PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik wil een betrouwbare teller, heeft er iemand tips?



Dutchasia
10/09/04, 12:10
Hoi,

Ik wil binnenkort sponsors zoeken voor mijn forum. Ik heb nu 162 bezoekers (ongeveer een maand tijd). Ik verwacht dat het nog drukker wordt als we te vinden zijn via google. De meeste mensen komen nu via via (een omweg).

Ik heb natuurlijk ook een goede betrouwbare teller nodig en het liefst gratis, omdat mijn forum een hobby is.

Ik hoorde dat nedstat niet betrouwbaar is. Je hebt dacht ik webstat (niet gratis, onestat, belstat en verder weet ik het niet.

Groetjes Dutchasia

V. Kleijnendorst
10/09/04, 12:27
Je eigen serverstatistieken zijn natuurlijk veel betrouwbaarder dan een externe teller die al dan niet met behulp van javascript de bezoekers telt.

Nedstat houdt er een wat vreemde methode op na voor wat betreft tellen; Ze maken een soort gemiddelde van de pageviews en visits en noemen dat vervolgens pageviews. De gratis teller is eigenlijk bedoeld voor één enkele pagina (meestal het hoofddomein), maar deze telt dan niet bezoekers die direct op een subpagina terecht komen en niet op de hoofdpagina komen. Gevolg is dat de meeste site eigenaars de teller-code op elke pagina zetten, wat weer tot gevolg heeft dat de statistieken scheef getrokken worden.

Omdat Nedstat de statistieken op een -voor iedere website- gelijke manier opbouwt, leveren de teller statistieken wel een mooi openbare vergelijking met je 'concurrenten'.

Onestat wordt over het algemeen als vrij betrouwbaar gezien; de statistieken pagina vind ik alleen niet zo overzichtelijk.

Jochem - Kameel
10/09/04, 12:27
Netstat is niet betrouwbaar door de trage servers en ze laten niet duidelijk zien hoeveel bezoekers je hebt, maar vooral de views.

Ik gebruik mystats http://www.mystats.nl

Erg fijn vind ik zelf, bestaat ook nog niet zolang en je kunt een premium account nemen. Daarnaast zit er 1 iemand achter die het gewoon goed regelt en luistert naar je ideen (Erwin van den Boom).

Triloxigen
10/09/04, 13:24
Een statsscript is niet betrouwbaar als het niet je logfiles uitleest.
Of je nou nedstat of iest anders neemt..

Dutchasia
10/09/04, 13:40
Welke zijn dan wel betrouwbaar?

Triloxigen
10/09/04, 13:42
Origineel geplaatst door Dutchasia
Welke zijn dan wel betrouwbaar?

AWStats en Webalizer zijn erg goed, en lezen dus ook je logfiles uit :)

earthquake
10/09/04, 14:05
Origineel geplaatst door Triloxigen


AWStats en Webalizer zijn erg goed, en lezen dus ook je logfiles uit :)

Dan moet je wel toegang op de server hebben omdat te installen en ik denk dat Dutchasia alleen ergens een website heeft lopen en meer niet dus voor die progs wat je opnomt is hij afhankelijk van zijn webhoster.

Maar idd die andere externe tellers is ruk om het zo maar ff te zeggen.

Dutchasia
10/09/04, 14:15
Ja ik host bij Mihosnet, Ik heb zelf geen server ofzo.

Ik ben niet zo handig. Het technische gedeelte van mijn website en forum doet mijn broertje.

Dennis
10/09/04, 14:21
Mihosnet gebruikt toch cPanel?

cPanel heeft goede statistieken. Soms heb je zelfs de keuze uit meerdere statistieken-programma's.

Log in op cPanel en daar vind je wel ergens Statistics/Logs oid.

Triloxigen
10/09/04, 14:22
Origineel geplaatst door Dutchasia
Ja ik host bij Mihosnet, Ik heb zelf geen server ofzo.

Ik ben niet zo handig. Het technische gedeelte van mijn website en forum doet mijn broertje.

Heeft mihosnet niet zelf een statspagina voor je website?

MaffeMuis
10/09/04, 15:01
ik gebruik http://www.checkstat.nl die is tot een aantal bezoekers per maand gratis. je ziet de herkomst, de her-bezoekers, uniqe bezoekers enz. duidelijk overzichtelijk en snel.

Dus een mooie goede teller.

Maar voor de echte stats, kan je beter die stats uitlezen van je hosting bedrijf. Bijna elke hosting bedrijf geeft die wel als gratis optie.

Dutchasia
10/09/04, 15:07
Dat moet ik even navragen, omdat mijn broer alles regelt.

Deze bedoelen jullie?

http://img.photobucket.com/albums/v359/Bountygirl2004/southbeachstatistiek.jpg

Klopt dat wel, lijkt zoveel:(

Maar die gaat niet alleen over mijn forum, maar ook over mijn website waar niemand komt.

Triloxigen
10/09/04, 15:38
Origineel geplaatst door Dutchasia
Dat moet ik even navragen, omdat mijn broer alles regelt.

Deze bedoelen jullie?

http://img.photobucket.com/albums/v359/Bountygirl2004/southbeachstatistiek.jpg

Klopt dat wel, lijkt zoveel:(

Maar die gaat niet alleen over mijn forum, maar ook over mijn website waar niemand komt.
Veel? Valt wel mee..
Tussen de 8 en 223 bezoekers per dag :)

Dutchasia
10/09/04, 15:44
Vind ik best veel is maar een hobby:P

Maar die 8 klopt niet, want daarvoor was het een ander soort forum.
Pas sinds augustus 2004 ben ik begonnen met het southbeachforum.
Ik heb gewoon de categorieen veranderd.

Jullie hebben natuurlijk veel meer bezoekers.

Ik wil niet teveel bezoekers, want anders haal ik dat niet met mijn dataverkeer.

Groetjes Dutchasia

Fred_2004
12/09/04, 01:02
Mijn Nedstat teller ligt nu al een paar uur plat... :(

atservers
12/09/04, 16:08
in mijn wilde site tijden gebruikte ik stats4all.com een erg goede stat toen was het nog gratis, maar op zich ook tegen betaling zijn ze erg goed, en de makers komen uit nederland.

Rik
12/09/04, 16:46
Nedstat Pro is ZEER goed te doen, ligt nooit plat en is erg stipt (ut kost alleen wat)...

Dennis
12/09/04, 16:50
Origineel geplaatst door Rik
Nedstat Pro is ZEER goed te doen, ligt nooit plat en is erg stipt (ut kost alleen wat)... Heeft het ook noemenswaardige voordelen ten opzichte van Nedstat standaard?

Rik
12/09/04, 17:03
Origineel geplaatst door DennisCitus
Heeft het ook noemenswaardige voordelen ten opzichte van Nedstat standaard?


Ja, veel meer opties, meer overzichten, overzichten exporteerbaar naar bijvoorbeeld Excel... periodes zelf te bepalen, per page een aparte teller, eenvoudig op verschillende domeinen te gebruiken EN, de belangrijkste:

GEEN blauw vlakje op je site :D

mihosnet
12/09/04, 17:29
Origineel geplaatst door Triloxigen


Heeft mihosnet niet zelf een statspagina voor je website?

1. Wij gebruiken Plesk, geen cPanel.
2. Dat hebben wij. Klik in het controlpanel op Report en dan op Web Stats.

Henky!
14/09/04, 01:21
Nooit problemen gehad met Nedstat pro. En ons wordt wel verteld op welke subpagina een bezoeker binnenkomt.

Triloxigen
14/09/04, 11:00
Origineel geplaatst door mihosnet


1. Wij gebruiken Plesk, geen cPanel.
2. Dat hebben wij. Klik in het controlpanel op Report en dan op Web Stats.

Ik zeg toch nergens dat je cPanel gebruikt?

En als je Plesk gebruikt:
http://www.domein.tld/webstat

mihosnet
14/09/04, 18:12
Was ook op iemand anders gericht, punt 1 dan.