PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe het te creeren van gameservers



atservers
14/09/04, 03:54
Wij weten dat er erg veel vraag is naar de zogenoemde gameservers.
Wij willen deze ook gaan aanbieden, we hadden al eerder een vraag gesteld maar kunnen er niet wijs uit worden.

Wie heeft er een stappenplan van waar de betreffende software voor deze servers te downloaden en instaleren?


Bv dank.

Savvas
14/09/04, 06:51
Van een aantal games zijn er zogehete serverpacks te downloaden. Met een beetje googlen krijg je daar een hoop resultaten bij. Wil niet zeggen dat je alles zult vinden want bijvoorbeeld een game als Medal Of Honor dien je te draaien door de hele game te uploaden met een kleine linux startengine.

(Ben nu dus puur uit gegaan van gameserverhosting op linux.)

Koster
14/09/04, 10:40
Zoek je een howto hoe je een gamehosting bedrijf moet gaan opzetten? Wat weet je al van gamehosting af?

Euro-Servers
14/09/04, 10:48
Als je niks van gamehosting afweet wordt het alsmaar moeilijker om deze te installeren. Er zijn genoeg how-to's te vinden op het web, maar dit zijn meestal de standaard manieren. Als je echt niks van gameservers afkent kan je beter een persoon zoeken die zelf met games bezig is en dat jou eventueel wil uitleggen of zelf wil installeren. Er zomaar aan beginnen zonder kennis ervan gaat in het begin heel moeilijk zijn vrees ik ;)

atservers
14/09/04, 14:00
als het er is willen wij gewoon een soort stappenplan,
en de juiste urls waar je die software kan downloaden

daar redden wij ons wel mee.

Mikey
14/09/04, 14:18
Origineel geplaatst door atservers
als het er is willen wij gewoon een soort stappenplan,
en de juiste urls waar je die software kan downloaden

daar redden wij ons wel mee.

achja, post install scripts zeker er ook bij of niet ?

Op google en de forum van de desbtreffende games is meer dan genoeg te vinden.

Ahead-IT
14/09/04, 15:17
Je kan moeilijk aan concurrentie gaan vragen om gameservers te helpen installeren ;)

Tip: google, en onthoud: al doende leert men.

atservers
14/09/04, 15:32
hey, concurentie, collega's! en we zijn er op de wereld om elkaar te helpen niet waar?

Koster
14/09/04, 15:44
General Motors belt Ferrari op: Hey collega, kan je me wat faxjes sturen met de complete ontwerpen van jullie engines en F1 racewagens, we willen ook een beetje gaan beginnen met Formule 1 races. Oh, en het liefst voor 17:00 vandaag en stuur meteen wat goede coureurs om voor ons te racen.

Atservers: je kan niet zomaar hier een howto dumpen over hoe je een gameserver. Elk spel is anders, elk spel wilt zijn eigen dingen. Beste is gewoon de site van de maker opzoeken en daar het zelf uitzoeken. Net als je geen handleiding kan geven om in 24 uur je eigen BMW in elkaar te flansen.

atservers
14/09/04, 15:49
koster, je hebt gelijk over hoe de americanen werken, mar met alle respect zo zou het in nl toch niet hoeven/mogen te gaan? waar is de vriendelijkheid gebleven? :p

Dennis
14/09/04, 16:12
Origineel geplaatst door Koster
General Motors belt Ferrari op: Hey collega, kan je me wat faxjes sturen met de complete ontwerpen van jullie engines en F1 racewagens, we willen ook een beetje gaan beginnen met Formule 1 races. Oh, en het liefst voor 17:00 vandaag en stuur meteen wat goede coureurs om voor ons te racen.

Atservers: je kan niet zomaar hier een howto dumpen over hoe je een gameserver. Elk spel is anders, elk spel wilt zijn eigen dingen. Beste is gewoon de site van de maker opzoeken en daar het zelf uitzoeken. Net als je geen handleiding kan geven om in 24 uur je eigen BMW in elkaar te flansen. Maar wat is precies het draaien van meerdere gameservers? Moet je dezelfde software dan meerdere keren installeren en aan verschillende ip's of poorten koppelen? En de settings changen? Gaat dat allemaal handmatig in config-files?

Mannekino
14/09/04, 16:27
Origineel geplaatst door atservers
koster, je hebt gelijk over hoe de americanen werken, mar met alle respect zo zou het in nl toch niet hoeven/mogen te gaan? waar is de vriendelijkheid gebleven? :p Waarom zou ik een concurrent alles even gaan uitleggen waar ik zelf talloze uren in heb geïnvesteerd. Dat heeft niets met vriendelijkheid te maken maar met de luiheid en gemakzucht van sommige mensen waar ik bepaald geen sympathie voor heb. Als jij een ondernemer wilt worden zul je daarvoor moeten inzetten, en nee die kennis heb je niet van de één op de andere dag.

En dat vind ik nou echt typisch iets Nederlands. Perfecte reflectie van deze ziektestaat waar mensen alleen maar een beetje op hun luie reet zitten, te beroerd zijn om zelf dingen te regelen en verwachten dat andere mensen dat wel oplossen. Ik heb ontzettend veel tijd gestoken om alles uit te zoeken m.b.t het hosten van gameservers. En dan niet alleen het installeren van de server versie van een game maar ook alles wat er om heen hangt.

Als je op deze manier aan je kennis wilt komen heb ik niet veel goede hoop :|.

Rik
14/09/04, 16:32
Origineel geplaatst door atservers
als het er is willen wij gewoon een soort stappenplan,
en de juiste urls waar je die software kan downloaden

daar redden wij ons wel mee.

Daar verkijk je je heeeeel erg in :)
Maar zoals anderen al aangaven.... je begint niet aan "zomaar" hosting...
Het is niet te vergelijke met webhosting/colocation of dedicated hosting aanbieden hoor,het is vrij "active" zullen we maar zeggen :D

sander
14/09/04, 17:37
bekijk het eens van zijn kant :P
hij wilt dat het voorgeschoteld is zodat die minder uur kwijt is om alles uit tezoeken en zo doende zijn gameservers het goedkoopste kan aanbieden 20 slots voor 5 euro.:P

jinxedworld
14/09/04, 18:12
@ atservers
Ik denk dat je het beste contact met gamehosters kan opnemen, en deze zouden vast wel willen helpen, tegen een financiele vergoeding. Het werk wat zij erin hebben gestopt is uiteraard ook een hele hoop waard. Zie het als betalen voor een adviseur.

@ de rest:
Is bovenstaande misschien een optie voor jullie dan? (ik probeer ook maar mee te denken).

SeppaR
14/09/04, 19:49
Ik doe nu gameshosting.
Ben ook eerst begonnen met zelf de games te spelen, sommige kleinere lans te organisren e.d.
Partner van mij doet nu de grotere lans in Nederland, zoals de Netgamez.
Ben dan ook zeer trots op hem, hij is wat je noemt "De allesvangamesafwetende persoon :)"

Ahead-IT
14/09/04, 20:15
Origineel geplaatst door SeppaR
Ik doe nu gameshosting.
Ben ook eerst begonnen met zelf de games te spelen, sommige kleinere lans te organisren e.d.
Partner van mij doet nu de grotere lans in Nederland, zoals de Netgamez.
Ben dan ook zeer trots op hem, hij is wat je noemt "De allesvangamesafwetende persoon :)"
Mooie verborgen reclame ;)

SeppaR
14/09/04, 20:19
Origineel geplaatst door VIPIT

Mooie verborgen reclame ;)
Heb ik niet nodig das 1.
En wat is er verborgen aan trots zijn op je partner? Jij zal toch ook wel in een of andere manier trots zijn op Stijn?

Koster
14/09/04, 20:37
Origineel geplaatst door SeppaR

Heb ik niet nodig das 1.
En wat is er verborgen aan trots zijn op je partner? Jij zal toch ook wel in een of andere manier trots zijn op Stijn? Zekers, als ik zie hoe snel wij groeien en wat voor reacties wij via mail binnenkrijgen, niet te geloven :)

(ik ben ook Stijn :D)

Rik
14/09/04, 21:11
Origineel geplaatst door Koster
Zekers, als ik zie hoe snel wij groeien en wat voor reacties wij via mail binnenkrijgen, niet te geloven :)

(ik ben ook Stijn :D)

Natuurlijk....

In plaats van dat jullie jezelf de hemel in prijzen zouden jullie OF hem kunnen helpen, OF gewoon niet reageren...
Ook jij Seppar ;)

Ahead-IT
14/09/04, 21:15
Voor jullie is het nog steeds Philippe ;)

Koster
14/09/04, 21:15
Origineel geplaatst door Rik


Natuurlijk....

In plaats van dat jullie jezelf de hemel in prijzen zouden jullie OF hem kunnen helpen, OF gewoon niet reageren...
Ook jij Seppar ;) Lees nogmaals het tweede stukje van mijn tweede post in dit topic.

Denk je dat er iets is als "gameserversoftware full edition" waarmee je voor elk spel een dedicated server kan runnen? Dacht het niet (helaas ;) ), dus de topicstarter moet gewoon zelf leren zoeken en eens een hoop gaan lezen/doorzoeken op internet.

Rik-edit: geloof mij dat ik goed, en alles lees, en dat ik het dus NIET daarover had... je snapt het wel...

atservers
15/09/04, 04:47
Mensen mensen waar moet het toch heen met deze maatschappij :p goed buiten dat wij alleen om een soort howto of iets wat daarop lijkt is voldoende voor ons om dagen lang mee te puzzelen, iemand kan tenminste toch iets aan dragen waar wij tenminste een howto kunnen vinden? dat is eigenlijk wat ik bedoelde :p

SeppaR
15/09/04, 07:29
Nogmaals, www.google.nl
Koop een paar games, speel ze, leer ze kennen.
Dat doe ik ook, denk dat ik niet de enige ben (he Rik :p)
Philippe, je partner van PCDOC heet toch stijn? Daar ging het over :)

Savvas
15/09/04, 10:15
Origineel geplaatst door Koster
Lees nogmaals het tweede stukje van mijn tweede post in dit topic.

Denk je dat er iets is als "gameserversoftware full edition" waarmee je voor elk spel een dedicated server kan runnen? Dacht het niet (helaas ;)).


Nou ja denk er eens over he, wellicht zie je er nog brood in ;)

Ik begin wel in de boekenindustrie, Gameservers for Dummies, €19,95 :D

Genoeg gekheid. Met google kom je in ieder geval ver.

SeppaR
15/09/04, 13:21
Achja.
Ik wil je natuurlijk wel op weg helpen.
Heb je ervaring met Linux? Als je daarop games wil runnen, heb je die wel nodig.
Welke games wil je runnen? Weet ik waarover ik uitleg moet geven enzo :)

jinxedworld
15/09/04, 16:20
@ atservers

Je kan eens kijken op http://www.gamecp.com . Dit is een controlpanel voor gameservers, die ook behoorlijk veel automatiseert. Houd wel in je achterhoofd dat het geen Holy Grail is, en je nog wel behoorijk wat kennis van zaken moet hebben om de toko draaiende te houden



Quick Overview:
GameCP - Game Server Control Panel.
Automated game & voice server installs.
Admin and Client management interface.
Manage servers, billing, payment, support + more!


Tegen betaling helpen ze je ook om de servers te installeren. Misschien een idee?

atservers
15/09/04, 17:27
mensen erg bedankt,

SeppaR de 3 meest gebruikte gameservers
zoals cs etc.

Genesisfm
16/09/04, 16:51
@ Atservers

Ik wil je wel helpen hoor.
Zeg maar wat je als tegenprestatie terug kan schenken :P:P
Of stuur me een PB

SeppaR
16/09/04, 19:52
Dan nog welk besturingsysteem? Linux, windows?

atservers
16/09/04, 20:08
het liefst linux want daar werken wij 90% mee.

SeppaR
16/09/04, 20:41
Ik zal in het weekend even een tutorial schrijven, dan heb ik wat meer tijd...

atservers
16/09/04, 20:42
Seppar,

Je bent een kei
als wij iets voor jou kunnen doen laat het ons weten.