PDA

Bekijk Volledige Versie : Sidn



Apoc
07/09/04, 11:15
Ik heb een paar vragen over de SIDN - het leek me het beste om deze vragen te stellen aan mensen die al bij de SIDN staan ingeschreven.

1. Komt het er op neer dat je voor een domeinnaam 4x0.90 per jaar betaald + eenmalig 0.50?
2. Zijn deze prijzen inclusief of exclusief BTW?
3. Hoe lang duurt het voordat je ingeschreven bent?
4. Hoe heet de 'belgische SIDN" en is het mogelijk om als Nederlander daarvoor aan te melden?

Bedankt!

Bob2
07/09/04, 11:19
Origineel geplaatst door Apoc
Ik heb een paar vragen over de SIDN - het leek me het beste om deze vragen te stellen aan mensen die al bij de SIDN staan ingeschreven.

1. Komt het er op neer dat je voor een domeinnaam 4x0.90 per jaar betaald + eenmalig 0.50?
2. Zijn deze prijzen inclusief of exclusief BTW?
3. Hoe lang duurt het voordat je ingeschreven bent?
4. Hoe heet de 'belgische SIDN" en is het mogelijk om als Nederlander daarvoor aan te melden?

Bedankt!

1. Ja
2. Excl
3. ongeveer 1/2 weken
4. Dns.be, ja

Triloxigen
07/09/04, 11:21
Alleen de regels voor dns.be zijn iets lastiger.
Bij SIDN kan iedereen zich inschrijven, je betaald dan 600,- p/j.
Bij dns.be moet je minimaal een x aantal domeinen gerehistreerd hebben voordat je lid kan worden en dan ook nog eens een membershop fee.

Bob2
07/09/04, 11:25
Origineel geplaatst door Triloxigen
Alleen de regels voor dns.be zijn iets lastiger.
Bij SIDN kan iedereen zich inschrijven, je betaald dan 600,- p/j.
Bij dns.be moet je minimaal een x aantal domeinen gerehistreerd hebben voordat je lid kan worden en dan ook nog eens een membershop fee.

Nee, je betaald voorzover ik weet alleen een vergoeding (E2500). Hoe kun je nou een x aantal domeinen registreren zonder dat je lid bent?

http://www.dns.be/pdf/Agent_Contract_nl_v3.1.pdf

XBL
07/09/04, 12:03
Je hebt 2500 euro depot en daaruit reg je domeinen. Daarnaast moet je een X aantal domeinen per jaar reggen.

Jochem

frankske
07/09/04, 12:06
Origineel geplaatst door Apoc

1. Komt het er op neer dat je voor een domeinnaam 4x0.90 per jaar betaald + eenmalig 0.50?

+ je kwartaalbijdrage. (150/kwartaal).

Bovenstaande postings over dns.be zijn niet helemaal correct. Het systeem werkt als volgt:

- Je betaalt 2500 eur (normaal +BTW, als Nederlands bedrijf valt dat uiteraard weg) bij t begin van je contract. Dit is echter GEEN aansluitingsfee of ledenbijdrage of wat dan ook. Dit is een voorschot op je domeinregistraties. Met andere woorden: je kan die 2500 eur helemaal opgebruiken om domeinnamen te registreren.

- Je moet minimum 250 domeinnamen registreren/verlengen/... per jaar. Je hebt een jaar tijd om dat aantal te halen, je moet er dus niet "op voorhand" al geregistreerd hebben of zo.

- Registratie/verlenging/transfer/trade kost 6 eur per domein per jaar.

- Heractivatie van een gedelete domain (dat nog in quarantaine zit) kost 10 eur.

- Je kan perfect als Nederlands bedrijf aansluiten bij dns.be. Het papierwerk is op een weekje in orde, maar je kan niet beginnen voor ze de 2500 eur ontvangen hebben.

Apoc
07/09/04, 17:39
Ik neem aan dat dns.be alleen .be registraties verzorgd? Als dat zo is, is dit voor mij geen optie omdat ik lang niet zoveel domein registreer, zeker geen .be.

Markuz
07/09/04, 17:41
Origineel geplaatst door Apoc
Ik neem aan dat dns.be alleen .be registraties verzorgd? Als dat zo is, is dit voor mij geen optie omdat ik lang niet zoveel domein registreer, zeker geen .be.
Klopt.

frankske
07/09/04, 17:42
Origineel geplaatst door Apoc
Ik neem aan dat dns.be alleen .be registraties verzorgd? Als dat zo is, is dit voor mij geen optie omdat ik lang niet zoveel domein registreer, zeker geen .be.

Uiteraard, net als sidn.nl enkel .nl domeinnamen verzorgt, en denic enkel .de namen.

Triloxigen
07/09/04, 17:43
Origineel geplaatst door Apoc
Ik neem aan dat dns.be alleen .be registraties verzorgd? Als dat zo is, is dit voor mij geen optie omdat ik lang niet zoveel domein registreer, zeker geen .be.

Ik denk dat het ook niet interesant is als je niet veel .nl domeinen regt :)

Apoc
07/09/04, 20:14
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ik denk dat het ook niet interesant is als je niet veel .nl domeinen regt :)

Jawel, ik wil graag zelf in controlle zijn over mijn domeinnamen en ik heb niet graag iemand anders zijn naam in mijn WHOIS staan, van een bedrijf wat tenslotte zelf internet services verleent.

Ik heb daar wel 150 per kwartaal voor over, maar niet 2500 eenmalig en daarnaast nog de verplichting tot registratie van zo veel domeinen.

The MAzTER
07/09/04, 20:35
ik ken zelfs een bedrijf die 3 .nl domeinen heeft ofzo en sidn lid is, puur omdat ze niet afhankelijk willen zijn van anderen.

ik heb er achteraf ook spijt van dat ik niet gelijk sidn lid geworden ben.

't is maar 50 euro per maand en je hebt alles lekker in eigen hand.

Dennis
07/09/04, 20:47
Origineel geplaatst door The MAzTER
ik ken zelfs een bedrijf die 3 .nl domeinen heeft ofzo en sidn lid is, puur omdat ze niet afhankelijk willen zijn van anderen.

ik heb er achteraf ook spijt van dat ik niet gelijk sidn lid geworden ben.

't is maar 50 euro per maand en je hebt alles lekker in eigen hand. Ik aan de ene kant ook wel. In het begin was E50 nog echt wat, maar in dit geval moet je niet marginaal denken. Het registreren via andere providers is meestal heel lastig.

Nog even een tip: Registreer als ISP nooit bij een provider zonder panel. Zorg dat je zelf live-beheer in handen hebt.

Guust
07/09/04, 20:59
Origineel geplaatst door frankske


+ je kwartaalbijdrage. (150/kwartaal).

Bovenstaande postings over dns.be zijn niet helemaal correct. Het systeem werkt als volgt:

- Je betaalt 2500 eur (normaal +BTW, als Nederlands bedrijf valt dat uiteraard weg) bij t begin van je contract. Dit is echter GEEN aansluitingsfee of ledenbijdrage of wat dan ook. Dit is een voorschot op je domeinregistraties. Met andere woorden: je kan die 2500 eur helemaal opgebruiken om domeinnamen te registreren.

- Je moet minimum 250 domeinnamen registreren/verlengen/... per jaar. Je hebt een jaar tijd om dat aantal te halen, je moet er dus niet "op voorhand" al geregistreerd hebben of zo.

- Registratie/verlenging/transfer/trade kost 6 eur per domein per jaar.

- Heractivatie van een gedelete domain (dat nog in quarantaine zit) kost 10 eur.

- Je kan perfect als Nederlands bedrijf aansluiten bij dns.be. Het papierwerk is op een weekje in orde, maar je kan niet beginnen voor ze de 2500 eur ontvangen hebben.


Die 250 domeinnamen moet dus? Stel ik doe die 2500 euro prepaid en ik registreer 150 domeinnamen. Wat gebeurt er met mij als DNS.be Agent? Wij willen het namelijk wel worden, hebben er ook het geld voor over alleen hebben niet zoveel domeinnamen...

Websspace
07/09/04, 21:07
Als je de quota niet haalt, ben je DNS-agent af en moet je je domeinen overdragen aan een andere agent.

Apoc
07/09/04, 21:26
Nou .be zit er voor mij dan niet in, jammer dan.

50 euro per maand is voor mij sowieso geen probleem. We mogen dan net begonnen zijn in Nederland, maar in de VS hebben we al duizenden domeinen en ruim honderd servers.. dus qua budget komt dat wel goed.

Ik vraag me nog af: ik zie inderdaad dat sommige bedrijven zo'n mooi controlle paneel hebben. Is dit ergens (betaalbaar) te krijgen, specifiek om te werken met de SIDN? Dat zou voor mijn klanten wel handig zijn.

Triloxigen
07/09/04, 21:32
Bedenk wel dat zo'n controle paneel in de meeste gevallen niet legaal is.
De SIDN verplicht nl dat de klant voor ieder domein een formulier invult en dat de registrar deze dus bijhoud.
Dus realtime kan het niet (tenzij de registrar een voorraadje van die foms heeft met handtekening voor de klant).

Guust
08/09/04, 12:13
Origineel geplaatst door Websspace
Als je de quota niet haalt, ben je DNS-agent af en moet je je domeinen overdragen aan een andere agent.

Waar slaat dat nou weer op? Dus dan zou ik bijvoorbeeld nog 100 onzin domeinnamen moeten registreren?

frankske
08/09/04, 12:32
Correct.

Al wordt het "case by case" bekeken dacht ik. Maar er zijn agenten die inderdaad "broldomeinen" registreren om aan hun 250/jaar te komen.

Pantsy
08/09/04, 13:06
Origineel geplaatst door frankske
Correct.

Al wordt het "case by case" bekeken dacht ik. Maar er zijn agenten die inderdaad "broldomeinen" registreren om aan hun 250/jaar te komen.

Klein vraagje, stel je hebt 260 domeinen in beheer, deze vernieuw je toch elk jaar en dan zit je toch goed? Of moet je echt per jaar 250 nieuwe domeinen registreren?

Triloxigen
08/09/04, 13:19
Origineel geplaatst door TrancePitt


Klein vraagje, stel je hebt 260 domeinen in beheer, deze vernieuw je toch elk jaar en dan zit je toch goed? Of moet je echt per jaar 250 nieuwe domeinen registreren?

Je moet het in totaal in je bezit hebben, dus niet ieder jaar weer zoveel opnieuw :)

frankske
08/09/04, 13:21
@TrancePit: dan zit je inderdaad goed. Je moet 250 domeinen in je portfolio hebben. Vroeger hadden ze daar een ingewikkelde berekening voor, maar die recent vereenvoudigd. Heb je dus 260 domeinen, en je verliest (delete, verhuis, trade, ...) er niet meer dan 10, dan zit je goed, moet je er geen extra registreren.

Pantsy
08/09/04, 13:39
Bedankt voor de opheldering :)

Apoc
08/09/04, 13:44
Origineel geplaatst door Guust


Waar slaat dat nou weer op? Dus dan zou ik bijvoorbeeld nog 100 onzin domeinnamen moeten registreren?

Je zou deze kunnen verkopen aan shell hosting providers als vhosts of iets dergelijks.

Apoc
08/09/04, 13:45
Origineel geplaatst door Triloxigen
Bedenk wel dat zo'n controle paneel in de meeste gevallen niet legaal is.
De SIDN verplicht nl dat de klant voor ieder domein een formulier invult en dat de registrar deze dus bijhoud.
Dus realtime kan het niet (tenzij de registrar een voorraadje van die foms heeft met handtekening voor de klant).

Ik registreer nu ook al via een provider die zo'n controlle paneel heeft. Naast dat controlle paneel moet ik ook altijd een formulier opsturen, dus dat is geheel legaal..

Maar ik wacht nog steeds op het antwoord op de vraag waar ik zo'n controlle paneel kan krijgen..

Triloxigen
08/09/04, 13:49
Origineel geplaatst door Apoc


Ik registreer nu ook al via een provider die zo'n controlle paneel heeft. Naast dat controlle paneel moet ik ook altijd een formulier opsturen, dus dat is geheel legaal..

Maar ik wacht nog steeds op het antwoord op de vraag waar ik zo'n controlle paneel kan krijgen..

En als dat real time is dan is het nog niet echt legaal..
Want als je niks opstuurt dan heb je het domein dus ook..

Global Registry
08/09/04, 13:52
Deze discussie is al eens gevoerd. Ik heb een tijdje geleden een 'officieel' antwoord van de SIDN gepost over het feit, of een real-time registratie van .nl namen zonder ingrijpen van de SIDN deelnemer al dan niet in strijd is met de reglementen.

De deelnemer moet zelf eerst constateren of de benodigde formulieren bij de deelnemer aanwezig zijn, voordat de naam geregistreerd wordt. Dat kan alleen als iemand bij de deelnemer dat controleert, en registratie kan dus nooit real time door de houder of reseller gebeuren zonder in strijd met de reglementen te handelen. Het gaat er niet om of het formulier er is, het gaat er om dat de deelnemer verklaart dat het formulier er is (en het dus gecontroleerd moet hebben).

Gebruik de zoekfunctie maar.

Apoc
08/09/04, 18:24
Het kan wel real-time gebeuren, terwijl het legaal is. Wat je dan nodig hebt is een programma waarmee de klant het formulier in het controlle paneel kan invullen, en zijn handtekening kan scannen en uploaden - en DAARNA pas alles kan verzenden. Dan is het real-time, en legaal..

Triloxigen
08/09/04, 18:40
Origineel geplaatst door Apoc
Het kan wel real-time gebeuren, terwijl het legaal is. Wat je dan nodig hebt is een programma waarmee de klant het formulier in het controlle paneel kan invullen, en zijn handtekening kan scannen en uploaden - en DAARNA pas alles kan verzenden. Dan is het real-time, en legaal..

Is een ingescande en uitgeprinte handtekening voor zoiets wel rechtgeldig?