PDA

Bekijk Volledige Versie : qweb zeer ontevreden over



maikelbeekhuise
10/09/04, 14:16
Werk je samen met een hosting bedrijf ben je een password kwijt. En mail je om een password te krijgen. Vragen ze er 20 eur voor. Maar ok dan laat maar zitten de hosting kost zelf 60 en er zijn nog maar 2 maanden waar je bij hun wilt zitten. Vervolgens komt er een jaar later weer een rekening binnen van 120 eur. Ze eisen geld terwijl ze de site al een jaar niet actief hebben gezet. En onze samenwerking voorbij is. je belt die mensen op van waardoor het kan komen dat ze weer geld vragen terwijl we niet hebben samengewerkt. En krijg je als antwoord dat ze aan het begin van de samen werking een stilzwijgen verloop van hosting abbonnement laten doorgaan. Deze bedrijf streeft naar een miljoene omzet ofzoo. Ze vragen voor even password kijken 20 eur. Ze doen stilzwijgend geld opnemen. En wat nog meer. Ik heb nog veel meer dingen waar ik me aan erger bij QWEB. Wie heeft er ook slechte ervaringen gehad? Ene Musli Asbak beweerd dat alle klanten geen klachten hebben. En dat alles gladjes bij hun bedrijf word geregeld.

Euro-Servers
10/09/04, 14:22
Heb je ooit een contract bij hen getekend waarin dit stilzwijgen vermeld stond? Of in hun voorwaarden misschien? Ik ken het bedrijf zelf niet, maar vind het wel onterrecht om 20 eur te rekenen om even naar een wachtwoord te kijken, zo zou ik al lang stinkend rijk zijn :p

Rick L.
10/09/04, 14:27
Dat zijn hun regels, mits dat in hun voorwaarden staan... Zij moeten werk verrichten en daar rekenen zij extra voor... Opzich niets mis mee, mits dat in hun voorwaarden staat.

Daarnaast is het ook terecht dat de hosting verlengd wordt. Als je geen gebruik meer wilt maken van je account, dien je het account op te zeggen. Anders blijven ze factureren en lopen de kosten alleen maar verder op.

Triloxigen
10/09/04, 14:28
Ik heb ook ooit met qweb webhosting gewerkt en was ook niet echt tevreden erover.

Regelmatig was de tempdir vol (dus de harde schijf) en konden er geen sessies ed aangemaakt worden. :|
Als ik iets wilde uploaden moest ik eerst handmatig het oude bestand verwijderen voordat ik het nieuwe kon uploaden :s

De support toen was best ok, als er een probleem wasd deden ze er erg snel aan, ik raad alleen geen telefnosche support aan (kost geld) maar ze zijn vrij lastig te verstaan.


Ik vind 20,- rekenen trouwens wel erg schandalig...

Anestheologist
10/09/04, 14:33
6.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd met een minimum termijn van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen, c.q. er aanleiding bestaat om de Overeenkomst op te zeggen.
6.2 De Overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd voor een periode van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen, c.q. de Overeenkomst is opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 2 kalendermaanden. Indien een Overeenkomst wordt opgezegd binnen 2 maanden voor het einde van de Overeenkomst, dan wordt de Overeenkomst met 12 maanden verlengd.

Dus van het stilzwijgend verlengen kan je niet veel doen, aangezien je dit niet per brief of fax laten weten hebt.

maikelbeekhuise
10/09/04, 16:56
ja ik kan er ook niet veel meer aan doen. En heb ook al betaalt. Vervolgens heb ik een mail gestuurd om de domein stop te zetten. Kreeg ik een email terug die zeer kinderachtig was. En stond er in van ik vind het raar dat er nog mensen zoals jou bestaan die niet eens een rekening kunnen betalen. Wat heeft dat er mee te maken vraag je dan niet gewoon om problemen, en de rekening was ook al betaalt maar goed. Deze jongen vertelde mij dat ik naar een andere email adress moest mailen om de stopzetten te laten regelen. Dat heb ik gedaan en krijg ook dezelfde dag bericht terug. En drie keer raden wie die email had gereageerd. Dezelfde Musli balzak en dan vraag ik me af waarom moet ik een email naar een andere email adress sturen. Als dezelfde persoon dat regelt ?

mihosnet
10/09/04, 16:59
Omdat dat waarschijnlijk voor hun overzichterlijker is. Daarnaast hebben ze gelijk met de verlenging, dat had je moeten opzeggen.

"Asbak" en "Balzak", doe even niet zo kinderachtig.

wdv
10/09/04, 17:15
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo terecht dat je Qweb zo afkraakt terwijl je zelf gewoon fouten gemaakt hebt.

ffjudgement
10/09/04, 18:15
Dat van password resetten voor 20 euro vind ik vrij raar, dat si 1 minuutje werk of zo maar als dit in hun voorwaarden staat had je daar toch wel rekening mee moeten houden;)

®on
10/09/04, 19:32
Origineel geplaatst door wdv
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo terecht dat je Qweb zo afkraakt terwijl je zelf gewoon fouten gemaakt hebt.
Geheel eens. Sterker nog: geef daar ook maar puntjes voor, was het is eigenlijk gewoon flamen. Heeft ook niets meer met een ervaring te maken, is pure laster op deze manier, aangezien de TS zelf fout zit door niet (of te laat) op te zeggen.

WH-Tim
10/09/04, 23:12
Onzin, je moet ten eerste eens lezen wat je ondertekent, en kijken of je zelf wel goed bezig bent. Ik ben al 5 jaar vaste klant bij ze, meerdere hosting pakketten, meerdere domeinen, ben vaste klant op de helpdesk en e-mail desk en nog NOOIT problemen.

Als je wilt weten hoe goed ze zijn: Het bedrijf was ooit NetwerkXolutions oid, toen waren ze vrij groot, en gefuseerd met 2 andere bedrijven waaronder Euras waarna ze nog groter zijn geworden. Ze hosten op Cobalt sun servers en heb nog nooit problemen bij ze ondervonden. Enkel 1 keer met de diskspace en ook dat was zo opgelost. Ik krijg zelfs vaker support na werktijd van Yavuz Aydin en Musti. Al zijn het buitenlanders, hun hosting is wel 100x beter dan de meeste nederlandse hostings die er zijn. Denk daar maar eens over na, en regel je zaken beter!

/edit: Je hebt natuurlijk ook nog nooit gehoord ervan dat ze een mooi Billing Systeempje hebben he? waar je alles overzichtelijk kunt zien wat je hebt en wat je nog moet stopzetten? : billing.qweb.nl doet wonderen!

host3000
10/09/04, 23:29
Origineel geplaatst door WH-Tim
Al zijn het buitenlanders, ......

Het zijn gewoon Nederlanders hoor, alleen niet blank als je dat bedoelt.

AlfaHosting
10/09/04, 23:35
Wel meer hosters verlengen contracten stilzwijgend en dat staat dan ook duidelijk in de algemene voorwaarden vermeld, daar is volgens mij weinig mis mee. Wij van onze kant sturen steeds 1 maand voor de vervaldatum een mailtje met de herinnering dat zijn account gaat verlopen zodat hij tijd heeft om te beslissen. Het is een keuze die je maakt.

Dat van die 20 euro vindt ik persoonlijk dat dit een service aan de klant moet zijn. Regelmatig maak je het mee dat klanten daarvoor mailen na een PC crash en dergelijke. Als je dan nog eens daar wat geld wil uitslaan gaat dat je niet in dank afgenomen worden.

WH-Tim
10/09/04, 23:37
Origineel geplaatst door host3000


Het zijn gewoon Nederlanders hoor, alleen niet blank als je dat bedoelt.

Dat bedoel ik inderdaad. Al moet je wel eens beter de fotos checken van de meeting die ze 2 jaar terug hebben gegeven. Allemaal donker en hoofddoekjes :).

Echt ik heb niks tegen deze mensen, al heb ik een eigen hosting, ik blijf toch mooi een website bij hun gehost hebben aangezien ze altijd top bezig zijn.

Neferu
11/09/04, 00:02
@ TS
RTFC :p

Neferu
11/09/04, 00:07
Origineel geplaatst door Mario
........Dat van die 20 euro vindt ik persoonlijk dat dit een service aan de klant moet zijn. Regelmatig maak je het mee dat klanten daarvoor mailen na een PC crash en dergelijke. Als je dan nog eens daar wat geld wil uitslaan gaat dat je niet in dank afgenomen worden. Helaas zijn er klanten die zo'n beetje elke maand hun inlog's kwijt zijn.
1x oke, 2x hmm maar 3 of meer x ja dahag...
Dan is de keuze snel gemaakt en ga je gewoon handlingkosten in rekening brengen. En het staat elk bedrijf daarbij vrij deze kosten zelf te bepalen.

mguilmot
11/09/04, 00:11
Ja, ok, dat ze er kosten voor aanrekenen...

Maar 20€ is toch ietsjes té grof :)

Moest ie daar nu een uur mee beziggeweest zijn, da's iets anders :p

WH-Tim
11/09/04, 00:19
Origineel geplaatst door mguilmot
Ja, ok, dat ze er kosten voor aanrekenen...

Maar 20€ is toch ietsjes té grof :)

Moest ie daar nu een uur mee beziggeweest zijn, da's iets anders :p

ben jij op de hoogte van het verleden van meneer maikelbeekhuise ?

Ik ken ze door en door, en 20 euro doen ze echt niet zomaar hoor!

Rik
11/09/04, 03:07
Daarnaast heb ik begrepen dat alle klanten hier zelfs vooraf nog via mail een melding over hebben gehad (die kosten daarvoor).... geen reden om dan hier zo te gaan "spuien..." lijkt me :)

Triloxigen
11/09/04, 14:01
Origineel geplaatst door host3000


Het zijn gewoon Nederlanders hoor, alleen niet blank als je dat bedoelt.

Het maakt voor mij weinig uit welke nationaliteit ze hebben of welke kleur..

Maar vond ze via de telefoon vrij lastig te verstaan, de support via e-mail was (dit dan wel 2 jaar geleden) goed.

Qweb
13/09/04, 15:09
Is het toegestaan een reactie te geven? Ik heb eerder meegemaakt waarin dat niet toegestaan was, dus ik vraag maar even :)

Yavuz

Triloxigen
13/09/04, 15:11
Origineel geplaatst door Qweb
Is het toegestaan een reactie te geven? Ik heb eerder meegemaakt waarin dat niet toegestaan was, dus ik vraag maar even :)

Yavuz

Ligt er uiteraard maar net aan wat voor reactie het is.
Als het gewoon in dit topic past mag het lijkt mij gewoon :)

Qweb
13/09/04, 15:26
Ik ben van mening dat mijn reactie wel hoort in dit topic, dus ik plaats hem toch maar. Anders hoor ik het wel.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Yavuz, en werk bij Qweb. Voor de mensen die het interessant vinden, ik ben gewoon Nederlander (van Turkse afkomst, die ook gewoon blank zijn hoor :) ).

Even een aantal feiten op een rij, wij berekenen 12 Euro administratieve kosten door voor het opvragen van wachtwoorden, en geen 20 Euro zoals TS doet voorkomen. Dit doen wij niet alleen om de kosten omtrent de afwikkeling hiervan te dekken, maar ook om het verantwoordelijkheidsgevoel van de klanten een beetje aan te wakkeren. Een wachtwoord is niet een URL of een e-mail adres, en veel mensen beseffen zich niet hoe ze ermee om moeten gaan.

Ik citeer even het eerste mailtje dat wij naar onze klanten sturen nadat ze bij ons een order hebben geplaatst:

PS. Het is in uw eigen belang om deze gegevens uit te printen en onder handbereik te bewaren! Wij verstrekken deze gegevens een keer. Indien u deze gegevens kwijtraakt en ze opnieuw aanvraagt zullen er 12,- euro eenmalige kosten in rekening gebracht worden.

Ik ben van mening dat de verantwoordelijkheid geheel bij de klant ligt, zeker gezien het feit dat de klant de mogelijkheid heeft om zijn/haar wachtwoord zelf te wijzigen.

MVG

Yavuz

Triloxigen
13/09/04, 15:52
Je hebt inderdaad wel een goed punt met dat verantwoordelijkheid.
Maar dat laat ik liever geheel aan de klant over, dan kunnen ze er ook niet mij de schuld geven als er iets mee is.

Maar is het anders niet een idee voor je om dit te automatiseren?

Qweb
13/09/04, 16:46
Dat hoort dus niet in deze thread thuis, de discussie of dit zo moet of ook anders kan. Hoe dan ook, het is iets wat wij op deze manier doen, en je kunt het ermee eens zijn, of oneens, dat maakt weinig uit. Je kunt hierover discussieren met ons, maar om nu publiekelijk op deze manier je kritiek te uiten lijkt mij erg ongepast.

WH-Tim
14/09/04, 12:54
Origineel geplaatst door Qweb
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Yavuz, en werk bij Qweb. Voor de mensen die het interessant vinden, ik ben gewoon Nederlander (van Turkse afkomst, die ook gewoon blank zijn hoor :) ).


Haha Yavuz, sorry dan :p

Door de telefoon zien is ook zo moeilijk :D