan worden?
iets in de trand van ook waarschuwings punten geven voor het afkraken
van andere hosters?

Deze post hebben wij gecreerd niet om perce zon waarshuwings
systeem te krijgen hiervoor maar omdat wij denken dat we beter elkaar kunnen helpen dan elkaar af te kraken, straks wordt wht een afkraak forum inplaats van om mensen an hosting te helpen.
Dus deze post is gecreerd met de beste bedoelingen.

Al kunnen de mods er niets aan doen, hopen wij toch dat de gebruikers
van what hosters/klanten toch aan het denken worden gezet.

Dank u allen voor de aandacht en laten we mensen aan hosting gaan helpen.

Rik
16/09/04, 14:56
Als je een beetje alles bekijkt op WHT.... dan zie je dat we continu aan het verwijderen van posts bezig zijn, het uitdelen van punten,en van bans...

Er is een punten systeem voor... het zou kunnen schelen als je de regels eens ECHT goed zou doornemen. Je was zelf de afgelopen dagen niet echt het schoolvoorbeeld hier op het forum,dus snap ik je reactie nu ook niet echt.

Daarnaast zijn er al vrij veel topics met deze strekking ...

//edit: helaas is het op deze manier omgaan met elkaar "normaal" in jouw Branche ;) wen ermaar alvast aan zou ik zeggen, hoe erg het ook is.
Ik geef ook liever de hele dag gewone reacties, adviezen, en bijvoorbeeld een nieuwe "cursus" aflevering... maar door het gedrag van een aantal lieden komen we daar niet aan toe ;)

atservers
16/09/04, 15:00
Goed, in verhouding hebben wij iets meer geadverteerd dan normaal daarvoor heb ik ook al onze excuses aangeboden. hoewel er idd een systeem dan is, toch zie ik het nog erg vaak. mischien iets om de punten dan te verhogen? ik vindt het gewoon erg zonde om dit forum te vervuilen al is het dan door teveel adverteren :p welke in mijn ogen ook vervuiling is.

Euro-Servers
16/09/04, 15:08
Ik vind 't ook zonde dat er van die "zwakke mensen" hier zitten die andere bedrijven graag afkraken. Er zit hier ook eentje die ons bedrijf met momenten graag even afkraakt (ik noem geen namen), maar ik leg me er bij neer. Als zij het kinderachtig willen spelen is dat hun zaak, daar maak ik me allesbehalve druk om. Maar zoals Rik al zei, de mods houden zo'n dingen wel in 't oog & verwijderen die posts dan ook als ze het te ver drijven, wat een goed punt is.

phreak
16/09/04, 15:18
Dat is helaas het nadeel van een forum wat voor het leeuwendeel uit concurrenten bestaat, en je zoiezo al met prijzen op moet boksen tegen elkaar. Is het meest logisch maar niet nette manier om een ander "af te kraken" om zo potentiele klant binnen te halen. Daardoor lijkt het me ook handig, om bijv. in het subforum "Netwerk Storingen" Alleen geregistreerde hosters hun storingen te laten melden.

®on
16/09/04, 15:37
Volgens mij wil de TS even zijn straatje schoon vegen met een onderwerp als deze. Klinkt allemaal leuk, maar als jij informatie plaatst, en men vraagt door, noem je het afkraken (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=57178) . Niet terecht, en da ga je zo'n oproep doen. Ik denk dat beter eens bij jezelf te rade kan gaan.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

olafb
16/09/04, 15:42
Probeer eerst iedereen voor zichzelf na te gaan of hij/zij correct met andere WHTers omgaat en praat vervolgens over anderen, begin bij jezelf!

Triloxigen
16/09/04, 15:56
http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=56549

Gaat ongeveer over hetzelfde...

phreak
16/09/04, 16:04
Origineel geplaatst door IPhosting
Probeer eerst iedereen voor zichzelf na te gaan of hij/zij correct met andere WHTers omgaat en praat vervolgens over anderen, begin bij jezelf!

Een beter WHT begint bij jezelf :)

atservers
16/09/04, 16:47
Moeten wij ons bewijzen tegenover hosters of potentiele klanten?
Wie dan ook, als wij iemand iets zegt dan mag je dat gerust
wel aannemen, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.


Origineel geplaatst door headout
Volgens mij wil de TS even zijn straatje schoon vegen met een onderwerp als deze. Klinkt allemaal leuk, maar als jij informatie plaatst, en men vraagt door, noem je het afkraken (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=57178) . Niet terecht, en da ga je zo'n oproep doen. Ik denk dat beter eens bij jezelf te rade kan gaan.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Samuel
16/09/04, 17:14
Origineel geplaatst door atservers
Beste WHT'rs en MOD's

...

Met name door de concurentie word er veel gelet op taalfouten
of netwerk of iets dergelijks in de hoop dat ze mischien de klant
naar hun kunnen trekken.

Euh , netwerk nakijken vind ik helemaal niet zo slecht. Geef toe, echt eerlijk is het niet dat bedrijven lokken met een waslijst van een netwerk, terwijl ze in praktijk misschien maar 1 of 2 Transits bezitten ...

atservers
16/09/04, 17:21
Samuel

Goed natuurlijk, maar wat voor nut heeft het om meer te geven wat je niet hebt? uiteindelijk val je bij de klant toch door de mand, en dan gaat de klant weg. Daar heb je nu eenmaal niets aan.

Samuel
16/09/04, 17:25
Origineel geplaatst door atservers
Samuel

Goed natuurlijk, maar wat voor nut heeft het om meer te geven wat je niet hebt? uiteindelijk val je bij de klant toch door de mand, en dan gaat de klant weg. Daar heb je nu eenmaal niets aan.
Sjah , maar toch gebeurt het ... dan mogen wij het toch even checken ... trouwens , als wij om het AS van iemand vragen, wat is daar dan verkeerd aan

Koster
16/09/04, 19:39
Bedrijf: Wij hebben een kantoor in de Kalverstraat
Klant: Netjes, waar precies?
Bedrijf: zeggen wij niet, je kan ons ook gewoon vertrouwen en je mag al blij zijn dat je een brief mag sturen naar een anonieme postbus.....

Komt dat betrouwbaar over? Nee, dus waarom een AS nummer geheim houden, waarom netwerk info geheim houden?

Henky!
16/09/04, 23:59
Ik ben het helemaal eens met ATSERVERS. Op dit forum zijn een aantal typische reacties die wat mij betreft voortaan direct bestraft mogen worden met een puntje of tien. Een oproep dus ook aan de Mods.

1 - 'Zoek eens op Google'. Bah. Is geen antwoord maar wel vaak de eerste reactie op een vraag voordat anderen meer serieuze antwoorden kunnen plaatsen.

2 - 'Dan had je maar niet zo'n goedkope hoster moeten nemen'. Ook zo'n standaard antwoord zonder enige inhoud.

3 - 'Je hebt niet eens een KVK nummer'. Kan wel waar zijn maar het gedrag vind ik Stasi achtig. Van die mensen die meteen op het internet gaan zoeken met als enig doel bezwarend materiaal te vinden.

Zo kwamen ook wij aan onze twee puntjes. Een overijverig forum lid dat triomfantelijk ontdekte dat een bedrijf dat wij hadden geprezen op hetzelfde adres zit als ons eigen bedrijf. Een pleidooi dus ook voor de Mods om in geval van twijfel eerst eens te vragen hoe het eigenlijk zit.

Slecht spreken over een concurrent zonder bijgeleverd argument (en dit komt nog al eens voor) mag van mij ook tien punten direct en meteen.

Het is een mooie gedachte van ATSERVERS. Dat we hier zijn om elkaar te ondersteunen. Ik ben dan ook voor een revisie van het strafpunten systeem.

Rik
17/09/04, 00:15
Origineel geplaatst door Henky!
.... * knip * ......

Zo kwamen ook wij aan onze twee puntjes. Een overijverig forum lid dat triomfantelijk ontdekte dat een bedrijf dat wij hadden geprezen op hetzelfde adres zit als ons eigen bedrijf. Een pleidooi dus ook voor de Mods om in geval van twijfel eerst eens te vragen hoe het eigenlijk zit.

Slecht spreken over een concurrent zonder bijgeleverd argument (en dit komt nog al eens voor) mag van mij ook tien punten direct en meteen.

Het is een mooie gedachte van ATSERVERS. Dat we hier zijn om elkaar te ondersteunen. Ik ben dan ook voor een revisie van het strafpunten systeem.


Nee hoor, jij hebt jouw twee puntjes gehad voor "spammen" :D

De "gedachte" van atservers is JUIST de "gedachte" van WHT... dit forum is er JUIST om elkaar te helpen, dat sommige het puur gebruiken om te adverteren (zoals atservers in eerste instantie zelf ook ;) is een trieste zaak...

men kan leren echter...

Dat menig persoon een ander hier geen boterham gund is inmiddels wel bekend...

root
17/09/04, 00:21
Ik hoor mods moeten dit , mods moeten dat. Mischien dringt het nog niet helemaal door dat wij mods het liefst gewoon helemaal niets hoefde te doen dan keurig postjes modden. Jullie als community zullen zo volwassen moeten zijn om dit op te lossen. Zodat we geen punten systeem nodig hebben. We zijn geen leiders die de kinders moeten straffen!

Leuk zo een knop met meld deze post, maar de een naait de ander er nog harder mee dan je denkt. In plaats van op die knop te drukken of je gal te spuwen in een topic, stuur eens een PM met wat je tegen die persoon te melden heeft. 9 van de 10 keer zul je een normaal antwoord krijgen wat uit de ogen van "LEES" klanten blijft. Iedereen is in staat om zijn eigen post te wijzigen.

Sommige zijn inderdaad bezig om concurentie onderuit te halen door prijzen te gaan dumpen waar ze mischien wel op moeten bijleggen. Concurentie is goed, maar jullie spelen uiteindelijk allemaal dat spelletje mee.

Je bent met een "bedrijf" bezig. Iedereen vertegenwoordigt zijn organisatie waarvan die hoopt op een dag naam mee te kunnen maken. Een bedrijf waar je over een aantal jaren op terug kan kijken, waar je trost op kan zijn. Waar je keihard voor gewerk hebt. Snabbelen is over en alleen diegene die er volwassen en met uistraling tegen aan gaan zullen overeind blijven.

Jij kan dat bedrijf zijn wat er uit springt, maar inderdaad " verbeter de wereld en begin bij jezelf "

cheers

Rik
17/09/04, 00:23
Preach on brother....

:D

//edit: we zullen alle meldingen eens in een topic plaatsen van één week, net een soap ;)

atservers
17/09/04, 00:28
Rik

met alle respect maar jij dacht dat wij hier binnenkwamen
om alleen te spammen. wij hadden via pb aan u verteld dat er geen nieuwe berichten waren in die tijd om op te reageren of daar hadden wij al op gereageerd, en als er dan meer hosting aanvragen zijn dan nieuwe normale berichten dan hebben wij ook niet anders te reageren dan alleen op hosting aanvragen he. Er moet natuurlijk wel een gespreksonderwerp zijn om op te kunnen reageren, maar ja we hebben die puntjes al en wij beschouwen ze niet als straf maar als misverstand

mguilmot
17/09/04, 02:37
1 - 'Zoek eens op Google'. Bah. Is geen antwoord maar wel vaak de eerste reactie op een vraag voordat anderen meer serieuze antwoorden kunnen plaatsen.

Voor zo'n antwoorden kan je ook op usenet terecht :p

Ontopic: De mods hebben volgens mij ook nog andere zaken te doen, maar ze treden er toch tegen op.
Puntjes, die zohard gevreesd worden ;)

Cybafish
17/09/04, 07:32
Tja, ik kan uit eerste hand zeggen dat webhostingtalk.nl het afgelopen jaar drastisch minder interessant is geworden. :) Bezoek het dan ook bijna niet meer.

Grumpy
17/09/04, 09:19
Origineel geplaatst door Henky!
Zo kwamen ook wij aan onze twee puntjes. Een overijverig forum lid dat triomfantelijk ontdekte dat een bedrijf dat wij hadden geprezen op hetzelfde adres zit als ons eigen bedrijf. Een pleidooi dus ook voor de Mods om in geval van twijfel eerst eens te vragen hoe het eigenlijk zit.

Dat maakt helemaal niet uit. In de advertentieforums is het niet de bedoeling dat je andere mensen aanprijst. Die mensen moeten gewoon zichzelf gaan aanbieden.
Of je nou je buren aanprijst of jezelf, het maakt niet uit, het is verkeerd.


Origineel geplaatst door Henky!

Ik ben dan ook voor een revisie van het strafpunten systeem.
Dit heb ik al vaak genoeg gezegd: In v3 gaat dat veranderen.


Verder.. .ATservers is weer een typische voorbeeld van iemand die waarschuwingspunten van een mod krijgt, en dan meteen een topic opent over de punten.

Gedraag je je en dan komen er geen punten.