PDA

Bekijk Volledige Versie : Facturen en ABN



Evilarlos
07/09/04, 17:22
Ik heb een paar vraagjes:
Welke programma's gebruiken jullie om je facturen te maken en te verzenden naar de klanten.

Voor de gene die ook gebruik maken van een zakelijke rekening bij de ABN-AMRO en hun gegevens handmatig invoeren. Hoe zorgen jullie dat je geen inforamtie mist? Ik heb nog al eens dat ik er achter kom dat een factuur toch betaald is maar dat hij later pas ergens midden in het overzicht stond.

En hoe regelt de rest de betaling van facturen?

XBL
07/09/04, 17:44
Ik gebruik rracc (custom script) voor m'n facturen.

En ik zit ook bij de ABN AMRO. Gewoon dagelijks checken en nalopen. Het is idd heel maf dat sommige bedragen oppeens halverwege het rijtje staan.

Jochem

Carl<n-media>
07/09/04, 19:58
Wij maken ook gebruik van een eigen gemaakt systeem. Is er geen functie om de betalingen op datum te sorteren?

XBL
07/09/04, 21:21
Het staat op datum, alleen komen er af en toe bij- en afschrijvingen tussen, die blijkbaar eerder waren, maar nog niet verwerkt.

Jochem

TMourik
08/09/04, 00:55
ook gemerkt met de ABN, zeer vervelend.

maar ik haal de transacties binnen icm snelstart die verwerkt het verder dus geen last van missers.

MediaServe
08/09/04, 01:55
Ik heb een paar vraagjes:
Welke programma's gebruiken jullie om je facturen te maken en te verzenden naar de klanten.Microsoft Word ;)


Voor de gene die ook gebruik maken van een zakelijke rekening bij de ABN-AMRO en hun gegevens handmatig invoeren. Hoe zorgen jullie dat je geen inforamtie mist? Ik heb nog al eens dat ik er achter kom dat een factuur toch betaald is maar dat hij later pas ergens midden in het overzicht stond.Het lijstje altijd goed doorlezen. Het is helaas niet anders. Ik ga binnenkort automatisch incasseren, dan is het probleem hopelijk een stuk minder :)

atservers
08/09/04, 04:51
Even een vraag, wij gebruiken davilex boekhoud software, wij weten dat dit kan comminuseren via de online banking tool van bn amro, weet iemand hoe dit werkt?

superior-is
08/09/04, 11:09
De meeste banken werken via het Clieop formaat. Wellicht dat je op die manier een koppeling kan maken met het facturatiesysteem. Op interpay zag ik dat ze een paar documentjes hebben m.b.t. Clieop:
http://www.interpay.nl/Btlverkeer/zakelijk/clieop/algemeen.asp

atservers
08/09/04, 16:14
Okay hebben wij wat aan thanks.

Evilarlos
08/09/04, 23:50
Dankjullie wel, ik denk dat ik ook eens ga kijken in hoeverre ik iets als snelstart kan gaan gebruiken voor mijn administratie wat te verbeteren. Tevens vraag ik me af hoe het zit met automatische incasso's. Ik heb een zakelijke rekening en zou dat dus moeten kunnen. Maar moetten ze je dan niet eerst checken of zo?

superior-is
09/09/04, 10:44
Je moet nog wel een apart contract afsluiten bij Interpay/Paysquare wil je incasso's kunnen regelen. Maar de bank kan je wel van de juiste papieren voorzien.

Evilarlos
09/09/04, 18:58
OK, dankjewel. Ik ben na je andwoord toch nog eens goed gaan zoeken bij de ABN en vermoe dat ik pas over eenpaar maanden (na mijn eerst jaar) automatische incasso's kan uitvoeren :) Voorlopig dus nog maar op deze manier.