PDA

Bekijk Volledige Versie : geld



donald
05/09/04, 12:30
hallo allemaal, ik heb een vraagje: wat zijn de kosten voor verzekering.
ik ben nog minderjarig als ik straks begin, dan vervalt de kinder bij slag toch ook??

XS-24
05/09/04, 12:35
Kinderbijslag vervalt iid.

ikki_paha
05/09/04, 12:42
Voor het vervallen van de kinderbijslag is geen verzekering of heb ik het mis ?


Wat voor verzekering zoek je precies.

donald
05/09/04, 12:44
aanspraakelijk heids verzekering ik dacht dat dat €100 per jaar was.
voor de rest moet ik me pateculier verzekeren of is dat onzin

xxlwebhosting
05/09/04, 13:12
Denk eraan voor welke aansprakelijkheden je je wilt verzekeren. De meeste standaard aansprakelijkheidsverzekeringen - waarvan de premie inderdaad rond de 100 euro per jaar is - voldoen voor webhosters meestal niet. Zaken zoals schade door defecte serverhardware en data-verlies worden meestal uitgesloten, en dit zijn nou juist een van de grootste risico's die je loopt.

donald
05/09/04, 13:16
ik begin als reseller dan is die van €100 per jaar toch wel voldoende

xxlwebhosting
05/09/04, 14:04
Lees de verzekeringsvoorwaarden - en dan dus vooral de uitsluitingen - goed door.

XBL
05/09/04, 19:29
Kinderbijslag vervalt niet 'standaard'. Afhankelijk van de groei die je doormaakt, vervalt die het eerste jaar nog niet. Als je 15 jaar of jonger bent, vervalt die geloof ik totaal niet. Als je 16 jaar bent (of 17) mag je max 1175 oid per kwartaal verdienen. Maar ik denk dat, als-ie vervalt, je gewoon even die 200nogwat euro aan je ouders betaald, zo'n probleem is het imo niet.

Of jouw kinderbijslag vervalt kan je hier checken: klik (http://www.svb.nl/nl/regelingen/kinderbijslag/wizard_kinderbijslag/index.jsp).

Jochem

Guust
05/09/04, 19:42
Origineel geplaatst door XBL
Kinderbijslag vervalt niet 'standaard'. Afhankelijk van de groei die je doormaakt, vervalt die het eerste jaar nog niet. Als je 15 jaar of jonger bent, vervalt die geloof ik totaal niet. Als je 16 jaar bent (of 17) mag je max 1175 oid per kwartaal verdienen. Maar ik denk dat, als-ie vervalt, je gewoon even die 200nogwat euro aan je ouders betaald, zo'n probleem is het imo niet.

Of jouw kinderbijslag vervalt kan je hier checken: klik (http://www.svb.nl/nl/regelingen/kinderbijslag/wizard_kinderbijslag/index.jsp).

Jochem

Je mag 250 max per kwartaal verdienen dacht ik hoor in plaats van 1175... Tenminste toen ik nog minderjarig was.

ffjudgement
05/09/04, 19:53
Uw kind mag tot € 1.175,-- netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.175,-- of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomermaanden (juni, juli en augustus) mag uw kind met vakantiewerk € 1050,- netto extra bijverdienen.

olafb
05/09/04, 20:14
Ik weet niet of jij bij een resellerpakket een verzekering moet afsluiten. Je speelt op zeker dat snap ik. Maar vaak is dat je halve omzet. Maar goed, ga even langs bij een verzekeringsmaatschappij die adviseren je excact wat je nodig hebt, en wat het allemaal mag gaan kosten.

XBL
05/09/04, 21:29
@ Guust: de kinderbijslag zelf bedraagt 250 (iets minder, maar weet ik niet uit m'n hoofd want ik ben geen ouder :P).

@IPhosting: Qua verzekeringen moet je ook kijken wat voor webhosting je aanbied: wil je je wel voor 200 euro indekken tegen claims als je webhosting voor budget-prijzen aanbied?

@-: Kan je eigenlijk, bijv, claims van klanten die voorvloeien uit downtime, te niet klaren aan de hand van je AV (mits je daar natuurlijk in vermeld 'Gemiste inkomsten die voorvloeien door het niet beschikbaar zijn van uw domein kunt u niet claimen bij $bedrijf' oid)?

Jochem

olafb
05/09/04, 21:59
XBL, die vraag stel ik dus inderdaad ook, misschien heb ik het vreemd geformuleerd:). Maar ik vind het wat aan de overdreven voor een resellerpakket te gaan indekken. Maar goed als je op safe speelt heb je met mij geen problemen:D

Anestheologist
06/09/04, 02:15
400 € per maand mag je verdienen ongeveer voordat je kinderbijslag weg zal vallen.

Maar uit vrees voor je kindergeld ? waarom begin je dan zelfstandig ?

donald
06/09/04, 16:19
dit was een vraag van mijn mamsie

Beyonder
06/09/04, 16:40
@XBL: AV is geen verzekering en zeker ook geen 100% zekerheid tegen forse claims of claimtoewijzingen.

Ondanks onze zeer volledige AV hebben we in het verleden toch wel eens forse bedragen van meer dan 10 000 euro moeten uitbetalen voor pakweg 24 uur downtime (veroorzaakt door leverancier).

Gelukkig hadden we een goede verzekering en zij hebben uiteindelijk de schade uitgekeert en op hun beurt weer verhaalt op betreffende leverancier.

Client had overigens een pakket van 60 euro/jaar en er was een aansprakelijksheidsbeperking aanwezig in de AV. Maar met rechters met je nooit 100% zeker indien je klant duidelijk en aantoonbaar kan aantonen dat hij de schade daadwerkelijk geleden heeft.

Dus verzeker je altijd goed en volledig, dat is mijn advies!

Rik
06/09/04, 17:13
Afgelopen nu !!!!

Alleen nog on-topic !
:mad:

donald
06/09/04, 19:12
vraag van een moeder,
met verzekering bedoel ik dus ook ziekte kosten.
nu zit hij (15 jaar ) in het ziekenfonds, wat gebeurd hier mee als hij gaat verdienen.

graag jullie reactie mar

Triloxigen
06/09/04, 19:18
Origineel geplaatst door donald
vraag van een moeder,
met verzekering bedoel ik dus ook ziekte kosten.
nu zit hij (15 jaar ) in het ziekenfonds, wat gebeurd hier mee als hij gaat verdienen.

graag jullie reactie mar

Dan moet hij meer dan 20.000 verdienen per jaar :)

maxnet
06/09/04, 20:30
Origineel geplaatst door Triloxigen

Dan moet hij meer dan 20.000 verdienen per jaar :)

Denk dat de vraag eerder is of hij meeverzekerd mag blijven of een eigen polis nodig heeft.
Meen dat dat ingewikkelder in elkaar zit als je inkomsten hebt.
Zo mag je bijv. ook niet meer op de polis van je ouders verzekerd zijn als je studie financiering ontvangt (=inkomsten)

Zou zeggen: informeer voor de zekerheid even bij het ziekenfonds.