PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfs telefoonnummer...



Triloxigen
14/09/04, 00:00
Ik wilde een telefoonnummer nemen voor het bedrijf.
In de meeste gevallen zal het nummer doorgeschakeld zijn naar een mobiele nummer doordat het zinloos is iemand constant bij een vaste lijn te hebben.

Ik zie hiervoor 2 oplossingen.

1. Een abbonement op bijvoorbeeld www.fixs.nl (iemand nog andere?)

2. Een eigen lokaal nummer. Ik heb hier namelijk 4 nummers waarvan er maar 2 gebruikt worden (niet bedrijf). Ik kan er dus 1 zo instellen dat ie automatisch doorschakeld naar de GSM. Echter wil ik graag weten wat de extra kosten dan voor mij zijn of die voor de beller (KPN bood me geen duidelijkheid). Het gaat namelijk om ISDN van KPN.

Wie kan mij duidelijkheid of een andere oplossing bieden?
Uiteraarfd met de zo laag mogelijke kosten voor klant en voor mij :)

(Ik weet dat zo'n vraag eerder is geweest, maar niet specifiek met deze vraag).

InstantXs
14/09/04, 00:04
Bij het doorschakelen naar een mobiel betaald te beller de kosten naar jouw vaste telefoon, en jij de kosten van het doorschakelen naar jouw mobiel.

Koster
14/09/04, 00:39
Fixs niet nemen. Het bedrijf Fixs + de BV's die eromheen hangen zijn malifide. Wij hebben ooit een Fixs nummer gehad, heeft nooit gewerkt (wel veel voor betaal, speciaal nummer). Bedrijf is niet te pakken te krijgen, kantoor is namelijk leeg en de post is al 4 maanden niet opgehaald.

Henky!
14/09/04, 01:12
Met ISDN kun je dit allemaal regelen en in elk geval goedkoper dan dat Fixs. Wel wat lastig misschien. Wij hebben toevallig ook net een ander nummer in gebruik genomen. Probleem is dat dit nummer meerinkeld als het eerste telefoonnummer wordt gebeld:-)

Moeten we nog uitzoeken. Daarbij heb je vanaf 200 euro ook mooie ISDN telefooncentrales. Nog makkelijker in gebruik en met nog meer mogelijkheden.

(PS: ik weet niet of er extra kosten zijn verbonden aan dat doorschakelen maar veel zal dat niet zijn. In elk geval minder dat de 0.80 cent die Fixs berekent aan de klant.)

InstantXs
14/09/04, 01:39
Je zou gebruik kunnen maken van *61*
Dan gaat eerst de vaste telefoon 5 keer over, wordt er niet opgenomen dan wordt er doorgeschakeld naar een andere telefoon (bv mobiel)
Zo wordt er alleen doorgeschakeld wanneer je niet op kantoor bent, en kan dit je dus een hoop kosten schelen :)

Savvas
14/09/04, 07:59
Origineel geplaatst door Koster
Fixs niet nemen. Het bedrijf Fixs + de BV's die eromheen hangen zijn malifide. Wij hebben ooit een Fixs nummer gehad, heeft nooit gewerkt (wel veel voor betaal, speciaal nummer). Bedrijf is niet te pakken te krijgen, kantoor is namelijk leeg en de post is al 4 maanden niet opgehaald.

De nummers werken wel Stijn ;)

Ik dacht ook dat het een onguur zaakje was. Ik kwam er echter achter dat de bediening van die panelen was verandert, en dat je nu 2 dingen dient in te stellen voor je telefoonnummer actief is.

- tijdschema's
- telefoonnummer

Althans, dit verhielp voor mij het probleem..

xserve
14/09/04, 08:45
Origineel geplaatst door InstantXs
Bij het doorschakelen naar een mobiel betaald te beller de kosten naar jouw vaste telefoon, en jij de kosten van het doorschakelen naar jouw mobiel.
Dit klopt inderdaad. Mijn vader gebruikt dat ook voor zijn zakelijke nummer. Er zijn dus weldegelijk extra kosten aan verbonden, maar ja, je bent wel altijd bereikbaar.

MediaServe
14/09/04, 09:36
Je kunt natuurlijk ook twee nummers op je site vermelden. Vast en mobiel :)

Triloxigen
14/09/04, 11:08
Ik kan alles met de huidige centrale instellen (Quatrovox).
Ook zo dat hij nergens anders overgaat ed.

Maar er zijn dus geen andere bedrijven die zoiets als FIXS aanbieden?


Origineel geplaatst door MediaCreations
Je kunt natuurlijk ook twee nummers op je site vermelden. Vast en mobiel :)

Nee, dat is niet handig.
Het is makkelijker om 1 nummer te hebben, want hij zal niet altijd doorgeschakeld staan naar dezelfde mobiele telefoon.

Koster
14/09/04, 11:37
Origineel geplaatst door NetRouting


De nummers werken wel Stijn ;)

Ik dacht ook dat het een onguur zaakje was. Ik kwam er echter achter dat de bediening van die panelen was verandert, en dat je nu 2 dingen dient in te stellen voor je telefoonnummer actief is.

- tijdschema's
- telefoonnummer

Althans, dit verhielp voor mij het probleem.. Het bedrijf is al maanden onbereikbaar en voor hun kantoor ligt maanden aan post. Zo fris lijkt me dat ook weer niet ;)

WebBizz
14/09/04, 12:39
Origineel geplaatst door InstantXs
Je zou gebruik kunnen maken van *61*
Dan gaat eerst de vaste telefoon 5 keer over, wordt er niet opgenomen dan wordt er doorgeschakeld naar een andere telefoon (bv mobiel)
Zo wordt er alleen doorgeschakeld wanneer je niet op kantoor bent, en kan dit je dus een hoop kosten schelen :)

Lijkt me geen oplossing; hoe veel klanten of prospects wachten tot de telefoon 8 keer is overgegaan en jij eindelijk opneemt? Lees de onderzoeken er maar op na: na 3 keer overgaan moet je opnemen, na 5 keer doorschakelen en dan nog opnemen (dus praktisch gezien opnemen na 8 keer overgaan) is veel te lang.

Landalf
20/09/04, 15:51
Ter info voor de belgen:

070-nummer voor slechts 50 EUR:

www.0900.be

Hostfinity
20/09/04, 20:49
Origineel geplaatst door Landalf
Ter info voor de belgen:

070-nummer voor slechts 50 EUR:

www.0900.be

Vreemd dat zoiets in nederland altijd stukken meer moet kosten :(

Triloxigen
20/09/04, 20:52
Origineel geplaatst door Hostfinity


Vreemd dat zoiets in nederland altijd stukken meer moet kosten :(

Ik gok erop dat de belgische telefoon maatschappij nog van de overheid is...

mihosnet
20/09/04, 21:13
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ik gok erop dat de belgische telefoon maatschappij nog van de overheid is...

Klopt: 51,6%.

Mathieu
29/09/04, 12:40
Wat ben je met een betaalnummer?
Je schrikt alleen de mensen af om te telefoneren door de hoge kosten die aan zo'n 0900nummer verbonden zijn..

Jochem - Kameel
29/09/04, 15:44
een 0900 nummer heb je ook met lage tarieven, al vanaf 0,01 euro per minuut.

Triloxigen
29/09/04, 17:38
Origineel geplaatst door Jochem - Kameel
een 0900 nummer heb je ook met lage tarieven, al vanaf 0,01 euro per minuut.

Maar het zorgt wel voor een hoge drempel :)

Jochem - Kameel
29/09/04, 18:27
0,01 cent een hoge drempel?
Ik denk dat niemand die het nodig vind om je te bellen het een probleem vind om 0,01 cent per minuut te betalen.

Normaal interlokaal bellen heeft bij KPN al een starttarief van ongeveer 0,05 cent waar nog eens 0,02 - 0,04 cent per minuut bijkomt.

Triloxigen
29/09/04, 18:39
Origineel geplaatst door Jochem - Kameel
0,01 cent een hoge drempel?
Ik denk dat niemand die het nodig vind om je te bellen het een probleem vind om 0,01 cent per minuut te betalen.

Normaal interlokaal bellen heeft bij KPN al een starttarief van ongeveer 0,05 cent waar nog eens 0,02 - 0,04 cent per minuut bijkomt.

Het gaat er niet om hoeveel het kost..
Maar dat het een 0900 nummer is, dat oogt meteen wat vijandelijker..

Jochem - Kameel
29/09/04, 20:41
Dat wel een beetje inderdaad.
Kwestie van duidelijk je (lage) prijs vermelden neemt het wel ook weer grotendeels weg denk ik.

Triloxigen
29/09/04, 22:31
Origineel geplaatst door Jochem - Kameel
Dat wel een beetje inderdaad.
Kwestie van duidelijk je (lage) prijs vermelden neemt het wel ook weer grotendeels weg denk ik.

En als je het niet doet om er geld voor te vangen, kun je beter een 0800 nummer nemen ;)

Sen
29/09/04, 22:53
nee dan betaal je de mobiel kosten ook. En dat kost veel geld

Jochem - Kameel
29/09/04, 22:55
0800 kost je sowieso (ik neem ff evibe als voorbeeld) 0,069 euro per minuut, als mensen mobiel bellen kost het je nog meer.

faisj
29/09/04, 23:51
090x:

a) Geld te verdienen door de vele telefoon gesprekken die binnenkomen
b) De vele inkomende gesprekken te verminderen door middel van een tarief
c) Het net nummer van een 'support line' te verbergen

0800:

a) Imago verhoging
b) Net nummer verberging
c) Drempel te verlagen voor potentiƫle nieuwe cliƫnten
d) Apart te staan van de concurrentie

Ik zou hierbij willen toevoegen dat een blokkade gezet zou kunnen worden voor 06 nummers.*

*gratis optie voor 0800 bij Belevibe.

|Belevibe.nl zal 1 oktober 2004 officieel van start gaan|

Henky!
30/09/04, 00:05
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen, met een ISDN over de quatrovox kun je echt best veel. Kwestie van programmeren (niet zo moeilijk als het lijkt).

Je zou dus inderdaad kunnen doorschakelen maar als je toch nog 2 nummers vrij hebt, waarom dan niet een voor de vaste lijn en de ander voor mobiel?