PDA

Bekijk Volledige Versie : s030.alphaxs.nl down



AlphaXS
14/09/04, 04:52
wegens KLEINschalig onderhoud, zal server s030.alphaxs.nl vannacht niet bereikbaar zijn.

excuses voor het ongemak.

Dennis
14/09/04, 10:29
Hij is nog down... net als jullie website. :(

AlphaXS
14/09/04, 12:59
Klopt, komen er straks twee voor in de plaats.

Echter het e.e.a viel even een beetje tegen vannacht... :S

Meeste problemen zijn nu verholpen en we hopen server s030.alphaxs.nl (per heden: nicky.alphaxs.nl) binnen 4 uur weer up and runnin' te hebben.

gebruikersnaam
15/09/04, 11:38
Mark, we zijn ruim 24 uur later; nog nieuws?
was het onderhoud echt *klein* en een en ander inderdaad een *beetje* tegen gevallen ? (als klant valt het me in ieder geval flink tegen om al ruim een dag down te liggen, en zeker niet de eerste keer dit jaar!).

m@rcel
15/09/04, 17:37
Wat voor werkzaamheden hebben we plaats gevonden als ik vragen mag?

AlphaXS
15/09/04, 23:18
De werkzaamheden betroffen onder andere het updaten van de kernel.

Daar wij nog met het e.e.a bezig zijn op dit moment kan ik helaas geen uitleg geven over wat er aande hand was.

Wat ik wel duidelijk kan vermelden is dat het onderhoud niet kleinschalig was :S.

E.e.a zijn aan voorzorgsmaatregelen getroffen, zodat downtime voortaan geminimaliseerd zal zijn, echter na de handelingen die genomen zullen worden (en zijn) zal het hoogst onwaarschijnlijk zijn dat downtime in deze ernstige vorm niet meer voor zal komen.

Overigens voor de roddelaars onder ons:

nee, de rekeningen waren netjes betaald :P

BestHost
15/09/04, 23:44
"zal het hoogst onwaarschijnlijk zijn dat downtime in deze ernstige vorm niet meer voor zal komen."

dus er is nog meer ernstige downtime te verwachten?

Rik-edit: is dat van enige zorg voor jou verder ?
Na wat Tracing blijkt dat jij NIKS te maken hebt hiermee, en dus PUUR komt om te stoken... prima, ook gevolgen onder ogen zien... extra punten.

Verder alleen nog reacties on-topic !

AlphaXS
16/09/04, 00:39
quote:


quote:
--------------------------------------------------------------------------------

"zal het hoogst onwaarschijnlijk zijn dat downtime in deze ernstige vorm niet meer voor zal komen."
--------------------------------------------------------------------------------



dus er is nog meer ernstige downtime te verwachten?


sorry besthost, no offense maar hier ga ik dus niet op in.

gebruikersnaam
16/09/04, 16:41
haha - ik snap 'm.... ik denk dat Besthost niet probeerde gemeen te zijn maar te wijzen op de dubbele ontkenning in die zin; er staat (na een paar keer lezen), *onwaarschijnlijk* dat het *niet* meer voorkomt.
Mark jij bedoeld natuurlijk "onwaarschijnlijk dat het voorkomt" of "komt waarschijnlijk niet meer voor". (tenminste; ik hóóp dat je dat bedoeld!!!).

jammer als Besthost "punten krijgt" omdat hij het Nederlands wat te serieus neemt ;-) (nu is dit hulpje voor bh waarchijnlijk ook een tikkie off topic maar het mocht gemeldt denk ik; moet hier niet te opgefokt zijn allemaal denk ik).

Mark - je moet nog een paar dingetjes nalopen denk ik .... (op het moment doet mijn site het wel weer; maar je eigen site nog niet...). ook voor volgende keer een plannetje maken en wellicht op je test-server beginnen....

AlphaXS
16/09/04, 16:59
Ik heb al een idee wie onze gebruikersnaam is ;)

echter het is niet het probleem dat we niet weten wat we doen, maar een ander probleem.
Nogmaals daar ga ik hier niet op in, ook omwille ter bescherming van anderen.

Onze site doet het idd nog niet, ben eerst nog wat andere dingen aan het nalopen, immers de accountjes, data en probleempjes van onze klanten krijgen eerst voorrang.

zodra onze site het weer doet, kunnen onze klanten een tegmoetkoming in de onkosten c.q. het ongemak aanvragen via de website.

Er zal dan per klant bekeken gaan worden of deze daar voor in aanmerking komt.

Verders is de storing verhlopen dus lijkt me verder reageren in DIT topic niet meer van toepassing, denk dat we daar dan een topic voor moeten openen in de "lounge room "

;)

Anestheologist
16/09/04, 17:27
Nu veel succes om alles terug op pootjes te krijgen.

AlphaXS
16/09/04, 17:39
dank je... :D

BestHost
16/09/04, 20:43
Origineel geplaatst door AlphaXS
quote:


quote:
--------------------------------------------------------------------------------

"zal het hoogst onwaarschijnlijk zijn dat downtime in deze ernstige vorm niet meer voor zal komen."
--------------------------------------------------------------------------------



dus er is nog meer ernstige downtime te verwachten?


sorry besthost, no offense maar hier ga ik dus niet op in.

sorry AlphaXS, ging om de dubbele ontkenning. Taalfoutje, mijn bericht komt door deze context een beetje verkeerd over.

AlphaXS
16/09/04, 23:44
al goed, excuses geaccepteerd :D Maar nee, het is niet meer te verwachten dat dit nog voorkomt, zeer binnenkort zal alles gespiegeld worden.

Hierbij laat ik het dan ook in dit topic, wat mij betreft mag ie gesloten worden.