PDA

Bekijk Volledige Versie : Kwaliteitsproviders?



PlugInInfo
02/09/04, 16:44
Beste WHT’ers

Steeds vaker zie ik hoster opduiken die zich kwaliteitsprovider noemen. Maar wat verstaan men nu precies onder kwaliteitsprovider? Welke services, faciliteiten, opties en dergelijke moet een provider volgens jullie hebben om zich kwaliteitsprovider te mogen noemen?

Hier is alvast mijn lijstje:
- Telefoonsupport
- Dagelijkse back-up
- Virusscan en spamfilter op mail.

En natuurlijk de basis dingen zoals:
- BTW- en KVK-nummer
- Disclaimer, voorwaarden, juridische kennisgeving

Kunnen jullie dit lijstje aanvullen?

Triloxigen
02/09/04, 17:01
Ik ben het er absoluut niet mee eens.

Ladot en BASM (om 2 voorbeelden te noemen) hebben als ik me niet vergis de eerste 3.
Maar die hebben het vele malen al af laten weten.

Verder heeft telefoonsupport en spamfilter ook helemaal niks ermee te maken.
Ik laat een spamfilter bewust achterwege om te voorkomen dat juiste email toch niet aankomt of te laat aankomt.
Telefoon support vinden veel klanten (in mijn geval heb ik er nog geen gehoord) die dat nodig vinden.

Een BTW, KVK, Disclaimer/voorwaarden vind ik simpelweg nodig om problemen te voorkomen en om onduidelijker heden voor te zijn.

Juridisch huur je maar iemand anders voor in, ik ben geen hoster geworden om me bezig te houden met juridische zaken, dat laat ik aan de echte kenners over.

MediaServe
02/09/04, 17:33
Een kwaliteits webhoster...

- beschikt over professionele apparatuur
- heeft servers in een fatsoenlijk en veilig datacenter staan
- is een volwaardig en legaal bedrijf (uiteraard)
- beschikt over alle nodige kennis, of heeft deze binnen handbereik
- is professioneel tegen iedereen, ook tegen 'domme' of lastige klanten
- beschikt over voldoende liquide middelen om calamiteiten snel op te lossen
- beschikt over voldoende algemene kennis om bovenstaande zin te begrijpen :D
- levert snelle support en denkt actief mee met de klant (wanneer gewenst)
- is uiterest flexibel met specifieke oplossingen zoeken

Meer schiet mij even niet te binnen. Het eerste lijstje dat PlugInInfo geeft vind ik niet direct staan voor kwaliteit. Dit zijn voorzieningen. Iemand die weinig voorzieningen biedt kan wel een hoge kwaliteit bieden, en andersom hetzelfde verhaal (veel voorzieningen, lage kwaliteit) :)

PlugInInfo
02/09/04, 20:56
Mmm, misschien is de kwaliteit inderdaad niet af te leiden aan een aantal opties/voorzieningen. Maar er moet toch wel iets zijn waaraan m'n kan zien dat je moet een professional te maken hebt?

Misschien moet ik de vraag anders formuleren. Hoe kan je zien of je niet met een slechte provider in zee gaat?

AlphaXS
02/09/04, 22:31
Simpelweg niet! Kijk en vraag maar eens rond, hoeveel klanten heb je zelf wel niet die schreeuwen (let wel, iedereen heeft ze! ;) ), dat de kwaliteit die je levert bagger is, of klanten die naar je toe komen, omdat het ze ergens anders niet bevallen is.

De kwaliteit is van buitenaf niet af te meten, meestal volstaat het aanzicht van het bedrijf zelf (huisstijl, logo, site, opmaak, spellings- en taal fouten, etc.etc.) al genoeg om af te kunnen leiden of je met een goed kwaliteits leverend bedrijf te maken hebt.

Echter nog steeds geldt: schijn bedriegt.

Ik denk persoonlijk dat je het niet aan het uiterlijk van een bedrijf kunt af leiden, meestal vertellen internet site's zoals webhosters, webselect of een webhostingtalk meer over de betreffende hoster.

Anestheologist
03/09/04, 00:51
Origineel geplaatst door AlphaXS
Simpelweg niet! Kijk en vraag maar eens rond, hoeveel klanten heb je zelf wel niet die schreeuwen (let wel, iedereen heeft ze! ;) ), dat de kwaliteit die je levert bagger is, of klanten die naar je toe komen, omdat het ze ergens anders niet bevallen is.

De kwaliteit is van buitenaf niet af te meten, meestal volstaat het aanzicht van het bedrijf zelf (huisstijl, logo, site, opmaak, spellings- en taal fouten, etc.etc.) al genoeg om af te kunnen leiden of je met een goed kwaliteits leverend bedrijf te maken hebt.

Echter nog steeds geldt: schijn bedriegt.

Ik denk persoonlijk dat je het niet aan het uiterlijk van een bedrijf kunt af leiden, meestal vertellen internet site's zoals webhosters, webselect of een webhostingtalk meer over de betreffende hoster.

Hier wil ik nog 1 ding aan toevoegen hoge kostprijs staat ook niet altijd garant voor goede service !!!

Triloxigen
03/09/04, 09:20
Origineel geplaatst door Anestheologist


Hier wil ik nog 1 ding aan toevoegen hoge kostprijs staat ook niet altijd garant voor goede service !!!

Klopt.

Maar over het algemeen is het zo dat bij lage kostprijs je ook niet veel hoef te verwachten.

Pittster
03/09/04, 14:18
Origineel geplaatst door Triloxigen


Klopt.

Maar over het algemeen is het zo dat bij lage kostprijs je ook niet veel hoef te verwachten.

Dat is ook weer nergens op gebaseerd, je kunt alleen andere zaken verwachten. Krijg wat je koopt.

Jij koopt ruimte en data bij Provider A voor 15,00EUR
Jij koopt ruimte en data bij Provider B voor 50,00EUR

Bij provider B zeggen ze dan, je krijgt gratis remote hands voor reboots. Bij provider A vragen ze daar 50 euro voor.

Dat wil niet zeggen dat je zielig bent en niks krijgt (veel gezeur over service is het gevolg) je krijgt gewoon waar je voor betaald. Niks meer en niks minder.

eMiz0r
03/09/04, 15:44
Origineel geplaatst door Triloxigen


Klopt.

Maar over het algemeen is het zo dat bij lage kostprijs je ook niet veel hoef te verwachten.

Dan is het nog de vraag hoeveel geld er bij een bedrijf dat hoge marges hanteert richting de zakken van de eigenaren of de "top" gaan. Meestal is dat toch wel de grootste kostenpost.. salaris.

Triloxigen
03/09/04, 15:49
Origineel geplaatst door Pittster


Dat is ook weer nergens op gebaseerd, je kunt alleen andere zaken verwachten. Krijg wat je koopt.

Jij koopt ruimte en data bij Provider A voor 15,00EUR
Jij koopt ruimte en data bij Provider B voor 50,00EUR

Bij provider B zeggen ze dan, je krijgt gratis remote hands voor reboots. Bij provider A vragen ze daar 50 euro voor.

Dat wil niet zeggen dat je zielig bent en niks krijgt (veel gezeur over service is het gevolg) je krijgt gewoon waar je voor betaald. Niks meer en niks minder.

Dan krijg je toch ook niet hetzelfde... :|

Je moet wel iest re-eels vergelijken, geen Porsche met een Fiat...

Pittster
03/09/04, 16:59
Origineel geplaatst door Triloxigen


Dan krijg je toch ook niet hetzelfde... :|

Je moet wel iest re-eels vergelijken, geen Porsche met een Fiat...

Je snapt hem dus niet.

Triloxigen
03/09/04, 17:08
Origineel geplaatst door Pittster


Je snapt hem dus niet.

Leg het dan maar eens uit als je denkt dat ik het niet snap.

Pittster
03/09/04, 17:45
Origineel geplaatst door Triloxigen


Leg het dan maar eens uit als je denkt dat ik het niet snap.

De comment is op de verwachtingen van diensten bij een lage kostprijs, je mag niet te veel verwachten is hierbij het motto. Het hele 'verwachten' is geheel het probleem van WHT. Je 'verwacht' niks bij producten je KOOPT/HUURT iets bij producten.

Dus als jij een goedkope host neemt, dan KOOP je 0,0% service. Als je een dure host neem dan KOOP je 100% service. Wat je krijgt en niet krijgt staat in de algemene voorwaarden. Het hele 'verwachten' is bullshit, als bij een goedkope host staat dat je gratis reboots krijgt, dan krijg je die ook.

WHT kan misschien de term 'ik verwacht dat' geheel schrappen. Je betaalt ervoor of niet.

eMiz0r
03/09/04, 19:02
En daar kan ik me dus 100% bij aansluiten.

Ik snap sowieso dat gezever niet over dure of goedkope hosts. Er zijn legio dure hosts te vinden die een service onder de maat van goedkope hosters leveren. Er zijn gewoon bedrijven (eigenaren) die het spekken van de eigen rekening belangrijker vinden dan kwaliteit hosting bieden.

Ik heb een flauw vermoeden dat er veel van dit soort mensen hier rondwandelen. Inkoop van bandbreedte is het laatste jaar enorm gedaald maar toch handhaven vele bedrijven dezelfde tarieven. Ja god en waarom ZOU je zakken?! Je kunt zo goed rondkomen, je hebt de nieuwe BMW 7 serie voor de deur, een 2e huis in Frankrijk, zonodig een 3e in Spanje. Een dure boot in Monaco liggen..

Nee mensen, begrijp en accepteer eens dat er ook mensen zijn die de eigen zak minder belangrijk vinden en het meer gooien op tevreden klanten. Ik zal mijn eigen bedrijf niet noemen, dus hou ik het bij een concurrent PCExtreme die de laatste tijd een keurige staat van dienst heeft.

Ow en dan krijgen we dat verhaal weer over particuliertjes die niet interessant zijn omdat er niets aan te verdienen valt en grote bedrijven (orders) wel. Besef eens dat als zo'n groot bedrijf met vele domeinen bij je wegtrekt je met een gigantische strop zit. Juist die bedrijven met een gigantisch aantal (kleine/goedkope) klanten hebben een grotere kans op overleven mijn inziens.

Bovendien hebben zij geen ontzettend duur leven (mede ook om de leeftijd) zodat er meer geld over blijft voor de zaak.

Beetje offtopic trouwens, excuses :)

Pittster
03/09/04, 19:27
Origineel geplaatst door eMiz0r
En daar kan ik me dus 100% bij aansluiten.

Ik snap sowieso dat gezever niet over dure of goedkope hosts. Er zijn legio dure hosts te vinden die een service onder de maat van goedkope hosters leveren. Er zijn gewoon bedrijven (eigenaren) die het spekken van de eigen rekening belangrijker vinden dan kwaliteit hosting bieden.

Het is ook mijn bedoeling niet om mensen te gaan aanwijzen, ik hoop dat mensen dat hier ook niet gaan doen.

eMiz0r
03/09/04, 19:31
De betreffende mensen wijzen zichzelf aan door zo actief "anti-goedkope host" te posten. Met beredeneringen die nergens over gaan.