PDA

Bekijk Volledige Versie : Administratie Software



ikki_paha
30/08/04, 14:03
Voor wij berichten krijgen van Gebruik de zoekfunctie , heb ik gedaan.

Ik ben benieuwd met welke software jullie je boekhouding/administratie bijhouden.

Programma :
Kosten :
URL :
Ervaring :
Waarom dat programma ?

Als iedereen dat zou willen invullen komen wij denk ik een heel eind.
En is voor meer mensen handig denk ik.

Daarnaast vraag ik me af welke bedrijven doen hun administratie online ?


Benieuwd naar de reacties.

1Mhosting
30/08/04, 14:16
Wij gebruiken het volgende

Programma : Kleisteen
Kosten : 10 euro per maand
URL : www.kleisteen.nl
Ervaring : 10+
Waarom dat programma ? Online dus overal te gebruiken, goede support en je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Ook makkelijk voor BTW aangifte en balans opmaak.

Websspace
30/08/04, 14:19
Programma : WHM AutoPilot
Kosten : € 149,- eenmalig, met een jaar support en updates
URL : www.whmautopilot.com
Ervaring : Allesbehalve perfect, maar het is wel ok. Alleen in het Engels (Vertaling hebben we waar mogelijk zelf gedaan). Wel goed voor het beheren van klanten in een cPanel omgeving, maar niet goed voor BTW-facturen, daar hebben we een boekhoudprogramma voor.



Waarom dat programma ?

Goedkoop, makkelijk om mee te werken.

Triloxigen
30/08/04, 15:13
Programma: TheBook
Kosten: Voor mij niks, eigen werk.
URL: http://home.triloxigen.nl/portfolio.php/thebook
Ervaring: Er moeten nog wel een aantal dingetjes gedaan worden, maar de basis werkt.

Dennis
30/08/04, 15:56
Origineel geplaatst door Websspace
Programma : WHM AutoPilot
Kosten : € 149,- eenmalig, met een jaar support en updates
URL : www.whmautopilot.com
Ervaring : Allesbehalve perfect, maar het is wel ok. Alleen in het Engels (Vertaling hebben we waar mogelijk zelf gedaan). Wel goed voor het beheren van klanten in een cPanel omgeving, maar niet goed voor BTW-facturen, daar hebben we een boekhoudprogramma voor.

Waarom dat programma ?

Goedkoop, makkelijk om mee te werken. Als je opnieuw mocht kiezen (wel voor een webhostingbedrijf) en je had nog geen administratie. Je moest deze opnieuw opbouwen. Zou je dit programma opnieuw kiezen?

Websspace
30/08/04, 16:19
Ja, we zouden opnieuw voor WHM AutoPilot gaan.

De minpunten die er nu aan zijn, wegen niet op tegen de voordelen (gemak en lage kostprijs). Ik heb even de demo van ModernBill bekeken, en dat leek me niks.


Bovendien komt van WHMAP binnenkort een nieuwe versie uit, al beloven ze die 'binnenkort' al van februari.

mordamus
30/08/04, 16:43
Programma : Minipak Boekhouding & Faktuur
Kosten : Samen 269EUR, apart 149EUR
URL : http://www.ergops.nl
Ervaring : Uitermate goed
Waarom dat programma ?
Het is een snel en eenvoudig boekhoud programma, kan direct de BTW aangiftes e.d. er mee invullen
De factuur versie ondersteund ook periodieke items die terugkeren (webhosting en/of domeinen)

digicit
30/08/04, 17:35
Programma : Zelf ontwikkeld
Kosten : 0 euro (maar wel heel veel tijd)


We kozen ervoor om zelf een (online) programma te ontwikkelen omdat we enerzijds het programma wilde koppelen aan bestaande functies en klantgegevens en anderzijds zodat we wisten wat er onder de motorkap gebeurde en zo eventuele fouten makkelijk konden verhelpen.

Het voordeel van een eigen programma is uiteraard dat alles precies zo werkt als je wilt.

Het nadeel: er is erg veel tijd in gaan zitten, met name in het debuggen. In ons geval (mysql+php) bleek het programma soms nog wel eens willekeurig af te ronden waardoor we voor er echt mee zijn gaan draaien nu het gehele bedrag omrekenen naar centen, daar mee rekenen en vervolgens weer terug converteren naar euro. Je moet er toch niet aan denken om je klanten een onjuiste factuur te sturen :$

TMourik
30/08/04, 19:30
Programma : SnelStart Nota & Boek
Kosten : variabel (vanaf 99)
URL : www.snelstart.nl
Ervaring : 10+

Overzichtelijk, snel en uit te breiden dmv modules. Vele mogelijkheden enz. Zeer aan te raden, alleen wil je abonnement dan lopen de kosten wel op, maar zonder abonnement + excel er naast werkt het ook (zoals wij eerst deden)

Dennis
30/08/04, 20:07
Origineel geplaatst door Websspace
Programma : WHM AutoPilot
Kosten : € 149,- eenmalig, met een jaar support en updates
URL : www.whmautopilot.com
Ervaring : Allesbehalve perfect, maar het is wel ok. Alleen in het Engels (Vertaling hebben we waar mogelijk zelf gedaan). Wel goed voor het beheren van klanten in een cPanel omgeving, maar niet goed voor BTW-facturen, daar hebben we een boekhoudprogramma voor.

Waarom dat programma ?

Goedkoop, makkelijk om mee te werken. Is het ook geschikt als je geen cPanel gebruikt? Wat is de rol van cPanel/WHM in WHM-AP?

Websspace
30/08/04, 20:18
Origineel geplaatst door DennisCitus
Is het ook geschikt als je geen cPanel gebruikt? Wat is de rol van cPanel/WHM in WHM-AP?

Zonder WHM is WHMAP niet veel waard, daarom heet het ook WHM AutoPilot :)

Jeroen.it
30/08/04, 20:19
Heeft iemand ervaring met http://www.hostoffice.nl/?

Ahead-IT
30/08/04, 20:24
Programma : Winfact PRO
Kosten : tot nu toe, ongeveer 3000 EUR, maar er zal nog een groot stukje bijkomen voor enkele modules(zeker nog 4000)
URL : www.winfact.be
Ervaring : zeer goed, snel, uitgebreid maar tergelijkertijd simpel, veel modules

webbed
30/08/04, 21:34
Boekhouding:

Programma: X-Count van Databecker
Kosten: €60 (tweedehands gekocht op marktplaats.nl)
URL: http://www.databecker.nl (http://www.databecker.nl/software/100000945a0e67101/100000945a0e6b210.html)
Ervaring: Ik vind het zeer prettig werken. BTW aangifte rolt er automatisch uit en het is zeer overzichtelijk.

Facturering:

Programma: Whois.Cart
Kosten: $35
URL: http://whoiscart.net
Ervaring: Zeer prettig programma die goed samen werkt met cPanel (of DirectAdmin). BTW facturen worden automatisch aangemaakt en na betaling worden accounts aangemaakt in WHM/cPanel. Nederlandse vertaling was half aanwezig, wat nog wel enige tijd gekost heeft om het helemaal te vertalen. Binnenkort komt er een grote update waarbij de mogelijkheden nog uitgebreider worden.