PDA

Bekijk Volledige Versie : Programma/database klanten



spirited
04/09/04, 03:52
Beste forum-collega's,

Voor het bijhouden van mijn klanten ben ik opzoek naar een programma of database waarbij ik alle info van mijn klanten in kan voeren, eventueel zelf velden kan aanmaken met pakketprijzen en extra opties. Ik moet kunnen zien wanneer een account afloopt, etc. Bestaat zoiets? Of moet ik dit zelf maken... het lijkt me dat iemand het (gratis) wiel al eens heeft uitgevonden en dat ik me niet op Excel hoef te storten?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!


Stephan - Spirited

ikki_paha
04/09/04, 09:56
Ik ben hier mee bezig in php/mysql maar ben inderdaad ook wel beetje benieuwd.

Herbert
04/09/04, 10:22
Freeware en je kan hem zelf instellen zoals je wil.
http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman
Hopelijk heb je hier wat aan?

Triloxigen
04/09/04, 12:08
Plesk :P

XBL
04/09/04, 12:34
Ik heb iets dergelijks laten ontwikkelen door onze scripter (nuja, hij werkt op freelance basis). Misschien dat je eens met hem contact kan opnemen? Even pm'en als je z'n e-mail adres wilt hebben.

Jochem

mdf
04/09/04, 12:58
Wij kunnen dit laten scripten voor je door onze coder.

Prodius
08/09/04, 23:26
Wij hebben een op hosting maat Windows applicatie ontwikkeld in .NET

Deze applicatie beheert klanten, domeinnamen, hosting pakketten, fakturatie, rapporten, ...

Bij interesse mail je maar eens naar ons info adres.

A1Host
17/09/04, 18:47
phpcoin.com

AlfaHosting
17/09/04, 20:42
Wij zijn op dit moment zelf een script aan het schrijven.
Bestelsysteem, beheer van klanten en fakturatie.

directservices
18/09/04, 19:24
Wij hebben zelf een systeem geschreven. Kijk maar eens op http://facturatie.directservices.nl/

Mocht je meer informatie willen stuur dan een e-mail naar info@directservices.nl of stuur een pm.

atservers
18/09/04, 20:10
Modernbill.com is jou antwoord, in deze kan je al je klanten invoeren, bij te handen te administreren etc.

AlphaXS
18/09/04, 20:30
En vanaf volgende week onze nieuwe versie van ons access àdministratie systeem... tevens zoals eerder al gemeld op dit forum gratis.

Landalf
20/09/04, 15:43
Origineel geplaatst door atservers
Modernbill.com is jou antwoord, in deze kan je al je klanten invoeren, bij te handen te administreren etc.


Inderdaad. Wij werken ook al geruime tijd met modernbill en zijn hier zeer tevreden van! Ook de implementatie met plesk loopt prima!

Alex
21/09/04, 10:31
www.hotscripts.com vind ik tot nu toe de beste...

spirited
21/09/04, 10:45
Alex,

Had je nog een specifiek script in gedachten ;) of eigenlijk alle 100.000?

Bedankt iedereen voor hun reactie, ModernBill ziet er inderdaad helemaal niet verkeerd uit, alleen is het behoorlijk prijzig. Ik zoek nog even verder.

Ber|Art
24/09/04, 10:12
Voor het bijhouden van mijn klanten ben ik opzoek naar een programma of database waarbij ik alle info van mijn klanten in kan voeren, eventueel zelf velden kan aanmaken met pakketprijzen en extra opties. Ik moet kunnen zien wanneer een account afloopt, etc. Bestaat zoiets? Of moet ik dit zelf maken... het lijkt me dat iemand het (gratis) wiel al eens heeft uitgevonden en dat ik me niet op Excel hoef te storten?

Het enige pakket wat hier dichtbij komt is idd ModernBill, het grote nadeel hierbij is dat er geen goede Nederlandse vertaling van is en dat is naar je klanten toe niet echt netjes. Verder zitten er nog zoveel maren aan dat je nog te veel met de hand moet doen.

Het mooiste zou zijn dat je klanten een domeinnaam met hosting e.d. kunnen bestellen op je site waarbij er automatisch een Plesk account wordt aangemaakt en geconfigureerd waarbij automatisch de DNS zone file worden toegevoegd aan de DNS servers en waarbij de benodigde gegevens in een afgeschermd gedeelte voor klant beschikbaar wordt gemaakt.

Dit systeem zou via een admin interface te bedienen moeten zijn om “Alerts” e.d. in te stellen en om facturen te genereren welke dan automatisch worden omgezet in secure PDF files zodat je, je facturen kan mailen. Ook zou je hier alle statistieken moeten kunnen lezen de database aanpassen velden toevoegen of verwijderen enz.. enz..

Je ziet al dat dit niet gemakkelijk is denk aan de upgrades en updates van de verschillende betrokken processen zoals b.v. MySQL, PHP, Apache, PLESK, PostgreSQL, PDF enz.. blijft je systeem goed werken? Moet je veel aanpassen? Is je systeem te koppelen met b.v. Exact o.i.d.? Want anders moet je nog alles twee keer intypen, etc... etc...

Laat ons ff weten als je iets gevonden heb ;)