PDA

Bekijk Volledige Versie : TurboCASH ervaringen



jinxedworld
13/09/04, 19:25
Ik heb onlangs naar mijn idee een leuk opensource boekhoudpakket gevonden, TurboCASH. Tot nu toe ben ik nog niet tegen belemmeringen aangelopen. Het is ook vrij uitgebreid (ook niet geheel onbelangrijk is de aanwezigheid van de optie voor periodieke facturen) Heeft iemand hier ook ervaring met dit pakket, en zou je je ervaringen dan willen delen?

URL: http://www.turbocash.nl

Thx!!

wdv
14/09/04, 00:01
Ziet er interessant uit, ik ga hem morgen eens uitproberen :)

Thafusion
14/09/04, 11:16
Ik ga het vandaag ook uitproberen. Ik zal me ervaringen dan wel delen met de rest :>

wdv
14/09/04, 16:12
Tot nu toe vind ik het nog niet echt een fijn programma, maar dat komt misschien ook wel omdat ik niet echt snap hoe dit systeem in elkaar zit...

jinxedworld
14/09/04, 16:54
Het is inderdaad wel even puzzelen in het begin, helemaal omdat de handleiding alleen te koop is, maar er is wel uit te komen hoor :-)

wdv
14/09/04, 17:30
Kan je niet een simpele startup guide voor webhosters maken? :)

Gewoon de belangrijkste dingen dus:
- Nieuwe administratie opzetten
- Klanten invoeren
- Facturen invoeren
- Facturen op betaald zetten (kan dit nergens vinden)

Met die periodieke facturen moet je telkens zelf de volgende datum opgeven of niet? Je kan niet gewoon instellen dat hij maandelijks een factuur maakt?

jinxedworld
14/09/04, 18:21
Ik ben zelf ook nog druk bezig met het uitvogelen van dit pakket. Ik zal binnenkort even samen met de boekhouder gaan stoeien hiermee, en dan wel een HOWTO in elkaar zetten. Gaat wel even duren!!!

Norman
14/09/04, 18:30
iemand ook ervaring met SQL Ledger ook gratis, kan ook zoveel en ook niet echt uit tekomen :)

ikki_paha
14/09/04, 18:32
Norman graag een link ?

jinxedworld
14/09/04, 19:00
http://www.sql-ledger.org

Ik heb even snel gekeken. Dit is een webbased systeem. Ik geef zelf toch de voorkeur aan een standalone applicatie. TurboCASH is ook over het netwerk te gebruiken met meerdere users tegelijk, je hoeft echter je administratie niet online te zetten, of op een in-house server zoals SQL Ledger.

ikki_paha
14/09/04, 19:06
Origineel geplaatst door jinxedworld
http://www.sql-ledger.org

Ik heb even snel gekeken. Dit is een webbased systeem. Ik geef zelf toch de voorkeur aan een standalone applicatie. TurboCASH is ook over het netwerk te gebruiken met meerdere users tegelijk, je hoeft echter je administratie niet online te zetten, of op een in-house server zoals SQL Ledger.


Ziet er gaaf uit, eigenlijk benieuwd of er meer van zulke uitgebreide bestaan.

jinxedworld
14/09/04, 19:32
Zoals SQL Ledger? Er zijn er meer dan genoeg. Zoek maar eens op http://sourceforge.net. Er is genoeg opensource boekhouding te vinden. Alleen de meesten zijn vrij pittig om op poten te zetten zonder handleiding. Dat heb ik dus niet bij TurboCASH. En de helpfile is wél erg uitgebreid! (totaal 10 MB aan hulp ongeveer).

Als je een lekker wilt experimenteren kan je eens gaan kijken naar GNUCash.
http://www.gnucash.org/

En als je het pakket Augustus nog ergens kan vinden houd ik me aanbevolen!!!

jinxedworld
16/09/04, 18:00
*schop omhoog*
Zijn er al mensen die wat meer comentaar hebben op TurboCASH?

wdv
16/09/04, 18:03
Ik heb er verder niks meer mee gedaan want ik snap er niet veel van ;)

ikki_paha
16/09/04, 18:07
Indd haha ik ook niet

Mathieu
17/09/04, 13:00
Is er nu al iemand die het wel verstaat? :)

jinxedworld
17/09/04, 13:43
Ik ben druk bezig om het één en ander uit te vogelen. Je kan binnenkort een howto verwachten. Het gaat echter wel een tijdje duren, aangezien het pakket behoorlijk uitgebreid is. Maar tot nu toe heb ik het volgende voor elkaar gekregen:

* Aanmaken van een standaard administratie, inclusief grootboeken
* Aanmaken van producten
* Verkoop van producten aan klanten
* Rapportages uitdraaien
* Perdiodieke facturen aanmaken
* BTW-aangifte

Lijkt mij toch wel redelijk wat :-)

jinxedworld
17/09/04, 13:57
TurboCASH - HOWTO (Deel 1)

Het maken van een nieuwe administratie.

Start TurboCASH
Druk op F10
Selecteer "Hulp bij aanmaken van een administratie" Druk op Volgende

Kies welke set met boeken je nodig hebt. (dus BV of Eenmanszaak, ik kies voor eenmanszaak). Voer de naam van de administratie in. (Bedrijfsnaam is het meest logische) Druk op Volgende

Laat alle opties aanstaan, behalve "Gebruikt u Voorraad". (tenzij je je hostingpakketten vooraf inkoopt, bijv. als je een reselleraccount hebt). Druk op "Voltooien"
Druk op "Ja"
Voer alle bedrijfsgegevens in
Klik op "Opties" (bovenin), en vul hier de door jou gewenste opties in.
Als je een bedrijfslogo in wilt voeren, zet het vinkje voor "Bedrijfslogo" dan aan, en klik met de rechtermuisknop op het grote witte vlak, en selecteer "Laad uit bestand" in het menu. Als alles hier gereed is, druk dan op "OK"
Vul hier alle verslagdatums in zoals je ze zelf wilt hebben. Standaard is wel een goede keuze.
Druk op OK
Pas de journaals aan zoals je ze wilt hebben. Overleg dit eventueel met je accountant.
Druk op Sluiten
Loop alle opties in dit venster af, en stel ze in naar jouw voorkeur.
Druk op OK
Selecteer de bestaande verkopers, en verwijder deze. Maak daarna je eigen verkopers aan.
Klik op Annuleer (dit is een vertaalfoutje, want dit hoort "OK" te zijn)

Klik op "Open"
Selecteer de administratie die je net hebt aangemaakt, en klik op "Open".

Je zit nu in je administatie!

Binnenkort meer....

Mathieu
17/09/04, 21:15
Bedankt!

Hopelijk kun je ons dan nog wat helpen met andere dingen..
Hoe voer je bijv. een aankoop of verkoopfactuur in???

ardjan
18/09/04, 12:49
Ben ook wel benieuwd... Ik heb het zelf een tijd geprobeerd maar kwam er niet uit.

Mathieu
18/09/04, 13:00
Ik begrijp er ook nons de kloten van zenne.. :)

phreak
18/09/04, 13:59
Ik heb het ook bekeken, en toch maar besloten dat het niet het gebruikersgemak heeft dan mijn bestaande fakturerings programms.

wdv
18/09/04, 14:20
Wij hebben besloten om toch maar zelf een facturatie applicatie te ontwikkelen wat ook meer op onze branche afgestemd is (met name een goede functie voor periodieke facturen en bijvoorbeeld de mogelijkheid om .nl domeinen snel te registreren door klant gegevens vanuit het systeem te gebruiken).

Cybafish
18/09/04, 14:40
Wij gebruiken sinds kort PerlBill (www.perlbill.com) na RAMPZALIGE ervaringen met ModernBill. Werkt werg goed tot nu toe :)

jinxedworld
18/09/04, 18:02
Er is een nieuwe release van TurbCASH

----------------
Features

Open Item Accounting redesigned
Open Office Integration
Point of Sale now on Exclusive prices
Serial Tracking
TXF Import/Export
Improved Help
More translation,
Indonesian Language Added
Multiple Language Install.
Bug Fixes
------------------------------------------------------------------------------------
Plugins

Dan van Zyl
TurboCASH Training Movies
Accounting Made Easy
Accounting Made Easy (UK)
Accounting Made Easy (Afrikaans

Pink
T3DataUtil
Pastel Converter
Online Banking

Delphi Dreams
TCDrillDown
SQL Browser
Dutch Tax Plugin
Quickbooks Converter (Beta)

Flash Internet
Razor Accounting Servent

Devtron
South African Payroll - 2004

---------

Ik ga van de week even kijken of ik meer HOWTO's kan schrijven, deze worden dan gebaseerd op de nieuwe release.

Ik zal ook even kijken naar perlbill. Zag er op het eerste gezicht goed uit. En er zijn slechte ervaringen met ModernBill? Hoe moet ik dat zien?

Mathieu
18/09/04, 21:44
Kent iemand ExpertM ofzo?

jinxedworld
18/09/04, 23:53
ExpertM is onderdeel van kluwersoftware tegenwoordig.

URL http://www.kluwersoftware.be