PDA

Bekijk Volledige Versie : dedicated server huren met 3 gebruikers



clanhosting
12/09/04, 09:25
zou het mss geen goed idee zijn om een dedicated server te huren, dit met 3 personen, zo drukken we de prijzen en met 3 op een server belasten we hem niet te hard

zou dat iets zijn?

phreak
12/09/04, 09:29
Als ik als enige persoon op een server al een load kan genereren daar je ziek van wordt, wat zou er gebeuren als je met 3'en erop zou zitten (want je eist immers met 3'en cpu/space). Mijn mening: Niet doen.

Euro-Servers
12/09/04, 09:45
Als er ooit problemen moesten ontstaan tussen jullie drie, en je hangt vb. vast aan een contract van ik zeg maar 6 maanden, en de betaling kan niet meer worden gedaan, wat dan? Ik zou het toch in handen laten van één persoon ipv 3, tenzij er een zeer goede band is tussen de 3 personen.

Schaap
12/09/04, 09:47
Heb ik ook gedaan, is goed gegaan voor enkele maanden, maar nu wordt het me toch echt teveel: personen die niet optijd betalen, personen die zich niet aan de regels houden,..

Ik zal het zo zeggen: beter een reseller dan een dedi delen...

AlfaHosting
12/09/04, 11:24
Origineel geplaatst door clanhosting
zou het mss geen goed idee zijn om een dedicated server te huren, dit met 3 personen, zo drukken we de prijzen en met 3 op een server belasten we hem niet te hard

zou dat iets zijn?

Kan een goed idee zijn als er duidelijke afspraken gemaakt worden op voorhand omtrent betalingen en gebruik en verbruik.

Triloxigen
12/09/04, 11:26
Origineel geplaatst door Mario


Kan een goed idee zijn als er duidelijke afspraken gemaakt worden op voorhand omtrent betalingen en gebruik en verbruik.

Uiteraard kun je afspraken maken.
Maar er zijn er weinig die na een ruzie ze nog nakomen..

Dennis
12/09/04, 11:32
Dit heb ik ook gedaan, maar 1 moet het contract tekenen en opkomen voor de betalingen. Het is me slecht bevallen. Zeker omdat wij sneller dan die andere partij groeiden terwijl zij weer lagere prijzen hadden. En ook omdat hij vaak te laat betaalde. En ook omdat wij het systeembeheer moesten doen.

En doordat wij zo snel groeiden hadden wij na 2 maanden de server al liever voor ons alleen. Want die extra 50euro per maand konden we er na 2 maanden al makkelijk bij betalen.

AlfaHosting
12/09/04, 11:41
Origineel geplaatst door Triloxigen


Uiteraard kun je afspraken maken.
Maar er zijn er weinig die na een ruzie ze nog nakomen..

Afspraken op papier dan :)

Of je moet een afspraak kunnen maken met de hoster waar je de dedicated huurt, of hij de rekening apart wil incaseren van de drie personen.

Triloxigen
12/09/04, 12:08
Origineel geplaatst door Mario


Afspraken op papier dan :)

Of je moet een afspraak kunnen maken met de hoster waar je de dedicated huurt, of hij de rekening apart wil incaseren van de drie personen.

Afspraken op papier onderling zegt ook weinig, je gaat geen vrienden aanklagen ofzo.

Het laatste zou een optie kunnen zijn, maar ik weet niet of iemand het zou doen.

clanhosting
12/09/04, 12:12
mja, achteraf bezien, na jullie reacties te lezen is dat mss inderaad nie tzo goed, maar is ineens grote investering anders he!!

AlfaHosting
12/09/04, 12:17
Origineel geplaatst door clanhosting
mja, achteraf bezien, na jullie reacties te lezen is dat mss inderaad nie tzo goed, maar is ineens grote investering anders he!!

Weet niet of het zo een slecht idee is. Een eigen server is een grote investering. Indien je de server deelt door drie en je laat je hoster het gedeelde bedrag apart aanrekenen voor die drie personen is er voor jouw geen probleem mocht er plots een kink in de kabel komen tussen die drie.

Als je daarnaast die afspraken omtrent de server (dataverkeer, webruimte) meedeelt aan je hoster kan hij dit in de gaten houden en onpartijdig oordelen mochten er problemen zijn.


Bekijk het dan als drie 'heel' grote hostingaccounts.

clanhosting
12/09/04, 12:23
mja, maar account 1 kan zo'n server laod produceren dat account 2 en 3 er niks meer aan hebben

AlfaHosting
12/09/04, 12:56
Origineel geplaatst door clanhosting
mja, maar account 1 kan zo'n server laod produceren dat account 2 en 3 er niks meer aan hebben

Ook daaromtrent kunnen afspraken gemaakt worden en het is dan aan je hoster om die afspraken te laten naleven.

En ook je hoster kan je adviezen geven rond welke server je nodig hebt voor drie accounts. Op sommige servers zet men bv. 100 accounts dus ik zie niet veel redenen waarom drie niet mogelijk zou zijn.

atservers
12/09/04, 14:56
Origineel geplaatst door clanhosting
mja, achteraf bezien, na jullie reacties te lezen is dat mss inderaad nie tzo goed, maar is ineens grote investering anders he!!

Het ligt er maar aan wat de prijzen op zich zijn je hebt natuurlijk de prijsvechters die voor 99/maand zoals ons een dedicated server verhuren, alsnog kan dat idd duur zijn probeer dan als je zowiezo wilt delen/verhuren dat de "klanten" voorruit betalen iedere maand en zorg ervoor dat jezelf in ieder geval een kleine buffer overhoud voor de kosten. op die manier heb je uiteindelijk als je klanten keurig betalen een leuke zakcentje op het eind van het jaar.

Rik
12/09/04, 15:49
Origineel geplaatst door clanhosting
zou het mss geen goed idee zijn om een dedicated server te huren, dit met 3 personen, zo drukken we de prijzen en met 3 op een server belasten we hem niet te hard

zou dat iets zijn?

Gezien je naam wil je gamehosting aan gaan bieden ?
Met 3-4-5 klantjes zit je dedicated dan al vol (weet niet wat je zelf voor omzetten in gedachten had ?)
+ Zouden er sites op komen te staan,dan gaan die dat niet prettig vinden (de Gameservers zelf ook niet trouwens ;))

clanhosting
12/09/04, 15:51
Origineel geplaatst door Rik


Gezien je naam wil je gamehosting aan gaan bieden ?


nee ik bied webhosting aan ,vooral op clans gericht omdat ik met een gameserver firma ga samenwerken
en pakette nmaken van gameserver + hosting

Rik
12/09/04, 16:00
Origineel geplaatst door clanhosting


nee ik bied webhosting aan ,vooral op clans gericht omdat ik met een gameserver firma ga samenwerken
en pakette nmaken van gameserver + hosting

Tja, ok,je kunt er aardige berg sites op kwijt dan waarschijnlijk,dan is het puur goede afspraken maken.
Als ik jou was zou ik dan toch liever zelf een resellerpakket nemen of zo... en later zelf een dedicated nemen als er voldoende inkomsten zijn...

clanhosting
12/09/04, 16:02
zoiets ben ik van plan, hartelijk bedankt!!