PDA

Bekijk Volledige Versie : Op zoek naar een hardware groothandel



Apoc
03/09/04, 19:10
Vanaf binnenkort gaat SolidRack ook hosting aanbieden in Nederland, waarschijnlijk in We-Dare.

Ik ben nu opzoek naar hardware groothandels (of bedrijven die de hardware redelijk goedkoop doorverkopen). Ik sta al bij enkele ingeschreven maar de meesten richten zich op de verkoop van PC's, niet op servers. Ik vraag me nu af waar de webhosts onder ons hun hardware inkopen.

Ik ben opzoek naar aanbevelingen van webhosts. Levertijd is erg belangrijk, alsmede de prijs.

Bij voorbaat dank!

Triloxigen
03/09/04, 19:11
www.ecl.nl :)

The MAzTER
03/09/04, 19:20
http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=

Apoc
03/09/04, 19:24
Ziet er veelbelovend uit! Kan je de ervaringen met hen weergeven? Enige problemen met leveringen bijvoorbeeld?

Apoc
03/09/04, 19:29
Origineel geplaatst door The MAzTER
http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=

Spam?

Ik vraag naar ervaringen, die heb ik met hardware groothandels hier nog niet kunnen vinden

Apoc
03/09/04, 19:32
Ik ben trouwens het liefst op zoek naar een groothandel in Rotterdam, dan kan ik het zelf afhalen. Ik heb nog geen groothandel in rotterdam kunnen vinden, iemand suggesties?

Cereal
03/09/04, 19:41
genesis ;)

www.genesis.nl is gevestigd in kralingen..

Ahead-IT
03/09/04, 19:54
Hier kan ik je mee helpen. Als er meerdere servers per maand worden afgenomen nemen we de betreffende systemen gewoon in stock, dan is de leveringstermijn 1 werkdag.

SeppaR
03/09/04, 20:01
Origineel geplaatst door VIPIT
Hier kan ik je mee helpen. Als er meerdere servers per maand worden afgenomen nemen we de betreffende systemen gewoon in stock, dan is de leveringstermijn 1 werkdag.
Hij zei goedkoop.
Ik kan mijn supermicro servers bij de groothandel goedkoper krijgen als bij jullie hoor..

Ahead-IT
03/09/04, 20:09
Origineel geplaatst door SeppaR

Hij zei goedkoop.
Ik kan mijn supermicro servers bij de groothandel goedkoper krijgen als bij jullie hoor..
Hier ga ik zelfs niet op in ... blijkbaar weet je nog niet veel van zaken doen.

SeppaR
03/09/04, 20:14
Origineel geplaatst door VIPIT

Hier ga ik zelfs niet op in ... blijkbaar weet je nog niet veel van zaken doen.
Dat moet je dan zelf weten.. Wat ik zeg is juist, als ik de prijzen bij mijn groothandel bekijk t.o.v jullie website.
Verder ga ik daar ook niet op in, aangezien dit offtopic is.
Maar deze persoon vroeg toch duidelijk achter GROOTHANDELS.

Neferu
03/09/04, 20:19
www.alternate.nl
Zit in Ridderkerk. Even aanmelden als bedrijf. Telefonisch bestellen, krijg je een bestelcode, melden bij een speciale balie met die code en je staat zo weer buiten met je "handel" ;)

mihosnet
03/09/04, 22:48
Origineel geplaatst door SeppaR

Dat moet je dan zelf weten.. Wat ik zeg is juist, als ik de prijzen bij mijn groothandel bekijk t.o.v jullie website.
Verder ga ik daar ook niet op in, aangezien dit offtopic is.
Maar deze persoon vroeg toch duidelijk achter GROOTHANDELS.

Bij VIPIT wordt de server in elkaar gezet + ze hebben veel kennis. Daar betaal je een klein bedrag extra voor. Ze zijn geen vrijwilligers ;).

Maar je hebt wel gelijk dat er om groothandels werd gevraagd.

Apoc
04/09/04, 01:28
Origineel geplaatst door SeppaR

Dat moet je dan zelf weten.. Wat ik zeg is juist, als ik de prijzen bij mijn groothandel bekijk t.o.v jullie website.
Verder ga ik daar ook niet op in, aangezien dit offtopic is.
Maar deze persoon vroeg toch duidelijk achter GROOTHANDELS.


Dat is niet waar.. ik vroeg om groothandels (of bedrijven die de hardware redelijk goedkoop doorverkopen).

Ik zal naar je aanbod kijken buyaserver

Apoc
04/09/04, 01:29
Ik ben trouwens ook sowieso wel geinteresseerd in servers die kant en klaar geleverd worden, scheelt weer wat tijd he.. :)

Apoc
04/09/04, 01:31
VIPIT ik zal je een email sturen hierover - ik heb een aantal vragen. Bedankt voor het aanbod!

Ahead-IT
04/09/04, 03:50
Apoc, ik ga even, kort, publiek reageren.

Wat Seppar zegt klopt: je betaald wat extra.
Maar als je bij een groothandel één en zelfs 5 servers koopt, moet je totaal niet verwachten dat - als er iets defect gaat - dit onmiddelijk wordt opgelost. Wat ze zullen doen: jouw product terugsturen voor RMA, dat kan weken, zelfs maanden duren.

SeppaR
04/09/04, 13:38
Origineel geplaatst door VIPIT
Apoc, ik ga even, kort, publiek reageren.

Wat Seppar zegt klopt: je betaald wat extra.
Maar als je bij een groothandel één en zelfs 5 servers koopt, moet je totaal niet verwachten dat - als er iets defect gaat - dit onmiddelijk wordt opgelost. Wat ze zullen doen: jouw product terugsturen voor RMA, dat kan weken, zelfs maanden duren.
Hoe kan jij dan wel garantie leveren op deze onderdelen?
Jij zal ook moeten wachten tot je SuperServer mag opgestuurt worden, want bij mijn weten als je iets veranderd aan je SuperServer is er niet eens garantie meer op, tenzij je gewoon een supermicro case neemt, en daar allemaal producten zelf inbouwd.

mihosnet
04/09/04, 13:54
Omdat hij deze onderdelen zelf al op voorraad heeft liggen, en hij de garantie verzorgt. Daar betaal je dus voor: service en kwaliteit.

Mikey
04/09/04, 13:58
Origineel geplaatst door VIPIT
Apoc, ik ga even, kort, publiek reageren.

Wat Seppar zegt klopt: je betaald wat extra.
Maar als je bij een groothandel één en zelfs 5 servers koopt, moet je totaal niet verwachten dat - als er iets defect gaat - dit onmiddelijk wordt opgelost. Wat ze zullen doen: jouw product terugsturen voor RMA, dat kan weken, zelfs maanden duren.

afhankelijk van je groothandel, mcdos in nijmegen is daar heel makkelijk in, als je geregelt wat koopt kun je gewoon langsgaan en direct nieuwe meenemen, mits op voorraad.

Ahead-IT
04/09/04, 14:54
Klopt Mikey, maar zoals je zegt: op regelmatige basis.

Heb ik het onderdeel in stock: direct nieuw, ik regel de garantie met mijn leveranciers. Heb ik het niet in stock, dan koop ik het nieuw en regel ik later de garantie. Als het onderdeel uit RMA komt, gaat deze richting stock.

Er zijn nog bedrijven die zo werken, ook groothandels, maar belange niet allemaal.

Apoc
04/09/04, 20:42
VIPIT - ik had ongeveer 12 uur geleden al een reactie gestuurd op je antwoord - zou je daar nog op kunnen reageren?

Bedankt!

Gerwin
07/09/04, 00:31
Hoi allemaal,

Ik zie hier veel berichten over servers. maar bijna allemaal over "clonen" Waarom niet gewoon voor een Dell gaan met 3 jaar onsite support ? Hoef je zelf die defecte hd tenminste ook niet te vervangen.

Of mis ik nu iets in het plaatje ?

Ok .. ze zijn duurder, maar daar krijg je wel wat voor terug. En bij dell valt over de prijs bij aantallen toch vast wel te praten ..

Graag jullie mening ?

Vriendelijke groet,

Gerwin

Sen
07/09/04, 01:29
Origineel geplaatst door Gerwin
Hoi allemaal,

Ik zie hier veel berichten over servers. maar bijna allemaal over "clonen" Waarom niet gewoon voor een Dell gaan met 3 jaar onsite support ? Hoef je zelf die defecte hd tenminste ook niet te vervangen.

Of mis ik nu iets in het plaatje ?

Ok .. ze zijn duurder, maar daar krijg je wel wat voor terug. En bij dell valt over de prijs bij aantallen toch vast wel te praten ..

Graag jullie mening ?

Vriendelijke groet,

Gerwin

Sinds wanneer is dell geen clone?

Keuningen
07/09/04, 10:24
Er is toch geen orgineel meer, 't is allemaal clone ;)

ServerPlaza.NET is een groothandel/b2b handel in servers.
Voor hosters en ICT bedrijven gelden aparte extra scherpe prijzen.

Het is voordeliger om het via een server'boer' te kopen dan alles overal apart in te kopen. Daarnaast heb je ook nog is meer garantie.

jeffrey
07/09/04, 10:39
Ik koop altijd alles in bij Servershop.nl, bij meerdere aantallen maken ze een speciale prijs, levering is snel, en bij problemen staan ze altijd direct klaar en ze zitten ook nog eens in rotterdam ;)

Koster
07/09/04, 10:48
Origineel geplaatst door jefje
Ik koop altijd alles in bij Servershop.nl, bij meerdere aantallen maken ze een speciale prijs, levering is snel, en bij problemen staan ze altijd direct klaar en ze zitten ook nog eens in rotterdam ;) Juist, en daar heb je nooit problemen met levering en garantie, ze fixen het meteen.

Ahead-IT
07/09/04, 11:49
Serverplaza.net, servershop en zelfs Ahead-IT (mijn bedrijf) is geen groothandel in servers. Wat je verteld is reinste onzin Keuningen. Het is niet omdat je één maal 10, zelfs 100 of 1000 servers hebt verkocht, dat je een groothandel bent.

Keuningen
07/09/04, 12:07
Origineel geplaatst door VIPIT
Serverplaza.net, servershop en zelfs Ahead-IT (mijn bedrijf) is geen groothandel in servers. Wat je verteld is reinste onzin Keuningen. Het is niet omdat je één maal 10, zelfs 100 of 1000 servers hebt verkocht, dat je een groothandel bent.

Wat maakt volgens jou van een groothandel een groothandel dan?

Ahead-IT
07/09/04, 12:12
Origineel geplaatst door Keuningen
Wat maakt volgens jou van een groothandel een groothandel dan?
Erkende distributeur + NOOIT aan een enduser verkopen. Dat laatste is iets wat ik, jij, servershop, ... elke keer opnieuw doen.

Maar je hebt wel gelijk over je ander puntje:

Het is voordeliger om het via een server'boer' te kopen dan alles overal apart in te kopen. Daarnaast heb je ook nog is meer garantie.

Gerwin
07/09/04, 13:05
met clonen doelde ik meer op zelf gebouwde systemen.

in de zin van; waarom bijvoorbeeld dell dat niet laten doen met 3 jaar onsite support ? mag natuurlijk ieder ander merk zijn, als ze maar kant en klaar binnen komen .. en er onsite service opzit.

en met die 2 punten is dell volgens mij toch een goede keus.

zelf heb ik totaal geen ervaring met andere merken simpelweg omdat ik niet midden in de nacht mn bed uit wil / kan (ochtendhumeur)

of is jullie ervaring dat als een server het doet in een datacenter, dat ie dan ook gewoon online blijft .. ?

Ahead-IT
07/09/04, 13:10
Gerwin, het is niet omdat je een systeem koopt zonder on-site garantie dat hij elke week eesn crasht. De pure hardware gaat niet vaak defect, meestal is het wel een software probleem.

Rik
07/09/04, 13:11
Er is maar 1 reden waarom Dell op dit moment zo succesvol is (geef toe, zo'n super kwaliteit was het (vroeger) niet ;) ):

Ze bieden de klant/relatie een ongekend uitgebreide keuzemogelijkheid <- dat is het dat de e-Business bij Dell heeft doen slagen :) op dit moment.

Een groothandel is een distributeur die aan detailhandel/service providers leverd, groothandelsprijzen behoren dus ook een flink stuk lager te zijn als de 'end-user price'

Keuningen
08/09/04, 10:30
Origineel geplaatst door Rik
Er is maar 1 reden waarom Dell op dit moment zo succesvol is (geef toe, zo'n super kwaliteit was het (vroeger) niet ;) ):

Ze bieden de klant/relatie een ongekend uitgebreide keuzemogelijkheid <- dat is het dat de e-Business bij Dell heeft doen slagen :) op dit moment.

Een groothandel is een distributeur die aan detailhandel/service providers leverd, groothandelsprijzen behoren dus ook een flink stuk lager te zijn als de 'end-user price'

Een groothandel is zeker niet altijd een erkend distributeur.

Dat groothandelsprijzen en end-user-prijzen iets verschillen is ook waar, maar hoeft bij voorbaat niet altijd zo te zijn.
*Heeft wel is iemand bij de BCC zien weggaan met een SENSEO crema van een euro.*