PDA

Bekijk Volledige Versie : backup server thuis?



spirited
13/09/04, 22:46
Hallo allemaal,

Op het aanbiedingenforum heb ik al een bericht geplaatst om eens te weten te komen hoeveel een shared-account kost om als backup-server te gebruiken. Nu vraag ik mij echter het volgende af: kan ik thuis ook een server direct aan de kabel zetten met ftp-toegang die netjes elke nacht een backup maakt? Tenslotte kan ik hierop een eigen server opzetten en zodoende hier internetverbinding mee maken.

Voor de duidelijkheid: ik wil geen eigen server thuis maar een backup-plek om de bestanden vanaf een normale server op te laten zetten.

Heeft iemand tips of ervaring? Als ik duidelijker moet zijn dan hoor ik het wel, tis nieuw voor mij.

Alvast bedankt!

Triloxigen
13/09/04, 23:03
Uiteraard kan dit :)
Gewoion een FTP server erop emt toegang en zorgen dat je server iedere dag er een backup op FTP't.

Stefan Mensink
13/09/04, 23:03
Ja, dat kan. Alleen zit je natuurlijk wel vast aan de beperkingen van je verbinding thuis. Dus qua snelheid, stabiliteit, datalimieten, enzovoorts. Maar die kan je beter zelf inschatten dan wij. En misschien omdat het voor backups is, is het niet meteen een ramp als het eens een keertje niet werkt.

spirited
13/09/04, 23:16
Kijk, dat zijn berichten. Ik heb een normale kabelinternetverbinding zonder datalimiet en deze is erg stabiel (misschien ben ik de enigste, maar ik ben nog nooit eraf gegooid of kon niet inloggen!) Anyway, ben ik lastig als ik antwoord zou willen op de volgende vragen:

-> Wat moet hierop aan software geinstalleerd zijn, is er een goed stappenplan om een eigen webserver gekoppeld aan een ip-adres aan te maken? Ik zeg wel ftp, maar hoe gaat zoiets in z'n werk.

-> Wat zijn bekende fouten die je hieromtrent kan maken?

Ik word enthousiast, bedankt voor de replies tot zover!

Triloxigen
13/09/04, 23:26
Als je gewoon een Windows systeem neemt is Serv-U erg goed, deze word ook vaak gebruikt.
Je kunt via IP's werken, gebruikersnaam/wachtwoord of beide.

Is weinig wat er fout aan kan gaan.

Mannekino
13/09/04, 23:40
De FTP server die bij IIS 6.0 is ook prima geschikt, mocht je daar over beschikking. Neem wel even passende maatregelingen op gebied van beveiliging, NTFS rechten goed instellingen voornamelijk. FTP gebruiker aanmaken met beperkte rechten.

Euro-Servers
13/09/04, 23:57
Ik gebruik hier "Auto Backup 2.3" om wat back-ups te maken van belangrijke zaken hier op m'n PC naar m'n server. Kan je automatiseren dat hij elke dag om bepaald uur de back-ups moet nemen. Goei programma & 30 dagen trial. Verder kost 't iets van een 25$ eenmalig, dus zeker de moeite :D