PDA

Bekijk Volledige Versie : 95%, toch nog paar vraagjes?



SeppaR
31/08/04, 20:08
Nu zit ik op het moment bij sommige vragen over 95% berekening.
De ene partij doet het zo:
Ze zetten in & out op eenzelfde grafiek, filteren 5% van de pieken weg, en dan het hoogste is het gemeten verkeer.
Stel: Constant IN: 1 Mbit
Constant UIT: 0.5 MBIT.
Dan zouden zij ds 1 MBIT aanrekenen, aangezien dit het hoogste is, - 5% van de pieken.

Iemand anders beweert dat het zo berekent moet worden:
Zij zouden na alle pieken weggefilterd te hebben, en ik zou dan 1 mbit & 0,5 mbit hebben 1,5 mbit nemen als 95% berekening.

Nu vraag ik mij af, wat de juiste manier eigenlijk is?

Iemand die mij aanraad de zoekbutton te gebruiken.. mja.. Doe het maar gewoon niet :) Heb dat ding al gebruikt enzoverder

Triloxigen
31/08/04, 20:18
Met andere woorden...

Je vraagt wat word gerekend:
De download + upload.
Of alleen de download?

InstantXs
31/08/04, 20:24
5% van de hoogste pieken worden er af gehaald.. of dit nu in of uit is maakt niet zo veel uit..
De 5% hoogste worden eraf gehaald, en daarna de hoogste piek is het 95% verbruik.

De 1e methode is dus juist.

SeppaR
31/08/04, 20:53
Origineel geplaatst door InstantXs
5% van de hoogste pieken worden er af gehaald.. of dit nu in of uit is maakt niet zo veel uit..
De 5% hoogste worden eraf gehaald, en daarna de hoogste piek is het 95% verbruik.

De 1e methode is dus juist.
Maar, dan heeft 95% toch voordelen?
Stel bijvoorbeeld, je hebt een webserver draaien die zogoed als, continu 3 mbit in & 2 mbit out trekt.
Dan zou je dus eigenlijk gewoon 2 mbit verkeer "gratis" krijgen?
Gebruiken grote carriers dezelfde methode voor het berekenen?

//edit
overigens sorry dat deze kleuter er niet zoveel van af weet hoor InstantXS

ThePostman
31/08/04, 21:27
Origineel geplaatst door SeppaR

Maar, dan heeft 95% toch voordelen?
Stel bijvoorbeeld, je hebt een webserver draaien die zogoed als, continu 3 mbit in & 2 mbit out trekt.
Dan zou je dus eigenlijk gewoon 2 mbit verkeer "gratis" krijgen?
Gebruiken grote carriers dezelfde methode voor het berekenen?

//edit
overigens sorry dat deze kleuter er niet zoveel van af weet hoor InstantXS

Uhm ik weet er nog minder af...chinees hierzo voor mij. Maar ik denk dat je nu in de war bent. En InstantXs geeft geen volle uitleg.

Maar dat je out gratis zou krijgen klopt niet...ik denk eerder dat je in en out op moet tellen en dan 95%.

*Interresant topic voor Tim*

SeppaR
31/08/04, 21:45
Zoals InstantXS het zegt, is het toch weer anders he.
Hij zegt in & out niet optellen, maar langs elkaar zetten en of het nu IN of OUT is dat het hoogste is, maakt niet uit, alleen het hoogste word berekent. Of zie ik dat fout?

s2software
31/08/04, 21:51
Zo lees ik 't ook.

InstantXs
31/08/04, 21:56
Uitleg in het engels wat de 95% methode nu precies inhoud: http://www.seanadams.com/95/

Je kan het een beetje vergelijken met een afgeknepen lijn van 1Mbit. Of je nu meer up of download hebt, een hogere snelheid dan 1Mbit zal je niet halen.
Ook als je theoretisch 1Mbit up EN 1Mbit download haalt (tegelijkertijd) dan nog heb je maar een max snelheid van 1Mbit. (volgens jullie verhaal zou je dan 1+1=2Mbit halen, maar dat is natuurlijk niet zo)
Beetje duidelijker zo?

The MAzTER
31/08/04, 22:39
Origineel geplaatst door InstantXs
Uitleg in het engels wat de 95% methode nu precies inhoud: http://www.seanadams.com/95/

Je kan het een beetje vergelijken met een afgeknepen lijn van 1Mbit. Of je nu meer up of download hebt, een hogere snelheid dan 1Mbit zal je niet halen.
Ook als je theoretisch 1Mbit up EN 1Mbit download haalt (tegelijkertijd) dan nog heb je maar een max snelheid van 1Mbit. (volgens jullie verhaal zou je dan 1+1=2Mbit halen, maar dat is natuurlijk niet zo)
Beetje duidelijker zo?

Misschien handig om een lijstje te maken wie op welke manier rekent.

Wat SeppaR zegt komt me namelijk erg bekent voor.


En nog een extra vraag: avarage mbits (dut niet die 95% shit) is dus alleen handig in gevallen van een ddos.

Denk namelijk dat je met avarage altijd meer traffic kan trekken dan die 95%.

(/me hoopt dat het tegenover gestelde van 95% de avarage versie is ;) )

edit: typo

InstantXs
31/08/04, 22:48
Zeker als je niet veel data gebruikt ben je in de meeste gevallen beter uit wanneer je voor de avarage kiest.. Je zit gewoon een stuk safer kwa kosten. Wanneer je zeker bent van een heel stabiel daaverkeer patroon dan is 95% het overwegen waard.

Bij grotere afnames (dan praat ik dus over Mbits) heeft 95% vaak meer voordelen (vooral prijs technisch).
Natuurlijk is het voor de aanbieder weer prettiger om via 95% te rekenen, omdat deze de piekbelasting makkelijker kan doorberekenen. Ook zit je met overlappingen waardoor je per saldo niet altijd 2Mbit gebruikt terwijl 2 klanten van jou wel elk 1mbit gebruiken (als voorbeeld)

earthquake
01/09/04, 08:28
Wat ik me nu altijd afvraag met op deze mannier traffic inkopen.

Tegenwoordig worden de dls lijntjes voor mensen thuis steeds goedkoper en sneller.
Als nu iemand met 8 mbit down op je server gaat kijken bv een bestand downloaden trekt hij op dat moment een 8 mibt (in een optimaal geval verlies rekenen we ff niet).
We gaan er van uit dat je meerdere sites hebt en dus ook grote kans op meer bezoekers tegelijkertijd dus zeg je hebt 5 man met z'n 8mbit lijn op je server zitten dan is dat 5 * 8 = 40 mbit als dit klopt wat ik zeg zou je dus bijna 40 mbit moeten afnemen en dat is voor een klein hostings bedrijf nooit te betalen.


Als ik ergens een denk fout maak hoor ik dat graag

host3000
01/09/04, 09:28
Je zou de statistieken van een gewone webserver eens moeten zien. Natuurlijk wordt er wel eens met xxMbps gedownload, maar als je per dag 288 metingen hebt, mag er dus 5% van de metingen boven de ingekochte bandbreedte uitkomen zonder dat je daarvoor gefactureerd wordt (op maandbasis natuurlijk, dit is maar een voorbeeld).

Een gewone webserver heeft niet veel langdurige pieken, dus dat valt wel mee. Tenzij je een depository draait of een andere ftp server met grote bestanden, loopt een host niet zo ontzettend veel risico. Er moet natuurlijk ook wel iets te downloaden zijn, ander maken die snelle dsl lijntjes geen verschil. Het grootste risico is een langdurige forse ddos, als je bandbreedte leverancier je dat doorberekent.

Stefan Mensink
01/09/04, 09:46
Origineel geplaatst door The MAzTER
En nog een extra vraag: avarage mbits (dut niet die 95% shit) is dus alleen handig in gevallen van een doss.

U bedoelt misschien een ddos. Maar nee, average is dan niet per definitie handiger. Namelijk, bij average is de regel dat je gewoon al het gegenereerde dataverkeer betaalt. 1mbit average is ongeveer 300GB. Met het 95%-percentile kan je in principe een DDOS hebben van ruim een dag zonder daarvoor een vette factuur te krijgen. Je trekt bijv. 29 dagen in een maand rustigjes 0.8mbit, en dan de laatste dag de volle 100mbit. Die 100mbit piek van een dag is minder dan 5% van de maand, dus die metingen worden weggegooid. Ookal gebruik je die ene dag op 100mbit wellicht rond een TB aan traffic. Average zou je dan op 4,3mbit zitten voor die maand.

Bid dat je niet zo'n DDOS krijgt van precies 2 dagen lang... ;-)

earthquake
01/09/04, 11:27
Origineel geplaatst door earthquake
Wat ik me nu altijd afvraag met op deze mannier traffic inkopen.

Tegenwoordig worden de dls lijntjes voor mensen thuis steeds goedkoper en sneller.
Als nu iemand met 8 mbit down op je server gaat kijken bv een bestand downloaden trekt hij op dat moment een 8 mibt (in een optimaal geval verlies rekenen we ff niet).
We gaan er van uit dat je meerdere sites hebt en dus ook grote kans op meer bezoekers tegelijkertijd dus zeg je hebt 5 man met z'n 8mbit lijn op je server zitten dan is dat 5 * 8 = 40 mbit als dit klopt wat ik zeg zou je dus bijna 40 mbit moeten afnemen en dat is voor een klein hostings bedrijf nooit te betalen.


Als ik ergens een denk fout maak hoor ik dat graag

Nu begin ik het ook te snappen :D

Ik dacht altijd dat ze die pieken met 5% deden afvlakken dus dat een piek van 100mbit word afgevlakt naar 95 mbit en dat je dat moet gaan betalen.

Maar ze kijken dus over een maand wat je traffic is en laten dan 5% van de hoogste traffic afvallen (dus niet de piek aftoppen met 5% maar de hele piek eruit)

Wanneer gaat het zich lonen om mbits in te kopen plaats dan gb's zeggen jullie dat loont zich al als je rond de 300gb aan traffic zit om dan 1 mbit af te nemen of kun je beter w88 totdat je zoveel traffic hebt dat je meteen 5 of meer mbit afneemt?

The MAzTER
01/09/04, 11:54
ligt er aan wat de gb / mbit prijs is.

als je 300gb trekt heb je ieder geval meer nodig dan 1mbit

Stefan Mensink
01/09/04, 11:55
Hoezo?

EDIT: Ligt aan je verkeerspatroon. Meestal heb je dan inderdaad niet genoeg aan 1mbit. Omdat meestal het verkeer behoorlijk 'golft'. Overdag en 's avonds meer traffic. Des nachts is het rustig. Als je af en toe extreme pieken hebt kom je met mbits soms beter uit, zoals ik hierboven al illustreerde met het ddos-verhaal.

Mikey
01/09/04, 11:57
Origineel geplaatst door The MAzTER
ligt er aan wat de gb / mbit prijs is.

als je 300gb trekt heb je ieder geval meer nodig dan 1mbit

denk dat je 300 Gb kunt vergelijken met 1,5 a 2 mbit op 95% voor webservers.

Beyonder
01/09/04, 12:11
Wachten tot je pakweg 10 / 15 mbit gebruikt dan wordt het leuk om per mbit in te kopen ipv per gigabyte.

Mikey
01/09/04, 13:06
Origineel geplaatst door Beyonder
Wachten tot je pakweg 10 / 15 mbit gebruikt dan wordt het leuk om per mbit in te kopen ipv per gigabyte.

Dat is dus echt wel larie, er zijn zat colo boeren waar het al interresant wordt als je 1mbit inkoopt ipv losse gbytes.

Beyonder
01/09/04, 13:18
Mikey vertelde:

"Dat is dus echt wel larie, er zijn zat colo boeren waar het al interresant wordt als je 1mbit inkoopt ipv losse gbytes."

Ofwel.

Larie en apekool, onzin, kletspraat. [>Nl. quatsch, kwatsch]
't Geen da gij dââ[r] allemââ vertëlt, da's toch dikke kwatsj, zënne. = Wat jij daar allemaal vertelt, is eigenlijk larie en apekool.

Wa jij nu aangeeft is larie, onzin en kletspraat. Gezien de huidige prijzen van gigabytes bij colocatie/dedicated servers schat ik dat je 300 GB voor pakweg 30 euro kunt inkopen.

300 GB doe je met pakweg 2 mbit 95% (niet met 1 mbit in ieder geval, als je normaal verkeer hebt)

Dus geef me eens een lijst coloboeren die 1 mbit 95% voor 15 euro/maand verkoopt op een 1 mbit commitment :)

fusehost
01/09/04, 13:30
Geef me eens een lijst waar je 300GB voor 30 eur kunt inkopen? :)

Beyonder
01/09/04, 13:37
Lijst 300 GB voor 30 euro:

In Nederland (ben alleen even naar aanbiedingen forum gegaan en bekeken naar de diverse aanbiedingen):

Easydedicated (gezien je van prijzen ook colo en servers af moet trekken)
Zajebista (idem)
Leaseweb (idem)

Buiten nederland (USA)

Managed
Ev1servers
ETC ETC

Bij dedicated servers zit altijd een hele pak dataverkeer ! :)

Mikey
01/09/04, 13:38
Origineel geplaatst door fusehost
Geef me eens een lijst waar je 300GB voor 30 eur kunt inkopen? :)

als je echt wilt, pm me dan maar.

Mikey
01/09/04, 13:41
Origineel geplaatst door Beyonder
Lijst 300 GB voor 30 euro:

In Nederland (ben alleen even naar aanbiedingen forum gegaan en bekeken naar de diverse aanbiedingen):

Easydedicated (gezien je van prijzen ook colo en servers af moet trekken)
Zajebista (idem)
Leaseweb (idem)

Buiten nederland (USA)

Managed
Ev1servers
ETC ETC

Bij dedicated servers zit altijd een hele pak dataverkeer ! :)

echt waar, jouw ziekeljike betweter gedrag :r :r

we hebben het over dataverkeer en niet over dedicated servers. :r :X

Beyonder
01/09/04, 13:44
Bij dedicated servers zit toch dataverkeer of heb ik het nu fout?

ED biedt voor 64 euro/maand toch echt 500 GB dataverkeer, server en colocatie erbij aan. Om gerekend kun je dus met gemak stellen dat dataverkeer dat pakweg 30 euro/ 300 GB is.

ZB biedt toch echt 300 GB dataverkeer aan voor Euro 30,- per maand ex Colocatiekosten

Dus nogmaals Mikey waar kun jij (In Nederland) een mbit kopen voor 15 euro/mbit 95% op 2 mbit commit ? :) of 1 mbit 30 euro average ?

Ik denk dat jij de betweter bent en nu vage sprongen maakt om onder je eerdere 'aanval" want dat is het uit te komen :)

Je hebt je PM en ik ontvang graag die lijst van providers.

®on
01/09/04, 13:51
Origineel geplaatst door Beyonder
ED biedt voor 64 euro/maand toch echt 500 GB dataverkeer, server en colocatie erbij aan. Om gerekend kun je dus met gemak stellen dat dataverkeer dat pakweg 30 euro/ 300 GB is.
Dat is een all-in pakket; extra GB's gaan voor €0,70 van de hand ;)

Kortom, ook daar krijg je geen 300 GB voor €30.

Beyonder
01/09/04, 13:54
Hoezo? je kunt toch simpelweg steeds meer servers afnemen voor je content en alle netjes met round robin distribueren?

Met andere woorden 300 GB voor 30 Euro INCLUSIEF colocatie en hosting platform.

Beyonder
01/09/04, 14:50
Mikey (Mijn sleutel) kon me overigens op mijn lijst van 1 mbit 15 euro verzoek niet voorzien van een lijst met colocatie aanbieders.

Hij begon in plaats daarvan een frontale aanval zonder enige argumentatie :)

Ik ga er dus vanuit dat behalve wellicht een aanbieder die binnenkort niet meer op de markt aanwezig zal zijn er geen aanbieders zijn die dergelijke mbit prijzen bieden.

Daarom stel ik dat Mikey van Mijn Sleutel ("wij van mijn sleutel" ;)) zinloos reageerde op mijn post waarvan de reactie bedoeld was als een onbeargumenteerbare persoonlijke aanval.

Jammer dat er personen op dit forum posten met een dergelijke houding ten opzichte van anderen. Normaal laat ik het over me heenkomen maar nu wilde ik het toch naar voren brengen: mensen neem een prof. houding aan voor jezelf en naar anderen die langer actief zijn in de markt. Klanten lezen mee!

earthquake
01/09/04, 16:17
Origineel geplaatst door Beyonder
Wachten tot je pakweg 10 / 15 mbit gebruikt dan wordt het leuk om per mbit in te kopen ipv per gigabyte.


Na al het gevloek hier heen en weer even hebben afgewacht :S

thx voor je antwoord.

Ik dacht zelf ook aan een 10 mbit voordat het echt gaat lonen.

Dennis
01/09/04, 16:29
Leaseweb biedt echt geen 300gb dataverkeer voor €30,-!
Ze vragen al €300,- voor 10mbit flatfee. Dan gaan ze echt geen €30,- vragen voor 300gb.

Denk je echt dat ze 1U + 300GB voor €30,- + €10,- => €40,- per maand zullen geven?

Maar in mijn ogen lonen mbits al snel bij 1mbit, omdat ISP's gewoon liever 95%-mbits verkopen dan losse GB's.

Beyonder
01/09/04, 16:43
Zover ik weet zijn er ISPS die 300 GB data aanbieden voor Euro 30,- per maand ex BTW.

Buiten dat levert ook Leaseweb goedkoop dedicated servers. OMGEREKEND kom je dan op pakweg 300 GB voor 30 euro/maand.

flatbox
01/09/04, 16:44
Het heeft denk ik puur met je verkeerspatroon / type te maken.
Als je bijv. een gamingserver hebt waar af en toe 's avonds een hele groep mensen tegelijk op de server zitten zul je dan opeens een grote piek zien, terwijl er misschien 3/4 van de tijd niemand op zit.

In dit geval is per gigabyte meestal de beste optie, bij bijv. een webserver is het patroon vaak aardig constant en is 95 percentile interessant.

Cybafish
01/09/04, 16:45
Origineel geplaatst door Beyonder
Lijst 300 GB voor 30 euro:

In Nederland (ben alleen even naar aanbiedingen forum gegaan en bekeken naar de diverse aanbiedingen):

Easydedicated (gezien je van prijzen ook colo en servers af moet trekken)
Zajebista (idem)
Leaseweb (idem)

Buiten nederland (USA)

Managed
Ev1servers
ETC ETC

Bij dedicated servers zit altijd een hele pak dataverkeer ! :)

Easydedicated doet VPS, niet verwonderlijk dat ze zo goedkoop zijn
Zajebista.nl -> 127.0.0.1 -> Lekker betrouwbaar
Leaseweb.nl -> die geven een rack met 10mbit weg voor 350 euro per maand, 'nuff said

Managed.com -> 20kb/s cross-atlantic feed
Ev1servers -> Nagenoeg idem

ETC ETC -> ken ik die ? ;)

Beyonder
01/09/04, 16:52
Cybafish schreef:

"Easydedicated doet VPS, niet verwonderlijk dat ze zo goedkoop zijn"

VPS ? kun je dat bewijzen cq aantonen?


"Zajebista.nl -> 127.0.0.1 -> Lekker betrouwbaar"

#1 heb je een website nodig om betrouwbaar te zijn
#2 wie zegt dat dit hun main url is
#3 Er waren DDOS issues na een aanbieding hier had ik vernomen, wellicht dat ze daarom hun site tijdelijk ge nulled hebben?

"Leaseweb.nl -> die geven een rack met 10mbit weg voor 350 euro per maand, 'nuff said"

Prima toch? het schijnt te werken voor hen!

"Managed.com -> 20kb/s cross-atlantic feed"

Bewijs?

"Ev1servers -> Nagenoeg idem"

geheel onzin
http://www.ev1servers.net/english/aboutus/networks.asp

Lijkt me voldoende argumentatie

Etcetera is hetzelfde als enzovoorts een heel normale Nederlandse uitdrukking om aan te geven dat er veel meer van dit soort Amerikaanse providers zijn die goede deals geven kijk anders een op webhostingtalk.com

Ik had toch wel verwacht van je Ad dat je etcetera wel snapt ;)

@flatbox
Jou argument is duidelijker en helder. Inderdaad zullen gamehosters liever GB of average usage inkopen dan 95%

Maar ook webservers kennen deze pieken en dalen. Over het algemeen genomen is bij een relatief laag verbruik inkopen van Gigabytes prijstechnisch beter dan inkopen per mbit/95%

Dennis
01/09/04, 17:07
Origineel geplaatst door Beyonder
Zover ik weet zijn er ISPS die 300 GB data aanbieden voor Euro 30,- per maand ex BTW.

Buiten dat levert ook Leaseweb goedkoop dedicated servers. OMGEREKEND kom je dan op pakweg 300 GB voor 30 euro/maand. Wacht, ik zie hier bij dedicated wel, €50,- voor 500gb volume-bandwidth. Ik neem aan dat je dat bedoelt. Standaard-bandwidth kost echter wel €250 voor 300gb.

Ev1Servers is overzee's heel redelijk hoor. Dit geld denk ik ook wel voor managed.com.

Cybafish
01/09/04, 17:17
Waarom gebruik je mijn voornaam? Dat is iets wat vrienden doen, jij dus niet, voor de duidelijkheid, Remon. :)

Tijdelijk genulled zajebista? Ruim een maand al nu, 't is maar wat je tijdelijk noemt. En ja, een bedrijf dat zijn eigen website niet online kan houden straalt geen betrouwbaarheid uit, maar daar heb jij (begrijpelijk) andere ideeën bij.

Managed.com 20kb/s cross-atlantic feed: http://test.futureflex.nl/10mb.bin download maar rond 22:00.

Ev1servers gaat cross-atlantic voornamelijk over cogent, niet erg interessant voor ons dus.

Maar zeg nou zelf, kopen per mbit (avg) is vele malen goedkoper dan keiharde GB's. Tenminste, ik weet er voor mij betere deals uit te slepen :) Weet niet wat voor traffic jij doet, maar er zijn maar weinig situaties waarbij je beter uit bent met kopen per GB. (prijstechnisch)

[edit] Ohja, easydedicated, hint: check de cache.

Beyonder
01/09/04, 18:26
Ad, allereerst:

- Je houdt wel ontzettend goed bij dat dit bedrijf zijn site ge NULL route heeft voor zo een lange tijd, het zal wel, ik heb daar geen informatie over, maar de DDOS kwam zover ik begreep van Andrews reactie na een aanbieding op WHT wellicht weet jij meer van deze zaak?

Is immers niet gebruikelijk dat men bijhoud hoe lang websites waarnaartoe verwijzen, kun je dit even toelichten?

Ik you wel eens willen yien hoe lang jij je website online kan houden indien ze hem continue met 900 mbit DDOS gaan bestoken, wat kies je dan:

A. Ik hou mijn website online, betaal de rekening voor verkeer en mijn klanten hebben een relatief trage verbinding.

of

B. Mijn eigen website haal ik offline, zodat mijn klanten geen hinder ondervinden.

Overigens hebben ze voor klanten een andere website begreep ik van Andrew, dus alleen de werving van nieuwe klanten komt enigszins in het geding. Gezien zij een non for profit Stichting zijn lijkt het me voor hen echter geen ramp ;) Met de prijsstelling en service die zij hanteren krijgen zij vast ook wel voldoende nieuwe klanten zonder webwinkel.

CogentCo heeft Lambdanet gekocht en beschikken over prima transatlantische connecties. EV1 heeft verder ook primair transit via Verio :)

Zoals je ziet doet Leaseweb 500 GB voor Euro 50,- per maand en bieden ze dus dataverkeer aan voor 30 euro/300 GB wil je ook beweren dat Leaseweb een slecht netwerk heeft?

Zover wij kunnen zien staan ED servers gewoon op dedicated machines, we beheren inmiddels een 7 tal van deze machines en kunnen absoluut niet zien dat zij een VPS zouden zijn.

Het lijkt wel of je andere bedrijven hier in een kwaad daglicht wil brengen, ED, LW, ZB, EV1 allemaal bedrijven groter dan jullie en met veel lagere prijzen, wellicht enigszins afgunst?

Dennis
01/09/04, 18:34
@Beyonder:
Je bent een beetje erg suggestief en volgens mij is hier niemand anti-Leaseweb en ook niet anti-derest.

Alleen zijn we het oneens met jouw uitspraak dat gb's meestal goedkoper zijn dan mbits. Jij neemt daarbij deze voorbeelden en wij maken duidelijk dat je uitspraak niet klopt, en nu stellen wij ze in een kwaad daglicht?

Het is gewoon waar dat een webhoster het veel prettiger vind om 5mbit 95% te verkopen dan 5mbit-average. Daarom is 5mbit-average ook vrijwel altijd duurder. In tegendeel tot wat jij beweert.

Ik neem aan dat je er wel akkoord mee gaat als ik 5mbit average gewoon zie als zo'n 1600gb traffic? Want er wordt namelijk wel veel average en 95% aangeboden door partijen en dan zie je duidelijk dat average duurder is.

Cybafish
01/09/04, 18:42
Beyonder, allereerst, waarom weer die voornaam? Als je vriendjes wilt worden dan moet ik je helaas teleurstellen :)

Ik zet leaseweb helemaal niet in kwaad daglicht, wél vind ik dat ze een prijsstelling voeren die een lichte steek in de rug is voor hun bestaande klanten en zitten op het leaseweb netwerk relatief veel partijen die gevoelig zijn voor gepruts. (mede vanwege die prijsstelling) LeaseWeb haalt hun grote geld overigens uit after-sales; onsite engineering, extra ip's, extra dataverkeer etc.

EasyDedicated, tja, het maakt mij allemaal niet uit wat jij met al je beheerservers wel en niet kunt zien, (was te verwachten namelijk dat je met zo'n grootpraat over de boeg zou komen) het is gewoon mijn persoonlijke speculatie na een aantal aanwijzingen :)

Zajebista in het rijtje van bedrijven die groter zouden zijn dan wij met lagere prijzen.... hahahahahaha. Misschien hebben wij het over een andere Andrew de Brouwer? :D

Ev1, tja, ik hoor jou nog afgeven op de rackshackertjes en nu is het ineens weer een partij waar je respect voor hebt. Je waait met alle winden mee.

Hoe ik weet dat zajebista zo lang al genull-route is? Omdat de A records van zowel www. en .zajebista.nl naar het IP adres van onze website stonden en ik daar een gigantische hoeveelheid verkeer door kreeg, daarom. (nog bedankt Andrew, topgozer)

Lekker sfeertje hier altijd als jij erbij bent Beyonder, wil je ook op mijn verjaardagsfeestje komen? :)

Beyonder
01/09/04, 18:53
Cyberfish :)

"allereerst, waarom weer die voornaam? Als je vriendjes wilt worden dan moet ik je helaas teleurstellen"

Wees maar niet bang ;)

"Ik zet leaseweb helemaal niet in kwaad daglicht, wél vind ik dat ze een prijsstelling voeren die een lichte steek in de rug is voor hun bestaande klanten en zitten op het leaseweb netwerk relatief veel partijen die gevoelig zijn voor gepruts."

Welke partijen zijn dit dan? overigens loopt je eigen leverancier aan zowat iedereen een AVERAGE mbit prijs van 15 euro aan te bieden:)

Wellicht tijd om eens opnieuw met ze te onderhandelen? Ditmaal ook vragen of ze even echt willen vertellen wat ze nu echt naar dat netwerkje hebben lopen qua verbindingen wellicht?

"EasyDedicated, tja, het maakt mij allemaal niet uit wat jij met al je beheerservers wel en niet kunt zien, (was te verwachten namelijk dat je met zo'n grootpraat de boeg over zou komen) het is gewoon mijn persoonlijke speculatie na een aantal aanwijzingen"

Persoonlijke speculatie die je als waarheid op een publiek forum post, lijkt me een verstandige zet van je, zeker gezien je hiermee dus gewoon ED in een kwaad daglicht stelt zonder 100% zeker te weten of datgene wat je persoonlijk speculeert wel echt op waarheid berust.

"Zajebista in het rijtje van bedrijven die groter zouden zijn dan wij met lagere prijzen.... hahahahahaha. Misschien hebben wij het over een andere Andrew de Brouwer?"

Jij weet vast wel dat Andrew geen bestuurslid is van betreffende Stichting, verder ken ik Andrew als een topgozer die absoluut de zaken even beter voor elkaar heeft dan alle services van klanten niet schaalbaar op 1 server te proppen en als die vol is verder te gaan met de volgende server.

Zijn eigen bedrijf heeft het zover ik kan beoordelen prima voor elkaar.

"Ev1, tja, ik hoor jou nog afgeven op de rackshackertjes en nu is het ineens weer een partij waar je respect voor hebt. Je waait met alle winden mee."

Waar hoor je mij "respect" roepen? Ik stel alleen dat zij 300 GB voor een prijs van 30 euro kunnen aanbieden en dat de kwaliteit zeker beter is dan 20 kilobit/s transatlantisch.

"Hoe ik weet dat zajebista zo lang al genull-route is? Omdat de A records van zowel www. en .zajebista.nl naar het IP adres van onze website stonden en ik daar een gigantische hoeveelheid verkeer door kreeg, daarom. (nog bedankt Andrew, topgozer)."

Je weet vast ook wel dat een medewerker van je leverancier (nee ik noem ze maar ff niet, angst voor DDOS enzo) zowat 99,9% zeker verantwoordelijk is voor de betreffende DDOS en wellicht is de redirect puur toeval? Wie zegt trouwens dat Andrew die redirect heeft gemaakt?

Vraag eerst na en praat dan in publiek :)

"Lekker sfeertje hier altijd als jij erbij bent Beyonder, wil je ook op mijn verjaardagsfeestje komen? "

geen tijd, sorry :)

Maar genoeg offtopic gepraat nu, weer wordt ik aangevallen door twee klanten van dezelfde leverancier ;)


Ik stel gewoon dat het inkopen van Gigabytes goedkoper kan zijn dan megabit/s op 95% totdat je een bepaalde grens bereikt. Daar ging de discussie om en niet om alle zaken die je er nu bijsleept. :)


@DennisCitus

Even rekenvoorbeeld: 300 GB is pakweg 2 mbit/95%

1 mbit @ leaseweb is in goedkope klasse Euro 69,95
300 GB is dus pakweg Euro 140,- per maand ex BTW indien je mbit/s inkoopt.

500 gigabyte volume is zoals je zelf aangaf 50 Euro ofwel Euro 30,- per 300 gigabyte.

Waar vindt jij nu een 95% mbit provider die voor een lage commitment Euro 15,- per mbit wil afgeven en volgend jaar nog een bestaande partij is ? :)

Cybafish
01/09/04, 19:03
Welke partijen zijn dit dan? overigens loopt je eigen leverancier aan zowat iedereen een AVERAGE mbit prijs van 15 euro aan te bieden.

Wellicht tijd om eens opnieuw met ze te onderhandelen? Ditmaal ook vragen of ze even echt willen vertellen wat ze nu echt naar dat netwerkje hebben lopen qua verbindingen wellicht?

Jij weet niets van de contracten die wij hebben lopen met onze leveranciers. 15 euro per mbit, daar komen ze hun bed niet voor uit, dat is verder duidelijk :) Je hebt overigens echt geen idee wat er allemaal gaande is, just wait amigo ;)


Persoonlijke speculatie die je als waarheid op een publiek forum post, lijkt me een verstandige zet van je, zeker gezien je hiermee dus gewoon ED in een kwaad daglicht stelt zonder 100% zeker te weten of datgene wat je persoonlijk speculeert wel echt op waarheid berust.

Het is niet zo dat ED een blad voor de mond neemt als het gaat om ons, dus daar lig ik niet wakker van. Overigens neem je de zaken weer eens te nauwgezet. Narrow-minded heet dat in het engels, misschien iets rechter op het doel af.


Jij weet vast wel dat Andrew geen bestuurslid is van betreffende Stichting, verder ken ik Andrew als een topgozer die absoluut de zaken even beter voor elkaar heeft dan alle services van klanten niet schaalbaar op 1 server te proppen en als die vol is verder te gaan met de volgende server.

Wie postte hier een tijd geleden ook alweer een trieste aankondiging dat klanten zich maar bij hem moesten melden als ze een hosting pakket hadden, want zijn server met alle administratie erop was gecrasht? Ohja, ik weet het weer... ;) Wederom onzin dus wat je hier loopt te verkondigen.


Je weet vast ook wel dat een medewerker van je leverancier (nee ik noem ze maar ff niet, angst voor DDOS enzo) zowat 99,9% zeker verantwoordelijk is voor de betreffende DDOS en wellicht is de redirect puur toeval? Wie zegt trouwens dat Andrew die redirect heeft gemaakt?

Tja, jij hebt het altijd over Andrew en zajebista, wie anders? :)


Maar genoeg offtopic gepraat nu, weer wordt ik aangevallen door twee klanten van dezelfde leverancier ;)

Je verliest weer eens grond onder de voeten hè? Je doelde op Citus als tweede klant? Die staat bij Leaseweb...

Mikey
01/09/04, 22:59
Origineel geplaatst door Cybafish
Je verliest weer eens grond onder de voeten hè? Je doelde op Citus als tweede klant? Die staat bij Leaseweb...

Nee, daar bedoeld hij vast en zeker mij mee :X

Valentino
01/09/04, 23:37
Beyonder ik mag het maybe niet zeggen op dit forum enzo van de mods maar het moet er op deze late avond toch even uit.

Je hebt echt het iq van een strontvlieg.

p.s. don't PM me again

Stefan Mensink
02/09/04, 00:26
Blokje kaas, iemand?

Mikey
02/09/04, 00:30
Origineel geplaatst door Valentino
Beyonder ik mag het maybe niet zeggen op dit forum enzo van de mods maar het moet er op deze late avond toch even uit.

Je hebt echt het iq van een strontvlieg.

p.s. don't PM me again

:W:

superior-is
02/09/04, 10:42
Zeg heren, wat wordt hier over en weer gemodderd? Is dit allemaal dermate relevant dat het op een openbaar forum moet komen te staan of meer iets wat onderling besproken kan worden?

Beyonder
03/09/04, 17:25
Nee lijkt me alweer voldoende besproken, Mikey&Futureflex zijn beiden klant bij linkup en klanten van Linkup wensen nu eenmaal standaard pogingen te doen mij onderuit te halen hier.

Gelukkig hoor ik altijd maar weer van diverse partijen dat dit ze niet lukt.

Valentino is natuurlijk gewoon Mr. Linkup himself, je hebt slecht "het IQ van een strontvlieg" nodig om daar achter te komen ;)

Btw mensen op dit forum lezen mee, er hebben er een aantal zelf een aanbieding gehad van 15 euro/mbit/average dus ach :)

Genoeg gepraat over en weer, het is gewoon altijd hetzelfde "laten we beyonder eens pesten met kletspraat" kliekje. Ik ga die drie gewoon structureel negeren voortaan, dat lijkt me het beste :)

Cybafish
03/09/04, 18:23
Origineel geplaatst door Beyonder
Nee lijkt me alweer voldoende besproken, Mikey&Futureflex zijn beiden klant bij linkup en klanten van Linkup wensen nu eenmaal standaard pogingen te doen mij onderuit te halen hier.

Gelukkig hoor ik altijd maar weer van diverse partijen dat dit ze niet lukt.

Valentino is natuurlijk gewoon Mr. Linkup himself, je hebt slecht "het IQ van een strontvlieg" nodig om daar achter te komen ;)

Btw mensen op dit forum lezen mee, er hebben er een aantal zelf een aanbieding gehad van 15 euro/mbit/average dus ach :)

Genoeg gepraat over en weer, het is gewoon altijd hetzelfde "laten we beyonder eens pesten met kletspraat" kliekje. Ik ga die drie gewoon structureel negeren voortaan, dat lijkt me het beste :)

De zaken die jij bestempelt als het onderuit proberen te halen van jouw persoon zijn in principe altijd inhoudelijk. Overigens stamt mijn haat voor jouw oplichtende persoon al lang voordat ik linkup kende vriend, daarvoor ben ik namelijk ooit aangeklopt bij Coloheaven, remember? :)

Mikey
03/09/04, 23:00
Origineel geplaatst door Beyonder
Nee lijkt me alweer voldoende besproken, Mikey&Futureflex zijn beiden klant bij linkup en klanten van Linkup wensen nu eenmaal standaard pogingen te doen mij onderuit te halen hier.

Gelukkig hoor ik altijd maar weer van diverse partijen dat dit ze niet lukt.

Valentino is natuurlijk gewoon Mr. Linkup himself, je hebt slecht "het IQ van een strontvlieg" nodig om daar achter te komen ;)

Btw mensen op dit forum lezen mee, er hebben er een aantal zelf een aanbieding gehad van 15 euro/mbit/average dus ach :)

Genoeg gepraat over en weer, het is gewoon altijd hetzelfde "laten we beyonder eens pesten met kletspraat" kliekje. Ik ga die drie gewoon structureel negeren voortaan, dat lijkt me het beste :)

Misschien dat je nu je verkast bent naar polen dit hier ook maar kunt verlaten. Ik en ik weet zeker vele andere worden meer dan spuugzat van jouw praatjes van mijn klanten hebben dit, mijn klanten hebben zus, mijn klanten hebben zo. Tot nu toe zijn de dingen die je geplakt had onjuist, bedenk die thread maar eens over dat je een cut and paste van top had gemaakt.... Dat was een groot knip en plak werk. Als je de cache met de calculator natelde klopte er niks van. Ben benieuwd wanneer je weer een invasie bengint, als je voor 50% van alle isp's hier hun security regelt.... Komt er dan op duizenden domeinen te staan "Tagged by coloheaven:r" Je bent hier weggegaan, ga dan ook weg. En ga vooral andere lopen te zieken met je meest storende pb's. Mister Ukkel!

Mannekino
03/09/04, 23:13
Origineel geplaatst door Mikey


...

Amen, ik ben het hier helemaal mee eens. Ik verbaas me hier ook nog steeds over, zelfs nadat ik Domenico op de hoogte had gesteld dat Beyonder mij zit te "bedreigen" via de PM kan meneer hier nog altijd vrolijk zijn gang gaan, onvoorstelbaar.




@mannekino: /ignore you are on my ignore list for offtopic posts, slander, lies, bashing etc etc.

We bespreken dit nog wel eens persoonlijk




Mijn reactie



Stuur me weer een PM ofzo? Wie loopt hier nu mensen zwart te maken dan met dat topic van je. En mij van leugenaar bestempelen. Het is algemeen bekend dat idomein ook van jou was terwijl jij beweerde dat het een klant van je was.




Tweede PM van hem



Zoals ik al zei: we bespreken het nog wel eens persoonlijk




Mijn reactie



Ik wens je alvast veel plezier met die monoloog.




Derde PM van hem



Hgehe het wordt geen monoloog hoor




Mijn reactie



Ik denk toch echt van wel, want ik heb absoluut geen behoefte om dingen met jou persoonlijk te bespreken, ik heb wel betere dingen te doen.




Vierde PM van hem



Zoals slander op wht posten? je 3 klanten helpen? komop zeg, tijd heb je vast maar ik kan je nogmaals verzekeren dat het een bijzondere meeting zal worden die je altijd zal bijblijven


Voilla, ik moest er maar mee naar de politie gaan ofzo :X. Die kerel is gewoon gestoord anders kan ik niet concluderen. Onvoorstelbaar dat iemand die voor zoveel mensen een bron van ergenis is maar kan blijven doorgaan.

SeppaR
03/09/04, 23:21
Dan open je al eens een topic om te weten te komen hoe 95% precies werkt.
Het leven is hard, als je op WHT zit :p :O

Mikey
03/09/04, 23:47
whoei citeren : "#2 Ik maak in een maand meer winst waarschijnlijk dan jij zult doen in 5 jaar dus als je gewoon een kleine jongen bent moet je leren om te luisteren in plaats van je mond steeds open te trekken."

Zal hieronder maar mijn zegje doen aangezien ik geen moeitje meer heb genomen om wat terug te sturen. Als hij werkelijk zoveel verdient, wat doet hij dan zoveel hier, ga op de poolse stranden je tijd verdoen ofzo, maar volgens mij heb je het niet zo goed, anders zul je niet zo actief zijn om hier je klanten vandaan te halen :X

Valentino
04/09/04, 00:24
Origineel geplaatst door Beyonder
Nee lijkt me alweer voldoende besproken, Mikey&Futureflex zijn beiden klant bij linkup en klanten van Linkup wensen nu eenmaal standaard pogingen te doen mij onderuit te halen hier.

Gelukkig hoor ik altijd maar weer van diverse partijen dat dit ze niet lukt.

Valentino is natuurlijk gewoon Mr. Linkup himself, je hebt slecht "het IQ van een strontvlieg" nodig om daar achter te komen ;)

Btw mensen op dit forum lezen mee, er hebben er een aantal zelf een aanbieding gehad van 15 euro/mbit/average dus ach :)

Genoeg gepraat over en weer, het is gewoon altijd hetzelfde "laten we beyonder eens pesten met kletspraat" kliekje. Ik ga die drie gewoon structureel negeren voortaan, dat lijkt me het beste :)

Hahaha, beter je bent nu een strontvlieg met zijn iq.
Als ik aan de jongens van linkup vraag kennen jullie beyonder krijg ik het volgende 'letterlijk' te horen:

"Joh laat die zielepoot lekker zeggen wat hij wil, hij heeft een geestelijke afwijking"

En jij maar zeggen dat ik van linkup ben, die gasten willen je niet onderuit halen. Ze hebben de moeite al bij je opgegeven. Ze zien je niet eens meer staan, net zoals velen anderen jou niet meer zien staan. Ik zie je graag hier vertrekken beyonder. HEEL GRAAG.

earthquake
04/09/04, 00:37
Op roep aan de mods !!


Sluit in gods naam dit topic of nog beter verwijder hem zo blijft dit gezeik alleen maar door gaan wat moeten de users die dit lezen wel niet denken.

D8 dat dit forum niet voor deze onzin bedoeld was maar meer voor zin volle dingen.

Vind het ook raar dat er nog niks aan gedaan is als ik heel eerlijk ben dit soort teksten horen toch niet op een openbaar forum.


Alvast bedankt.

dotnetjunkie
04/09/04, 02:59
Sluiten hoeft niet, want er zijn nog mensen die wél over het topic willen praten!!!!!

Zo kan ik uit ervaring mededelen dat afrekening op GB's in vele gevallen INDERDAAD interessanter is! Zeker bij gering verbruik heb je voor hetzelfde geld vaak een pak meer traffic met GB's dan met Mbits...

Beyonder
04/09/04, 12:56
Juist, afrekenen op GB in dataverkeer is in vele gevallen inderdaad simpelweg voordeliger indien je niet zoveel daaverkeer verstookt, anders zou de meeste account ook wel 256 kbit 95% zijn of 512 kilobit/s in plaats van 50 / 100 GB per maand.

Zoals ik eerder aangaf ga ik de bovenstaande figuren negeren, dus inhoudelijk ga ik simpelweg niet meer in op hun posts, ze doen maar lekker. :)

Mikey
04/09/04, 13:24
Origineel geplaatst door Beyonder
Zoals ik eerder aangaf ga ik de bovenstaande figuren negeren, dus inhoudelijk ga ik simpelweg niet meer in op hun posts, ze doen maar lekker. :)

Blijkbaar moet je nog hard oefenen, dit is al de tweede keer dat je het er neer zet :X


Mbit prijs is in verhouding vaker goedkoper .....

Koster
04/09/04, 13:27
Origineel geplaatst door Mikey


Blijkbaar moet je nog hard oefenen, dit is al de tweede keer dat je het er neer zet :X

...



Mbit prijs is in verhouding vaker goedkoper ..... Komt doordat mbits makkelijker te oversellen zijn dan GB's. Als iemand 100 GB koopt gaan deze vaak wel op, koopt iemand 1 mbit, dan wordt dan vaak maar rond de 40% verbruikt (bij kleinere klanten bedoel ik dit dus).

Valentino
04/09/04, 15:07
Gewoon average verkopen ;) Dat is het voordeligst :) 1 mbit average = maybe 3 tot 5 mbit 95%

Guust
04/09/04, 15:08
Origineel geplaatst door Valentino
Gewoon average verkopen ;) Dat is het voordeligst :) 1 mbit average = maybe 3 tot 5 mbit 95%

Mwa dat lijkt me beetje overdreven. 2 Mbit ofzo eerder...

Dennis
04/09/04, 15:11
Origineel geplaatst door Valentino
Gewoon average verkopen ;) Dat is het voordeligst :) 1 mbit average = maybe 3 tot 5 mbit 95% Hehe, zeker niet.

1 mbps (average) is op 1 van onze dedicated-servers 1.15mbps (95%)

Maar op een andere server zie ik ineens dat 1mbps (average) tot 1.8mbps (95%) staat.

1mbit (average) tot 3 a 5mbit (95%) is wel heel extreem. :)

Beyonder
04/09/04, 15:15
De meest gehanteerde verdeelsleutel voor webhosting verkeer is 1.6 mbit 95% voor 1 mbit average.

Als ik even kijk naar een webserver output dan lijkt dit aardig te kloppen.

Average useage 2 mbit
95% 3 mbit

Voor gameservers lijkt het me een ander verhaal overigens ;)

Valentino
04/09/04, 15:42
We praten allemaal onzin, 95% is niet om te rekenen naar average.

gaat om de pieken gaat om de lengte van de grafiek etc..

I like ittttttt!!! (zo moest er ffe uit :))

Beyonder
04/09/04, 15:45
Het is niet KEIHARD om te rekenen maar de praktijk wijst uit dat (voor webhosting) 1 mbit average vaak 1.6 x 1 mbit 95% is.

Daarom zullen providers van zowel 95% als average vaak een 1.8 of 1.9 sleutel hanteren van prijs average vs prijs 95%