PDA

Bekijk Volledige Versie : Gijzelnemers dreigen kinderen te doden



ikki_paha
01/09/04, 15:16
De terroristen die in de republiek Noord-Ossetië 120 tot 150 scholieren, leraren en ouders van leerlingen hebben gegijzeld dreigen de kinderen te doden.
De gewapende mannen hebben in Noord-Ossetië (Zuid-Rusland) een school bestormd en de meer dan 100 aanwezigen in de school in gijzeling genomen.
De gijzelnemers hebben intussen 15 kinderen vrijgelaten. Onder de meer dan 20 aanvallers zijn mannen en vrouwen die riemen dragen met explosieven. Zij dreigen de school op te blazen. Of er al slachtoffers zijn, is niet bekend.


Vandaag is de eerste dag van het nieuwe schooljaar, traditioneel een dag waarop veel ouders hun kinderen naar school brengen.
Bij het gebouw ontstond een schietpartij tussen de overvallers en de politie, waardoor een van de overvallers en mogelijk ook een leraar om het leven gekomen zou zijn. Eenheden van de politie en militairen van het ministerie van Binnenlandse Zaken zijn op weg naar de school.
De drie verdiepingen tellende school in de plaats Bislan heeft 400 leerlingen. Bislan is een stad van ongeveer 40.000 inwoners, ongeveer 20 kilometer ten noorden van de hoofdstad Vladikavkaz en 50 kilometer van de grens met Tsjetsjenië. De Russische minister van Defensie, Ivanov, noemde de aanslagen en overvallen van de afgelopen dagen in Rusland een 'oorlogsverklaring van het internationale terrorisme aan Rusland'.


Waar gaat dit heen met deze wereld :S

EDIT : 15.50 Uur

De gijzelhouders hebben aangekondigd "voor elke gedode strijder vijftig kinderen en voor elke gewonde strijder twintig kinderen" te doden.

De overvallers hebben volgens een woordvoerder van de Noord-Ossetische president Alexander Dzazochov kinderen als levende schilden voor de ramen gezet.

Dennis
01/09/04, 15:24
Ik vind het waardeloos. Maar dit soort mensen zul je altijd hebben. Maar volgens mij is dit niet zo'n geschikt topic voor WHT.

Grumpy-edit: De lounge is speciaal bedoeld voor zulke threads die niets met hosting te maken hebben. Echter threads die over niets gaan worden niet gewaardeerd.

Dennis-edit: Akkoord

ikki_paha
01/09/04, 15:33
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ik vind het waardeloos. Maar dit soort mensen zul je altijd hebben. Maar volgens mij is dit niet zo'n geschikt topic voor WHT.

Ohwzz, Mag je geen nieuws discusie voeren op WHT ?

Ik Pm wel even een moderator kijken wat die er van vinden.

Laten wij tot er geen slot opgaat Ontopic gaan.

Dennis
01/09/04, 15:37
Je hebt gelijk. Maar ik denk dat dit soort gijzelneem-acties de komende jaren nog heel normaal zullen zijn rondom oorlogen.

ikki_paha
01/09/04, 15:40
Ja maar het is laf, die kinderen weten waarschijnlijk nog niet eens wat er gebeurd en mis is in de wereld, en ze worden toch het slachtoffer hier van.
Laf om kinderen te gebruiken ze hebben hun niks misdaan.

Dennis
01/09/04, 15:44
De keuze van een school vind ik ook heel laf. Laat ze een gemeentehuis binnenstormen, deze zijn toch ook niet goed beveiligd?

Een school is echter wel weer makkelijk, want die kinderen zullen waarschijnlijk niet veel kunnen doen. Maar inderdaad, laf en oneerlijk.

ikki_paha
01/09/04, 15:46
Origineel geplaatst door DennisCitus
De keuze van een school vind ik ook heel laf. Laat ze een gemeentehuis binnenstormen, deze zijn toch ook niet goed beveiligd?

Een school is echter wel weer makkelijk, want die kinderen zullen waarschijnlijk niet veel kunnen doen. Maar inderdaad, laf en oneerlijk.


Het probleem dat ze waarschijnlijk niets kunnen doen , Alleen dat is al laf,
Ze druven blijkbaar niet tegen mensen van '' eigen leeftijd '' mensen die wel verweer kunnen bieden en wel met de problemen te maken hebben.

ffjudgement
01/09/04, 16:15
Ik denk dat je met gegezeilde kinderen bv meer losgeld kunt vragen dan bij volwassenen. Ziek gewoon dit soort mensen :(

Senna
01/09/04, 16:18
Ja,

Topic hoort hier niet.

Enne, er sterven zo'n 900 kinderen PER UUR wereldwijd aan honger en ellende. Heb ik je nog niet over gehoord. Daar zou wat aan gedaan moeten worden. Heb je meer aan als een reddingsactie op die school.

Het is maar hoe je kijkt.

ikki_paha
01/09/04, 16:21
Origineel geplaatst door Senna
Ja,

Topic hoort hier niet.

Enne, er sterven zo'n 900 kinderen PER UUR wereldwijd aan honger en ellende. Heb ik je nog niet over gehoord. Daar zou wat aan gedaan moeten worden. Heb je meer aan als een reddingsactie op die school.

Het is maar hoe je kijkt.


Ten eerste :

Lees post boven:
Grumpy-edit: De lounge is speciaal bedoeld voor zulke threads die niets met hosting te maken hebben. Echter threads die over niets gaan worden niet gewaardeerd.

Hoort hier dus wel dit topic.


En je hebt inderdaad gelijk, maar laten wij eerst onze eigen problemen hier in ons land oplossen voor we wat gaan oplossen in een ander land.

XS-24
01/09/04, 16:59
Er zijn 8 ouders en docenten dood.....:(

Wat mensen al niet doen om op te vallen en hun zin te krijgen :@.

Grumpy
01/09/04, 18:32
Enig idee hoe die om het leven zijn gekomen?

ffjudgement
01/09/04, 18:35
akelig denk ik...maar vertel?

Dennis
01/09/04, 18:35
Origineel geplaatst door sity webhosting
Er zijn 8 ouders en docenten dood.....:(

Wat mensen al niet doen om op te vallen en hun zin te krijgen :@. G*dv**! Damnz... ik ben meteen weer een voorstander van de doodstraf!

Rubenvdkamp
01/09/04, 18:38
Één woord: ZIEK

XF-RICK
01/09/04, 18:47
Dit soort mensen die gijzelen mensen omdat zij geen toekomst hebben, ze denken dan dat als je een school opblaast dat je dan de sleutel naar de hemel hebt.

Ze hebben kinderen genomen zodat ze een situatie uitlokken, voordat ze de school betraden wisten ze al dat ze met deze actie zichzelf zouden doden. Het is een kwestie van tijd voordat of de stormtroepen komen, of voordat ze de kinderen beginnen te doden. Het zal waarschijnlijk voordat het donker wordt afgelopen zijn.

donald
01/09/04, 19:00
ik vind dit dus zeer laf!!!!

dit soort mensen moed je een kogel geven en geen aandacht

ikki_paha
01/09/04, 19:03
Bestormen gaat voorlopig niet ingangen zijn geblokt door explosieven

ThePostman
01/09/04, 19:12
Riiiight...

Ik heb er nog niks over gehoord totdat ik dit las een paar uur geleden. Weet niet hoe ik er over moet denken, duizende joden vergassen is ook onmenselijk...als je nu zegt "waar gaat deze wereld heen?" dan kan ik je gerust stellen: Altijd al zo geweest.

XF-RICK
01/09/04, 19:21
Origineel geplaatst door The Postman
Riiiight...

Ik heb er nog niks over gehoord totdat ik dit las een paar uur geleden. Weet niet hoe ik er over moet denken, duizende joden vergassen is ook onmenselijk...als je nu zegt "waar gaat deze wereld heen?" dan kan ik je gerust stellen: Altijd al zo geweest.

Er zal altijd wel iets zijn, mensen zijn nou éénmaal zo, men wilt altijd meer macht en geld. Is het niet het geld of de macht, dan is het wel geloofsovertuiging, ik ben helemaal niet gelovig en denk dat de samenleving veel beter af is zonder een geloof eromheen.

Geloof is bijna altijd een aanleiding tot een oorlog geweest. Waar dit om gaat is ook geloof. Ik geloof dat dit stukje grond van mij is, en de ander gelooft het ook.

Maarja, totdat we elkaar gaan bestoken met atoombommen.

Luuc
01/09/04, 19:27
Zoiets doe je inderdaad niet met kinderen, ziek gewoon om zulke slachtoffers te kiezen. ALS deze kinderen er levend uitkomen (wel te hopen :() zullen ze dit waarschijnlijk hun hele leven lang bij zich dragen.

Natuurlijk ook verschrikkelijk voor de ouders en docenten.

ikki_paha
01/09/04, 19:30
Geloof is vaak de reden van Ruzie/oorlog enz.

Maar om er kinderen in te gaan betrekken is zo laf.
Mensen die denken problemen met geweld te kunnen oplossen zijn echt $%$$(&%_('('.....

Laatst ook dat land wat zich terug trok uit Irak omdat er mensen van hun land in gevaar waren die wijken vooor teroristen ,,
Als mensen zeggen bijvoorbeeld trek je terug uit Irak ( ook nederlanders ) vraag ik me af of mensen de gevolgen kennen als amerika nederland en al die landen zich terug trekken dan zakt dat land opnieuw inelkaar een nieuwe saddam staat op.
En we beginnen weer opnieuw.

Ik hoop dat terorisme ooit word overwonnen maar dat is een onmogelijke missie mensen blijven mensen en mensen zijn nou eenmaal ziek.

ThePostman
01/09/04, 20:00
Of je kan je hele leven gaan zeiken over hoe ziek mensen zijn of je maakt er het beste van voor jezelf en vrienden, familie etc.

Oja aangezien er ook vrouwen aan meedoen, en het feit dat het om een geloof gaat. Dan zei deze terroristen zeker bereid om te sterven, zie het somber in.

TechXP
06/09/04, 01:45
Ik had het vernomen ja (het is hier lastig om het nieuws te volgen :)). De ene dag hoor ik van de gijzeling en de andere dag zijn ze al weer dood gemaakt. Maar tsja... ik weet niet... kan moeilijk omschrijven wat ik er van vind. Te weinig woorden ervoor zeg maar.

Overigens denk ik dat zulke figuren er nog lang zullen blijven aangezien de mensen het constant verkeerd aanpakken.
Wat denk je bij zo een actie? De meeste zullen de gijzelnemers verot schelden en doodwensen oid. Afmaken die gasten enzo. Maar als na zo een gijzelneming of een zelfmoord actie enzo de regeringen gewoon doorgaan etc, terwijl ze niet gaan afvragen wat deze mensen beweegt en waar de bron ligt van hun wreedheden, dan komt er natuurlijk nooit een oplossing.

Voor de meeste die al 'terrorist' zijn geworden zal het al te laat zijn, maar het is nog wel mogelijk om degene die op de rand staan te redden.

Samuel
06/09/04, 09:42
Origineel geplaatst door ikki_paha

...
En je hebt inderdaad gelijk, maar laten wij eerst onze eigen problemen hier in ons land oplossen voor we wat gaan oplossen in een ander land.

Eigen volk eerst houding ikki_paha ;) . Absoluut niet accoord, de problemen in ons land zijn absoluut niet te vergelijken met problemen in voorbeeld 3de wereldlanden. Er zullen altijd ook problemen blijven, ook in ons land, dus als je hiervan uitgaat zeg je ... laat ons alleen maar met ons land bezighouden.

Nu ... de gebeurtenissen in Rusland vind ik werkelijk het laagste van het laagste. Als ze een oorlog willen vechten, dat ze het dan tegen een leger doen, maar niet tegen een troep kinderen en ouders! Ik vermoed dat dit zeer grote reacties gaat uitlokken bij de buitenwereld, en hoop dit ook! Aan kinderen raak je niet!

Verder vind ik daarboven het weer extreem erg te moeten horen dat de Russen een hele hoop informatie achter hielden ... again ... 1200ipv300 mensen. Ondertussen al meer als 400doden geteld. *zucht*

Verder vind ik het ook erg om mensen te horen zeggen... ach, dat is in Rusland of we kunnen er toch niets aan veranderen . Ja het is inderdaad in Rusland, maar het had evengoed hier kunnen gebeuren. Dit is nu precies het gevaar van Terrorisme, het zit overal, en kan overal toeslaan.
Enja, we kunnen er niets aan veranderen, maar dat wil niet zeggen dat we maar moeten doen of er niets gebeurt, dat wil niet zeggen dat we er niet bij mogen stilstaan.

Tot zover mijn mening/reactie op deze gebeurenissen.