PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanstekers als promotiemateriaal?



Ahead-IT
02/09/04, 11:33
Ik zou graag wat promotiemateriaal laten maken. Nu zit ik met het volgende dilemma:
- ja
- nee

Waarom nee?
- aanstekers verdelen zie ik als het aanmoedigen om te roken, 99% van de aanstekers worden daar voor gebruikt

Waarom ja?
- zeer goedkoop
- "iedereen" heeft er wat aan
- het is nu éénmaal mooi promotiemateriaal

Wat is jullie mening hierover? Zelf ben ik een niet-roker en dat ga ik zo ook houden, zelfs als iemand me een gratis aansteker geeft.

Triloxigen
02/09/04, 11:48
Aanstekes verdwijnen vaak in het niks, hetzelfde als met pennen.
Sleutelhangers denk ik ook, maar als ze die gebruiken dan zien ze 'm ook vaak.

XF-RICK
02/09/04, 12:11
Je kan ook lekker standaard doen, en keycords nemen. Ik zou in iedergeval geen aanstekers nemen.

Sommige mensen kunnen dit verkeerd opvatten.

;)

iRick
02/09/04, 12:18
Mogge Rick :)

Niet iedereen heeft wat aan aanstekers, veel mensen die tegen roken zijn willen er zelfs niet in de buurt van zijn :)

MediaServe
02/09/04, 12:36
Een aansteker of sleutelhanger wordt niet altijd gebruikt. Een pen denk ik wel! Ga maar eens na hoeveel pennen je in je huis/kantoor/etui hebt met een merklogo erop! :)

Pennen lijken mij ook niet duurder dan aanstekers.

Ahead-IT
02/09/04, 12:40
Pennen ga ik al gebruiken als promotiemateriaal, samen met nog wat andere dingen, maar de vraag hier gaat over aanstekers ;)

The MAzTER
02/09/04, 13:00
Aanstekers zou ik niet doen, precies om de reden die je zelf gaf en dat aanstekers zo weg zijn.

In jouw geval zou ik gewoon een stikker op elke case plakken of muizen laten maken met logo e.d.

Euro-Servers
02/09/04, 13:01
Aanstekers zou ik zelf ook niet doen, misschien wel noodzakelijk maar wordt in meeste v/d gevallen gebruikt voor roken, dusja zou 't niet doen.

Ivm die muizen, leuk idee maar dat komt ook weer duur uit per muis, en ik denk dat ie het wel goedkoop wil houden.

Nova
02/09/04, 13:08
Muismatjes zijn niet zo duur om te maken

Ahead-IT
02/09/04, 13:17
Een aansteker en stylo kost zeer weinig, eigenlijk hetzelfde voor muismatjes. Stickers op de rackmounts, dat gebeurd al een lange tijd :)

Ahead-IT
02/09/04, 13:18
Origineel geplaatst door Euro-Server
dat ie het wel goedkoop wil houden.
Prijs maakt niet zo veel uit eigenlijk.

The MAzTER
02/09/04, 13:19
zo'n muis hoef je alleen naar nieuwe klanten te sturen of vereken je gewoon in de server ;)

ik zou er iedergeval iets bij doen dat met de server te maken heeft

Euro-Servers
02/09/04, 13:23
Origineel geplaatst door VIPIT
Prijs maakt niet zo veel uit eigenlijk.

Wel, dan zou ik de beste oplossing muizen nemen en/of muismatjes :) lijkt me het meest nuttige

phreak
02/09/04, 13:24
Ik heb Pennen en Sleutelhangers (gegraveerde) laatste waren vrij prijzig, maar pennen vallen inderdaad reuze mee, en het voordeel- van pennen is ze verspreiden als ....

host3000
02/09/04, 13:25
Prijs maakt niet zo veel uit eigenlijk.

Dan zou ik zeker geen aanstekers nemen. Enorm afgezaagd en elke aansteker heeft een opdruk, dus niemand die het nog opvalt dat er iets opstaat. Bovendien heeft niet iedereen iets aan een aansteker (in tegendeel).

Je hebt talloze andere zaken. Ik neem aan dat je ook wel van die gidsen van promotiemateriaal krijgt.

Kijk eens naar je doelgroep (kleine bedrijven ??) en probeer iets zinvols daarbij te verzinnen. Keycord is idd ook afgezaagd (minder dan aansteker vind ik) maar wel erg praktisch, zeker voor mensen die vaak kasten open moeten maken en met hun handen werken. Of een bedrukte usb memory stick (is wel wat duur).

Als je meer witte boorden als klanten hebt, kan je aan iets voor op het bureau denken (misschien zelfs kopjes/glazen met opdruk).

Ik vind het ook lastig, maar geen aanstekers ;)

superior-is
02/09/04, 13:43
Nee aanstekers lijkt me niks. Mij zou je er in ieder geval geen plezier meedoen en zelfs denken dat je als bedrijf je geld maar in nuttigere zaken moet steken. :)

Jan-Hein
02/09/04, 18:01
waar zou ik gedrukte pennen / aanstekers / muis matten ect, Kunnen laten drukken ?

Triloxigen
02/09/04, 18:09
Origineel geplaatst door Jan-Hein
waar zou ik gedrukte pennen / aanstekers / muis matten ect, Kunnen laten drukken ?

www.drukenbestel.nl

mdf
02/09/04, 18:33
Keycords zijn hot op dit moment als ik om mij heen kijk.

Koster
02/09/04, 18:40
Van Helden (.nl)

Carl<n-media>
02/09/04, 18:46
Als tip wil ik je meegeven dat je beter niet van die 'goedkope' spullen kunt weggeven. Pennen krijg je tegenwoordig overal gratis. Kies dus voor iets unieks dat jouw bedrijfsimago uitstraalt. Het is ook niet aan te raden om er honderd keer je eigen logo op te drukken. Dit geeft je bedrijf juist een slecht imago. Mijn tip is dus; kies voor iets unieks wat je klanten goed kunnen gebruiken.

Ik zal even een voorbeeld geven: stel je hebt een bloemenwinkel. Dan zou een leuk cadeau voor de klant een bloemenvaas zijn. Wanneer je hier groot je eigen logo op drukt, dan zal een groot deel de vaas gelijk weggooien. Echter wanneer het een mooie vaas is, zonder logo's, dan zullen veel mensen de vaas nuttig kunnen gebruiken. Men zal dan eerder denken: dat is een goed bedrijf!

ronaldlokers
02/09/04, 19:44
aanstekers geven werkt in een café, maar daarbuiten moet je toch echt wat anders gaan zoeken, bijv. keycords...

netvictory
02/09/04, 19:50
En in een datacenter mag je toch niet roken :) ....

ikki_paha
02/09/04, 21:20
Iemand links voor drukkers ? waar je online assortiment kan bekijken en veel promotie materiaalen aanwezig zijn. zo als www.vanhelden.nl

_arno_
02/09/04, 22:05
ik zou liever een muismatje hebben, die zie ik vaker dan een aansteker :)
ik rook dan ook niet :P

vandaar het antwoord nee

FSCJasper
02/09/04, 22:14
Een muismatje is voor een ICT bedrijf het beste promotiemateriaal.Sinds veel klanten vaak achter de PC zitten,zullen ze op meerdere momenten van de dag jou logo zien.Dat werkt zeker goed.

Websspace
02/09/04, 22:38
vanhelden.nl ligt er ondertussen uit. Zeker al die webhosters die nu muismatten zijn gaan bestellen? :D

MediaServe
02/09/04, 22:47
Origineel geplaatst door Websspace
vanhelden.nl ligt er ondertussen uit. Zeker al die webhosters die nu muismatten zijn gaan bestellen? :D Slashdotted door WHT :D

Een muismat is inderdaad één van de mooiere marketing cadeau's, maar deze zijn wel rond de 5 euro per stuk. Ik denk dat de klant liever 5 euro korting heeft dan een muismat :)

Andere mooie (en dure) cadeau's zijn:
- paraplu met logo
- maglite zaklampje met logo
- baseball cap met logo

Ahead-IT
02/09/04, 22:49
Ik ben aan het denken over een muismat met een ingewerkte rekenmachine...

ronaldlokers
02/09/04, 23:07
Origineel geplaatst door VIPIT
Ik ben aan het denken over een muismat met een ingewerkte rekenmachine...

kijk eens rond op igopost.nl

(bijv: http://www.igopost.nl/igopost.storefront/41378ba70153feac273fc0a80cd506ea/Product/View/47719?catno=S2_640&subcatname=Mousepads&maincatname=Calculator/Databank&mainproductno=47719 )

Neferu
02/09/04, 23:13
Wat d8 je van een mooie presentatie op CD-R/DVD en schitterend bedrukt op 5600 dpi ? :X :p :D
En als je wat anders wilt. Kijk eens op www.cartex.nl. Van sticker tot stropdas. Vraag daar eens een brochure op.
Wat bij ons wel werkt is een sleutelhanger in de vorm van een @ dat ook nog eens een briefopener/mesje is.

_arno_
02/09/04, 23:20
Ik wil een muismat geen presentatie :P

Neferu
02/09/04, 23:26
Origineel geplaatst door _arno_
Ik wil een muismat geen presentatie :P
Ik werk al vanaf 1992 met PC's en internet maar een muismat komt komt bij mij ècht niet onder mijn muis/trackball terecht :r
En zo zijn er denk ik velen met mij :)

Websspace
02/09/04, 23:27
Leuke dingetjes allemaal. Ik ben er een paar aan het overwegen :)

Maar waar deel je ze uit? Je kan ze moeilijk opsturen.

Neferu
02/09/04, 23:38
Origineel geplaatst door Websspace
Leuke dingetjes allemaal. Ik ben er een paar aan het overwegen :)

Maar waar deel je ze uit? Je kan ze moeilijk opsturen. Mwah, in mijn geval "rip" je (een deel van) een webstiste van een mogelijke prospect, zet dat op een CD/DVD en mooi bedrukken met hun logo ofzo. Opsturen per post et voila :)

dotnetjunkie
03/09/04, 00:10
VIPIT: waarom neem je geen USB memory sticks met je bedrijfsnaam/logo erop? Proximus heeft dat een tijdje geleden ook gedaan, en veel mensen die ik ken gebruiken hem nu dagelijks! Toegegeven, het is iets duurder (alhoewel de prijs de laatste tijd fel gedaald is, zeker bij grote aantallen), maar wel een heel nuttig geschenkje dat zowat iedereen kan gebruiken! En het presenteert ook mooi (die van proximus zaten in een mooi doosje zoals een chique pen, en met een koordje bij om rond je nek te hangen :))

bluebird
03/09/04, 00:31
Je ziet van alles langskomen: Aanstekers, muismatten, pennen, keycords, noem maar op.
Maar waar je vooral aan moet denken is, dat je je huidige klant niet alleen tevreden maakt met je promotiemateriaal, of onbekende. Maar dat men er ook over gaat praten. Van goh... moet je eens zien wat ik heb gekregen van dat en dat bedrijf. Dat is betere reclame dan dat men iets krijgt en het niet meer ziet als een gebruiksvoorwerp.

dotnetjunkie
03/09/04, 00:35
Inderdaad, en dat blijkt nu net zo goed te zijn aan die USB sticks... iedereen praat erover: "kijk eens wat voor een handig cool ding ik van proximus gekregen heb!!"

Ahead-IT
03/09/04, 00:39
Ok, nu nog de grootte bepalen :)

dotnetjunkie
03/09/04, 00:47
Hehe, zal vooral van je budget afhangen... :)
16MB vind ik persoonlijk een beetje weinig, 32 misschien? :D

Jochem - Kameel
03/09/04, 13:51
Waar haal je die bedrukte USB sticks vandaan? Dat klinkt namelijk wel leuk...al zal het waarschijnlijk wel alleen bij leuk klinken blijven ;)

host3000
03/09/04, 13:56
Wij krijgen altijd zo'n vette catalogus van http://www.straverspromotions.com. Geen ervaring mee overigens.

MediaServe
03/09/04, 22:43
Ik zou graag nog wat meer van deze websites zien :)
Ik was op zoek naar een soort luxe snelhechter mappen, ik heb er alleen niet zoveel nodig. Zoiets als deze:
http://www.igopost.nl/isroot/igopost/Images/productimages/33768i.jpg

Ik heb trouwens nog een tip voor iedereen die pennen laat drukken :)
Kies niet de mooiste metalen pennen uit, want die worden vaak gehouden. Als je een goedkope plastic pen kiest dan rouleert hij door de samenleving en krijgen veel mensen hem in handen ;)

A1Host
03/09/04, 22:57
Een aansteker daar kijk je niet naar: die steek je aan of in je zak. Pennen kijk je ook niet naar: daar schrijf je voornamelijk mee. Een muismat daar ligt de hele dag een muis bovenop.
Een kalender daar kijk je naar. Of een bureauklokje/thermometer.
Petjes/mutsen zijn ook wandelende billboards (het wordt weer winter straks!) en nog altijd populair. Want, jawel, dat driedelige kantoorbeest gaat ook op zaterdag vissen of naar de Gamma!

software
04/09/04, 13:54
Ik vind persoonlijk dat kalenders en agenda's de betere promotie materialen zijn.

En agenda heeft iedereen nodig, voor kalenders is dit hetzelfde.

Wij geven agenda's aan iedereen die een groot contact heeft getekend bij ons. Laat op de voorkant bv je naam en logo zetten, niet te groot, maar wel duidelijkk zichtbaar.

ThePostman
04/09/04, 14:05
Nou wat je zou kunnen doen is:

- Pennen
- Muismatjes
- Muizen (eventueel voor verkoop of wel gratis bij bestelling boven xx aantal euro)
- Stickers
- En ja wel Aanstekers...vind ik best leuk idee. :)

Oja en mokken...wie drinkt er nou overdag geen thee of koffie? Klant op bezoek geef hem een *bedrijfsnaam* mok (om uit te drinken natuurlijk)

dreamhost_nl
04/09/04, 14:18
Origineel geplaatst door VIPIT

Prijs maakt niet zo veel uit eigenlijk.

In dat geval zou ik gaan voor een tas of t-shirt, uiteraard bedrukt met eigen logo. Leuk als promo-materiaal en gelijk *gratis* reclame. :p

Guust
04/09/04, 14:36
Origineel geplaatst door dreamhost_nl


In dat geval zou ik gaan voor een tas of t-shirt, uiteraard bedrukt met eigen logo. Leuk als promo-materiaal en gelijk *gratis* reclame. :p

maar wie trekt dat aan? :p Ik weet wel als ik een server koop bij mijn leverancier en krijg een t-shirt met zijn bedrijfsnaam erop, ik trek het niet aan hoor...

ThePostman
04/09/04, 14:39
Als ik een shirt krijg van cpanel / direct admin / buyaserver doe ik hem al te graag aan. Vooral een tas zou op moment handig voor mij zijn :D

*Willing 2 pay*

Guust
04/09/04, 14:59
Origineel geplaatst door The Postman
Als ik een shirt krijg van cpanel / direct admin / buyaserver doe ik hem al te graag aan. Vooral een tas zou op moment handig voor mij zijn :D

*Willing 2 pay*

Nou ja euh ik dus niet :p

Jos2
05/09/04, 15:00
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
VIPIT: waarom neem je geen USB memory sticks met je bedrijfsnaam/logo erop
Jaa, die zijn stoer! :)
Ik kan er helaas geen prijzen voor vinden, heeft iemand een idee?

Triloxigen
05/09/04, 15:04
Ik ga ook niet zoiets aandoen, want sponsor shirts (zeg maar) zijn wel de shirts met het minste model.. :p

dreamhost_nl
05/09/04, 19:56
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik ga ook niet zoiets aandoen, want sponsor shirts (zeg maar) zijn wel de shirts met het minste model.. :p

Ligt er maar net aan bij welke leverancier je kijkt... ik kan mijn bedrijfslogo zelfs geborduurd krijgen op een hoge kwaliteit pullover als ik zou willlen... :rolleyes:

Grumpy
05/09/04, 21:12
aansteker > nee
pennen > mua, te algemeen, mensen staan er niet bij stil van welk bedrijf het is. "Zolang het maar schrijft."
muismatten > ligt eraan. Als het een muismat is zoals ik die van Multikabel kreeg (slechte kwaliteit, met grote vouwen erin door de brievenbus ontvangen) niet. Zulke dingen belanden meteen in de prullenbak. Als het van een goede kwaliteit is (in ieder geval beter dan die ene die in gebruk is) zal men het wel houden en gebruiken. Maar dat kost wel wat.
shirts > nee, niemand gaat het dragen

Dingen die ik even op stravers heb gezien:
Mint blaadjes (lijken op Sport life Shox):
http://www.clickstore.com/stravers/product.php?idx=346&datasetpointer=11

Post-it met omslag:
http://www.clickstore.com/stravers/product.php?idx=336&datasetpointer=2


Het ligt er ook aan hoe je die promotiemateriaal wilt gebruiken.
Zomaar verspreiden aan iedereen die je tegen komt of als gift aan een (grotere) klant.

Triloxigen
05/09/04, 21:17
Origineel geplaatst door dreamhost_nl


Ligt er maar net aan bij welke leverancier je kijkt... ik kan mijn bedrijfslogo zelfs geborduurd krijgen op een hoge kwaliteit pullover als ik zou willlen... :rolleyes:

Ja, uiteraard kan dat..

Maar je gaat bij een WH pakket van 50,- geen shirt van 25,- geven...

Stefan Mensink
05/09/04, 21:28
Promo-shirts zijn voor klanten inderdaad wel leuk, maar niet veel mensen trekken ze ook echt aan. Tenzij het een mooi shirt is met een heeel klein logootje erop.

Ongeveer 3/4 van mijn shirts is overigens promo-materiaal (van conferenties, etc). Dat zijn ideale slaapshirts en shirts voor onder een overhemd. Alleen mijn JavaOne rugtas van Sun gebruik ik veel en publique (want er zit een laptop-vak in).

Overigens, veel bedrijven geven per klant vaak 1 pen, of 1 muismat etc weg. Is je materiaal mooi genoeg, geef er dan per klant meteen 10 ofzo. Dan is de kans dat er weer wat weg wordt gegeven veel groter.

dreamhost_nl
06/09/04, 11:13
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ja, uiteraard kan dat..

Maar je gaat bij een WH pakket van 50,- geen shirt van 25,- geven...

Dat lijkt me logisch... de kosten moeten wel opwegen tegen de baten... Maar zoals TS al eerder schreef :


Origineel geplaatst door VIPIT

Prijs maakt niet zo veel uit eigenlijk.

M.a.w. zulk soort promo-materiaal zal dan wel naar de wat grotere klanten gaan... ;)

smurf
06/09/04, 13:22
Weet er iemand een goed adres voor stickers voor op ruiten (auto, kantoor... etc?)

Qubix
09/09/04, 00:54
http://www.promogifts.be heeft ook leuke gadgets and give-aways :)

luser
09/09/04, 01:08
Hmz die promogifts ziet leuk uit, iemand met ervaringen ?

roy90
26/09/04, 11:03
Waarom geen Koelbags Voor op het strand ?
of scheermesjes met jou logo ?
of een koffiemok ?
Wat gebruik je nou elke dag ? een tandenborstel!
Stuur eens bij elke klant die je krijgt een tandenborstel met een leuke reclame slogan
als het nieuw is heb je altijd meer reclame.
Het is maar een idee ..

Groeten,
Roy


Groeten,
Roy

Grumpy
26/09/04, 12:48
Ik zie mensen niet echt snel overstappen van hun scheermesjesmerk of tandenborstelmerk naar promotiemateriaal.

Een mok zou nog wel leuk kunnen zijn.

MediaServe
26/09/04, 13:48
Origineel geplaatst door Grumpy
Ik zie mensen niet echt snel overstappen van hun scheermesjesmerk of tandenborstelmerk naar promotiemateriaal.

Een mok zou nog wel leuk kunnen zijn. Inderdaad, en dat geldt voor al die dingen. Ik leg mijn MX700 ook niet aan de kant voor een cheap-ass promotie muisje :X Volgens mij kun je daarom nog altijd het beste gewoon wat leuke pennen of petjes ofzo doen. Als je iets duurder wilt misschien een parapluutje ofzo.

innoVerse
27/09/04, 10:26
Je gaf zelf al aan dat je meedere dingen wilde gebruiken ter promotie, je kan in dat geval best aanstekers meenemen.
Het feit dat mensen aanstekers altijd kwijt raken betekent ook dat ze blij zijn als ze er eentje kunnen ontvangen.

Alleen aanstekers ter promotie zou ik inderdaad niet doen kan nogal een verkeerd beeld van het bedrijf creeren maar in combinatie met ander materiaal is er volgens mij niets mis mee

Mathieu
29/09/04, 11:36
Wat doen jullie dan met dat promotiemateriaal, gewoon per post opsturen naar de klant ofzo??

roy90
01/10/04, 19:46
gewoon bij cafe's
of cafetaria's
theater..
beetje uitgaansgelegenheden

behalve dan de hardcore feesten ..

jinxedworld
02/10/04, 09:47
Ik krijg altijd een catalogus van Van Helden Reclame (http://www.vanhelden.nl). Staan meestal wel wat leuke ideeen in.

jan_met_de_pet
08/10/04, 23:03
Mischien is een bedrukt T-shirt met reclame van het bedrijf wel leuk :)

mvg
Jan