PDA

Bekijk Volledige Versie : PCextreme, E-Dentify of Sity?



Petertje021
02/09/04, 13:24
Hoi,

ik ben voor onze voetbal vereniging opzoek naar een niet al te dure host.
We willen een leuke website waarop leden de wedstrijden kunnen lezen en ook verslagen daar van.

We willen er een forum bij zodat er altijd ook vanaf thuis gezellig gebabbelt kan worden.

Jullie kennen het vast wel, gewoon een echte club website.

Nu zit onze vereniging niet al te breed in het geld en ging ik op zoek naar een budget hoster.

Ik kwam PCextreme, E-Dentify en Sity tegen, maar welke is nu het beste van die drie? Zijn er hier mensen met ervaringen?

Over E-Dentify kwam ik wel een slecht topic tegen op dit forum.
Op webhosters.nl kwam ik bij PCextreme en Sity goede reacties tegen en bij E-Dentify was dat nogal verdeeld.

Wie heeft er goede raad voor me? Met zo veel hosters zie je de bomen niet meer door het bos...

Pierre
02/09/04, 13:56
* Vraag om een aanbieding in het aanbiedingsforum http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=14

* Vermeld je eisen, vraag eventueel om een gratis vrijblijven proefaccount van bijvoorbeeld 2 weken om te kijken of het is wat je ervan verwachte.

Mijn inziens zijn ze alledrie even goed.

groeten
pierre

MediaServe
02/09/04, 14:28
Ik kijk eerst naar de servers:

http://www.pcextreme.nl/content/servers
http://www.e-dentify.nl/?p=servers
http://www.sity.nl/site/index.php?id=4

Hierbij komt PCExtreme er het beste af. Prijzen zijn bij alle drie goed! In dit forum wordt wel eens negatief gesproken over E-Dentify, over de andere drie (nog) niet geloof ik. Verder kun je nog kijken naar het aanbod diensten dat je bij je hostingpakket krijgt, vergelijk die per aanbieder. En uiteindelijk maak je voor jezelf een keuze. :) Mijn voorkeur zou liggen bij de eerst genoemde, maar ik heb verder geen ervaringen met de andere twee.

Dennis
02/09/04, 14:48
Rondom PcExtreme.nl hoorde je in het begin erg veel negatief commentaar. Nu nog soms weleens met een keer een hackincident (was ook op webwereld.nl te lezen), maar je hoort ook wel aardig wat positieve ervaringen.

Rond e-dentify.nl hoor je nog steeds aardig wat slechte dingen.

Rond Sity Hosting is het altijd al aardig stil geweest. Op hun forum en op webhosters.nl lees je veel positieve ervaringen.

ffjudgement
02/09/04, 15:44
Inderdaad, Sity lijkt me toch wel het beste van die 3:)

luser
02/09/04, 15:57
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54966&perpage=15&pagenumber=2

Kan je uit afleiden dat:
a) Sity nog maar 15 is
b) geld ook wel is een prob kan worden

PCextreme lijkt me het beste eruit te komen.

kilian
02/09/04, 16:11
Ik zelf vind sity het beste van de 3 overkomen, hier heb ik ook de meeste positieve verhalen over gehoord.

Misschien ]is het slim om even op een pagina als webselect.nl te kijken (als je dat nog niet gedaan had uiteraard).

Er zijn nog veel meer goede en goedkope hosters. Een aanbieding vragen in het desbetreffende forum zal ook wel genoeg aandacht trekken trouwens.

Guust
02/09/04, 16:17
PCExtreme :) Leuke servers enzo, tenminste een keer geen easydedicated.

Mr. Snooby
02/09/04, 16:25
Servers zeggen niet veel. Hoster X heeft en 2,8 Ghz en hoster Y maar een 2,0 Ghz. Mischien gooit hoster X er wel 300 accounts op, en hoster Y 100. Doe mij dan maar hoster Y

Dennis
02/09/04, 16:36
PcExtreme heeft inderdaad hele leuke servers als ik hun pagina's bekijk, maar ze hebben echter wel meer downtime achter de rug dan Sity.

Zie trouwens ook:
http://forum.pcextreme.nl/viewtopic.php?t=1895

Ik zag meteen 6 'zeer positieve'-votes toen ik weer keek (45min nadat ik had gepost), dus dat lijkt me goed zitten.

Savvas
02/09/04, 16:53
Als ik jou was zal ik toch het volgende meenemen in je besluit:

- PCextreme is al een tijd op de markt, e-dentify en sity zijn nog vrij nieuw..
- de verkoopprijzen van sity en e-dentify zijn gebaseerd op een dienst waar slechts 1 bedrijf in aanmerking voor wist te komen en waar zij dus ook mee zullen moeten meegroeien.

Voor de rest, mja, er is al een hoop genoemd..

Triloxigen
02/09/04, 16:57
Origineel geplaatst door MediaCreations
Ik kijk eerst naar de servers:

http://www.pcextreme.nl/content/servers
http://www.e-dentify.nl/?p=servers
http://www.sity.nl/site/index.php?id=4


Servers zegt nagenoeg niks..

100 sites op een Celeron 1.8 zullen sneller zijn dan een volgestouwde Pentium 4.

s2software
02/09/04, 17:07
Wij zijn langer op de markt actief als sity volgensmij.

MediaServe
02/09/04, 17:14
Kan je uit afleiden dat:
a) Sity nog maar 15 isVolgens mij zijn het alle drie nog minderjarigen. Ik weet niet zeker hoe oud Wido is. Maakt opzich niet zo heel veel uit. Je kunt vaak aan reacties hier wel zien wat voor persoon iemand is :)


Servers zegt nagenoeg niks..

100 sites op een Celeron 1.8 zullen sneller zijn dan een volgestouwde Pentium 4.Servers die zo goedkoop mogelijk worden ingekocht zegt wel degelijk iets over de hoster. Bovendien is een Pentium 4 veel rendabeler dan een Celeron. Denk maar aan de Dreft reclame's ;)

Als het dan goedkoop moet, ga dan voor AMD! Is relatief veel sneller dan Celeron :)

FSCJasper
02/09/04, 17:23
Origineel geplaatst door s2software
Even wat korte dingetjes over sity die je niet over het hoofd moet zien:
-sity.nl is staat niet op zijn server
-sity gebruikt slechts 1 server, de andere twee staan zijn nog niet in gebruik en staan bij hem thuis
-storingen bij sity worden niet bijgehouden ergens, percentage uptime is moeilijk te achterhalen
-sity werkt alleen

Is dat een poging om Sity naar beneden te halen om jezelf in een beter daglicht te zetten?Sommige bedrijven die met 1 persoon werken,doen het beter dan bedrijven met meerdere mensen.Ik denk dat jullie beter zelf eerst kunnen zorgen dat bij E-dentify alles gaat lopen,in plaats van je bezig te houden met andere bedrijven.

Dennis
02/09/04, 17:30
Origineel geplaatst door s2software
Even wat korte dingetjes over sity die je niet over het hoofd moet zien:
-sity.nl is staat niet op zijn server
-sity gebruikt slechts 1 server, de andere twee staan zijn nog niet in gebruik en staan bij hem thuis
-storingen bij sity worden niet bijgehouden ergens, percentage uptime is moeilijk te achterhalen
-sity werkt alleen Wow! Dat je zoiets als concurrent durft te zeggen. Ik vind dat webhosters die vergelijkt worden in een topic best wat afstandelijk mogen zijn en niet over de andere vergelijkte hosters hoeven te oordelen.

Verder zou ik nog eens kijken naar de negatieve ervaringen rondom E-Dentify die langs zijn gekomen. Hun performance is iig beter dan die van jullie.

The MAzTER
02/09/04, 17:31
Origineel geplaatst door s2software
Even wat korte dingetjes over sity die je niet over het hoofd moet zien:
-sity.nl is staat niet op zijn server
-sity gebruikt slechts 1 server, de andere twee staan zijn nog niet in gebruik en staan bij hem thuis
-storingen bij sity worden niet bijgehouden ergens, percentage uptime is moeilijk te achterhalen
-sity werkt alleen

geeft al aan dat je niet voor e-dentify moet kiezen :r

wdv
02/09/04, 17:50
-sity.nl is staat niet op zijn server
Verstandig, dan kan hij mensen op de hoogte houden in geval van een storing. (Goh? Bij wie was ook alweer de eigen site down bij een storing?)

-storingen bij sity worden niet bijgehouden ergens, percentage uptime is moeilijk te achterhalen
Is dat bij jullie dan wel zo makkelijk te achterhalen?

-sity werkt alleen
Ja dus? Zorg eerst maar eens dat je je eigen zaakjes op orde hebt voordat je commentaar hebt op anderen...

Je moet je diep schamen s2software.

Triloxigen
02/09/04, 18:05
Mensen!

s2software geeft een aantal dingen aan (feiten?) over Sity.
Hij staat in het volste recht dit te doen, laat de TS zelf eens beslissen wat hij daarvan vind, het is geen klein kind dat jullie moeten vertellen wat wel en niet goed is.

De TS vraagt om informatie over die 3 webhosters, s2software geeft alleen een aantal dingen over 1 van die drie.
Wat de TS ermee doet is zijn keus, niet de jullie.

(Ik heb absoluut niks met s2software/e-dentify of de andere 2 hosters te maken, ik vind dit alleen veels te ver gaan).

AlfaHosting
02/09/04, 18:10
Origineel geplaatst door s2software
Even wat korte dingetjes over sity die je niet over het hoofd moet zien:
-sity.nl is staat niet op zijn server
-sity gebruikt slechts 1 server, de andere twee staan zijn nog niet in gebruik en staan bij hem thuis
-storingen bij sity worden niet bijgehouden ergens, percentage uptime is moeilijk te achterhalen
-sity werkt alleen

Weer iemand die denkt door iemand anders even door het slijk te halen een klantje te winnen. Eén tip : ga niet bij hosters die dergelijke taktieken gebruiken.

Mr. Snooby
02/09/04, 18:12
WAAR GAAT DIT OVER???

'ga niet bij hosters die dergelijke tactieken gebruiken..'

Ik zou eerder zeggen, ga niet bij hosters die andere van andere hosters zeggen dat ze daar niet moeten hosten.

Hmpf..

iFast
02/09/04, 18:43
Peter dan moet je het hele topic even lezen en dan zie je dat Mario gelijk heeft ;).

s2software
02/09/04, 18:45
Wouter, ja waarschijnlijk wel.
Dit was een niet erg professionele actie van mij en ik verontschuldig me hierbij tegenover Peter van Sity.

AlfaHosting
02/09/04, 18:52
Origineel geplaatst door s2software
Wouter, ja waarschijnlijk wel.
Dit was een niet erg professionele actie van mij en ik verontschuldig me hierbij tegenover Peter van Sity.

En het zijn de groten die hun fouten toegeven ...

Carl<n-media>
02/09/04, 18:54
Wat ik niet snap is dat meer dan 80% van de personen die hier reageren concurent van een van de bedrijven is. Als je zelf geen klant van een van de bedrijven bent geweest dan moet je hier ook geen reactie plaatsen.

Tjeerd
02/09/04, 19:22
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Wat ik niet snap is dat meer dan 80% van de personen die hier reageren concurent van een van de bedrijven is. Als je zelf geen klant van een van de bedrijven bent geweest dan moet je hier ook geen reactie plaatsen.

Ik ben het met je eens!

kilian
02/09/04, 20:04
-1 offtopic
-1 flame

misschien weer ontopic? met geblaat is niemand geholpen.

[ontopic]

@TS: wil je echt tussen deze 3 kiezen of sta je nog open voor andere hosters?

Petertje021
02/09/04, 21:04
Ik heb al veel informatie en denk als ik het lees voor PCextreme te gaan, de reacties van E-Dentify stonden me niet echt aan.

Uiteraard sta ik nog open voor andere hosters, maar dan moeten ze niet in een hoge prijsklasse zitten, dat kan de vereniging nu eenmaal niet betalen.

Dennis
02/09/04, 21:10
Maak eens een topic in het aanvragen-forum (Shared/De... Aanvragen) en specificeer je wensen.

strayer
22/09/04, 11:36
Dag!

Ik ben zelf klant bij PcExtreme, en heb daar nu 2 aparte domeinen,
persoonlijk vind ik PcExtreme een prettig bedrijf om mee samen te werken, de service vind ik overweldigend, laatst had ik een vraag, en binnen een paar uur was het antwoord al weer bij mij beland. De snelheid is erg goed, de prijs vind ik, ten opzichte van de kwaliteit en service belachelijk laag! (das dus positief)

In het verleden heeft PcExtreme weliswaar een aantal problemen gehad, maar heb dit afgelopen jaar nog geen enkele hinder gehad van wat dan ook.. Ik raad je zeker aan om te overwegen een domein te nemen bij PcExtreme, ik ken meerdere mensen met een domein daar en deze hebben eigenlijk ook altijd positieve reacties..


Vriendelijke groet,
Strayer

AlfaHosting
22/09/04, 12:29
Origineel geplaatst door strayer
Dag!

Ik ben zelf klant bij PcExtreme, en heb daar nu 2 aparte domeinen,
persoonlijk vind ik PcExtreme een prettig bedrijf om mee samen te werken, de service vind ik overweldigend, laatst had ik een vraag, en binnen een paar uur was het antwoord al weer bij mij beland. De snelheid is erg goed, de prijs vind ik, ten opzichte van de kwaliteit en service belachelijk laag! (das dus positief)

In het verleden heeft PcExtreme weliswaar een aantal problemen gehad, maar heb dit afgelopen jaar nog geen enkele hinder gehad van wat dan ook.. Ik raad je zeker aan om te overwegen een domein te nemen bij PcExtreme, ik ken meerdere mensen met een domein daar en deze hebben eigenlijk ook altijd positieve reacties..


Vriendelijke groet,
Strayer

Dit was wel echt al een oud topic :)
Ik vermoed dat die al gekozen heeft.

mauriks
22/09/04, 13:08
Origineel geplaatst door Mario


Dit was wel echt al een oud topic :)
Ik vermoed dat die al gekozen heeft.

Sterker nog, het is wel heel opvallend dat iemand speciaal lid wordt van dit forum om een positief bericht om deze wijze te plaatsen :X

wdv
22/09/04, 14:12
Origineel geplaatst door mauriks


Sterker nog, het is wel heel opvallend dat iemand speciaal lid wordt van dit forum om een positief bericht om deze wijze te plaatsen :X

Er bestaan ook klanten die graag andere mensen willen vertellen dat ze tevreden zijn. Niet gelijk paranoia reageren ;)

mauriks
22/09/04, 15:40
Origineel geplaatst door wdv


Er bestaan ook klanten die graag andere mensen willen vertellen dat ze tevreden zijn. Niet gelijk paranoia reageren ;)

Als ik jou vertel dat sinterklaas niet bestaat, reageer ik dan ook paranoia :X

Triloxigen
22/09/04, 15:41
Origineel geplaatst door mauriks


Als ik jou vertel dat sinterklaas niet bestaat, reageer ik dan ook paranoia :X

Die bestaat wel!




:X

Wido
22/09/04, 16:26
Origineel geplaatst door mauriks


Sterker nog, het is wel heel opvallend dat iemand speciaal lid wordt van dit forum om een positief bericht om deze wijze te plaatsen :X
Hier ga ik niet eens op in.....

Rik
22/09/04, 16:44
mja....


Closed...