PDA

Bekijk Volledige Versie : Opricting Incassodienst voor ISP



bonnema
12/09/04, 00:01
Geachte Webhosters,

Is het mischien een idee een incassodienst op te starten voor specifiek de hostingbranche, deze dienst zou dan niet alleen incasso's moeten regelen maar ook voorlichting etc... (mischien wel in een stichting net als het SIDN) Zou hier interesse voor zijn?

atservers
12/09/04, 00:05
strak plan maar is zoiets wel haalbaar? wij moeten gewoon naar een incasso buro stappen.

AlfaHosting
12/09/04, 00:14
Origineel geplaatst door bonnema
Geachte Webhosters,

Is het mischien een idee een incassodienst op te starten voor specifiek de hostingbranche, deze dienst zou dan niet alleen incasso's moeten regelen maar ook voorlichting etc... (mischien wel in een stichting net als het SIDN) Zou hier interesse voor zijn?

Zeker wel van onze kant.

Euro-Servers
12/09/04, 00:20
Altijd wel interessant om zoiets voor de hosting branche te regelen, maar goed, begin er maar eens aan :) Is heel wat inzet voor nodig en planning, zoiets start je niet op 1-2-3.

eMiz0r
12/09/04, 00:23
Interesse genoeg denk ik, het stikt inmiddels van de bedrijven die zich met hosting (in welke vorm dan ook) bezig houden. Maar zoiets opzetten is inderdaad het probleem vaak. Plannen genoeg, maar de uitvoering er van..

Rusrink
12/09/04, 01:35
en als je het in een stiching vorm doet mag je ook geen winst maken volgens mij. Dus hoe wil je mensen vinden die daar zoveel tijd en geld insteken en dan geen winst zien.

Verder lijkt het me een goed idee

binkie1979
12/09/04, 08:41
het lijkt mij ook een goed idee, wat ik gehoord heb kan en mag iedereen dit. Je een incassobureau ook als neven activiteit bij je bedrijf doen.

phreak
12/09/04, 09:14
Mjah, wij besteden dat gewoon uit, voor ons momenteel het meest ideale, en m.i. is een incasso bureau gewoon een incasso bureau, client heeft zich te houden aan nederlandse wetgeving omtrent betalingen, daar heb je volgens mij weinig aan om een specifiek incassobureau te starten voor hosting / ISP's.

Carl<n-media>
12/09/04, 11:58
Origineel geplaatst door bonnema
Geachte Webhosters,

Is het mischien een idee een incassodienst op te starten voor specifiek de hostingbranche, deze dienst zou dan niet alleen incasso's moeten regelen maar ook voorlichting etc... (mischien wel in een stichting net als het SIDN) Zou hier interesse voor zijn?
Wat voor voorlichting wil je dan geven? En wat zijn de voordelen ten opzichte van een gewoon incasso bureau?

Dennis
12/09/04, 12:03
Ik heb hier ook wel interesse in. Over mijn huidige incasseur ben ik niet te spreken.

olafb
12/09/04, 18:13
Ik werk (nog) niet met een incasso. Vaak gooi ik het gewoon down, na betaling kan het bedrijf/particulier er weer op. Meestal goed enkeling niet maar betwijfel of die met incasso opeens wel gaan betalen. Maar misschien moet ik toch maar een incassobureautje zoeken.

Dennis
12/09/04, 18:45
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Wat voor voorlichting wil je dan geven? En wat zijn de voordelen ten opzichte van een gewoon incasso bureau? Daar geef ik je wel gelijk in.

Ik denk niet dat er zo financiele voordelen zijn of andere voordelen.

rodeto
13/09/04, 08:57
Het incassobedrijf als bedrijfstak kent nogal wat regelgeving. Om zoiets geheel nieuw op te zetten is als het wiel opnieuw uitvinden. Je kunt beter met een grote groep hosters samen prijsafspraken maken met een bestaand en gerenommeerd incassobedrijf. Ik denk dat dat sneller werkt en stukken goedkoper is.

host3000
13/09/04, 09:06
Lijkt me volstrekt overbodig. We gaan toch ook niet gezamenlijk een garagebedrijf voor de auto's oprichten?

Incasso is een aparte tak van sport en een vordering van een hostingbedrijf is niet anders dan van een meubelleverancier.

Iets anders zou het zijn als het (grotendeels) om facturering zou gaan (zoals Famed voor de medici). Dan moet je een systeem hebben dat afgestemd is op de wijze waarop hostingendrijven de administratie bijhouden.

clesoft
13/09/04, 10:35
Wij maken gebruik van Profinca Incassobureau. Je kunt er online een opdracht geven tegen een acceptabel tarief. Als hosters mag je je collega's niet waarschuwen voor dubieuze klanten met gebruikmaking van persoonlijke gegevens. maar je kunt natuurlijk wel het door de dubieuze klant gebruikte domeinnaam melden. Denk dat dit wel mag. Zo voorkom je dat deze "klant" zijn/haar domeinnaam + hosting verplaatst naar een andere hoster.

Evilarlos
13/09/04, 16:41
Opzich vind ik het wel een goed idee. Maar inderdaat lijkt het me nogal onlochisch om het alleen voor de hosting wereld te doen. Mischien als je of alle andere bedrijfstakken er ook bij neemt en hosting als hoofd doelgroep. Of wat je ook kan doen is bijv er een soort van administratie bedrijfje van maken. Doe voor een bepaald bedrag de administratie (inc de incasso's) van kleinere bedrijfjes. Ik denk dat hier opzich meer intresse naar is. De hosters kunnen zich dan puur met de hosting bezig houden en jij doet dan de administratie.

(Nu ik dit zo typ lijkt het me inderdaad wel een goed idee...)

maxnet
13/09/04, 17:40
Een incassodienst voor ISPs zou misschien handig zijn voor het combineren van kleine vorderingen.

Een incasso bureau verstuurd ook alleen maar wat brieven e.d., reageert de klant niet dan schiet je er weinig mee op.
Als nu een klant een domeinregistratie niet betaald of een shared hosting pakket van totaal een paar tientjes, is het niet interessant er een rechtzaak van te maken.

Doet de klant dit bij 5 hosting bedrijven, dan ligt het anders.

ikki_paha
13/09/04, 18:00
Ik zou zeker klant worden ...

Dennis
13/09/04, 18:25
@maxnet:
Incassobureau's starten ook rechtzaken?

ardjan
13/09/04, 19:09
Misschien is inderdaad een combinatie handig, zoals bijvoorbeeld internet-bedrijven. Daarbij kun je dan uitgaan van hosting, webdesign, webscripting, etc. Al dat soort bedrijven werken op een ongeveer zelfde manier.

Carl<n-media>
13/09/04, 19:57
Origineel geplaatst door DennisCitus
@maxnet:
Incassobureau's starten ook rechtzaken?
Ja, je kunt niet overal zomaar de deur intrappen om je geld te halen ;). Hiervoor moet je eerst naar de rechter gaan.

maxnet
13/09/04, 19:58
Origineel geplaatst door DennisCitus
@maxnet:
Incassobureau's starten ook rechtzaken?

Rechtzaak moet je meestal zelf doen.

Maar ze kunnen je vaak wel vertellen welke andere bedrijven nog een vordering op de klant hebben.
Mits dat bedrijf ook met dat incasso bureau samenwerkt.

Landalf
20/09/04, 14:52
Is het niet nuttiger gewoon naar een incassobureau te stappen.
Zij weten toch sowieso hoe te handelen hè!

Qweb
23/09/04, 09:54
Wij werken met Bazuin & Partners en zijn er zeer tevreden over, we krijgen ook altijd advies en voorlichting, ik zie het nut er niet van om een apparte ISP incassidienst te gaan starten.

Wat wel goed zou zijn is, een soort zwarte lijst van domeinhouders samenstellen en die gezamenlijk bijwerken, zodat ieder hostingbedrijf weet waar hij/zij aan toe is met een potentiele klant die bij hetm wilt hosten.

Rik
23/09/04, 12:02
Toevallig bezig zoiets op te zetten, maar dan puur voor gameservers :)

Via www.gamecredi.com (lege site verder) is het de bedoeling OOIT een DB aan te leggen met wanbetalers, op zo'n manier dat aangesloten bedrijven op naam en clannaam kunnen zoeken.
Het uiteindelijk resultaat zijn dus niet de gegevens van die persoon, maar slechts een rood kruisje indien het risico's betreft en er dus bij één van de andere aangesloten bedrijven nog 'wat' open staat...

:)....

roy90
26/09/04, 10:41
Zelf gebruik ik postbank zakelijk, En hierbij heb ik de mogelijkheid
om acceptgiro's te versturen naar mijn klanten. Dat gaat dus vanuit
postbank. als een klant hem dan niet betaald stuurt postbank hem weer. na
3x of 2x word automatisch een incassoburo ingeschakeld als ik het goed heb
ik kan verkeerd ziten ..

Groeten,
Roy

p.s Waarom Kunnen er niet gewoon 3 brede jongens lans de klant gaan
wedden dat hij betaald. :D

japieo
26/09/04, 11:03
Origineel geplaatst door bonnema
Geachte Webhosters,

Is het mischien een idee een incassodienst op te starten voor specifiek de hostingbranche, deze dienst zou dan niet alleen incasso's moeten regelen maar ook voorlichting etc... (mischien wel in een stichting net als het SIDN) Zou hier interesse voor zijn?

Weinig zinvol mijn inziens temeer er nogal wat voor komt kijken omdat op te starten, er zijn vele incassodiensten die dit op No Cure No Pay verzorgen verder is het dan ook nog zo dat deze bedrijven bij non-betaling vaak deze non-betalers in een Schuldbewaking Systeem plaatsen voor de eerst komende 10 jaar verder kan het dan ook nog zo zijn dat een dergelijke non-betaler zal worden aangemeld bij bijvoorbeeld Experian en zodoende nog geen GSM meer kan bestellen omdat deze non-betaler daar staat aangemeld.

sillysicko
27/09/04, 20:22
persoonlijk zou ik meer zien in een groep belangenbehartigers die dit als extra service op misschien wel contractbasis regelen. eenmalige inschijving met misschien een jaarlijks laag tarief, en natuurlijk de incassokosten die op de prijs gezet worden.


Origineel geplaatst door maxnet
Als nu een klant een domeinregistratie niet betaald of een shared hosting pakket van totaal een paar tientjes, is het niet interessant er een rechtzaak van te maken.

Doet de klant dit bij 5 hosting bedrijven, dan ligt het anders.

Dit is nou juist waar het om draait. Als iedereen zo denkt krijgt niemand zijn geld. Als ik een hostingpakketje verkoop is dat natuurlijk inkomsten. Van inkomsten kan ik eten, ook als het "maar een paar tientjes" is.

Als dit gecombineerd wordt met een belangenbehartigings groep/vereniging, kunnen we ook met de overheid meer doen en collectief sta je sterker dan individueel, om over regelgeving nog maar te zwijgen. Nu maken kpn en xs4all min of meer de dienst uit

rogerhe
18/10/04, 16:23
Wij werken met een deurwaarderskantoor. Bijzonder effectief en dankzij goede voorwaarden nauwelijks kosten voor ons.

Ik zie weinig in een incassobureau speciaal voor ISPs, omdat een vordering nu eenmaal staat of valt met oa. de inhoud van je contracten en voorwaarden.

Of een bureau specifiek voor een branche werkt verandert daar niets aan.