PDA

Bekijk Volledige Versie : Verplichten van portfolio.



Triloxigen
07/09/04, 22:59
Op het "Personeel Gevraagd / Personeel Aangeboden" forum zie ik de laatste tijd steeds meer topics van mensen die werk zoeken.
Uiteraard is dit erg goed, alleen....

In die topics staat zelden een portfolio os is "toevallig" net offline, dus moet er maar contact opgenomen worden.
Persoonlijk vind ik dit niet echt een gang van zaken.
Kan er geen verplichting komen van een portfolio en het plaatsen ervan?

Schaap
07/09/04, 23:02
Hoe bouw je dan ooit een portfolio op als je een portfolio nodig hebt om aan een job te raken?

V. Kleijnendorst
07/09/04, 23:10
Ik ben meer voor dezelfde regels als bij hosting, KvK en BTW nummer posten (of in profiel) bij een aanbieding.

Nu zie je nog wel eens "Eej swah, ik ken dat wel bouwe voor 20euries!"

Triloxigen
07/09/04, 23:20
Origineel geplaatst door Schaap
Hoe bouw je dan ooit een portfolio op als je een portfolio nodig hebt om aan een job te raken?

Dat lijkt mij erg sterk.
Het lijkt mij dat je wel ervaring hebt of zelf ooit iets hebt gemaakt, anders weet je toch ook niet of je het kan.


Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Ik ben meer voor dezelfde regels als bij hosting, KvK en BTW nummer posten (of in profiel) bij een aanbieding.

Nu zie je nog wel eens "Eej swah, ik ken dat wel bouwe voor 20euries!"

Nee, dat vind ik niet..
Want freelancers hebben dit niet altijd.

Grumpy
07/09/04, 23:25
Dit heb ik al eerder voorgesteld in het mod forum voor v3.

Triloxigen
07/09/04, 23:36
Origineel geplaatst door Grumpy
Dit heb ik al eerder voorgesteld in het mod forum voor v3.

Dus er zijn meer mensen die er zo over denken.... :)
Dat is mooi.

Rik
08/09/04, 00:59
Origineel geplaatst door Schaap
Hoe bouw je dan ooit een portfolio op als je een portfolio nodig hebt om aan een job te raken?

WHT is niet bedoeld om aan "jobs" te geraken :)

Neferu
08/09/04, 01:32
Ach, je kan best een hele hoop hebben zitten frunniken en punniken voor je zelf en wat er misschien grandioos uit ziet maar dat is natuurlijk geen echte portfolio in de zin van "kijk mij nou eens wat ik heb gefabriceerd voor mijn klanten".
Geef gewoon iedereen een kans, in plaats van een beginner af te zeiken (valt dit ook onder flame Rik?).

MediaServe
08/09/04, 02:14
Ik vind het wel een goed plan om de aanwezigheid van een portfolio als voorwaarde te stellen. Diegenen die nog geen portfolio hebben kunnen best iets maken! En als je dat niet kunt, dan ligt het WHT niveau gewoon te hoog voor je :)

mguilmot
08/09/04, 02:19
Offtopic:



Geef gewoon iedereen een kans, in plaats van een beginner af te zeiken (valt dit ook onder flame Rik?).


Zit je nu opzettelijk Rik aan te vallen?

Ontopic: ik vind het een goed idee. Met een portfolio haal je er toch de serieuze mensen uit :)

ELTino
08/09/04, 02:19
Moet ik MC toch wel een keer gelijk geven.

Als je geen portfolio hebt, kan je er altijd een maken. Desnoods maak je voor fictieve ondernemingen een website of logo en laat dat dan zien. Dan krijg de potentiele opdrachtgever tenminste een idee uit wat voor hout de aanbieder is gesneden.

Verder ben ik tegen KVK verplicht stellen bij gevraagd/aangeboden. Iemand die zichzelf aanbiedt als systeembeheerder heeft geen KVK, maar kan wel wat betekenen voor de WHT'ers. Hetzelfde geldt voor freelancers die ook geen KVK hebben...

rexp
08/09/04, 03:13
KVK en BTW dienen zeker verplicht te worden.

Als WHT ook maar een beetje een professionele uitstraling wil hebben, worden nu alle bijklussers, zwartwerkers en hobbyisten subiet verwijderd.

Anders kan je WHT beter het Kinderen voor Kinderen forum noemen.

Triloxigen
08/09/04, 08:13
Origineel geplaatst door Neferu
Ach, je kan best een hele hoop hebben zitten frunniken en punniken voor je zelf en wat er misschien grandioos uit ziet maar dat is natuurlijk geen echte portfolio in de zin van "kijk mij nou eens wat ik heb gefabriceerd voor mijn klanten".
Geef gewoon iedereen een kans, in plaats van een beginner af te zeiken (valt dit ook onder flame Rik?).

Dingen voor jezelf maken is net zo goed een portfolio als voor anderen.
Mijn eigen websites staan ook in mijn portfolio.